Sivu: 38 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28363738394048 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1111:stä 1140:een 1676:sta
  1. #1111
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuotanoin... Ei kai vaihdeanturin pitäisi konetta sammuttaa muulloin kun sen käydessä sivujalka alhaalla. Vai onko tilanne ollut kaikissa ongelmissa juuri tuo?
    No onhan se. Näin ne asiat selviää.

    Tilaan kuitenkin Saksan kauppiaalta uuden anturin ja leivon sen liittimen silikonin avulla kiinni. Kestää kenties säilytystä ulkonakin sen jälkeen...
  2. #1112
    Lainaa ekki.tammisto kirjoitti Katso viesti
    Hei !! Minulla olisi joutavana Xtrail kolmen laukun sarja !! Laukut Vantaalla !!
    Kiinnostaa, missä kunnossa ja mihin rautoihin saa kiinni?
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  3. #1113
    Muistutus taas miksi screen ei voi älyttömän korkea.
    Puig ala-asennossa...näen tosta vielä ok yli. Tuuma lisää ja alkas olla ongelmia. Isoja sellaisia.

  4. #1114
    Lainaa Petäjä1962 kirjoitti Katso viesti
    Mikä vaivaa 2005 R1200GS:ää? Kylmästä (alle +10) lähtee käyntiin, käy muutaman sekunnin ja sammuu. Sama toistuu, mutta käymään ei jää. Vähän ajettu (34 t.) ja ohjelman mukaan huollettu pyörä.

    Syksyllä vietiin pakulla talliin, kun en saanut käymään. Lämpimästä tallista lähti neljän kuukauden seisonnan jälkeen käyntiin ilman mitään ongelmia. Ajoin pyörän kotiin ja parin päivän ulkona olemisen jälkeen sama juttu, starttaa, sammuu, starttaa, sammuu...

    Hieman ärsyttää. Pitää sanoa että ennen GS:ää olleet Varadero ja Transalp lähtivät vaikka -15 asteessa aina käyntiin.
    todennäköisesti sama vika kuin minulla eli tuo "electric fuel pump" linkin takaa kuva 5 kokonaisuus hieman alle 170eur merkkiliikkeessä http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=16_0705
  5. #1115
    Lainaa carpenter kirjoitti Katso viesti
    todennäköisesti sama vika kuin minulla eli tuo "electric fuel pump" linkin takaa kuva 5 kokonaisuus hieman alle 170eur merkkiliikkeessä http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=16_0705
    Voisin myydä käytetyn mutta ehjän osan 70€.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  6. #1116
    Jos pensapumpun regulaattori renaa niin hiiteen koko värkki ja ohituskytkentä pensapumpulle.
  7. #1117
    Lainaa gaz kirjoitti Katso viesti
    Jos pensapumpun regulaattori renaa niin hiiteen koko värkki ja ohituskytkentä pensapumpulle.
    itekki harkinnut ko piuhan hankkimista.. ei ole käytettyä liitintä, niin voisi ostaa uutena koko johdon.. tai sitten ostaisi sen koko osan reissuun mukaan.. miksei ews-rinkulankin varalta vaikka hyvin viimeisin versio on toiminut.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #1118
    Laitetaanpa vähän omia huomioita isosta gessusta. Tietä renkaat ovat nyt rullanneet n. 1300 km, maastoajoa ei ole vielä tullut kokeiltua. Menneellä viikolla teetätin myös ensihuollon (1002km ja 244€) joten nyt voi alkaa räppäilemään ihan kunnolla.

    Onhan se korkea ja painava, itse olen 185cm ja penkki on nyt ala-asennossa, niin eipä minullakaan jalat ota aivan tasaisesti maahan, mutta aivan riittävästi kuitenkin. Aluksi oli vähän hakemista, mutta nyt luottamusta on tullut ja ei sitä painoa/korkeutta edes huomaa, voin todellekin allekirjoittaa monissa jutuissa esiin tuleen keveyden ja ketteryyden. Eron huomasi konkreettisesti, kun istuin Transalpin päälle ja ajoin pienen ympyrän tuntui aivan Monkeyltä.

    Eri ajotilamoodeja on tullut ahkerasti kokeiltua (paitsi Enduro Pro:ta) Osa on sitä mieltä, että eroja ei niissä ole, mutta minun mielestä näitä kyllä löytyy. Perus Road/Normal asetus on ihan ok normiajoon, itse tykkään vielä Road/Soft kombosta enemmän, menee näillä routateillä pehmeämmin. Dyna /Hard menolla saa sitten kyllä mutkateillä ihan hyvän menon päälle -> kaasunvaste on hyvä ja eteneminen rivakkaa. Avustavia (lue rajoittavia) apuja on paljon, mutta saahan ne tarvittaessa napista aina pois. Hiekkateillä luistonesto kannattaa ottaa ainakin pois -> ajaminen paljon hauskempaa.

    Eilen pistin myös kiinni tehtaan palikan penkin alla olevaan ”töpseliin”, niin nyt myös Enduro Pro ajotila on valittavissa (tämä suositeltiin kytkettäväksi vasta ensi huollon jälkeen???) Tosin meikäläisen ajotaidoilla ei välttämättä hyödynnetä tätä ajotilaa.

    ABS:t ovat kyllä loistavat -> kyllä tekniikka on vuosien saatossa tässä kehittynyt huimasti, pitää vain pitää mielessä fysiikan lait mutkissa. Oikeastaan ainut tehdasvaruste mitä etukäteen mietin turhaksi oli vaihdeavustin pro. Nyt kun on opetellut käyttämään/vaihtamaan ilman koskemista kytkinkahvaan, niin oma mielipide tästä on muuttunut täysin. Mukava on latoa vaihteita ylös ilman kytkinkahvan vetämistä. Myös vakionopeuden säädin mietitytti, mutta on kyllä ehdoton varuste motarilla.

    Jottei mene ihan kehumiseksi, niin kypärämelu vakiopleksillä on pers….tä, säädettävästä pleksistä ei ole tässä mitään iloa, on joko kova tai aivan hirveä. Juu tiedän, riippuu kypärästä ja kuskin pituudesta. Mulla on Hondassa ollut kiinni MRA lisälippa ja siirsin sen kokeeksi gessuun kiinni ja johan muuttui mukavaksi tuolla lisälipalla. Eri asia sitten on se, että ei se lippa siihen oikein ulkonäöllisesti sovi, mutta tässä mennäänkin mukavuus/hiljaisuus edellä.

    Tekniikka on tosiaan paljon ja tässähän se vaara sitten piilee, eli jos keskittyy väärällä hetkellä ropaamaan ja muuttelemaan asetuksia ajossa, niin löytää varmaan itsensä äkkiä metsästä tai Hiacen tavaratilasta. Saattaapi myös vain tulla omat ajotaidot ja fysiikan lait vastaan, ei se tekniikka kuitenkaan pelasta, jos nopeus on tilanteeseen nähden aivan liian suuri.

    Yamaha T700
  9. #1119
    Mulla on hakusessa noin 20 tkm ajettu 2013-2014 R 1200 GS ja myytävien pyörien lisävarusteet aiheuttaa pientä ihmetystä, kun myynti-ilmoituksissa on erilaisia tapoja ilmoitella lisävarusteista. Mistään ei tunnu löytyvän kunnon tietoa noista tietyistä lisävarusteista. Eli tässä pari kysymystä, joihin toivon jonkun antavan valaisevan vastauksen.

    Toisissa sanotaan pyörässä olevan ESA ja toisissa Dynamic ESA. Onko näissä jotain eroa vai onko yksi ja sama asia?

    Mikä on ajotietokone PRO?

    Onko ko. vuosimalleissa ajotilat road ja rain vakiona vai onko ajotilamoodit ainoastaan ajotilamoodit PRO lisävarusteessa? Onko dynamic-ajomoodi niin hyvä, että kannattaisi hakea pyörää, jossa on tuo ajotilamoodit PRO? Maastoon tulee varmasti joskus eksyttyä, mutta ei ole todennäköisesti ensisijainen ajoalusta. Siksi ei niitä enduromoodeja tule todennäköisesti ikävä.

    Entä onko jotain syytä hakea vain tuota 2014 mallia. Eli onko noissa 2013 malleissa jotain lastentauteja?

    Ja jos on jotain vinkkejä pyörän ostoon, niin kaikki otetaan vastaan.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  10. #1120
    Dynamic ESA:n "tekninen kuvaus": TRACTION AT THE PUSH OF A BUTTON.

    BMW Motorrad will be offering its semiactive Dynamic ESA suspension as an optional extra for its new R 1200 GS as well. Two linear displacement sensors register the vertical movements of the wheel suspension and transfer their data to a controller that adapts the damper characteristics accordingly. When fitted, the optional riding modes allow the rider in addition to preconfigure the suspension at the push of a button according to the surface and load conditions.

    When asked about the drive feel on the new R 1200 GS with Dynamic ESA, a BMW test engineer came straight to the point: “It feels like the GS is eating stones.” What is certain is that Dynamic ESA improves roadholding, allowing the R 1200 GS to build up perceptibly more traction, greatly enhances directional stability during braking, and increases riding pleasure overall.

    TL;DR Dynamic ESA tekee säätötyötä koko ajan.

    On Board Computer Pro:ssa on joitain näyttöjä lisää verrattuna perusajotietokoneeseen (Automatic odometer (TRIPA) Current fuel consumption (CONSC) Current speed (SPEED)​ Onboard electrical system volt- age (VOLTGE) Stopwatch overall time (ALTIME)​ Stopwatch driving time jne.)

    Jos löydät netistä sähköisessä muodossa olevan ohjekirjan, niin sieltä näitä voi lukea tarkemmin.

    Niin ja vinkkejä, yksi voisi olla sellainen, että kannattaisiko olla Adventure-malli. Minulla on ollut molemmat, ja pidän enemmän Adv-mallista.
    Viimeksi muokannut: yoohah; 08.05.2017 klo 15:00.
    -juha-
  11. #1121
    Tuosta ei nyt saanut selvää onko olemassa pelkkää ESAa vai onko aina Dynamic ESA. Ehkä liikkeessä sitten valaisevat asiaa tai sitten eivät.

    Biken vertailussa väitettiin R 1200 GS:n pikkuhuoltojen 10, 30, 50 tkm maksavan noin 200 euroa. Ja isojen 20, 40, 60 tkm alle 300 euroa. Paikallisessa liikkeessä myyjä sanoi hinnaksi noin 250 pikkuhuollolle ja 600 euroa isolle huollolle.

    Tuo kaksinkertainen hintaero isossa huollossa ihmetyttää. Millaisia huoltohintoja muilla on ollut?
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  12. #1122
    Jos olisikin valittavissa, niin ei kai kannata olla muuta kuin dynamic. Taitaa olla uusissa siten, että joko DESA tai ei ESA:aa ollenkaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    -juha-
  13. #1123
    Lainaa designet kirjoitti Katso viesti
    Mulla on hakusessa noin 20 tkm ajettu 2013-2014 R 1200 GS ja myytävien pyörien lisävarusteet aiheuttaa pientä ihmetystä, kun myynti-ilmoituksissa on erilaisia tapoja ilmoitella lisävarusteista. Mistään ei tunnu löytyvän kunnon tietoa noista tietyistä lisävarusteista. Eli tässä pari kysymystä, joihin toivon jonkun antavan valaisevan vastauksen.

    Toisissa sanotaan pyörässä olevan ESA ja toisissa Dynamic ESA. Onko näissä jotain eroa vai onko yksi ja sama asia?

    Mikä on ajotietokone PRO?

    Onko ko. vuosimalleissa ajotilat road ja rain vakiona vai onko ajotilamoodit ainoastaan ajotilamoodit PRO lisävarusteessa? Onko dynamic-ajomoodi niin hyvä, että kannattaisi hakea pyörää, jossa on tuo ajotilamoodit PRO? Maastoon tulee varmasti joskus eksyttyä, mutta ei ole todennäköisesti ensisijainen ajoalusta. Siksi ei niitä enduromoodeja tule todennäköisesti ikävä.

    Entä onko jotain syytä hakea vain tuota 2014 mallia. Eli onko noissa 2013 malleissa jotain lastentauteja?

    Ja jos on jotain vinkkejä pyörän ostoon, niin kaikki otetaan vastaan.

    Jos puhutaan 2013-2016 mallin R 1200 GS/GSA mallista niin yhdenlaista ESA järjestelmää on ollut tarjolla.
    Ajotietokone PRO on aika paljon monipuolisempi varsinkin jos pyörässä on BMW navigator V tai VI.
    Tällöin saat navin näytölle vasemman kahvan "pylpyrää" sivusuuntaan siirtämällä ja pyörittämällä melkoisen määrän tietoa: Todellinen nopeus, tarvittaessa todella isolla fontilla, rengaspaineet edessä ja takana, ulkolämpötila, moottorin jäähdytysnesteen lämpötila, päivän aikana ajettu kokonaismatka, osamatkat, kokonaismatka, suurin ajonopeus, korkeus, sijainti, kellonaika, hetkellinen kulutus, keskikulutus, akkujännite, montako kertaa käytetty etujarrua, takajarrua, vaihdettu vaihdetta.

    Vakio ajotilamoodit ovat Rain ja Road
    Ajotilamoodit Pro = Rain, road, dynamic, enduro ja Enduro Pro
    Esimerkiksi ajotilamoodilla Dynamic, pyörä vastaa huomattavasti ripeämmin kaasuun esim. ohitustilanteessa verrattaessa road ajotilaan.
    Ajotilamoodi vaikuttaa kaasuvasteeseen, jousitukseen, ABS jarruihin ja luistonestoon.
    Esim. Enduro Pro asetuksella ABS toimii viiveellä, takajarrua käytettäessä ABS on pois käytöstä, jousitus nousee koska takajousen esijännitys kiristyy, luistonesto sallii suuremmat luistot.

    Muutoksia 2014
    2014 alkaen vauhtipyörä on painavampi.

    Kyllä 2013 mallinkin uskaltaa ostaa.

    Minun pyörään 2014 GSA (ajettu nyt 50 tkm) pienemmät huollot ovat maksaneet noin 200 euroa ja isommat huollot noin 400 euroa. Mahdolliset lisätyöt, jarrunesteen vaihto, jarrupalojen vaihto ym. luonnollisesti nostaa hintaa perustasosta.
    Viimeksi muokannut: GSR600; 09.05.2017 klo 18:22.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  14. #1124
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Laitetaanpa vähän omia huomioita isosta gessusta. Tietä renkaat ovat nyt rullanneet n. 1300 km, maastoajoa ei ole vielä tullut kokeiltua. Menneellä viikolla teetätin myös ensihuollon (1002km ja 244€) joten nyt voi alkaa räppäilemään ihan kunnolla.

    Onhan se korkea ja painava, itse olen 185cm ja penkki on nyt ala-asennossa, niin eipä minullakaan jalat ota aivan tasaisesti maahan, mutta aivan riittävästi kuitenkin. Aluksi oli vähän hakemista, mutta nyt luottamusta on tullut ja ei sitä painoa/korkeutta edes huomaa, voin todellekin allekirjoittaa monissa jutuissa esiin tuleen keveyden ja ketteryyden. Eron huomasi konkreettisesti, kun istuin Transalpin päälle ja ajoin pienen ympyrän tuntui aivan Monkeyltä.

    Eri ajotilamoodeja on tullut ahkerasti kokeiltua (paitsi Enduro Pro:ta) Osa on sitä mieltä, että eroja ei niissä ole, mutta minun mielestä näitä kyllä löytyy. Perus Road/Normal asetus on ihan ok normiajoon, itse tykkään vielä Road/Soft kombosta enemmän, menee näillä routateillä pehmeämmin. Dyna /Hard menolla saa sitten kyllä mutkateillä ihan hyvän menon päälle -> kaasunvaste on hyvä ja eteneminen rivakkaa. Avustavia (lue rajoittavia) apuja on paljon, mutta saahan ne tarvittaessa napista aina pois. Hiekkateillä luistonesto kannattaa ottaa ainakin pois -> ajaminen paljon hauskempaa.

    Eilen pistin myös kiinni tehtaan palikan penkin alla olevaan ”töpseliin”, niin nyt myös Enduro Pro ajotila on valittavissa (tämä suositeltiin kytkettäväksi vasta ensi huollon jälkeen???) Tosin meikäläisen ajotaidoilla ei välttämättä hyödynnetä tätä ajotilaa.

    ABS:t ovat kyllä loistavat -> kyllä tekniikka on vuosien saatossa tässä kehittynyt huimasti, pitää vain pitää mielessä fysiikan lait mutkissa. Oikeastaan ainut tehdasvaruste mitä etukäteen mietin turhaksi oli vaihdeavustin pro. Nyt kun on opetellut käyttämään/vaihtamaan ilman koskemista kytkinkahvaan, niin oma mielipide tästä on muuttunut täysin. Mukava on latoa vaihteita ylös ilman kytkinkahvan vetämistä. Myös vakionopeuden säädin mietitytti, mutta on kyllä ehdoton varuste motarilla.

    Jottei mene ihan kehumiseksi, niin kypärämelu vakiopleksillä on pers….tä, säädettävästä pleksistä ei ole tässä mitään iloa, on joko kova tai aivan hirveä. Juu tiedän, riippuu kypärästä ja kuskin pituudesta. Mulla on Hondassa ollut kiinni MRA lisälippa ja siirsin sen kokeeksi gessuun kiinni ja johan muuttui mukavaksi tuolla lisälipalla. Eri asia sitten on se, että ei se lippa siihen oikein ulkonäöllisesti sovi, mutta tässä mennäänkin mukavuus/hiljaisuus edellä.

    Tekniikka on tosiaan paljon ja tässähän se vaara sitten piilee, eli jos keskittyy väärällä hetkellä ropaamaan ja muuttelemaan asetuksia ajossa, niin löytää varmaan itsensä äkkiä metsästä tai Hiacen tavaratilasta. Saattaapi myös vain tulla omat ajotaidot ja fysiikan lait vastaan, ei se tekniikka kuitenkaan pelasta, jos nopeus on tilanteeseen nähden aivan liian suuri.

    Kiitos raportista.
    Sen verran heitän omaa mielipidettä sekaan koskien luistoneston poiskytkemistä soralla.
    Ajan itse paljon sorateitä, hiekkateitä ja metsä-autoteitä, omasta mielestä joskus vauhdikkaastikin tapeilla seisten nautiskellen. Luistonesto on kyllä aina käytössä mutta pitää huomioida että on valittuna ajotilamoodi enduro tai enduro pro joka sallii riittävän suuret luistot. Ajotilamoodit rain, road ja dynamic eivät oikein sovellu vauhdikkaaseen sorahauskutteluun.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  15. #1125
    Mulla oli 2013 alkupuolen malli jonka vaihdoin syksyllä 2015 uuteen.
    Ajotilamoodit on hyvä lisä, kuten shifterikin.

    Jos vesipäässä on ESA, niin silloin on kyseessä Dynamic ESA.

    2013 mallit on ilman ohjausiskaria, joka ei kuulunut valikoimaan. 2014 ohjausiskari oli vakiona.
    Tehtaan omaa ohjausiskaria ei saa jälkiasennuksena, syynä 2013 tukivarresta puuttuva kiinnityspiste.
    Jälkiasennuksena ohjausiskari on toki saatavana, Hyperpron (Oitracon myy Suomessa) tekemä. Samaa Hyperpron kampetta myy Touratech, vähän kalliimmalla. Jälkiasennusiskarin asentajan on hyvä muistaa että tukivarren pallonivelen kiinnitysmutsku on varmistettu lujalla kierrelukitteella eli lämmitys n. 100° C:een ennen aukaisua niin aukeaa helpommin.

    Joissakin 2013 yksilöissä oli stongan rajoitin "epäsymmetrinen" eli toiseen suuntaan kääntäessä stonga kääntyi tankkiin asti. Mulle vaihtoivat "yläkolmion" jolloin tilanne korjaantui. Kun mainitsin 1. huollossa, niin kummastelivat "ei oo tullu vastaan..." Soittivat maahantuojalle, jonka jälkeen tuli viesti että "tehdas toimittaa korvaavan osan"
    Vauhtipyörä oli 2013 keveämpi, mutuna kiersi herkemmin.

    2014 tuli saatavaksi tehtaan shifteri (vaihdeavustin), jota ei voi asentaa vm 2013 koska kiinnitys(!) ei onnistu.
    2013 Vesipäähän saa tarvikeshifterin, Wunderlich kauppaa saksalaisen Lohmann'in tekemää quickshifteriä. Toimii ylöspäin vaihdoissa täsmälleen kuten tehtaan oma.
    Tehtaan oma shifteri toimii ilman kytkintä ylös ja alaspäin, tarvikemalli vain ylöspäin.
    (Vinkvink, mulla on kesän ajettu tarvikeshifteri tallissa joutilaana)

    Pieniä muutoksia on tehty:
    2013 malliin tehtaan omien moottorin suojarautojen asennus vaati pienet tukipalat (sisältyivät toimitukseen) mutta 2015 malliseen samat raudat asennetaan ilman ko. palikoita.
    Muutoinkin 2013 mallin rungon tukipisteet ovat ohuemmasta materiaalista kuin 2015 mallissa.

    2015:
    "Jotain tehty" lootalle, koska kolahdus 1:lle on paljon pienempi kuin 2013:ssa.

    Huonona piirteenä vesipäässä on että integraalijarrusta johtuen (?) takapalat kuluvat nopeammin kuin etupalat. Jossain vaiheessa jarrupaloja (kulutusosia) on paksunnettu.

    2016:
    Dynaminen jarruvalo, vilkuttaa hätäjarrutuksessa.
    ABS PRo eli kaarreABS tuli saataville, voidaan kait päivittää myös loppuvuoden 2015 malleihin.
    Quot homines, tot sententiae.
  16. #1126
    Lainaa LisenssiUral kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli 2013 alkupuolen malli jonka vaihdoin syksyllä 2015 uuteen.
    Ajotilamoodit on hyvä lisä, kuten shifterikin.

    Jos vesipäässä on ESA, niin silloin on kyseessä Dynamic ESA.

    2013 mallit on ilman ohjausiskaria, joka ei kuulunut valikoimaan. 2014 ohjausiskari oli vakiona.
    Tehtaan omaa ohjausiskaria ei saa jälkiasennuksena, syynä 2013 tukivarresta puuttuva kiinnityspiste.
    Jälkiasennuksena ohjausiskari on toki saatavana, Hyperpron (Oitracon myy Suomessa) tekemä. Samaa Hyperpron kampetta myy Touratech, vähän kalliimmalla. Jälkiasennusiskarin asentajan on hyvä muistaa että tukivarren pallonivelen kiinnitysmutsku on varmistettu lujalla kierrelukitteella eli lämmitys n. 100° C:een ennen aukaisua niin aukeaa helpommin.

    Joissakin 2013 yksilöissä oli stongan rajoitin "epäsymmetrinen" eli toiseen suuntaan kääntäessä stonga kääntyi tankkiin asti. Mulle vaihtoivat "yläkolmion" jolloin tilanne korjaantui. Kun mainitsin 1. huollossa, niin kummastelivat "ei oo tullu vastaan..." Soittivat maahantuojalle, jonka jälkeen tuli viesti että "tehdas toimittaa korvaavan osan"
    Vauhtipyörä oli 2013 keveämpi, mutuna kiersi herkemmin.

    2014 tuli saatavaksi tehtaan shifteri (vaihdeavustin), jota ei voi asentaa vm 2013 koska kiinnitys(!) ei onnistu.
    2013 Vesipäähän saa tarvikeshifterin, Wunderlich kauppaa saksalaisen Lohmann'in tekemää quickshifteriä. Toimii ylöspäin vaihdoissa täsmälleen kuten tehtaan oma.
    Tehtaan oma shifteri toimii ilman kytkintä ylös ja alaspäin, tarvikemalli vain ylöspäin.
    (Vinkvink, mulla on kesän ajettu tarvikeshifteri tallissa joutilaana)

    Pieniä muutoksia on tehty:
    2013 malliin tehtaan omien moottorin suojarautojen asennus vaati pienet tukipalat (sisältyivät toimitukseen) mutta 2015 malliseen samat raudat asennetaan ilman ko. palikoita.
    Muutoinkin 2013 mallin rungon tukipisteet ovat ohuemmasta materiaalista kuin 2015 mallissa.

    2015:
    "Jotain tehty" lootalle, koska kolahdus 1:lle on paljon pienempi kuin 2013:ssa.

    Huonona piirteenä vesipäässä on että integraalijarrusta johtuen (?) takapalat kuluvat nopeammin kuin etupalat. Jossain vaiheessa jarrupaloja (kulutusosia) on paksunnettu.

    2016:
    Dynaminen jarruvalo, vilkuttaa hätäjarrutuksessa.
    ABS PRo eli kaarreABS tuli saataville, voidaan kait päivittää myös loppuvuoden 2015 malleihin.
    Tässä tuli paljon hyödyllistä tietoa, kiitos.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  17. #1127
    Ostin Givi Airflow pleksin ja ihmettelen ja pyörittelee sitä nyt kotona, kun ei jaksa lumisateeseen lähteä. Pleksissa on tarra että max nopeus 130km/h. Todennäköisesti varsin suuntaa antava... Onko kokemusta kestääkö tuo miten?
  18. #1128
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    Ostin Givi Airflow pleksin ja ihmettelen ja pyörittelee sitä nyt kotona, kun ei jaksa lumisateeseen lähteä. Pleksissa on tarra että max nopeus 130km/h. Todennäköisesti varsin suuntaa antava... Onko kokemusta kestääkö tuo miten?
    Giwin Airflow:ta parempaa pleksiä en ole vielä löytänytkään. Itselläni on tuollainen ollut Gessussa ja SuperTeneressä. Kumpikaan ei kulkenut niin lujaa että pleksi olisi hajonnut. Molemmillä pyörillä Euroopan reissuilla ajettiin pitkiäkin pätkiä vähän reilumminkin kuin tuo 130 km/h.
    .
  19. #1129
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Giwin Airflow:ta parempaa pleksiä en ole vielä löytänytkään. Itselläni on tuollainen ollut Gessussa ja SuperTeneressä. Kumpikaan ei kulkenut niin lujaa että pleksi olisi hajonnut. Molemmillä pyörillä Euroopan reissuilla ajettiin pitkiäkin pätkiä vähän reilumminkin kuin tuo 130 km/h.
    Sama maksiminopeus oli edellisen pyörän laukuissakin, hyvin ne silti mukana pysyi. Taitaa olla Givin oman selustan turvaamista
  20. #1130
    Missäköhän on ongelma kun R1200 GSA vm 2011 (59000 km) sammui tänään useaan otteeseen liikennevaloihin pysähdyttäessä?
    Tankki oli täynnä kun lähdin aamulla reissuun ja 240 km ajon jälkeen mopo sammui liikennevaloihin. Mopo ei halunut pysyä käynnissä, kierroksia piti olla 2500 jotta ei sammunut.
    Tankkasin tankin täyteen, meni 15 litraa (eli 20 jäljellä), ja sen jälkeen mopo toimi moitteettomasti.
    GS 911 antoi ainoastaan yhden vikakoodin, joka liittyi akun matalaan jännitteeseen. 4 vuotta vanha Odyssey taitaa vedellä viimeisiään. Vika ei ollut päällä kun tein testin.
    Olisikohan ongelma bensan siirtämisessä tankista toiseen? Voiko tämän tarkistaa jotenkin helposti?
    Onko muita vinkkejä?
  21. #1131
    mahtaisiko odyssey antautua jo noinkin nuorella iällä? entä akun kaapelit, olisiko ne hapettuneet tms ettei päässyt hetkellisesti virta kunnolla kulkemaan?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  22. #1132
    Lainaa Rudi11 kirjoitti Katso viesti
    Missäköhän on ongelma kun R1200 GSA vm 2011 (59000 km) sammui tänään useaan otteeseen liikennevaloihin pysähdyttäessä?
    Tankki oli täynnä kun lähdin aamulla reissuun ja 240 km ajon jälkeen mopo sammui liikennevaloihin. Mopo ei halunut pysyä käynnissä, kierroksia piti olla 2500 jotta ei sammunut.
    Tankkasin tankin täyteen, meni 15 litraa (eli 20 jäljellä), ja sen jälkeen mopo toimi moitteettomasti.
    GS 911 antoi ainoastaan yhden vikakoodin, joka liittyi akun matalaan jännitteeseen. 4 vuotta vanha Odyssey taitaa vedellä viimeisiään. Vika ei ollut päällä kun tein testin.
    Olisikohan ongelma bensan siirtämisessä tankista toiseen? Voiko tämän tarkistaa jotenkin helposti?
    Onko muita vinkkejä?
    Aivan klassinen oire, bensapumppu menossa rikki tai suodatin tukossa, ei jaksa nostaa tarpeeksi painetta siirtääkseen bensaa oikealta vasemalle eli pumppu imee vaan tyhjää.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  23. #1133
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    mahtaisiko odyssey antautua jo noinkin nuorella iällä? entä akun kaapelit, olisiko ne hapettuneet tms ettei päässyt hetkellisesti virta kunnolla kulkemaan?
    Kaapelit pitäisi olla kunnossa koska puhdistin ne talven aikana ja laitoin rasvaa napojen ja kaapelin väliin kasatessa.
  24. #1134
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Aivan klassinen oire, bensapumppu menossa rikki tai suodatin tukossa, ei jaksa nostaa tarpeeksi painetta siirtääkseen bensaa oikealta vasemalle eli pumppu imee vaan tyhjää.
    OK, thanks. Eikö bensapumppu ole vasemmalla? Voiko suodattimen helposti tarkistaa?
  25. #1135
    Lainaa Rudi11 kirjoitti Katso viesti
    OK, thanks. Eikö bensapumppu ole vasemmalla? Voiko suodattimen helposti tarkistaa?
    Pumpun nostaman paineen voi toki mitata oikeilla välineillä, suodatin on mallia *ikuinen*. BMW myy sitten koko paketin missä pumppu ja suodatin kerralla.

    Ja vasemmallahan se pumppu on.

    Näitä on aika monta ollut lähipiirissä ja aina se lääke on löytynyt vaihtamalla uuden pumpun/koko yksikön. Pelkän pumpun saa jostain paikallisesta autokaupasta kun irrottaa vanhan malliksi. Tai sitten ebayn syövereistä löytyy suoraan.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  26. #1136
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Pumpun nostaman paineen voi toki mitata oikeilla välineillä, suodatin on mallia *ikuinen*. BMW myy sitten koko paketin missä pumppu ja suodatin kerralla.

    Ja vasemmallahan se pumppu on.

    Näitä on aika monta ollut lähipiirissä ja aina se lääke on löytynyt vaihtamalla uuden pumpun/koko yksikön. Pelkän pumpun saa jostain paikallisesta autokaupasta kun irrottaa vanhan malliksi. Tai sitten ebayn syövereistä löytyy suoraan.
    Koko yksikkö lienee paras vaihtaa kerralla. Ebay vai marmoritiski, kumpaa suosittelet? Asennus lienee plug and play?
  27. #1137
    Jos raha ei ole ongelma niin bmw kauppaan vaan.

    Vaihto vaatii pientä huolellisuutta tiivisteen asennuksen kanssa, periaatteessa se pitäisi vaihtaa joka kerta kun pumppu otetaan sieltä ulos. Sen kyllä huomaa jos se ei mennyt kunnolla kun tankkaat ekan kerran tankin täyteen vaihdon jälkeen...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  28. #1138
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Jos raha ei ole ongelma niin bmw kauppaan vaan.

    Vaihto vaatii pientä huolellisuutta tiivisteen asennuksen kanssa, periaatteessa se pitäisi vaihtaa joka kerta kun pumppu otetaan sieltä ulos. Sen kyllä huomaa jos se ei mennyt kunnolla kun tankkaat ekan kerran tankin täyteen vaihdon jälkeen...
    Saako muuten pumpun irti ilman erikoistyökalua? Huoltorompussa mainitaan erikoistyökalu.
  29. #1139
    Lainaa Rudi11 kirjoitti Katso viesti
    Saako muuten pumpun irti ilman erikoistyökalua? Huoltorompussa mainitaan erikoistyökalu.
    Jos ei ole BMW erikoistyökalua käsillä, niin sellaisen korvaajana toimii hienosti puu/muovikalikka ja vasara. Jos ei niin tarkkaa, niin pelkkä vasarakin riittää.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  30.  
  31. #1140
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Jos ei ole BMW erikoistyökalua käsillä, niin sellaisen korvaajana toimii hienosti puu/muovikalikka ja vasara. Jos ei niin tarkkaa, niin pelkkä vasarakin riittää.
    Thanks!
Sivu: 38 / 56:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28363738394048 ... ViimeinenViimeinen