Viimeksi muokannut: GSR600; 17.01.2017 klo 10:53.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Sen se nyt teki.
Semmone -15 GSA nyt sitten tallissa. Nyt kysymystä arvon herrasväelle, asiallisia vastauksia arvostetaan.
1. Mimmosilla tankkilaukuilla kukakin operoi? Itse olen mieltynyt noihin pikalukollisiin, kun eivät jätä jälkiä ja on muutenkin näppäriä. Olisko tähän suosituksia tai kokemuksia?
2. Jos asentais lisäpitkät kaatumarautaan, niin miten sähköt biimerissä kannattaa vetää, onko jtn can-väylä-erroria luvassa?
3. Alkup lataavan navitelineen heivasin heti pois, haisi ihan garminille. Tilasin tuollaisen "BMW original Repair plug 3 pole 83300413585" siihen väliin ja tuohon sitten kolvaten oman navin virtapiuha kiinni.. Saa nähdä mitä erroria antaa..:-)
nim. kyselyikä.
niin ja kiitos GSR600 informatiivisesta kerronnasta.
ps. Mites peräöljyt?
- Jussi
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
1. SW motechilla on päteviä
2. Releelle ohjaus pitkiltä niin ei tule erroria.
3. TomTom ainakin toimii alkuperäisestä liittimestä. Sammuu hetken kuluttua kun virrat ottaa pois. Oliko et garmin voi tehdä jotain kiusaa että menee akku tyhjäks?
Ps. Peräöljyn vaihto niin pieni homma että kannattaa vaihtaa varmuuden vuoks. Yksikään ei ole öljynvaihdon takia hajonnut. Mutta vaihtamattomuudesta kyllä.
1. Minulla on GiantLoopin Fandango. Ei tarvitse mitään erillistä sadehuppua, kestää sateet itsessään. Tuhtia tekoa, kestää varmaan ukon eliniän.
2. Lisäpitkille asennellaan virta yleensä jonkun canväylään sopivan ohjausyksikön kautta (esim. http://hexezcan.com), ei sitten ole erroreita luvassa
3. Garminin tekemä BMW Navigator 4, 5, ja 6 (eri vuosien versiot) on ihan huippulaite ja vaikea kuvitella mp-käyttöön sopivampaa ja ne integroituvat hyvin pyörään (vasemman kahvan wonderwheel).
4. Peräöljyjä pitää vaihtaa, minimissään huolto-ohjelman mukaan. Voi tehdä itse tai sitten liikeessä (ei ole kallista puuhaan kumminkaan päin).
Sent from my iPad using Tapatalk
-juha-
Onnittelut corsairille GSA:n johdosta
Minulla SW Motech tankkilaukku pikakiinnityksellä mikä on ihan ok. Edellisessä Gessussa oli BMW:n oma GS tankkilaukku ja siitäkään ei ole sanottavana moitteen sanaa. Se oli paikoillaan noin 50tkm ja se ihmetytti että tankin maalipinta pysyi täysin naarmuttomana.
BMW navi V mallista olen samaa mieltä edellisen kanssa eli parempaa on vaikea kuvitella olevan.
Varsinkin kun näytölle tulee kaikki pyörän data, kulutukset, keskinopeudet, suurin ajettu nopeus, ulkolämpötila, moottorinlämpötila, rengaspaineet ym.ym. Ja mikä parasta käyttö on mukavaa ja helppoa vasemman kahvan ohjainrullaa käyttämällä. Itse arvostan suuresti ikänäöstä kärsivänä sitä että näytölle saa "kissan kokoisin" numeroin esim pelkän ajonopeuden.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Tuo Biimerin navi on Garminin tekele ja ei yhtä eikä kahta kertaa, kun on Garminin softalla sekoiltu oikein huolella itäeuroopassa ja italiassa. Siksi se lähti. TomTom 410 asennettu jo tankoon kiinni. Hienoa olisi kyllä jos nuo statsit voisi katsella rullaa veivaamalla. Olen tässä ehdoton..:-)
Taidan päätyä tuohon Givin XS308:n, minulle sopivin.
No pitää katsella tuo GS:n omakin vielä.
On se kyllä hieno laite.
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
Ei ole käytössä. Mutta sitä kovasti tuolla advriderin foorumilla on kehuttu, seurannut olen muutamia keskusteluja aiheesta. Sen kaltaisia laitteita on muitakin, kannattaa käyttää kuukkelia.
Itselläni on BMW:n ledivalot jotka ledisumarien kanssa on kohtuu hyvä paketti. Jos lisävaloja laittaisin, niin ehkä Clearwateriin päätyisin. Hinnat ovat suolaisia melkein millä versiolla tahansa, mutta kyllä ne sitten kestääkin. Ja valoa on kyllä runsaasti käytössä.
Sent from my iPad using Tapatalk
-juha-
Viimeksi muokannut: J-PS; 25.02.2017 klo 00:29. Syy: Puuttunut sana "en"
Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
Noihin valoihin nyt jtn lisäpitkää pitää keksiä. Syynä minulla on lähinnä iba-ajot ja sitä kautta pimeällä ajaminen.
. Clearwatrerit hylkään, koska hinta.
- Rigidit D2 hypers. harkinnassa. n. 285 puntaa ( n. 336€ ), suojilla ja kiinnikkeillä.
- Entäs tämä sitten, menisi hyvin kiinni rautaan myös. https://www.jussinmaki.net/verkkokau...-p-38805-4986/
Miten on paras GSA LC:hen kytkeä? Tuo kyllä kiinnostaa http://beemershop.com/Merchant5/merc...BS&Screen=SFNT. Kunhan jollain olisi kokemusta laitteesta.
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
koeponnistin pyörää tuossa tallissa ja takaiskari päätti laskea nesteet pihalle![]()
ajatelin uusia nyt myös eteen iskarin mutta en tiedä mitään vaimentimista öhlins tulee ekana mieleen mutta oisko wilbers tai joku muu hinta laatu suhteeltaan ok pyörä on r1200gsa -06 jossa on ihan perus iskarit
jos meinaa pitää samaa pyörää pitempään itsellä, niin sitten harkitsisin huollettavia..
öhlins ja wilbers molemmat huollettavia. ja huolto ei hirveitä maksa. öhlinsillä huoltopisteitä enemmän suomessa, mutta matkahuoltohan kuskaa tarvittaessa..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
kannattaako maksaa n. 200eur lisää tuosta takaiskarin säätönupikasta kun myyvät perus iskaria ilman sitä esim linkin takana wilbers ja perushinta 499
https://www.wilbers-shop.de/en/Motor...188d51969f4e7b
Jos tarkoitat sitä hydraulista esijännityksen säätöä niin se riippuu omasta käytöstä. Itse ajelen 99,9 % ajasta yksin, joten jätin ostamatta. Sen saa asennettua jälkikäteen jos tarvetta ilmenee. Sen sijaan ostin lisäsäiliöllä varustetun mallin parempien säätöjen takia. Jos vaikka joku vuosi oppisi niitä käyttelemään.
Itse tein tilauksen Öhlinseista, mutta niiden toimitusaika oli pari kuukautta, joten vahdoin Wilbersseihin. Bonuksena ne on rakennettu oman painon ja ajotavan ja -maaston mukaan.
2. Releelle ohjaus pitkiltä niin ei tule erroria.
Olet näin tehnyt ja erroria ei tule?
- J
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
touratechin iskareita kattelin mutta jää ostamatta en ala maksaa ruotsiin 200eur lisämaksua noista kun ei saa suoraan saksasta tilata, wilbers on hyvä vaihtoehto myös tfx iskunvaimentimia olen katellut saas nähä tosiaan itse ajelen yksin joten ei varmaan tuota esijännityksen säätöä sitten välttämättä tarvi
Mitäs öljyä työ käytätte koneessa / perässä? Mopo on R1200 GSA LC.
Motonetista löytyy Motulin 5-40 ja täyttää Baijerin spesifikaation 59,90€. Onko joku muu parempi/edullisempi tai jtn muuta?
Peräöljyksi suositusta?
-J
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
SAE 5W-40, API SL / JASO MA2 öljyä on suositeltavaa käyttää tässä LC moottorissa koska luistokytkimen toiminta on tarkka öljyn oikeasta viskositeetistä. Monelta öljyvalmistajalta löytyy kyseistä BMW:n hyväksymää öljyä mutta ei taida olla alle 50 euron hintaan tarjolla (4 ltr.)
Samoin vetopyörästössä on suositeltavaa käyttää valmistajan suosittelemaa öljyä 75W-90 API GL5
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
Mikä vaivaa 2005 R1200GS:ää? Kylmästä (alle +10) lähtee käyntiin, käy muutaman sekunnin ja sammuu. Sama toistuu, mutta käymään ei jää. Vähän ajettu (34 t.) ja ohjelman mukaan huollettu pyörä.
Syksyllä vietiin pakulla talliin, kun en saanut käymään. Lämpimästä tallista lähti neljän kuukauden seisonnan jälkeen käyntiin ilman mitään ongelmia. Ajoin pyörän kotiin ja parin päivän ulkona olemisen jälkeen sama juttu, starttaa, sammuu, starttaa, sammuu...
Hieman ärsyttää. Pitää sanoa että ennen GS:ää olleet Varadero ja Transalp lähtivät vaikka -15 asteessa aina käyntiin.
Polttoainepulalta kuulostaa.
Mikäli lähtee käyntiin hetkeksi, silloin sähköpuoli on ok starttaukseen. Toki, akku kannattaa akkufirmassa käydä tarkastuttamassa kuormaa vastaan. Virta voi riittää starttiin mutta loppuu kuitenkin heti startin jälkeen=akku ei ota latausvirtaa vastaan.
.
Mitä haluat tietää?
En luultavasti osaa vastata koska en sähköpuolen opiskeluja ole suorittanut valtavia määriä.
Kesäautossani oli ihan samatyyppinen ongelma joka poistui uudella akulla. Seliykseksi sain akun huonon kunnon, siinä olevan pintajännitteen ja sen aiheuttaman latausongelman (joka autossani oli loppuviimein rikkonut akun).
En tiedä oliko syy-seuraus suhde tarinassa oikea, mutta samanmoinen käyntiongelma poistui uudella akulla.
.
eihän se akun mittaaminen paljoa maksa.. ja uutta bensaa voisi varalta tankkiin laittaa, niin yksi asia taas vähemmän vikalistalla. siitä sitten seuraavaa vikamahdollisuutta jahtaamaan..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Akku on uusi Yuasan tehoakku. Tätä akkuhommaa mietin itsekin ja siksi ostin uuden kun en ollut varma vanhan akun tilasta ja iästä.
Mutta... luulen netistä lukemani perusteella, että kyseessä on vaihdenäytön anturin vika. Kun starttaa niin kone lähtee käyntiin, N-valo palaa. Sitten N-valo sammuu ja kone sammuu. Ulkomaan ja kotimaan forumien mukaan alkusarjan (ennen vuotta 2008) GS:n vakiovika.
Otan huomenna anturin irti ja putsaan liittimet sekä kuivaan anturin. Jos ei toimi niin haen tallista museo-Yamahan ja ajan sillä. Sehän toimii, ei turhaa elektronikkaa.
Tuotanoin... Ei kai vaihdeanturin pitäisi konetta sammuttaa muulloin kun sen käydessä sivujalka alhaalla. Vai onko tilanne ollut kaikissa ongelmissa juuri tuo?
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
Teit oikean valinnan. Noita Xvisioneita olisit päässyt keräilemään palasina pientareelta seuraavan kaadon jälkeen. Rigidien hinta/laatu/kestävyyssuhdetta on vaikea ylittää - ehdoton valinta Gessuihin ellei raaski uhrata Clearwaterin taalamääriä
Tosin jälkimmäisen toimintaa pitää hiukan kehaista, omista (käytettynä ostetuista) Kristoista rikoin hölmöyksissäni toisen lampun ledien prismat (niitä ei saa yrittää puhdistaa kuin _pelkällä_ vedellä...), laittoivat jenkeistä neljän lampun uudet prismat postimaksujen kustannuksella. Siitä mallia asiakaspalvelulle![]()
Vantaa-Vyborg
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.