Mun Duke, nyt pysyy öljytkin taas suunnilleen sisällä
Koko-akra, penkki, vanteet yms. pientä hilua on pyörässä. Ja tietenkin sivulaukut, että pääsee touring-tunnelmaan..
Periaatteessa ei saa ellei säädä ohjauksen rajoitin ruuvista. Ellei sitten ole jo tehtaalta asti rajoitinruuvi ollut eri kohdassa. KTM ilmoitti että PP -iskari on tarkoitettu PP-kolmioihin mutta eihän se käy niihinkään ohjausta rajoittamatta. Mutta eipä tuo ole paha homma säätää.
Tässä viimeisin modaus. Nyt on hieno vetää.DSCN2415 (2).jpg
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
Tulipa itsekin hankittua SD sitten. Otin samalla akran pöntön siihen suoraan kiinni, mutta killerin kanssa kuulostaa melko vakiolta. Tutkin sitten sitä ruuvia, jolla se on kiinni pöntössä ja sieltähän paljastu aika erikoinen ruuvi. Ihan kuin turva kuusiokoloruuvi, mutta ei sitten kuitenkaan ihan. Eli perus työkaluilla ei sitä ruuvia sieltä irti saa. Millähän porukka on ottanut sen ruuvin sieltä irti? Ei viitsisi alkaa porailemaankaan tuota ihan heti, jos parempiakin vaihtoehtoja on tarjolla.
Normaali Torx se on. Nykyään Torxit alkaa olla perustyökaluja, niitä käytetään niin paljon ajoneuvoissa ja vaikkapa terassiruuvitkin taitaa kaikki olla Torx-kannalla.
Ultrafast KTM machine .
Ei se sitten ole tamperproof-torx joita käytetään esimerkiksi joissain hisseissä ym. Eli muuten normaali torx, mutta siinä on tappi pystyssä siellä kolon pohjalla... Tuohon saa kyllä kärkisarjoja monista kiinakamaa myyvistä halpakaupoista ja löytynee ehkä motonetistäkin tms.
http://www.brycefastener.com/user-fi...duct-image.jpg
Tuolla turva kuusiokoloruuvilla oikeastaan tarkoitinkin juurikin tuollaista tamperproof kuusiokoloa. Se on lähellä, mutta ei kuitenkaan. Olen koittanut jo yhdellä sellaisella setillä sitä avata, mutta yksikään ei sovi. Se tappi on paljon suurempi halkaisijaltaan kun noissa avaimissa reikä on. Eli seinämävahvuus melkein olematon millä se pitäisi siitä sitten avata. Torx se ei omasta mielestä ole vaan kuusiokolo.
Voin koittaa ottaa kuvaa jossain vaiheessa, joskin siitä ei varmaan mitää selvää saa.
Tommonen ekan talven jäljiltä...
SAM_0016.jpg
KTM 1290 Super Duke R '14
[QUOTE=vepe;6382138]Periaatteessa ei saa ellei säädä ohjauksen rajoitin ruuvista. Ellei sitten ole jo tehtaalta asti rajoitinruuvi ollut eri kohdassa. KTM ilmoitti että PP -iskari on tarkoitettu PP-kolmioihin mutta eihän se käy niihinkään ohjausta rajoittamatta. Mutta eipä tuo ole paha homma säätää.
Tässä viimeisin modaus. Nyt on hieno vetää.DSCN2415 (2).jpg[/QUOTE
Uskalsit shifterin laittaa?
HP4
[QUOTE=ex-naked;6383219]Kyllä pelkästään polttoainetta katkovan shifterin uskaltaa laittaa ilman pelkoa. Sytytystä katkovan kanssa nuo muutama ongelma oli. Palamatonta bensaa kerkeää mennä putkeen joka sitten syttyy hienosti paukahtaen , mutta Sd:ssä se oli aiheuttanut pakoventtiilin aukeamisen huonoin seurauksin. Johtui venttiilin suuresta koosta, kuulemma. Polttoainetta katkovalla shifterillä vaihtaminen taitaa olla mootorille "helpompi" pala kuin rajoittajalle vetäminen. Ja kyllähän Jenkit ja Aussit on Dynojetin shifteriä käyttäneet jo viime kesästä ilman ongelmia. Ja sielläkin ehdottomasti fuel cut only.
Se killerin pultti on ns. katkopultti jonka kanta katkeaa kiristettäessä. Onneksi Akralla kanta on katkennut ennen kuin pultti on juurikaan kiristynyt. Ko pultt ion käytössä mm. virtalukoissa.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sain ruuvin pois halkaistun ja ohennettu 10mm hylsyn ja pikaliiman avulla, kts. kuva. Pieni tippa pikaliimaa ’lapojen päihin’, hylsy huulille, isku päähän, lyhyt odotus ja ruuvi auki. Jouduin hieman avartamaan hiilikuitupäädyn ruuvin reikää jotta ohennettu hylsy mahtui sisälle mutta kumitutti sopii edelleen reikään.
Viime vuodelta pyörä tämän näköinen.
ps. SD:n vuoden 2014 ilmansuodatinkotelo yhtä fiasko kuin adventurenkin. Kannattaa vaihtaa kotelo vuoden 2015 malliin ellei päädy Rottweileriin! Ilmansuodattimen kiinnitysmekanismi muutettu sellaiseksi ettei vuoda enää (ainakaan merkittävästi). Ja kannen kun vielä tiivistää suodatinvaseliinilla niin rakenne tyydyttävä.
Toi killerin ruuvi lähti melko helposti kun porasi kantaan reiän ja naputteli siihen varovasti pienen kuusiokolohylsyn ja käänsi auki. Tapoja on tietysti monia.
Suodatinkotelossahan lukeekin 1190 adventure. Itse vakio suodatin kyllä kannattaa vaihtaa hetimiten K&N vapariin ja huoltaa sitä noin 5000 kilsan välein niin ongelmia ei esiinny . Suodatin on liian pienikokoinen että sillä voisi selvitä 15000 kilsan vaihtovälin. Tosin riippunee myös kuinka pölyisissä olosuhteissa ajelee. Mun moposssa ei vuotoja suodatinkotelossa ole ollut.
Ultrafast KTM machine .
Ongelmana ei ole ilmansuodatin vaan sen kiinnitys koteloa vasten. Vanhassa kopassa tiivistyminen toispuoleinen, likainen ilma virtaa ohi suodattimen tiivistepinnan kautta (kyljet ja alareuna), uudessa kotelossa 'kiilataan' suodatin koko tiivistepinnalta tasalujana vasten koteloa. Mulla oli kevään ajojen jälkeen pölyä kiitettävästi 'väärällä puolella' ilmansuodatinta (noin 2000km ajoa), pölyä kun lentää ilmassa paljon alkukeväästä asfaltillakin ajellessa. 500 km ajoa uudella kotelolla ja näytti sisältä varsin puhtaalta, vaihdoin DNA:n suodattimen samalla kun uusi kotelo tuntui 'tukkoisemmalta' (kun ei ohivuotoja enää ole, voi toki paperisuodattimen eroistakin johtua). Snorkkelit avarrettu.
Kyllähän se paperinen suodatin menee äkkiä tukkoon varsinkin pölyisissä olosuhteissa ja ilmavirtaus alkaa etsiä vapaata tietä suodattimen ohitse . Vaparilla ajelee pidemmälle ilman ongelmia . Viimevuoden keväällä kilsoja tuli lyhyessä ajassa noin 3000 kilsaa ja kyllä vapari oli hyvin likainen mutta vuotoja ei ollut havaittavissa.
Ultrafast KTM machine .
Kotelosta on menossa 3. versio. 2013 Advessa oli kotelo joka vuoti kuin seula suodattimen ohi . 2014 Adve ja SD
parannettu kotelon jäykkyys mutta orkkis paperisuod. ei vaan tiivisty koteloon ellei käytä asentaessa esim. pitkää ruuvimeisseliä ja paina suodattimen alareunaa paikalleen. Paperisuod. on niin veltto että ei asetu alareunastaan muuten paikoilleen. K&N asettuu helpommin kun on jäykempi rakenne. Omassa K&N oli täysin tiivis 2014 kotelossa joka nyt on korvattu Rottweilerilla. 2015 Adve ja SD näissä on 3. versio käytössä. Vielä en ole nähnyt miten se on toteutettu, mutta tänään asennetaan Rottweiler yhteen 2015 malliin niin selviääpä tuokin.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
ruuvi.jpg
Tuollainen ruuvi siellä akrassa on, koitin tuossa oikeassa kuvassa havainnollistaa vähän tuota keskitapin kokoa. Eli ympyrä on tappi ja kuuskulma piirretty sitten siihen ympärille. Ja tosiaan tuossa välissä ei ole kovin paljoa ilmaa.
Ei ole dremeliä tähän hätään käytettävissä itsellä, joten koitan vain liimalla ja 8mm hylsyllä. Katotaan miten käy. Jos ei lähe tuolla, poraan sen sieltä irti.Sain ruuvin pois halkaistun ja ohennettu 10mm hylsyn ja pikaliiman avulla, kts. kuva. Pieni tippa pikaliimaa ’lapojen päihin’, hylsy huulille, isku päähän, lyhyt odotus ja ruuvi auki. Jouduin hieman avartamaan hiilikuitupäädyn ruuvin reikää jotta ohennettu hylsy mahtui sisälle mutta kumitutti sopii edelleen reikään.
Hyvä että tuli esille, en olekaan moista kuullut vaikka kuitenkin jonkin verran selannut asiaa kyseisestä pyörästä. Olen kyllä harkinnut vakavasti tuon rottweilerin ostoa aiemminkin, nythän tuli sitten oikein hyvä syy sen hommaamiselleps. SD:n vuoden 2014 ilmansuodatinkotelo yhtä fiasko kuin adventurenkin. Kannattaa vaihtaa kotelo vuoden 2015 malliin ellei päädy Rottweileriin! Ilmansuodattimen kiinnitysmekanismi muutettu sellaiseksi ettei vuoda enää (ainakaan merkittävästi). Ja kannen kun vielä tiivistää suodatinvaseliinilla niin rakenne tyydyttävä.![]()
Nohnoh! Eipäs nyt liioitella!
Ja kiitos Karkov!
Alkuperäisellä insertillä oli tosiaan melko äänekäs, Austinilta lähettivät vähän ahtaamman ja nyt ovat äänet sopivat...
Pitäähän Beastissa vähän ääntä ollakin!
Itsellä Austinin valintaan eniten vaikutti ulkonäkö. Halusin että takavanne jää näkyviin, muuten menee mun mielestä ton monosvingin pointti vähän hukkaan...
KTM 1290 Super Duke R '14
Suodatin ei ollut kovinkaan likainen kun aukaisin kotelon, kotelon sisällä ja imutorvissa oli selvästi pölyä ja hienojakoista hiekka. Ohessa pari videota 2014 mallisen kotelon tapauksesta. Video II:ssa noin 4 min kohdalla pääsyy ongelmaan uskoakseni. https://www.youtube.com/watch?v=8omrGs_LZEE https://www.youtube.com/watch?v=Hpk6ZrT9WHQ.
Lähtihän se irti tuolla liimalla. Ei tosiaan ollut kovassa kiinni, riitti että sai edes vähän pitoa niin lähti pyörimään. Huomenna pääseekin kuuntelemaan sitten miltä kuulostaa
Tilasin myös samalla rottweilerin setin powercommanderilla ja SAS paloilla, ei se kyllä kovin edullinen paketti ollut eli parempi olisi olla ainakin hyvä![]()