10299928_683049348397732_3375962547085728787_n.jpg
Tälläisessä kunnossa oli suodatin viimevuoden kevään jälkeen kun oli ajettu noin 3000 kilsaa. Kannattaa siis tarkkailla suodatinta vähän useammin kuin 15000 kilsan välein oli sitten mikä tahansa suodatin pyörässä .
Ultrafast KTM machine .
Motorcycle of the Year
KTM 1290 Super Duke R
The Naked Bike Done Right
http://www.motorcyclistonline.com/fe...src=SOC&dom=fb
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Erinomainen havainnekuva sidesanalla KEVÄT !!!
Ajokilsoilla on toki aina ratkaiseva merkitys, mutta kauden aikana se "kolmijako"
ei juuri heitä mihinkään.
Kevätajojen jälkeen vaikka, vaan 2-3tkm, putsari on käytännössä huolto/vaihtokunnossa.
Vaihdettavissa putsareissa, vähillä ajoilla, selviää kyllä "oikein päin" asiallisesti puhaltamalla/imuroimalla.
Isoilla kevätkilsoilla taas tahtoo käydä niin, että se kivipöly on jo niin syvällä, että se jossain määrin
alkaa loppukaudesta (isoilla kilsoilla) jo tunkemaan läpi, hieman suodattimen koosta ja laadusta riippuen.
Huollettavat putsarit ovat taas siinä mielessä riskaabeleitä, että turhan monelle ei vaan
avaudu kuinka helvetin huolella se pitää pestä että se tulee oikeasti puhtaaksi.
Kevätpölyjen jälkeen iskee sitten siitepölyt/kukintojen roskat.
Ne on aika "helliä", mutta toisaalta tukkivat suuremmissa määrin putsaria aika tehokkaasti.
Tuosta huollettavien putsareiden pesusta....
Hiekkahommissa toistuu sukupolvesta toiseen seuraava......
Kaksi ihan vakavassa mielessä harrastavaa perhekuntaa "isä meidän mekaanikolla varustettuna"
ajelee käytännössä kimpassa, samoilla radoilla samat tunnit.
Molemmilla putsareista pidetään "erinomaista huolta"..... mitä se onkaan, mutta pesutaajuus on sama.
Kun padat sitten avataan ensimmäistä kertaa perushuoltoa varten, toinen saattaa olla sisältä kuin pieni
sepelimurskaamo, toinen ihan "odotetussa kunnossa".
Toki lopputulemaan vaikuttaa suodatinöljyn käyttö, asennusten kämmäykset tiiveyteen liittyen......
mutta jos käy keräämässä porukoilta "täydellisesti pestyjä", kuivia ja vielä öljyämättömiä putsareita......
YHDEKSÄSTÄ KYMMENESTÄ !!!!! taputtelee hiekkaa ulos sen verran, että sillä hiekottaa
liukkaat torpan portaat talviaamuna.
Ei muuten ole juurikaan "Lapinlisää" tuossa edellisessä.
Joo-joo.... Mulla ei sitä ja toisella ei tätä.....
Siinä on sitten aika lailla eroa, ajeleeko ajonsa pääosin pitakaasulla silloin tällöin täräyttäen.......
vaiko saako kone pääosin ihan toiseen malliin "happea".
Hieman on eri puhina imupuolella eri litramäärineen.... ja muine sen mukana tulevine asioineen.
AAMEN!.
Mutta kannattaa ne putsarit silti pitää kunnossa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kai kävit säädättämässä tuon laiton jälkeen? Saattaa käydä aika laihana jos perus asetuksilla menee.
Aika nopeasti nuo jarrunesteet tummenee. Tänään kävin vasta 1tkm huollossa ja sekä edessä että takana on vaihtokunnossa omasta mielestä. Mistäköhän tuo johtuu? Osaako joku sanoa mitä haittoja tuolla voisi olla?
Tuo pyörä ei taida ottaa ilmaa edestä, siis vaikkapa jostain lampun tienoilta, vaan eturenkaan heittämää hiekkapölyä pääsee imuilmaan? Itsellä eri pyörässä ei milloinkaan ole näyttänyt tuolta ja ottaa ilman edestä. Selkeästi tuossa näkyy hiekkaa ja kuraa, voi tosin lentää edellä ajavasta sopivalla tiellä ja kelillä vaikka ilma tulisikin edestä.
Viimeksi muokannut: hidas57; 04.06.2015 klo 16:10.
Toki penkitettiin rottweiler asennuksen jälkeen...Itseasiassa jo neljäs penkitys....,elikkä ensimmäinen penkitys aivan vakion pyörään....toinen akran "kokorännille" ja akrankartalle...kolmas penkitys kun powerkommander asennettiin....ja nyt tämä neljäs rottweilerille.....p.s.nyt joutaa tämän vuoden osalta olla penkitykset tässä..t.kimmo
Vakiona 149hv,124nm,kokorännillä ja akran kartta 155hv,129nm.poverkommanderilla höystettynä 160hv 132nm...rotwailer ei lisännyt tehoja......mutta samat arvot saavutettiin yli 1000 rmp aiemmin....oleellista oli mielestäni että pari selkeätä teho ja vääntö monttua saatiin poistettua.......ja mikä mukavinta .....tässä asiassa ei teoria ja käytäntö kohtaa.......käytännön suorituskyky parani huomattavasti enemmin kuin ,voisi käppyröistä lukea....p..taitaa tuo bike doctorin penkki olla aika armoton...t.kimmo
Juu ,Markus on penkittänyt(ehdotti jo......jos sitten ensi keväänä nokat vaihdetaan...).....ja seinän takana motokeitaan Vesku kuuntelee korvat höröllä...,mitä saisi minulle myytyä.....,no tänään hän möi sen kevyen akun....,ja tietysti ktm kaulus paidan,koska lähden lauantaina keski Euroopan loma turneelle....t.kimmo
Tervehdys, se olis huomen uuden beastin nouto koko akran putkistolla.
Hondan cb1000r oli entinen.
Mitenkähän yö menee ootellessa![]()
CB1000R -11, KTM Superduke 1290 R -15
Mitenköhän paljon tuo katalysaattori tukkii nyt tuon putken, kun asennan rottweilerin PCV:n kera paikoilleen.. Bodis katin poisto ei olis mikään liian kallis hankita tuohon enää samaan pakettiin
Ainut syy itselläkin siihen etten ole vielä tilannut tuota väliputkea on nimenomaa äänet. En liian koviksi niitä kuitenkaan halua. Tällä hetkellä akran slipari ilman dB killeriä eikä enää hirvesti kovemmat tarttis olla. Jos tuon bodisin tilaa, niin killeri menee kyllä takaisin paikoilleen. Onko kellään kokemusta noista äänistä, että muuttuuko miten koviksi?
Ikävä kyllä ei ole kokemuksia äänistä....,mutta väitän että jos sinulla on toisessa kädessä katalysaattori ja toisessa kädessä se bodis väliputki...,niin kyllähän sinä sen bodisin asennat....toisekseen luulenpa että se rottweiler pääsee paremmin oikeuksiinsa se bodisin kanssa.....t.kimmo
Jos katti on paikallaan ja ottaa äänenvaimentajan pois, niin eroa ei äänissä paljoakaan ole. Siitä voinee päätellä kuinka paljon se rajoittaa ääntä, virtausta ja 6 kg lisäpainoa.
Bodiksen decatilla yli 5k rpm karjuu ihan raikkaasti ja moottorijarru on kanssa aika riehakas. Tosin säätäminen PCVllä pehmentää hiukan saundia. Akran kartta on vähän laiha ala- ja keskialueella.
Akran kokoputki on hieno, mutta tehoero Bodikseen on penkitysten perusteella olematon, hintalappu 10x.
ORG -ratapäivillä on ollut 2-4 pyörää näytillä eri putkiversioilla, Akra, Bodis ja AR.
Heitä kattinurkkaan ja säädä peli. Kylillä ei juuri yli 5k kierroksia tartte, jos kortin haluaa pitää. Muuten ääntä mahtuu maailmaan
Edit* jos aamuvarhain tarttee töihin lähteä, niin naapurin verhot saattaa heilua. Kylmä kone paukahtaa käyntii aika iloisesti. Osa koirista pelkää murinaa ja osa yrittää tulla hihna suorana päälle.
Kutakuinkin noin.......,jälkeen päin harmittaa kun viime viikolla kärvistelin koko päivän motokeitaalla.....,ja minulle moneen kertaan ehdotettiin....,että ota joku pyörä allesi ,ettei aikasi käy pitkäksi......no toisaalta.....,paha testata pyörää kaava aluella.....,elikkä vakio......versus bodis olisi ollut tarjolla.....p.s.naapurin hevoset ja jopa varsat ovat jo tottuneet minun kottaraisen äänimaailman...t.kimmo
Kaikista putkivirityksistä Akran kokoputki killerin kanssa soundeiltaan paras , matalaa jytinää. Hinta hiukan kova.
Ilman killeriä muutama heppa lisää lähes koko kierrosalueelle mutta ajelen mieluummin killerin kanssa. Kokoputkella Akran kartta oli tosi paksulla alhaalta ja sieltä täältä muualtakin, alas piti PcV:llä laittaa miinusta 20-25 Rottista säädettäessä. Olis muuten Bodiksen putki joutilaana, ajettu n. 2000 km. Kuka tarjoaa ja mitä?
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois