Lainaankin tätä ketjua kun on kuitenkin kessusta kyse,vaikkakin vanhemmasta,gs-90.
Vanteet oli pinnauksessa ja nyt on vanteet väärinpäin,ts.pyörimissuunta
vaihtunut.Siellä oli kyllä selkeet merkit tussilla sekä navoissa että vanteissa mutta näin kävi.
Aiheuttaako tämä draamaa esim.katkeilevien pinnojen muodossa tai jotain muuta hässäkkää.
Johan myrkyn lykkäs..
Venttiilit aloin tarkistamaan ja vahingossa vedin liian äkäisesti alapuolen tulpan suojaa. Kuului ikävä ääni ja ropinaa lattialta. Eli tulpan suojan päässä oleva harmaa palikka, niin siinä kiinni oleva johdon pidin meni rikki. Ja näemmä johdossa oleva vastakappale.
Pitää vissiin vaihtaa koko perkeleen johto? Onkohan kalliskin? Entäpä se tulpan suoja? Näyttää että sen harmaan pään saa ehkä jotenkin irti vaiko vaihtoon kokonaan?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Muistelen, ettää "aikojen alussa" - uuden gessu-mallin ensimmäisinä vuosina tuota ei saanut erikseen. Meni koko JOHTOSARJA vaihtoon... Muistelen tälläkin foorumilla jonkun hakanneen otsaansa / etsineen hommaan ratkaisua pidempäänkin. Nykyään taittaa jo saada varaosina. Katsoppa "mikrofilmeiltä"
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/PartsFiche.aspx
<p>2002-2014</p>
Tulpan suojan pääty murtui. Johdon pää/pistoke vääntyi pahasti. Mutta voi olla, että se on vielä ok kun väänsin sen suoraan. Ja jos hieman murtui, niin tiiviste on kuitenkin sen yläpuolella, joten vesi ei pääse sisään. Ellei sitten joku virran hyppy tms ole vaarana.
Molemmat alatulpat oli aika tummia ja ilmeisesti öljyä oli pinnalla, pitänee varmaan vaihtaa nekin sitten samalla..
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 13.02.2015 klo 19:51.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
uudet tulpansuojat maksaa saksa ebayssa reilun satasen, pitää marmorilta vielä kysyä, paljonko net siellä siitä kehtaa pyytää.
http://www.ebay.de/itm/BMW-R1200GS-A...item4d10745f3c
sitten se johdon pää, se näyttäisi olevan hyvinkin edullinen, muistelin että joku oli jo vaihtanut sen joskus, tuolla lukee että 15,50e olis uuden hinta. samasta kohdasta mullakin murtui nyt. varmaan menisi vielä, mutta jos tuo nyt ei ole kummoinen homma vaihtaa, niin uutta tilalle.
http://www.ctoonari.fi/BMW_R_1200_GS...itin/index.htm
mut aina sitä jotain oppii, ens kerralla varovaisemmin. muutenkin tuntui, että oli aivot narikassa, kun siinä touhusi. ja vielä perjantai 13....
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
No niin, virallinen hinta 137 euroa ja oikea nimi on puolanjohto tai liitin vai mitähän se heppu puhelimessa sanoi.. tilaustavaraa eli antaapa olla toistaiseksi. Netissä sama osa käytettynä 30 puntaa. Tosin RT:n osa, mutta sama moottorihan molemmissa pitäisi olla niin tuskin siinä ongelmaa tulee, luulen.
Jos sitä tänään joutoajalla alkaisi etsimään..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Vai että tilaustavaraa... minulla on nyt pari kesää sekä tuo alempi että ylempi kulkenut reissussa mukana. Löytyy hyllystä vielä varmuuden vuoksi kaikki neljä uutta...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
ebayssa käytetyt maksaa jotain 30-80e kpl/pari. varalta kyselin jo sitä pientä liitintä mikä tulee siihen puolaan kiinni johdon nokassa, kuulemma ei saa edes saksasta, olivat metsästäneet sellaista pari kk sitten.
on se vaan kumma ettei löydy edes tehtaalta ja kuitenkin aika suosittu ja valmistettu pyörä kyseessä..
no, netistä löytyy sitäkin, en vaan vielä ole varma kannattaako tilata. jos hankkisi ensin se isomman osan ja kokeilee, toimiiko vanhan liittimen kera. tiiviste siinä ainakin näytti hyvältä vielä. jos ei pelitä, niin siten se liittimen pää tilauskeen netistä. saa nähdä, että onko vain puristamalla kiinni vai joutuuko ihan tinaushommiin, mikä nyt ei välttämättä ole mun vahvin osa-alue, mut sen näkee sitten..
miten sulla iaj edes mahtuu kaikki reissukamat kyytiin, kun koko arsenaali aina mukana?![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Yksi sivulaukku varattu tarvikkeilleMuu kama sitten vähän pienemmälle niin hienostihan nuo mahtuu.
Viikonloppuna tuli todettua että mahtuu tuohon kottaraisenkin kyytiin 24xlonkerotölkkiä+muutakin virvoketta ihan hienosti ja vielä yöpymisvarusteetkin. Pitää vain miettiä miten pakkaa...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
kalsarit ja luottokortti, siinähän net loput.
oma ennätys 5 koria olutta omassa pyörässä, sillä ei ihan sinne karhu-challengen huipuille päästä, mut onhan se alku sekin. ei voi sanoa, ettei olis huomiota saanut, kun sitä pihalla pakkaili.
taidanpa tässä ensin kattella nuo kotimaan purkaamot läpitte ennen ulkomaita. jää hyvällä tuurilla edes joku euro kotimaan kiertoon.
eipä löytynyt eli ebay ja englanti, 25 puntaa osa, postit 14. yks huoli vähemmän.
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 16.02.2015 klo 15:17.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Oli varmaan aika hilpeä laite ajeltavaksi. Omassa LoTjassa on joskus ollut muutama 24-päck (en muista lukumäärää) kyydissä ja varsinkin ne pari takaboksissa kruunasivat kuorman ja sen painopisteen niin, jotta muisti ajelleensa. Varsinkin kun pelipaikalle ajeli viimeisen kilometrin kävelyvauhtia, nurmipintaista polkua.
<p>2002-2014</p>
ei se paha ollut, pitäis vaan olla paremmat kiinnityslenkit, millä sen mällin sitoo takapenkille. hieman hutera ajaa kun lasti hieman liikkuu sivusuunnassa. ja tosiaan takapenkki oli paikoillaan, ei tullut otettua pois sitä. kaverin ilme oli melkoinen ku ajoin sen ohi, et tervetuloa huomenna saunailtaan.toki esaa hieman jämäkämmälle alustalle siinä vaiheessa.
![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ebayn paketti tuli jo eilen, nopeaa toimintaa.
Vielä kun vapailla pääsisi talliin, kone kasaan, kuumaksi ja öljyt pihalle. Pääsee kokeilemaan, toimiiko se w:ltä hankittu tyhjennysletku. Sitten perä- ja laatikkoöljyt ja jarrunesteet ainakin yrittää itse vaihtaa sillä bilteman ihmeellä.
Ja jos se ei käy kunnolla, niin sitten pitää etsiä se uusi liitin jostain ja vaihtaa.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
se pieni liitin saattaisi ilmeisesti olla tuo.
http://www.ebay.com/itm/GENUINE-OEM-...3D261595924861
vaihtoa ovat näemmä muutkin jo harrastaneet. jos oikein tuosta ymmäsrin, niin johdot poikki, takaisin uuteen kiinni ja mieluiten oikeassa järjestyksessä, ei tinausta ja kutistesukka kiinni.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=291566
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mitäs nyt? Kierrokset 3t/min kutonen silmässä ja kun avaa kaasua kierrokset nousee, mutta vauhti ei juurikaan
Luistaako mulla nyt gessussa kytkin? No varmaan, mutta joutuuko nyt teettämään kytkin rempan ja paljonko kustantaaAjettu 65tkm -06 GSA
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Onhan se kytkinkahvan kahvasuoja siten, että kytkinkahva pääsee liikkumaan vapaasti?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Uteliaan GeSsua tuntematoman kysymys: Mikä on "vastatasapaino"![]()
<p>2002-2014</p>
Hyvä kysymys, osoittaa lukijoiden olevan halukkaita ymmärtää lukemiaan viestejäAnteeksi huono verbaalinen ilmaisu.
Eli sen mekaanisen kaasunlukitus osan "vastapainona" on samanpainoinen paino. Se on kevyempi kuin alkuperäinen ja siksi molempien päiden painot piti vaihtaa.
....olikohan tuokaan selitys ymmärrettävä![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
No mä en kyllä ymmärrä vieläkään. (jos sillä on nyt mitään väliäkään)
Mulla on tuo mekaaninen ''kaasunlukitus'' ja koska siinä on kevytmetallia, joka on kevyempää kuin siinä alunperin ollut tankopaino, kaasukahvan pää on hiukan kevyempi.
Mitään vaikutusta ajamiseen sillä ei käsittääkseni ole.
http://www.touratech-usa.com/Store/2...ADV-up-to-2007
Asennuksessa piti ottaa huomioon juuri kahvanpään vapaa liikkuminen, ettei se jää kanittamaan. Tietenkin tässä tapauksessa kaasukahvan puoli, eli etujarrukahvan.
Edellisessä pyörässä piti taivuttaa juuri tuota 'iaj':n mainitsemaa rysteriä kytkinkahvan vapaan liikkumisen takaamiseksi.
Minun on Wunderlich, jossa tulee myös kytkinpuolen paino. Otin ne pois koska lukitin alkoi jumittumaan taas talven ajojen jälkeen. Syksyllä purin sen ja yritin saada toimimaan (varmaan siksi jumittaakin).
Anyway alkuperäiset painot nyt paikoillaan eikä kytkin luista![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Tuosta kytkimestä tuli mieleen, et TT myy niitä omia kytkimiään, toinen kestää öljyä ja toinen keraaminen eli kulutusta kestää reilusti.
Olisikohan järkeä tuollaiseen sitten joskus vaihtaa kun aika koittaa. Ehkä ennemmin itse laittaisin sen keraamisen, jos yleensä malttaa olla laittamatta liikaa öljyä moottoriin..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Minulla on jo jonkun vuoden ollut hyllyssä tämä odottamassa aikoja huonompia. Ei tulisi mieleenkään laittaa alkuperäistä tilalle.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
kokemuksia heidenau k60 gessun alla? aika raju kuvio siinä ainakin on, uliseekohan pahasti
kunhan tässä pääsee kausi alkuun, niin renkaan vaihto alkaa tulla ajankohtaiseksi. anakee2 olisi kelpo rengas sekalaiseen ajoon, tuo heidenau taitaa olla vielä enemmän sorarengas ku anakee2.
anakee2 oli muuten hyvä, mut takanen tahtoo ulista ajossa, muuten ei moitittavaa, edes sateella ja kestävyyskin ihan ok, vajaa 15tkm kesti edellinen pari alla. tällä hetkellä alla on viime kesäiset PR4:t, en ajatellut heti uudestaan laittaa katurenkaita, vaikka hyvähän se niillä onkin ajella.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Haluaisitko heittää tuon kiinni minun pyörään ja ostaa itsellesi uusi hyllyyn odottamaan?
Kävin äsken ajalemassa kauden avausreissua. Kun rajoitus muuttui 60 - 100 kierrokset kiekaisi yllättävän nopeasti ylös. Tuskin tuohon 105 tkm ajettuun yksilöön talven aikaan olisi niin paljon tullut tehoa lisää, että olisi sutinut. Mikä on hyvä proseduuri testata kytkintä? Nyt en uskaltanut paljoa testailla, kun arvelin joka toisen pusikon sisältävän poliisin tutkineen.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN