Sivu: 5 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 289:sta
  1. #121
    Lainaa cdi1 kirjoitti Katso viesti
    Eli tässäkin pitäis käydä ,"käytettävät termi keskustelu" enne varsinaiseen asiaan syventymistä. Olen kyllä pannut merkille että enemmistöllä on jonkinlaista koulusivistystä johon luulisi kuuluvan jonkinlainen asian ymmärtämisen taito.
    Ei tähän työttömyyteen ole tiedossa vähennystä tietysti jos tarkasteltava aikajan on tarpeeksi lyhyt ja valikoivasti otetaan kohta mitä tarkastellaan.
    Hiukan tuossa toki mentiin kieli poskessa, mutta kyllä tuolla pitää olla aika tarkkana ettei
    syyllisty "löysään kuunteluun" ja ajaudu kuin varkain "kyytiin".

    Ei liioin haittaa huomioida, mitä hyvinkin relevanttia eri yhteyksissä jätetään mainitsematta.... tai mistä ei
    tahdota useaan kertaan kysyttäessäkään puhua.

    Ei tartte olla edes niin "tarkkaan viilattua" liturgiaa kuin nyt tapetilla oleva pääministeri/Terrafame case.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  2. #122
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Se on totta, että alamäki suomessa on alkanut jo aikoja sitten! Mutta kun ei ne korjaukset onnistu purkkapatenteilla ja on muutenkin vääriä! No tuosta tulikin mieleen:
    Eli halutaan kansa saada entistä epäterveellisemmäksi? Mun mielestä tuota todellista haittaa vasten olisi voinut, vaikka veron tuplata!
    SDP oli kyseistä veroa vastaan,koska se olisi kohdistunut pienituloisiin..!siis makeisveroa vastaan...
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  3. #123
    Täsmennän...,jos ei mennyt jakeluun......,halvat karkit demareilla jees.....,moottoripyörien kokonaisverorasituksen korottaminen sen varjolla ihan ok....
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  4. #124
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ei näköjään osalle valkene, vaikka se tuikku on työnnetty kurkkua myöten persiisiin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #125
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Täsmennän...,jos ei mennyt jakeluun......,halvat karkit demareilla jees.....,moottoripyörien kokonaisverorasituksen korottaminen sen varjolla ihan ok....

    Jäihän sinne vielä 6milj veroja, 10 milj laski , nää luvut muistista,mutta suuruusluokka tuo. Ei korjaa mitään asiaa.
  6. #126
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Täähän on mielenkiintonen keskustelu.
    Kyseinen vero on moottoripyöräilijöiden mielestä ymmärrettävästi ikävä. Olen ymmärtänyt myös, ettei kyseinen vero myöskään loppujen lopuksi tee sitä, mitä sillä haetaan eli tuo valtiolle lisää rahaa, vaan päin vastoin.

    Jos ei tykkää jostain päättäjien päätöksistä, on keinoja yrittää vaikuttaa: isojen järjestöjen (mm. SMOTO) kautta, pistää viestiä erilaisille vaikuttajille jne. En ymmärrä sitä, että aletaan boikotoimaan Suomen taloutta koittamalla ehdoin tahdoin välttelemään asioita, joista kilahtaisi lisää verorahoja valtion kirstuun, koska ei pidetä tästä moottoripyöräverosta.

    1) Ei ole sellaista erillistä organisaatiota kuin ´Suomen valtio´, jolle me vain maksetaan rahaa, muttemme ole osa sitä. Niillä rahoilla mahdollistetaan kaikennäköistä hyödyllistä meille. Kun koitat tehdä hallaa valtiontaloudelle omilla toimillasi, teet hallaa meille, naapurin perheelle, jolla on vakavasti sairas lapsi, köyhille eläkeläisille, perheen jäsenille, meille kaikille.

    2) Yrittämällä tehdä näin hallaa valtion taloudelle et pääse siihen tavoitteeseen, johon oletettavasti pyrit eli että kyseinen vero poistuisi. Verotulot vain vähenevät ja sedät ja tädit valtiolla töissä joutuvat keksimään nyt lisää veroja saada paikattua valtiontaloutta...

    Jos täytyy säästöjä tehdä, jotta voi esim. moottoripyöräillä, niin sitten on tehtävä. Kritisoin tässä nimenomaan sitä, että boikotoidaan valtion taloutta ihan vain, koska pystyy.

    Maksan kyseisen veron ja jatkan uutta moottoripyöräharrastustani jatkossakin, mutta jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi näkee.

    Tottakai jokainen tekee niin kuin hyväksi näkee, hallituskin. Se vain on unohtanut Olaus Petrin tuomarinohjeen ja tätä eivät läheskään kaikki tule hyväksymään. Ehkä sinä hyväksyt, minä en.
  7. #127
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Täähän on mielenkiintonen keskustelu.
    Kyseinen vero on moottoripyöräilijöiden mielestä ymmärrettävästi ikävä. Olen ymmärtänyt myös, ettei kyseinen vero myöskään loppujen lopuksi tee sitä, mitä sillä haetaan eli tuo valtiolle lisää rahaa, vaan päin vastoin.

    Jos ei tykkää jostain päättäjien päätöksistä, on keinoja yrittää vaikuttaa: isojen järjestöjen (mm. SMOTO) kautta, pistää viestiä erilaisille vaikuttajille jne. En ymmärrä sitä, että aletaan boikotoimaan Suomen taloutta koittamalla ehdoin tahdoin välttelemään asioita, joista kilahtaisi lisää verorahoja valtion kirstuun, koska ei pidetä tästä moottoripyöräverosta.

    1) Ei ole sellaista erillistä organisaatiota kuin ´Suomen valtio´, jolle me vain maksetaan rahaa, muttemme ole osa sitä. Niillä rahoilla mahdollistetaan kaikennäköistä hyödyllistä meille. Kun koitat tehdä hallaa valtiontaloudelle omilla toimillasi, teet hallaa meille, naapurin perheelle, jolla on vakavasti sairas lapsi, köyhille eläkeläisille, perheen jäsenille, meille kaikille.

    2) Yrittämällä tehdä näin hallaa valtion taloudelle et pääse siihen tavoitteeseen, johon oletettavasti pyrit eli että kyseinen vero poistuisi. Verotulot vain vähenevät ja sedät ja tädit valtiolla töissä joutuvat keksimään nyt lisää veroja saada paikattua valtiontaloutta...

    Maksan kyseisen veron ja jatkan uutta moottoripyöräharrastustani jatkossakin, mutta jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi näkee.
    Se on totta, että talouspakotteet on huono vaihtoehto, mutta kun ei oikein muukaan auta ja ei sunkan tässä kukaan rupee sormi suussa tappamistansa (verottamista) vartoomaan...

    Jokainen tekee omalla tavalla ja jos päättäjien korviin saakka tieto menisi, että kansa ei tykkää ja vastustaa, niin ehkä jotain tapahtuu.

    Sitä paitsi ei se vaan toimi niin, että menojen kasvaessa lisätään automaattisesti tuloja, joskus pitäs kurkata sinne menopuolelle...
  8. #128
    Minä olen vakuuttunut siitä, että vene- ja moottoripyöräverot ovat vahingollisia kansantaloudelle. Yritän saada niiden säätämisen pysäytettyä. Ei missään tapauksessa kannata lyödä hanskoja tiskiin ja mennä lammaslauman mukana.
  9. #129
    1 Kyllä sellainen organisatio on sitä sanotaan eduskunnaksi. Se on se paikka missä toistaiseksi pitäis panna asiat kuntoon ja ensimmäiseksi leikata ylisuuria verorahoista maksettuja palkkoja sillä yksin saatais budjetin aukko paikattua...............monista muista ei pakollisista menoista puhumattakaan.
    Kyllä moralisointi menee väärään osoitteeseen jos se kohdistuu veronmaksajiin.Kyllä se pitää kohdistua niihin jotka päätöksiä tekee ja siellä ei tunnuta olevan huolissaan vaikka pitäisi.

    2 Näin todennäköisesti käy ei huoleta päättäjiä vaikka kokonaisveroaste huitelee 70% kuinka paljon siinä on mielestäsi varaa nostaa?

    Meillä on kaikki puolueet nyt ollut hallituksessa ja mitään korjausta ei ole tullut eikä ole edes näköpiirissä ja tilanne vain jatkuu ja jatkuu niin kauan kun IMF panee siihen topin.Parempi mitä pikemmin se tehtäis ja velkoja tulis ja sanois mistä leikataan sitten ei tarvis arpoa ollakko vai eikö olla.
  10. #130
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Emme ole eri mieltä siitä, onko tämä vero hyvä valtiolle tai motoristeille. Viisaammilta olen ymmärtänyt, että ei ole.

    On tapoja koittaa vaikuttaa eduskunnan päätöksiin. En vain koe, että tahallinen valtiontaloudelle hallaa tekeminen olisi fiksu tapa tehdä sitä, koska sillä ei saa haluttua lopputulosta ja valtiontaloudelle harmin tekeminen lopulta iskee omaan nilkkaan.

    cdi1: En sano, että lisää veroja pitäisi keksiä. Se oli vain esimerkki siitä, että valtion tulojen pieneneminen voisi aiheuttaa joitain toimia, joilla koitetaan saada paikattua valtion tulomenetyksiä.

    Olen cdi1 silti sitä mieltä, että sinä ja minä kuulutaan siihen organisaatioon, johon myös eduskunta kuuluu ja josta sekin ottaa rahoituksensa . Eduskunnan eri toimista voi olla montaa mieltä, mutta se kyllä ottaa oman osansa valtion kassasta. Sillä jäljelle jääneellä rahalla tehdään kaikellaisia juttuja meidänkin hyväksi. Se jäljelle jäänyt rahamäärä pienenee, jos alkaisimme isosti tekemään hallaa valtiontaloudelle.
    Tulot on joo laskussa.



    https://www.veronmaksajat.fi/luvut/tilastot/verotuotot/
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #131
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Täähän on mielenkiintonen keskustelu.
    Kyseinen vero on moottoripyöräilijöiden mielestä ymmärrettävästi ikävä. Olen ymmärtänyt myös, ettei kyseinen vero myöskään loppujen lopuksi tee sitä, mitä sillä haetaan eli tuo valtiolle lisää rahaa, vaan päin vastoin.

    Jos ei tykkää jostain päättäjien päätöksistä, on keinoja yrittää vaikuttaa: isojen järjestöjen (mm. SMOTO) kautta, pistää viestiä erilaisille vaikuttajille jne. En ymmärrä sitä, että aletaan boikotoimaan Suomen taloutta koittamalla ehdoin tahdoin välttelemään asioita, joista kilahtaisi lisää verorahoja valtion kirstuun, koska ei pidetä tästä moottoripyöräverosta.

    1) Ei ole sellaista erillistä organisaatiota kuin ´Suomen valtio´, jolle me vain maksetaan rahaa, muttemme ole osa sitä. Niillä rahoilla mahdollistetaan kaikennäköistä hyödyllistä meille. Kun koitat tehdä hallaa valtiontaloudelle omilla toimillasi, teet hallaa meille, naapurin perheelle, jolla on vakavasti sairas lapsi, köyhille eläkeläisille, perheen jäsenille, meille kaikille.

    2) Yrittämällä tehdä näin hallaa valtion taloudelle et pääse siihen tavoitteeseen, johon oletettavasti pyrit eli että kyseinen vero poistuisi. Verotulot vain vähenevät ja sedät ja tädit valtiolla töissä joutuvat keksimään nyt lisää veroja saada paikattua valtiontaloutta...

    Jos täytyy säästöjä tehdä, jotta voi esim. moottoripyöräillä, niin sitten on tehtävä. Kritisoin tässä nimenomaan sitä, että boikotoidaan valtion taloutta ihan vain, koska pystyy.

    Maksan kyseisen veron ja jatkan uutta moottoripyöräharrastustani jatkossakin, mutta jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi näkee.
    Siis, täh? Nyt ei jaksa alkaan kirjottelemaan pitkästi. Pakko ottaa sydänlääkettä, eli konjamiinia. Kun on tullut maksettua nuita kaikenmaaliman veroja jo melekeen 40 vuotta. Aaaapuva, aaaapuva!
    <p>.</p>
  12. #132
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Valtion menot 2010: 49,9
    Valtion menot 2016: 55,0

    Nousu 10,2 %

    Inflaatio euroalueella samalla välillä: ~10%
    Suomessa samalla välillä kanssa noin 10%, mitä arvioin nopealla tilastokeskuksen tutkimisella.

    Toisin sanoen mitään leikkauksia ei ole vielä saatu aikaiseksi menopuolella, kun suurta kuvaa katsotaan.

    Jos tuota trendiä tuijotettaisiin 2000-luvun alusta, niin nähtäisiin, kuinka valtion menoja kasvatettiin hyvällä sykkeellä 2000-luvulla.

    Positiivista on sentään se, että menojen suhteellinen kasvu inflaation verrattuna on saatu pysäytettyä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #133
    Ei kehtaa suht tuoretta harrastusta heti alkuunsa lopettaa, mutta jostain se raha on revittävä. Muuta en keksi kuin tinkiä vakuutusmaksuista, eli ajoaika lyhenee ainakin kuukaudella. Täytyy muistaa aina seisottaa pyörä mm. perheen lomareissun ajaksi
    BMW K1200rs
  14. #134
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Emme ole eri mieltä siitä, onko tämä vero hyvä valtiolle tai motoristeille. Viisaammilta olen ymmärtänyt, että ei ole.

    On tapoja koittaa vaikuttaa eduskunnan päätöksiin. En vain koe, että tahallinen valtiontaloudelle hallaa tekeminen olisi fiksu tapa tehdä sitä, koska sillä ei saa haluttua lopputulosta ja valtiontaloudelle harmin tekeminen lopulta iskee omaan nilkkaan.

    cdi1: En sano, että lisää veroja pitäisi keksiä. Se oli vain esimerkki siitä, että valtion tulojen pieneneminen voisi aiheuttaa joitain toimia, joilla koitetaan saada paikattua valtion tulomenetyksiä.

    Olen cdi1 silti sitä mieltä, että sinä ja minä kuulutaan siihen organisaatioon, johon myös eduskunta kuuluu ja josta sekin ottaa rahoituksensa . Eduskunnan eri toimista voi olla montaa mieltä, mutta se kyllä ottaa oman osansa valtion kassasta. Sillä jäljelle jääneellä rahalla tehdään kaikellaisia juttuja meidänkin hyväksi. Se jäljelle jäänyt rahamäärä pienenee, jos alkaisimme isosti tekemään hallaa valtiontaloudelle.
    Jos jotain ymmärrän niin lausunnot on annettu ja taisi olla aika vielä tämänkuun puoleenväliin antaa nähdään vaikuttaako?

    Mä oon koittanu vaikuttaa äänestämällä mut ei ole ehdokaas menny läpi eipä tässä muuta voi. No ei iske enää pahemmin ja olen siihenkin varautunut.

    Aivan kun et olisi kuullut sellaisesta ilmiöstä kun deflaatiosta.Se ruokkii itse itseään teemmepä mitä hyvänsä, kakat on jo housuissa.
    Niin ottaa ja sitä en hyväksy kyllä se kurjistaminen ja supistamin pitää aloittaa sieltä eduskunnasta sitten sen voi jo muutkin hyväksyä kun yksistään sinä. Ei mulle ole merkitystä jääkö enempi vai vähempi tää homma on näkynyt jo lähes kymmenen vuotta niin on tässä ollut aikaa varautua.
    Valtio yrittää tuhota minun talouttani mutta toisinpäin ei sun mielestä käy. No näin kuitenkin menettelen.
  15. #135
    Lainaa cdi1 kirjoitti Katso viesti
    Mä oon koittanu vaikuttaa äänestämällä mut ei ole ehdokaas menny läpi eipä tässä muuta voi. No ei iske enää pahemmin ja olen siihenkin varautunut.
    Ei se ääni hukkaan mennyt, puolue käytti sen, vaikka ehdokas ei tärpännytkään
  16. #136
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Täähän on mielenkiintonen keskustelu.
    Kyseinen vero on moottoripyöräilijöiden mielestä ymmärrettävästi ikävä. Olen ymmärtänyt myös, ettei kyseinen vero myöskään loppujen lopuksi tee sitä, mitä sillä haetaan eli tuo valtiolle lisää rahaa, vaan päin vastoin.

    Jos ei tykkää jostain päättäjien päätöksistä, on keinoja yrittää vaikuttaa: isojen järjestöjen (mm. SMOTO) kautta, pistää viestiä erilaisille vaikuttajille jne. En ymmärrä sitä, että aletaan boikotoimaan Suomen taloutta koittamalla ehdoin tahdoin välttelemään asioita, joista kilahtaisi lisää verorahoja valtion kirstuun, koska ei pidetä tästä moottoripyöräverosta.

    1) Ei ole sellaista erillistä organisaatiota kuin ´Suomen valtio´, jolle me vain maksetaan rahaa, muttemme ole osa sitä. Niillä rahoilla mahdollistetaan kaikennäköistä hyödyllistä meille. Kun koitat tehdä hallaa valtiontaloudelle omilla toimillasi, teet hallaa meille, naapurin perheelle, jolla on vakavasti sairas lapsi, köyhille eläkeläisille, perheen jäsenille, meille kaikille.

    2) Yrittämällä tehdä näin hallaa valtion taloudelle et pääse siihen tavoitteeseen, johon oletettavasti pyrit eli että kyseinen vero poistuisi. Verotulot vain vähenevät ja sedät ja tädit valtiolla töissä joutuvat keksimään nyt lisää veroja saada paikattua valtiontaloutta...

    Jos täytyy säästöjä tehdä, jotta voi esim. moottoripyöräillä, niin sitten on tehtävä. Kritisoin tässä nimenomaan sitä, että boikotoidaan valtion taloutta ihan vain, koska pystyy.

    Maksan kyseisen veron ja jatkan uutta moottoripyöräharrastustani jatkossakin, mutta jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi näkee.
    Taitaa mennä hukkaan tuo ihan hyvä ja selkeä selitys.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  17. #137
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Täähän on mielenkiintonen keskustelu.

    En ymmärrä sitä, että aletaan boikotoimaan Suomen taloutta koittamalla ehdoin tahdoin välttelemään asioita, joista kilahtaisi lisää verorahoja valtion kirstuun, koska ei pidetä tästä moottoripyöräverosta.

    Verotulot vain vähenevät ja sedät ja tädit valtiolla töissä joutuvat keksimään nyt lisää veroja saada paikattua valtiontaloutta...
    Mutta oletko kuullut sellaista sanontaa, mitä isot edellä, sitä pienet perässä?

    Jos esim. eduskunnan kalusteet tulee virosta, niin eikö siinä näytetä hyvää esimerkkiä miten EI osteta kotimaasta? Tavan tallaaja saa aika saatanan kauan vältellä veroja ja ostoksia kotimaassa, jos aikoo samaan summaan päästä mitä noistakin ostoksista olisi ollut hyötyä kotimaassa!
    Tuon nyt on vaan yksi esimerkki........
    Se juna meni jo jossa sanottiin, suosi suomalaista!
    Edit: Linkki uutiseen
    Vaikka kotimaan hinta olisi kalliimpi, yritys olisi maksanut ALVit ja työllistänyt myös sitäkautta kotimaassa, joten....................
    Viimeksi muokannut: Pave.; 06.01.2017 klo 09:44.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  18. #138
    joo kyllä se juna meni jo missä vois edellyttää veromaksajan olevan rehellinen----
    koska ei nekään ole jotka verorahoja käyttävät----
  19. #139
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jälleen uusi esimerkki siitä miten hallitus laskee menot väärin.

    Kauppalehti toimeentulotuki

    "Joulukuussa tuli ensimmäinen varoitusmerkki. Vastoin hallituksen esitystä Kelan pääjohtaja Elli Aaltonen ennusti, että toimeentulotuen menot automatisoinnin myötä nousee vuoden 2015 toteutuneesta 750 miljoonasta jopa 1,5 miljardiin euroon", Maanselkä kirjoittaa Puheenvuorossa viitaten Aaltosen Ylelle antamaan lausuntoon."
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  20. #140
    samalla tavalla vääristetty kuin valtion budjeteilla aloitetu rakentamiset... aloitus 10 miljoonaa ja ylitys vain 1oomiljoonaa...ei voi toimia noin............no rahaa ilman omistajan naamaa on helppo jakaa.......
    suomen johdosta puutuu rehellisyys....... koska jatkuvia virheitä ei voi olla.....
    eka virhe tietämättömyys.... toinen vahinko..... komas tahallinen teko... sit vaan maan tapa
  21. #141
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    suomen johdosta puutuu rehellisyys....... koska jatkuvia virheitä ei voi olla.....
    eka virhe tietämättömyys.... toinen vahinko..... komas tahallinen teko... sit vaan maan tapa
    Ensimmäinen virhe taitaa olla laskentataidon puute, toinen liika optimimsi ja sitten noi loput......
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  22. #142
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Ensimmäinen virhe taitaa olla laskentataidon puute, toinen liika optimimsi ja sitten noi loput......
    lasketaan tarkoituksella väärin valehdellan heti aluksi niin saadaan oma asia helpommin läpi kun on pieni summa jota voi sit alettua kasvatta ilman rajoja.....
  23. #143
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    lasketaan tarkoituksella väärin valehdellan heti aluksi niin saadaan oma asia helpommin läpi kun on pieni summa jota voi sit alettua kasvatta ilman rajoja.....
    Tuokin kuuluu vielä samaan kategoriaan........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  24. #144
    Kokonaan unohtunut..?

    Valtaosalla moottoripyörän omistajista on myös auto ja hyvin yleisesti niitä on talouksissa kaksin kappalein. Näin meilläkin ja niistä maksetaan veroa > 700 € vuodessa. Ei siinä mitään, toisella autolla on ajoa päivittäin, eikä vero päivää / kilometriä kohti ihmeitä tee. Toisen (nyt myynnissä olevan) auton pito on omaa tyhmyyttä. Itseään voi syyttää 400 € turhasta menosta / vuosi.
    Vaan eikö tuon pitäisi jo riittää.. En vielä koskaan ole onnistunut ajelemaan yhtäaikaa mopolla ja autolla, saati sitten mopolla ja kahdella autolla.

    Sitten vielä pyörien keskimääräinen liikenteessäoloaika.. Ajoaikaa on periaatteessa vaikka koko vuosi, mutta käytännössä useimmille lienee 4-5 kk realistisempi. Iso osa moottoripyörän omistavista ajaa pyörällään sitä paitsi vain muutaman kerran kesässä. Kyllä nuo minunkin kilometrit kertyvät käytännössä touko-syyskuun välillä ja 30-40 päivän aikana. Siis ~kuukauden ajoista kuluja taas 150 € lisää, ensi vuonna 200€ jne.. Ja useille vero käytännössä vain siitä hyvästä, että omistavat pyörän.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  25. #145
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    .. Ajoaikaa on periaatteessa vaikka koko vuosi, mutta käytännössä useimmille lienee 4-5 kk realistisempi. Iso osa moottoripyörän omistavista ajaa pyörällään sitä paitsi vain muutaman kerran kesässä. Kyllä nuo minunkin kilometrit kertyvät käytännössä touko-syyskuun välillä ja 30-40 päivän aikana. Siis ~kuukauden ajoista kuluja taas 150 € lisää, ensi vuonna 200€ jne.. Ja useille vero käytännössä vain siitä hyvästä, että omistavat pyörän.
    Siksipä hyvinkin, on aivan PAKKO ajella, jos ei nyt ihan päivittäin, niin kuitennii kaikenaikaa, koska eihä tuossa tommosessa olisikaan mitään mieltä! ON niin kalliit vakuutukset, vermeet ja kaikki!

    Että ihan ajokamppeetkin pelkiltään on hinnoissaan! Sitäpaitti jos olis vielä kasko- niiin ihan KAMALA ajatus!

    Nyt olis taas 2:n vko:n päästä ABBM 2017 & Talavi-Talavisotajutaus II, jotta tervetuloa vain sinne!
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  26. #146
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Mutta oletko kuullut sellaista sanontaa, mitä isot edellä, sitä pienet perässä?

    Jos esim. eduskunnan kalusteet tulee virosta, niin eikö siinä näytetä hyvää esimerkkiä miten EI osteta kotimaasta? Tavan tallaaja saa aika saatanan kauan vältellä veroja ja ostoksia kotimaassa, jos aikoo samaan summaan päästä mitä noistakin ostoksista olisi ollut hyötyä kotimaassa!
    Tuon nyt on vaan yksi esimerkki........
    Se juna meni jo jossa sanottiin, suosi suomalaista!
    Edit: Linkki uutiseen
    Vaikka kotimaan hinta olisi kalliimpi, yritys olisi maksanut ALVit ja työllistänyt myös sitäkautta kotimaassa, joten....................
    Onhan nuo tilatutkin lähes kotimaisia kun Eu:n sisältä tulee. Kotimaista tietenkin hyvä suosia mutta jos vastaavien tuotteiden hinnat Kitman Thulema 219 241€, Idea-Puu Oy 287 160€ ja Martela 405 954€. Yksittäisessä tapauksessa saattaa jäädä hieman enemmän euroa Suomeen mutta jos jatkossa pidetään ylihintaisia kotimaisia firmoja pystyssä pelkästään julkisilla hankinnoilla voidaan heittää lopulliset hyvästit kilpailukyvylle. Yksityiset valitsisivat näistä Kitman Thuleman,Saksalaisista puhumattakaan. Tietenkin voi tehdä Pohjois-Koreat,rajat kiinni ja ryhtyä omavaraisiksi...
    Ehkä huolsin,ehkä en,so not kunhan mopo kulkee...
  27. #147
    JOO HUURRE MIES oikeassa.... pienellä ajolla on vero vain sentin/kilometri ei paha....
    kun sen oikein oivaltaa....
  28. #148
    Lainaa ketju76 kirjoitti Katso viesti
    Onhan nuo tilatutkin lähes kotimaisia kun Eu:n sisältä tulee. Kotimaista tietenkin hyvä suosia mutta jos vastaavien tuotteiden hinnat Kitman Thulema 219 241€, Idea-Puu Oy 287 160€ ja Martela 405 954€. Yksittäisessä tapauksessa saattaa jäädä hieman enemmän euroa Suomeen mutta jos jatkossa pidetään ylihintaisia kotimaisia firmoja pystyssä pelkästään julkisilla hankinnoilla voidaan heittää lopulliset hyvästit kilpailukyvylle.
    Lähes kotimainen???
    Jos verrataan tuohon halvimpaan kotimaiseen vaihtoehtoon, niin taitaa olla sen ALVn osuuden verran kalliimpi, joka olis kuitenkin tullut siihen valtion toiseen taskuun takaisin!!! Eli vielä olisi jäänyt työllistävä vaikutus, josta taas olisi jäänyt lisää.........
    Toki sen nyt jotenkin ymmärtää, jos hinta on reilusti ylihintainen, mutta kun tuo nyt ei ole ainut valtion omista hankinnoista joka tehdään kuitenkin muualta kuin suomesta... ja sieltä sen esimerkin pitäisi kuitenkin tulla.......
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  29. #149
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    JOO HUURRE MIES oikeassa.... pienellä ajolla on vero vain sentin/kilometri ei paha....
    kun sen oikein oivaltaa....
    Ja kun ajaa 50 000 vuodessa puhutaan enään sentin murto-osista....... jos tuolle linjalle lähdetään!
    Ei taida silti tuo laskukaava vähentää sitä turhaa vitutusta yhtään kun se on kuitenkin täysin ylimääräinen ja turha kuluerä!
    Moniko ajava jättää sitten vaikka sen taka- tai eturenkaan ostamisen myöhemmäksi ja näin vaarantaa mieluummin oman turvallisuutensa? Jos on tilanne että on 150 euroa "ylimääräistä" rahaa, niin se on käytettävä jompaan kumpaan ja vero on kuitenkin pakko maksaa jos ajaa, joten miten on?
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  30.  
  31. #150
    Lainaa EJ kirjoitti Katso viesti
    Emme ole eri mieltä siitä, onko tämä vero hyvä valtiolle tai motoristeille. Viisaammilta olen ymmärtänyt, että ei ole.

    On tapoja koittaa vaikuttaa eduskunnan päätöksiin. En vain koe, että tahallinen valtiontaloudelle hallaa tekeminen olisi fiksu tapa tehdä sitä, koska sillä ei saa haluttua lopputulosta ja valtiontaloudelle harmin tekeminen lopulta iskee omaan nilkkaan.
    Omasta mielestäni olen jo saavuttanut oman veronmaksukykyni huipun ilman ylimääräistä MP-veroakin. Jos MP-vero tulee, niin säästän sen jostakin muusta tai lopetan pyöräilyn osittain / kokonaan, jolloin valtio jää miinukselle tuossa kohtaa.

    Kuitenkin tämä hallitus on jo leikannut meidän perheen 2017 tuloja ja nostanut eri veroja niin paljon, että valtio on edelleen voittaja, vaikka tuon MP-veron säästäisinkin tavalla tai toisella.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Sivu: 5 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen