Ton ku olis täräyttämään tulille acecafen parkkiksella kisailun merkeissä joskus kuuskyt(?)luvulla. Olisi voinut muutama leuka loksahtaa brittiläisen hienostuneesti teemukin pohjalle, syvään.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jos ostan KTM:n omat kahvalämppärit jälkikäteen, niin pelittävätkö ne vain kun pistää johdot kiinni? Vai pitääkö ohjelmoida tms.? Ainakin lämppäreille löytyy mittariston valikoista jo aktivointipainike.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Hieno homma, täytyykin pistää tilaukseen.. Kausi pitenee mukavasti, kun ei näpit jäädy.![]()
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Laitoin itse ja lähti heti toimimaan sen kummempia säätämättä.
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Onkos muilla pyörän asetuksissa vaihtoehtoa "Quick Shift" tms? Löytyy samasta paikasta, kun esim. kellonajan asettaminen. Ohjekirjasta en löydä mainintaa, enkä nopealla googlettamisella, että mitä vaikuttaa. Pitänee kokeilla, mutta mulla jo asennettu dynojetin shifteri, joka ei kuitenkaan (pitäisi ainakaan) olla missään yhteydessä pyörän omiin tietokoneisiin.
Takuu ei ilmeisesti ole enää mukana moottorin osalta jos shifterin asentaa . Venttiilien jouset muistaakseni eivät tykkää jostain syystä .
Ultrafast KTM machine .
Jep, sellaiset shifterit ovat vaarallisia, jotka katkovat sytytystä. Eli kun sitä katkotaan, niin bensaa pääsee kasaantumaan, ja sitten kun sytytys taas tulee päälle, niin pamahtaa vähän turhan isosti. Itsellä tuo shifteri katkoo vain polttoainesyöttöä, eli sama kuin laskisi kaasun pois päältä hetkeksi. Ei ole ihan yhtä sulavaa, mutta pitäisi pysyä moottori ehjänä.
Takuun osalta olen lukenut, että se jatkuu normaalisti jos vain poistaa shifterin käytöstä. Eli jos syystä tai toisesta tulee käyttöä takuulle moottorin osalta, niin shifteri ei ole paikoillaan kun vien pyörää liikkeeseen.
Takuuhommista ja takaisinkutsuista:
mulla tosiaan menee justiinsa takuu umpeen ja sattuneesta syystä soittelin Vantaan Bikeworldiin, että mites ton takapään välyksen kanssa oikein tehdään. No kuulemma pitää mitata se väljyys ja sitten ratkaisu sen mukaan. Noh, mun mielestä siinä ei tarvi mittailla mitään, kun se on väljä ja sillä selvä. Se, että KTM määrittelee itse hyväksyttävän toleranssin on ihan perseestä! Mietin, että menen katsastuskonttorille ja näytän pyörää siellä ja saavat kirjoittaa asiasta jonkun lausunnon, jos Bikeworldin mekaanikko ei saa vaihtoon hyväksyttävää lukemaa (siis toihan on varmaan aivan mekaanikon/liikkeen käsissä/tulkintaa).
Toinen juttunsa oli sitten takaisinkutsut, joista merkittävimpänä oli bensatankin mahdollinen vuoto. Jaa-a, eikös näissä pitäisi tulla, kuten esim. autoissakin, kutsu huoltamolta, että nyt tänne ja sassiin??? Olen sen uutena ostanut BW:stä ja varmasti mun tiedot on siellä...
Millaisia kokemuksia muilla BW:stä ja näistä takapään väljyydestä, onko jollain jäänyt laitteesta takapää korjaamatta vaikka siellä väljyyttä olisikin?
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Quickshifter toimii nimenomaan vain ylöspäin. Jos alaspäin vaihdotkin haluaa toimivan ilman kytkintä, pitää olla shifterin kaverina blibberi. Tosin osannevat käyttää samaa anturia jos anturi tunnistaa liikkeen molempiin suuntiin. Toinen katkoo sytkää ja toinen ohjaa kaasuläppiä.
Edit. Tämä noin yleistietona, sitä en tiedä saako noita kotariin.
Superbike #7
^Vakiintunut termistö noissa on suurinpiirtein tämä:
Quiqkshifter: Vaihdot ylöspäin hölläämättä kaasua ja ilman kytkintä.
Blipper: Vaihdot alaspäin ilman kytkintä ja välikaasua.
Seamless gearbox: Vaihdot vedon katkeamatta ylös tai molempiin suuntiin.
Eli jos lähdet ostamaan quickshifteriä, saat ylöspäin vaihdot kaasu auki, mutta alaspäin toimii normaalisti.
Aika harvassa ratapyörässäkään täällä kotomaassa voi vaihtaa molempiin suuntiin ilman kytkintä. 1299 Panigale S taitaa olla tuo ominaisuus vakiona. Lisövarusteena saa sitten hankittua tuon blipperin muutamalla satkulla.
Superbike #7
http://www.bikehps.com/acatalog/Downshifters.html
Tuossa maliks tommonen downshifter/blipper. Luurilla en nyt jaksanu kaivella oisko suoraan dukeen löytyny ko. kampetta.
Superbike #7
Joo pakko sanoa ei ole KTM lähelläkään laatuvalmistajaa tuotteen laadussa tai jälkihoidossa. Asioita hoidetaan miten sattuu ja esim. Amerikassa uusitaan osia enemmän.
Ei muutkaan paljon parempia ole eikä edes autopuolella ole täydellistä. Omat kokemukset viittaavat siihen, että pyörissä BMW on lähimpänä. Pari bemua on ollut ilman yhtään vikaa tai takaisinkutsua.
Pyöristä kuitenkin Kawa H2 on aivan omaa luokkaansa laadussa. Uskomaton. Siinäkin olisi kuitenkin parannettavaa kuten on-off kaasu. Toistaiseksi se on kuitenkin ominaisuus.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Pohdin tässä että mikähän mahtaa olla tämän keksinnön vuosittainen myynti/valmistusmäärä? 10000kpl? Aivan varmasti KTM pohtii aika paljon sitä miten kohdeyleisöä miellytetään ja saatais ensi vuonna myytyä 11000kpl.
Mutta se nyt vaan on mahdotonta miellyttää jokaista yksilöä erikseen. Shifterin blipperillä saa asennettuna kaikilla herkuilla alle tonnin. Ei kait se nyt 20kympin laitteessa ihan mahdoton ajatus ole? Varsinkin Kotari on ehkä pisimmällä ns after market tuninkitavaran kehityksessä, joka auttaa sitten jokaista 10000 individualistista kehittämään mopoa omaan makuunsa. Tai no, Ducatilla on ollut koko laaja Performance katalogi jo 20v.
Yksikään oma mopo ei ole jäänyt täysin orkkikseksi, vaan kaikkiin on joutunut hankkimaan omaa makua paremmin miellyttäviä osia. Musta se on keskeinen osa tätä harrastamista.
No oma mopo oli kai aika state of the art. Silti:
Akran ränni syistä joita on vaikea perustella edes itselleni
Tiedonkeruu, jolta odotin enemmän
Käänteinen kaavio
Kilpiteline Evotech
Tein Bolaracen raakatapeista paremman pidon jalkatapit
Koneistin kliparit enemmän auki
Parempi penkki
Korkeampi pleksi
Hitsasin lisäkorvan vaihdepolkimeen jotta liike lyheni puoleen orkkiksesta
Orkkis takapenkistä tuli tavarateline, tosin ostin uuden takapenkin jos joskus ottas vaimon kyytiin
Teippaus, koska mä voin
Jne
Vastaava on käynyt jokaiselle harrastuskulkineelle, oli se sitten auto, mopo, polkupyörä tai mikä tahansa. Tylsä peli mahtais olla mun makuun, jos ei siinä olisi tuunaamista.
Joo taitaa mennä nyt kyllä niin vaikeeks että paras varmaa olis laittaa se Duke myyntiin ja ostaa se VFR1200F DCT vaihteistolla niin ei tätäkää tartteis miettiä.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Eikö Superdukessa ollut jotain ettei siihen passaa laittaa shifteriä kun tuli kansivaurioita ainakin ensimmäisissä. Moni on kuitenkin laittanut, että kai se toimii.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Sain asenneltua kahvalämppärit. 15-20 minuutin homma paisui miltei parituntiseksi, kun maskin toinen ruuvi jäi vain paikoilleen pyörimään aukaisua yrittäessä. Selvisi, että vastakappaleena toimiva katemutteri oli napsahtanut poikki ja pyöri siksi ruuvin mukana. Paskamainen paikka, maskia kun ei näyttäisi saavan kovin helposti auki millään muulla tavalla. Sain kuitenkin raotettua maskia sen verran, että sain turvallisesti sahattua ruuvin poikki. Kaipa noita ruuveja ja katemuttereita BikeWorldista saa..
Menevätkö kahvalämppärit muuten päälle vasta moottorin käynnistyessä? Laitoin valikosta ne päälle, mutta ainakaan eivät lämmenneet virtojen ollessa päällä enkä viitsinyt enää työntää pyörää tallista pihalle ja käynnistää testatakseni.
Mahtaako 15tkm ajetun pelin jarrulevyjä enää saada takuuseen vaihdettua? En ole mitannut levyjen suoruutta, mutta työntäessä tuntuu ja kuuluu kahnausta ja tietyissä kohdissa enemmän, mikä viittaisi ehkä kierouteen? Ajossa tuntuvat kuitenkin normaaleilta..![]()
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Otteko nähneet jo uuden faceliftauksen then Beast pyörästä
http://www.motorcycle.com/manufactur...hots-html.html
Itse en kyllä tykkää, ihmettelen suuresti mikä tuo etumaskin päivitys lähemmäksi Bmw
![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
no ompa ruma!![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.