Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 49:sta
    Raakempi Tösös!
    Nyt olemma päässeet siihen vaiheeseen jotta toivottavasti ensi kesänä lähden pyörällä ajelemaan Eurooppaan .
    Nyt ei ole tarkoitus tehdä kuin harjoitusajo,joten hirveän suuria tavoitteita en sille aseta.
    Todennäköisesti lähtö on vasta elokuun lopulla ja sitten kun pyörä on kadonnut katoksesta, olen lähtenyt ja kun se on takaisin siinä olen tullut pois.Aikavali on tuo ja käytettävissä oleva aika suurin piirtein tuo.
    Olen ajanut kolme kertaa asuntoautolla Italiaan ja kerran Malagaan että moottoritiet olen nähnyt.
    Nyt laitan navimoottoriin eston motareille ja maksuteille ,ainakin menomatkalle .
    Alustava suunnitelma olisi ajella Tallinnasta Groslognerille ja Stelviolle ja sieltä sitten Ranskaan päin .
    Mitenkähän en nyt saa linkitettyä mapsin reittiä tähän ,höh.

Pyytäisi kokeneilta alppien kävijöiltä asiallisia ajoreittivihjeitä suurinpiirtein tuon reitin varrelta joka nyt päättyy tuonne Grandes Alpes roadille Ranskaan . Jostain sieltä on tarkoitus palata mielellään Atlantin rantojakin pitkin Tanskan siltojen kautta jotenkin pois .
    Unohtamatta Le Havrea koska se on niin monesti jäänyt koukkaamatta että jos nyt sitten .
    Sanomattakin on selvää että suurkaupungit eivät kiinnosta eikä motarit yleensäkkään.
    Allekirjoituksen ylemmällä pyörällä olen matkassa ja pehkuta vie kun tekisi vain mieli ottaa telttavehkeet ja trangia mukaan . Tottakai saatan yöpyä majatalossakin mikä vain kohdalle sattuu jos meinaan alkaa väsyttämään.
    Triumph Tiger 800 XRX

Aikamoinen harjoitusajo suunnitteilla. Vähemmän tarkka saattais luokitella tuommosen jo moottoripyörämatkailuksi.

Itävallan, Svetsin Alpeista löytyy porukalta täältä orgista paljonkin kokemusta ja sitämyöten vanhoja viestiketjuja, Merialpeista tai Ranskasta ylipäätään vähemmän. Alpithan jyrkkenee idästä länteen päin mentäessä.

Ite olen kanssa hahmottelemassa reissua Meri-Alpeille, joten kokemusta ei oo, mutta alustavia vinkkejä / mahdollisia kohteitä oon tutkannu, listasin joitain tohon alas.

- Grandes Alpes lisäksi Route Napoleon (jota mainittu herra käytti matkallaan Elbalta takaisin valtaan)
    - Chamonix (suomeksi Niksula), koska alppinismin perinne, Aiguille du Mid
    - Gorges du Verdon (Verdon kanjoni ja sitä ympäröivät tiet)
    - Viaduc de Millau (kohtuullisen iso silta)

Le Havren lähettyviltä toisen maailmanrytinän maihinnousupaikkoja, mutta jos historia kiinnostaa niin löytyy toki muutakin ihmeteltävää viikinkiaikaan saakka.

inspiraatioksi parit ketjut ADV:stä

http://advrider.com/index.php?thread...ivers.1106505/

http://advrider.com/index.php?thread...ercors.984352/
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Loistava suunnitelma. Tekisin kyllä vaihtoehtoisia reittejä kelien varalta, esimerkiksi jos menomatkalle baltiaan luvataan sateita niin sitten laivaan. Pari kesää sitten käytiin Assenissa. Ruotsissa satoi joten mentiin laivalla vaikka alunperin aateltiin ajaa ja tulla laivala takaisin päin. Hyvin toimi.
    Telttaa ja trangiaa en ottais tonne, majapaikat ja muonat on edullisempia kuin kotimaassa ja pyötä on parempi ajaa kevyin varustein. On mukava maistella paikallisia muonia. Illalla 17-18 maissa vaan ottaa sopivan majoituksen, itse olen kattonu garminista lähistön mestoja, ajellu pihaan ja jos näyttää hyvältä niin eikun taloksi. Yleensä peti on löytynyt eka yrityksellä , jos ei niin kysyy suosituksia respasta.
    Asvalttikumit alle! Nappuloita ei tuolla tarvita.
    Jos koukkaat Gardalle asti niin sen itäpuolella on hyvää mutkapätkää, länsipuolella sp9 aivan hengästyttävä. Siitä vois jatkaa sp345:lle.
    Turhan tarkkaa ohjelmaa en tekisi. Tuolla on riittävästi nähtävää, koettavaa ja mutkaa vaikkei tekis sen kummempaa suunnitelmaa kuin että hakeutuu pienemmille teille. Etenkin ensimmäisellä reissulla reseptorit menee tukkoon jo alkumatkasta.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 01.01.2016 klo 18:47.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Aivan sama kokemus noista automatkoista ettei muutaman päivän ajelun jälkeen tahdo muistaa mitä toissapäivänä teki .
    Senpä vuoksi en tee mitään tarkkaa suunnitelmaa vaan menen tilanteen,sään ja vaikka minkä mukaisesti.
    Ainoa nyt tuo että Alppien yli ja siellä niin kauan kun viitsii ja voi .
    Nyt kun katsoo niin huhtikuussa Travemyndeen pääsee halvalla mutta elokuulle tuplaantuu hinta.
    Vai oletteko mennet Hki-Trwe pelkällä kansipaikalla ,silloinhan se olisi halpaa.
    Se trangia on oltava matkassa että välillä saa kunnon kahvitkin keitettyä
    Triumph Tiger 800 XRX

Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti
    Todennäköisesti lähtö on vasta elokuun lopulla
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Illalla 17-18 maissa vaan ottaa sopivan majoituksen, itse olen kattonu garminista lähistön mestoja, ajellu pihaan ja jos näyttää hyvältä niin eikun taloksi. Yleensä peti on löytynyt eka yrityksellä , jos ei niin kysyy suosituksia respasta.
    Suurin ongelma taitaa muodostua tost Elokuun lopust, on keskieuroppalaisten lomakausi kuumimmillaan silloin, mikä vaikeuttaa huomattavasti majoitusta tyyliin "ajaa sauoraan pihaa ja kysyy..."
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
    Raakempi Tösös!
    Nyt olemma päässeet siihen vaiheeseen jotta toivottavasti ensi kesänä lähden pyörällä ajelemaan Eurooppaan .
    Nyt ei ole tarkoitus tehdä kuin harjoitusajo,joten hirveän suuria tavoitteita en sille aseta.
    Todennäköisesti lähtö on vasta elokuun lopulla ja sitten kun pyörä on kadonnut katoksesta, olen lähtenyt ja kun se on takaisin siinä olen tullut pois.Aikavali on tuo ja käytettävissä oleva aika suurin piirtein tuo.
    Olen ajanut kolme kertaa asuntoautolla Italiaan ja kerran Malagaan että moottoritiet olen nähnyt.
    Nyt laitan navimoottoriin eston motareille ja maksuteille ,ainakin menomatkalle .
    Alustava suunnitelma olisi ajella Tallinnasta Groslognerille ja Stelviolle ja sieltä sitten Ranskaan päin .
    Mitenkähän en nyt saa linkitettyä mapsin reittiä tähän ,höh.

Pyytäisi kokeneilta alppien kävijöiltä asiallisia ajoreittivihjeitä suurinpiirtein tuon reitin varrelta joka nyt päättyy tuonne Grandes Alpes roadille Ranskaan . Jostain sieltä on tarkoitus palata mielellään Atlantin rantojakin pitkin Tanskan siltojen kautta jotenkin pois .
    Unohtamatta Le Havrea koska se on niin monesti jäänyt koukkaamatta että jos nyt sitten .
    Sanomattakin on selvää että suurkaupungit eivät kiinnosta eikä motarit yleensäkkään.
    Allekirjoituksen ylemmällä pyörällä olen matkassa ja pehkuta vie kun tekisi vain mieli ottaa telttavehkeet ja trangia mukaan . Tottakai saatan yöpyä majatalossakin mikä vain kohdalle sattuu jos meinaan alkaa väsyttämään.
    Yritän vastata kysyjälle täsmänä, noin vähän rungoksi.. ( itse nämä ajaneena ja hyväksi havainneena )

Jos olet määritellyt Stelvion ja Grossglocnerin käytäviksi kohteiksi niin ehdotan seuraavaa:
    Kun olet trangian kanssa tarpeeksi minestronea keitellyt ja pääset Itävaltaan niin koita majoittua Iselsbergerhofiin ( Hotel Iselsbergerhof, vanha mp-henkinen isohko majatalo. Erittäin edullinen ja täydet pyörän pesu ja huoltomahdollisuudet ). Tuo on sijainniltaan loistava tavoitteitasi ajatellen. Siinä pääsee vielä vähän tuunaamaan reittejä sään mukaan, mutta elokuu on kyllä aika pomminvarmaa aikaa ja yleensä paras kuukausi säiden suhteen. Ja ne turistiruuhka hössötykset kannattaa unohtaa, sekaan sopii hyvin. Tuolta pääset niin GG:lle ja mm. Timmelsjoch on hoodeilla. Tuo Timmel on kyllä oma suosikki, tai yksi niistä. ( passoja kun alat tutkia niin huomaat lähinnä niiden runsauden ja kaikkea ei voi yhdellä reissulla ajaa.)

Stelviota kannattaa katsella, että mitä kautta tulet sinne. Jos pelkkää mutkapätkää menet, niin ota huomioon kuluva aika per ajopäivä per kilometrit.
    Stelvion jälkeen jos kerran merialpit kiinnostaa niin yksi vaihtoehto on ajella Cuneon ( ITA ) kautta ja sieltä sitten kohti Monacoa ja Sanremoa tms. Nizzaa mikä nyt hyvältä tuntuu.

Alussa voisit esimerkiksi lähestyä Iseliä Slovakian ja mm. Unkarin kautta, ei tarvitse paljoa motareillä jäkittää. Esim. SLK Trstena ja sieltä Unkarin Gyoriin ja sieltä mutkapätkää Iselsbergiin, josta sitten nuo AUT:n unelmapätkät on hyvin saatavilla ja osa jo mennessä. Tuollekin matkalle mahtuu pienellä koukulla Mariboria ja vaikka mitä herkkua, mutta itse sitten valitset ne omat parhaat reitit.

Tsemppiä vaan ja hyvä reissu tulossa!

Jos nyt vielä jotain, niin majatalo Bergler Stuben AUT, kannattaa ottaa harkintaan. Hieno mesta!
    Viimeksi muokannut: Corsair; 02.01.2016 klo 01:24.
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

http://ekoteko76.blogspot.fi
    Kiitos Corsair
    Juuri tällaista tietoa ja eihän kaikkea voi mahduttaa ekaan kertaan millään.
    Ja sitä ei tiedä Erkkikään minkälainen reissu siitä tulee ennekö sen on ajanu.
    En minä sitä ala kiveen hakata että jotain kotona suunniteltua on sitten pakko toteuttaa mutta muutama hyvä paikka minkä reissaajat on jo hyväksi kokeneet.
    Noilla autoreissuilla en ole huokaillut muuta kuin että pyörällähän tänne on vielä pakko päästä ja nyt se siltä tuntuu niin sitten mennään kanssa.
    Triumph Tiger 800 XRX

i) Jaufenpass, aivan todella hieno pätkä.
    ii) Passo Gardena, ajamisen arvoinen
    iii) Passo Pordoi, todella hieno
    iv) Passo Sella on maukas

Nämä vain esimerkkejä siitä mitä matkallasi voisi olla kun Stelviota lähestyt. Siitä vaan googlea käyntiin.
    Sitten on tietysti Livigno ym.
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

Lainaa Corsair kirjoitti Katso viesti
    i) Jaufenpass, aivan todella hieno pätkä.
    ii) Passo Gardena, ajamisen arvoinen
    iii) Passo Pordoi, todella hieno
    iv) Passo Sella on maukas

Nämä vain esimerkkejä siitä mitä matkallasi voisi olla kun Stelviota lähestyt. Siitä vaan googlea käyntiin.
    Sitten on tietysti Livigno ym.
    Ajoin nuo kaikki yllämainitut Passot ja muutaman muun yhtenä päivänä, elokuun lopulla 2014. Ainakin silloin siellä oli sellaiset matkailuauto jonot,että ajo oli kaikkea muuta kuin maukasta. Passot sinänsä oli ihan O.K. Sillä kolmen viikon reisulla ei ruuhkia missään muualla ollutkaan.
    Groslognerille ja Stelviolle ja sieltä sitten Ranskaan päin...
    Yksi melko lailla valmis reitti olisi tuolta melkein suoraan kopioimalla -Grossglockner, Gerlos, Brennerstrasse, Timmelsjoch, Stelvio, Livigno... Meidän Alppireissu 2014.
    Tosin me tultiin etelästäpäin ja käytiin Kotkanpesällä Glocknerin jälkeen, mutta voihan sen toisinkinpäin tehdä!

Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Ajoin nuo kaikki yllämainitut Passot ja muutaman muun yhtenä päivänä, elokuun lopulla 2014. Ainakin silloin siellä oli sellaiset matkailuauto jonot...
    Elokuu on eurooppalaisten lomakuukausi. Silloin on jokapuolella paljon liikennettä. Ja jos tosiaan olet elokuun lopulla ajellut niin lomakuukausi on juuri silloin päättymässä, ei paljoa enempää liikennettä voi olla!

Ja Ranskan Alpeille kun ensi kesänä suunnittelee reissua niin kannattaa ottaa huomioon Futiksen EM-kisat (Pelataan mm. Nizzassa ja Lyonissa) sekä Tour De France jota ajetaan Alpeilla Heinäkuun puolen välin tienoilla.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 02.01.2016 klo 11:09.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Rekka vie mopon Juhannuksen aikaan ja itse heti juhlittuani lentäen Milanoon.
    Muuta ei vielä suunniteltu, mutta talvihan on pitkä...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
    Nyt olin syyskuun 10 päivän jälkeen liikkeellä autolla ja leirialueet ja tiet ammotti tyhjyyttään.
    Voisi sitä kai venyttää lähtöä syyskuuhunkin jos lääkitys vain kestää ja harjoitella kesän Suomessa .
    Loppukesää ajattelen vain lämpötilojen kannalta ja toinen ajankohta kun olisi touko-ja kesäkuu niin toissavuonna toukokuussa oli joitain alppiteitä vielä kiinni ja lämpötila ylhäällä +-2 niin ei hirveesti kiinnosta tuo kevät.
    Triumph Tiger 800 XRX

Joku aika sitten oli vähän isompaakin rajaongelmaa Itävallan, Saksan, Slovenian ja Kroatian rajoilla. Joukkoon mahtunevat myös Unkari, Slovakia ja Serbia. Kaveriltani jäi pyörä Niinivirran terminaaliin Italiaan kun ensin olivat Kroatiasta Slovenian kautta päässeet hätäisesti pois ja koneella Suomeen, kiire kun oli. Itse ajelen Rivieralle suosiolla Mustan mettän, Sveitsin ja Brianconin ja pois kokonaan Ranskan ja Saksan kautta. Enpä tiedä, onko tuolla tilanne nyt ja varsinkaan kesällä enää tuollainen vai pahempi, mutta se on varmaa, että vanhat ajat eivät enää palaa. Jos jotain hässäkkää ilmenee, kannattaa seurata UM:n matkustustiedotuksia
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Just joo... Alpeille elokuun lopulla .

Jos reissuaika osuu elokuun lopulle-syyskuun alulle,
    suksisin kyllä suorinta tietä Grenoblen nurkille Saksan
    Sauerlandin, Eiffelin ja Ranskan Vosgesin läpi.

Tuohon saa hienon vedon ajettavia teitä ja upeita mestoja ilman motareita.
    Pohjoisemman Saksan voi kai surutta painaa pää edellä motaria läpi.
    Sinne pääsee aina ja se on kuitenkin lähimpänä???

Sitten satsaisi paukut varsinaiseen pääruokaan.... ei vaan mösiöö, "ehkä pieeniii välipalaaaaa" juttuihin.

AJATUKSENA OLISI SIIS ITSE ASIA ja hassua kyllä, pahimpaankin häslinkiaikaan siedettävän
    rauhallisissa puitteissa euroopan mopoilun "äitien äidin sylissä, kohdussa, jne."

Mercantourin kansallispuisto (kp). Bauttiarallaa linjaa Barcelonette - Saint Martin Vesubie - San Remo.
    Tuon viivan kahta puolta löytyy "ehtaa tavaraa" enemmän kuin Bat ja Ryyd edes pystyivät uneksimaan.

Siitä Italia-Ranska rajaseudulta sitten suht suoraan länteen "Nizzan takamaiden kautta"
    Verdonin kansallispuistoon..... Edelleen vaikka Manosquen kautta Luberonin kp:n läpi Arlesin/Nimesin
    seutujen läpi Cevennesin kansallispuistoon......

Sieltä voisi valita itselle sopivimman vedon ATLANTIN RANNOILLE... Bordeauxin etelä- tai pohjoispuolelle
    ja siitä ylös kohti niitä haluttuja kohteita.

OK! ALPIT ON HIENO PAIKKA, mutta jos olis tarkoitus nauttia mopolla ajamisesta, eikä nysvätä
    "Linnanmäen tungoksessa Vappuna"..... kannattaa hieman miettiä mitä sitä olikaan tarkoitus tehdä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    259€ ruokineen näyttäisi olevan Hki-Traave kansipaikka elokuun lopulla .
    Oletteko menneet tuolla ,eikö se olisi kohtuullinen keino päästä jo paanan päähän .
    Hyttivaihtoehtoa yhdelle henkilölle en kohtuullista löytänyt .
    Matkailuautolla ajellessa suhde alppiteiden ja pääteiden välillä mulla oli varmaan 1/10 .
    Eli välillä vaihdettiin kinkeripiiriä ja joku päivä nysvättiin serpenttiinejä . Ihan kiva.
    Viimeksi muokannut: Oula; 02.01.2016 klo 12:59.
    Triumph Tiger 800 XRX

Noistahan on suonet paksuna väännetty ihan vahvalta tunnepohjalta alkaen,
    päättyen suorastaan korkeamman matematiikan tuottamiin.....
    AIVAN! Jokaisen "omiin totuuksiin ja parhaisiin vaihtoehtoihin"

Paatti on ihan hyvä, jos ei rahtauta mopoa romuineen esim. Milanoon säästäen aikaa
    enemmän, sanoisiko "itse asiaan... itse asiassa".

Jos on "varaa" polttaa pohjoiseen saksaan saakka aikaa, mukavampihan tuo on huilailla
    rennosti paatilla, vetää resetit ja aloittaa jotos sitten kaikin puolin ravittuna ja levänneenä.
    Ainakin, jos duunissa on ennen lähtöä saanut painaa menemään pitkää päivää kuin apina.

Kyllä se sitten ymmärtää, että olo on heti lomakellon kilahtaessa kuin ajokoiralla, jos
    työsuorite leivänhankinnassa koostuu pääosin kahvi- ja ruokataukojen, sekä kotiinlähtöajan vahtaamisesta.

Jos reissua ylipäänsä on ajatus tehdä muualla kuin Saksassa, tuohon Milanoon rahtaamiseen
    kannattaisi ottaa ihan rehellistä ja uutta näkökantaa......

Siinä ollaan nimittäin monen reittisuunnitelman suhteen aika sopivilla huudeilla.
    Monenlaiset pelipaikat heti käsillä, tai päivän-kahden sisällä.
    On myös hyvä vaihtoehto vaikka ajelisi kotiinpäin "rankimman kautta".

Ei liioin pidä ohittaa sitä asiaa, että jo syyskuussakin keli/lämpötakuu tuolla lähempänä Välimerta
    on ihan toista luokkaa kuin ylempänä.

Voisi olla myös varteenotettava vaihtoehto ajella alkureitti "pää edellä" Hollannin taakse
    jos sitä Ranskan Atlantin rantaa haluaa enemmänkin maistella. Harvemmin ne kelit siellä
    syksyn edetessä kovin paranee.

Rahtauttaisi sitten vehkeet loppupäässä Milanosta kotiin ????

Lopettaisi reissun siihen, että siinä Vogheran kaakkoispuolella nousevilla viinikukkuloilla vaikka katselisi illan hämärtyessä
    Po:n laaksoon... Milanon valomeren syttymistä ja taustalla hohtavien Alppien/Dolomiittien huippujen sammumista.....
    majapaikan hiljaisella tertsillä pienessä punukkatumussa loistavan illallisen jälkeen..... paitahihasillaan syyskuun lopulla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti

Ja jos tosiaan olet elokuun lopulla ajellut niin lomakuukausi on juuri silloin päättymässä, ei paljoa enempää liikennettä voi olla!
    Kyllä voi, lomien alettua heinäkuun lopussa.

Useammassakin hotellissa hinnaston korkeakausi italiassa päättyy 20.8. tienoilla ja alkaa heinäkuun puolella.

Ketjun aloittajalle pari vinkkiä muista kuin reiteistä koska kaikki alppien reitit on jo moneen kertaan käsitelty eri viestiketjuissa.

Budapestissä 20.8. kuningas Tapani 1. juhla.

Suunnitelmatalouden ollessa unkarissa voimissaan juhlasta käytettiin nimeä uudenleivän juhla, mutta nyt se on taas Szent István-kuningaan juhla.
    Hillitön ilotulitus/valo/musiikkishow Linnavuoren rinteillä ja Tonavan vastaranta aivan täynnä väkeä.
    Myös muita tapahtumia juhlaan liittyen on kaupunki täynnänsä.

Edeltävällä viikolla mm. Stiget-Festival http://szigetfestival.com/
    Yöpyä voi vaikka tuolla http://www.bikercamp.hu/

Ja sitten suosittelen kokoontumisjaoja eripuolilla eurooppa, siellä tapaa samanhenkisiä immeisiä ja yleensä myös edullinen kämppäripaikka löytyy, kuten nyt vaikka Roveretossa 17.-21.8.2016 Yleensä tuonne on voinut mennä jo ennen keskiviikkoakin, mutta nykyistä tilannetta en tiedä https://it-it.facebook.com/Motoclub-...8653521244479/

Rovereto-Garda seudulta löytyy messevää ajopätkää useammaksikin päiväksi
    http://issuu.com / monte-baldo

issuu.com / passo-fittanze
    Ja tuossa vielä vajaaksi jäänyt eli viimeistelemätön versio PassoMagazinestä eli kannata ottaa herneitä nenään kirjoitus/muista virheistä mitä läpykkä sisältää, koska kyllä siellä jotain infoakin on http://issuu.com /passo-magazine-1-2012
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Kiitos taas hyvistä vihjeistä .
    Kyllä olen lueskellut noita teidän matkakertomuksia ja päähän se menee sekaisin kun niitä yrittää oikein järkeillä missä olette tööväilleet.
    No kertaampa vielä .
    Olen lähdössä ajelulle ,siis rauhassa kruisailemaan muutamaksi viikoksi että kiirutta ei ole,takaisinkaan
    Päivämatkat tulevat olemaan kohtuullisia tai lyhyitä koska ikääkin on jo kertynyt.
    Pyörä on muutaman tuhannen ajettu joten Triumppi huolto on jostain löydettävä matkan varrelta.
    Vieläkin aion kesän aikana treenailla että voisiko eväs-ja telttavehkeet ottaa mukaan
    laukkutilaa tulee olemaan EVO Pannier System. Silver. 45 / 37 L. Triumph Tiger 800 / 800XC
    Viimeksi muokannut: Oula; 02.01.2016 klo 18:46.
    Triumph Tiger 800 XRX

Kyllä olen lueskellut noita teidän matkakertomuksia ja päähän se menee sekaisin kun niitä yrittää oikein järkeillä missä olette tööväilleet.
    No kertaampa vielä .
    Olen lähdössä ajelulle ,siis rauhassa kruisailemaan muutamaksi viikoksi että kiirutta ei ole,takaisinkaan
    Päivämatkat tulevat olemaan kohtuullisia tai lyhyitä koska ikääkin on jo kertynyt.
    Pyörä on muutaman tuhannen ajettu joten Triumppi huolto on jostain löydettävä matkan varrelta.
    Vieläkin aion kesän aikana treenailla että voisiko eväs-ja telttavehkeet ottaa mukaan
    laukkutilaa tulee olemaan tälleen
    Onhan se ihan jees mennä rauhassa vaikka silleen, että "jotostaa" pussukassa teltan/tarpin ja alustan
    kanssa... sitten taas lakanoissa lämpimällä suihkulla..... (nyt ei puhuta yökastelusta) .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Onhan se ihan jees mennä rauhassa vaikka silleen, että "jotostaa" pussukassa teltan/tarpin ja alustan
    kanssa... sitten taas lakanoissa lämpimällä suihkulla..... (nyt ei puhuta yökastelusta) .
    Eihän se köyhyys ilo ole vaikka se rikkaita naurattaa mutta kuukauden yöt campingissa 5€ kappale vai hotelleissa
    Triumph Tiger 800 XRX

No kertaampa vielä .
    laukkutilaa tulee olemaan tälleen
    Jos matkan varrelle Ranskaan mennessä sattuu niin poikkea Maggiorejärven kautta, ainakin itte tykkäsin paikasta. Varsinkin Stresa mukava pikkukaupunki viettää vaikka parikin päivää.
    Eihän se köyhyys ilo ole vaikka se rikkaita naurattaa mutta kuukauden yöt campingissa 5€ kappale vai hotelleissa
    Voi olla vaikeeta löytää vitosella telttapaikka italiassa kun ne hinnat pyörii siellä 10e ylöspäin. Joskus -80 luvulla on italiassa yövytty kämppärillä vitosella, mutta silloinkin se vaati, että liira oli devalvoitu äskettäin eikä suomen markkaa vielä oltu. Nykyisin italiassa joutuu pahimmillaan elokuussa maksamaan varmaankin lähemmäs 30e jos väärään paikkaan eksyy.

Ranskassa on municipal-kämppäreitä eli jonkinsortin kunnallisia kämppäreitä ja ainakin periaatteessa niiden pitäisi olla huokeampia.

Verdonilla muuten on yksi semmonen google.fi/maps/
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Voi olla vaikeeta löytää vitosella telttapaikka italiassa kun ne hinnat pyörii siellä 10e ylöspäin. Joskus -80 luvulla on italiassa yövytty kämppärillä vitosella, mutta silloinkin se vaati, että liira oli devalvoitu äskettäin eikä suomen markkaa vielä oltu. Nykyisin italiassa joutuu pahimmillaan elokuussa maksamaan varmaankin lähemmäs 30e jos väärään paikkaan eksyy.

Ranskassa on municipal-kämppäreitä eli jonkinsortin kunnallisia kämppäreitä ja ainakin periaatteessa niiden pitäisi olla huokeampia.

Verdonilla muuten on yksi semmonen google.fi/maps/
    Kertokaapa esimerkkejä hotelli,hostelli,BB paikkojen yöpymishinnoista .
    Triumph Tiger 800 XRX

Saksassa ja Itävallassa gasthausit 2hh, 25€ ylöspäin. Riippuu sijainnista,autobahnien lähellä kalliimpaa,pienemmissä kylissä halvempaa. Fehrienwohnung vastaa BB-majoitusta,n.20€/ henk.
    Hotelli/majatalotyyppisissä on kustannus ollut yleensä 40-80€, jos mukana on kämppis niin kulut lähes puolittuu. Italia lienee kallein, Saksa halvin. Sveitsissä on kyllä tyyristä turistirysissä, mutta sivummalla yllättäen ei juuri sen kalliimpaa kuin muuallakaan.

Yksi vaihtoehto on nuorisohotelli, Youth hostel, saksaksi jugendherberge. Niihin pääsee kyllä vanhempikin väki, tarvitaan (maksullinen) kortti. Noita on myös ainakin Tanskasssa. Luulisin että tuon kortin saisi hommattua Suomestakin (en ole tutkinut). Eiköhän niiden salat selviä internjettiä selaamalla.

Teltassa on tietty oma tunnelmansa. Leirintäalueita on vaan paljon harvemmassa kuin noita muita majoituksia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Kesällä 2014 yövyttiin porukalla lähellä Söldeniä. Hinta oli 42€/ henkilö. Hinta sisälsi yöpymisen, aamiaisen sekä 5:n ruokalajin päivällisen!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kesällä 2014 yövyttiin porukalla lähellä Söldeniä. Hinta oli 42€/ henkilö. Hinta sisälsi yöpymisen, aamiaisen sekä 5:n ruokalajin päivällisen!
    Kesä -13 Marie Alm muistaakseni. Hinta oli hiukka alle viiskytä euroo kahelta persoonalta, sisälsi puhtaat petivaatteet, aamiaiset ja edellisen illan päivälliset. Juu kelpas siitä nykästä GG:lle Ja on muuten ihan tosi.
    <p>.</p>
    No ei tuolla aiemmin ollut mistään rehvastelusta kyse ja hymiö liittyi tuohon yökasteluun .

Ihan vilpittömästi... rahasta viis... ihan jees hommaa jakaa reissua jotostelun ja lakanoissa
    yöpymisen kesken.

Nuo jutut kun ei kilpaile keskenään, vaan tarjoavat kumpikin omat puolensa.

Hintatasot kai tuossa edellisissä postauksissa tuli aika hyvin haarukoitua.....
    Kuten myös se, että kahdelleen reissatessa pystyy lakanamajoituksen osalta nostamaan
    huimasti kustannus/laatutasoa.

Parikymppää per lärvi ja pääsee jo heittämällä moneen mukavaan pömpeliin aamupaloineen.
    Tuohon jos vielä yhdistää ajoittaisen jotostamisen, ei kustannukset ihan laakista tapa enää ketään.

Kulujen kurissapitoa noin yleisesti ei liioin hankaloita kun valitsee yöpymispaikat turistibordellien ulkopuolelta.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
  30.  
    Hinnat on kuten yllä herrasväki on kertonut. Sen verran vielä, Via Balticaa kun jutaat alaspäin. Hinnat ihan kohtuu mestoissa on n. 20-30€/yö, pyörä lukitussa tallissa/karsinassa ja aamupalan kanssa.
    Aika monessa motohotellissa on sitten myös pyykkikoneet pyörälle ja äijälle, sun muut jos sattuu tarvetta.
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen