Tais tulla vähän terävä tuohon edelle.
Tarkoitus oli sanoa, että arvostan sitä, että m.org ei ole tässäkään asiassa lähtenyt iltapäivälehtitasolle tms. vaan on säilyttänyt arvokkaan ja kunnioittavan asenteensa sekä hyvät periaatteensa. Alan koht'ikää harkita liittymistä takas.
Tämä pitäisi riittää kaikille, sunnuntai-Hesarin "avoimet työpaikat" osasto menee maanantai-aamuna roskikseen!
Tämä on ainut harrastefoorumi, jossa aktiivisesti muistellaan joukosta poistuneita (suurimmalle osalle täysin tuntemattomia). Liekö syynä sitten se nuoren kapinallisen vaarallisessa harrastuksessa pyörivän kaipuu kuolemattomuuteen, vai mikä.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Poistavatko modet myös myynti-ilmoituksia ilman minkäänlaista viestiä aloittajalle?
-
Kandee lukea ne ohjeet ilmoituksen laitosta jos ilmoitus katoilee.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Kävimme sisäisiä keskusteluita moderaattoreiden ja hallituksen kesken.
Lopputulemana päätimme poikkeuksellisesti moderoida tätä ketjua tällä kertaa.
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Just joo. Nyt homman pystyis siis vetämään vielä enemmän kuin naurettavaksi....![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tämä ketju on turha, eläköön tiktatuuri!
ps.ei saa poistaa
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Ihan vilpittömästi ja meidän kaikkien etua ajatellen pyydän että rauhoitumme ja lopetamme moderoinnin ja moderaattoreiden pilkkaamisen.
Kukaan meistä ei ole täydellinen mutta säännöt on sääntöjä ja jokainen moderaattori tekee työtään yhdistyksen ja tämän foorumin etua ajatellen.
Annetaan modeille työrauha.
Muutoin olemme kohta tilanteessa jossa meillä ei enää ole ketään moderoimassa. Sitä suuri enemmistö tuskin haluaa.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Älkää arvostelko valtaa, koska muuten valta suuttuu... HYVÄ MEININKI HEI![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Eikös tämänkaltaiset topikit olisi kuitenkin tarkoitus pitää "palautekanavana" ja antaa ihmisten vapaasti ilmaista mielipiteitään toiminnasta hyvään sekä pahaan ja täten pitää toiminta mahdollisimman avoimena ja läpinäkyvänä. Ei vaikuta ulospäin kovin hyvältä, jos toiminnan palauteketjuakin ruvetaan jo moderoimaan. Eihän täällä kohta kukaan viitsi edes ilmaista mielipidettään eli antaa niitä risuja siinä pelossa, että sekin viesti sensuroidaan pois?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Ilman moderointia tää palstahan on kuin suoli24.
Hattua nostan vapaaehtoistyötä tekeville modeille ja että jaksavat kun porukka kohdistaa vitt%¤lunsa siihen moderaattoriin.
Tuntuu et ammutaan se viestintuoja mut näin kai se sitten on?
Onneksi ajokausi on ihan just nurkantakana niin kaikki pääsee ajelemaan ja saa päänsä tuuletettua.
Nämä kommentit eivät yksilöidy mihinkään keskusteluun tai yksittäiseen poistoon.
Nyt vaan uutena hallituslaisena alkaa perehtyminen tähän palstan taustajoukkoihin ja heidän tekemäänsä työhön.
Mitäpä jos jätetään Kekkostelut sikseen ja pidetään tää kaikkien motoristien kohtaus ja keskustelupalstana?
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
^^ Moderointikynnys tässä ali-osiossa on varsin korkea, juurikin sen takia että tämä on palautekanava kuten sanot, mutta jossain se raja menee täälläkin. Päätös moderoinnista tehtiin keskusteluiden jälkeen, ref Sääntöjen §12
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Orgissa tuntuu olevan kyllä offtopicin suhteen välillä aika lepsu linja, välillä oikeesti jauhetaan ihan jostain muusta kuin topicin aloittajalla oli tarkotus. Muilla, varsinkin ulkomaisilla foorumeilla on paljon tiukempi linja moderoinnin suhteen ja viestejä poistellaan ja bannia tulee suhteellisen helposti eikä siitä ilmoiteta tai keskustella missään. Sähköpostiin tulee ilmoitus kauan on jäähyllä ja thats it. "MIks mun viestit poistettiin???" - viesteistä tulee heti banaania.
Täällä taitaa modeilla oli pieni henkilökohtainen paine koska bannattu jannu voi tulla letkakaffella siihen taakke jonottamaan.![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Eikä moderoinnissa ole mistään vallasta kyse.
Kyse on yhteisistä säännöistämme.
Kyse on myös ihan normaaleista käytöstavoista, henkilökohtaisuuksiin menevät loukkaukset pitää mielestäni aina poistaa, ihan sama missä ketjussa ne ovat.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Ketjusta poistui selkeästi kunnianloukkauksen tunnusmerkistön täyttävä viesti ja sitä seurannut keskustelu. Tässä poistuneessa keskustelussa oli myös asiallista palautetta seassa, jonka ylläpito ja hallitus on ottanut huomioon sivuston kehitystä ajatellen, joten se ei kadonnut bittitaivaaseen. Kiitos kaikille rakentavaa palautetta antaneille.
Tässä topicissa moderointikynnys on korkea ja tästä syystä sitä moderoitiinkin vasta pitkän keskustelun jälkeen ja hallituksen puollosta. Jos tästä nimenoimaisesta moderoinnista haluaa antaa palautetta, sen voi kohdistaa suoraan hallitukselle. Moderaattorimme tekevät todella arvokasta työtä tämän sivuston, jokaisen sivustolla kävijän ja näin ollen myös MotOrg Ry:n eteen. Kaikki annettu palaute on arvokasta ja se otetaan huomioon sivuston kehityksessä. Hallituksen puolesta kuitenkin toivoisin, että palaute kirjoitettaisiin sellaisessa muodossa, että sen voisi myös kasvokkain esittää. Tällä tapaa pidämme tämän sivuston kaikkien motoristien leppoisana kohtauspaikkana ja maankuulun ORG!-hengen korkealla.
Ystävällisin terveisin hallituksen puolesta:
MotOrg Ry:n koulutusvastaava
Superbike #7
Onko olemassa moderointilinjaa, joka miellyttää jokaista, ei ole.
Kerran aiemminkin sanoin, tämä thriidi on sama kuin ostaisi vaimolle "tie parempaan sexiin" kirjan.
ps. saa poistaa
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Perusvirheitä:
Käytöstapoja vaaditaan kirjoittajilta mutta esim myynti-ilmoituksista puuttuvista hinnoista annetuissa kehoituksissa huomauttajan omat käytöstavat ovat kateissa
Ketjuja modatessa liian usein lapsi menee pesuveden mukana. Tarkkuutta poistoihin.
Asiakaspalveluasenne on jäänyt kertomatta toimijalle ja huomautus sääntöjen rajoilla kulkevalle annetaan liian usein "kyykytystyyliin".
Moderointi ei ole vallankäyttöä ja linnakeensuojelua, vaan sivustonkäyttäjien palvelemista.
Perusteluja poiston kohdalla pyydettäessä asia kuitataan liian helposti "me teemme mitä haluamme ilman selitysvelvollisuutta" tyylisesti.
Jos moderointi koetaan henkisesti raskaaksi liksasanko-duuniksi, on moderaattori väärissä tehtävissä.
Kyseinen jobi myydään käyttäjille raskaana taakkana. Jos kerta kaksi viikkoon ruksin laitto ja enterin painallus on liian raskas tehtävä, moderaattori on väärissä tehtävissä.
Väite siitä että ilman moderaattoreita ei ole kohta luettavaa sivustoakaan, on paljon pienempi riski kuin kehnosti tehty moderointi ja siitä seuraava yleisökato. Ilman kirjoittajia ja lukijoita ei ole sivustoakaan mitä moderoida.
Ketjun pituus ja kiinnostavuus ei ole peruste sen lukitsemiselle.
Vakituisten viesteistävalittajien pitäminen tyytyväisinä tekstien poistamisilla, ei palvele demokraattisesti sivuston käyttäjien enemmistöä.
Ja lupaan käsi sydämellä, että uskallan sanoa nämä asiat myös kasvotusten kenelle tahansa.
Viimeksi muokannut: GuessWho; 25.03.2015 klo 21:33. Syy: Törkeesti typoja..
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Näin sivuston satunnaiskäyttäjänä (ei maksettua jäsenmaksua), mutta vuosia muita forumeita kahlanneena totean, että jokainen ylläoleva kohta on täyttä soopaa.
Mielestäni tämä sivusto on mukavimmasta päästä, ja esim guesswhon jutut ovat olleet mukavaa luettavaa. Miksi nyt tämmönen hyökkäys modeja kohtaan? Itse olen kiitollinen, että joku pitää tällaisia sivuja pstyssä, vaikka itse en (ainakaan vielä) ole maksanut kenellekään penniäkään.
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
Kiitos palautteesta. Itse sivustoa vuodesta 2009 päivittäin käyttäneenä ehkä näen asian erilailla kuin satunnaiskäyttäjä. Haluan slti täsmentää että kyseessä ei ole hyökkäys modeja vastaan, ei suinkaan. Valtaosin kyseessä on loistavasti hoidettu tehtävä, josta iso kiitos sitä tehneille. Kysymys on puhtaasti omasta mielipiteestä ja yrityksestä parantaa toimia entisestään. En ole, enkä aio olla, ketään yksittäistä modea vastaan. Enkä halua ristiinnaulita ketään julkisesti, vaikka voisinkin osoittaa sormella suoraan niitä kohti, jotka eivät ole mielestäni tehtäviensä tasalla.
Raaka totuus vaan on se että hommassa esiintyy paikoin aika nohevia ohilyöntejä. Mutta kyseessä on puhtaasti oma mielipiteeni, eikä se edusta mitään yleistä mielipidettä. Toki on helppoa sanoa että mitäs pyörin täällä jos homma mättää. Siksi että valtaosin homma on ihan ok. Olis kiva että se olisi sitä jotakuinkin kokoajan.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Aika hyvin täällä on asiat ollut jo pidemmän aikaa, näkyvän negatiivisen palautemäärän kun suhteuttaa sivuston käyttöön. Harvemmin moderoinnista positiivista palautetta annetaan, jos ollenkaan.
Jos moderointi koetaan liian agressiiviseksi, kannattaa ehkä miettiä pitäisikö sivuston sääntöjä löysentää.
P.S. modet vois laittaa otsikkoon yhden ääkkösen![]()
Viimeksi muokannut: mico; 25.03.2015 klo 22:21.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Ihme nillitystä moderoinnista, itse en ainakaan ole ylilyönteihin törmännyt. Off topikkia sallitaan ihan riittävästi, eikä asiallisia viestejä poistella turhaan. Jos omia viestejä poistellaan, niin voi miettiä, että oliko viesti ihan täysin asiallinen vai ei.
Yksi mun viesti on foorumilta poistettu, tosin ihan syystäkin
(mutta oli vaan ihan pakko)
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Vaikka olin vahvasti päättänyt pysyä erossa tästä moderointikeskustelusta, niin tähän viestiin en voinut olla tarttumatta. Tämä on nimittäin likipitäen oppikirjaesimerkki siitä, miten eri tavoin ihmiset tulkitsevat kirjallista viestintää. Itse en näe tuossa guesswhon viestissä etäisestikään mitään "hyökkäystä modeja kohtaan", vaan varsin asiallisesti ja kiihkottomasti ilmaistun yhden ihmisen henkilökohtaisen mielipiteen moderoinnin ongelmakohdista. Tulkintamme ovat siis ilmeisen ristiriitaiset, ja siitä syntyykin mielenkiintoinen ajatusleikki, mitä olisi tapahtunut, jos olisit palautetta "saavana osapuolena".
Eikä tätä minun viestiäni myöskään tule tulkita kannanotoksi siihen, että olenko guesswho:n kanssa samaa mieltä vai enkö ole. Itsekin suuren osan kaikesta viestimassasta lähes päivittäin jo muutaman vuoden lukeneena tunnistan kyllä noita ilmiöitä, mutta esiintyykö niitä ongelmaksi asti, siihen on vaikeampi ottaa kantaa. Osittain kyse on kuitenkin tästä samasta ilmiöstä, että viestit luetaan puolin ja toisin ihan eri sävyssä kuin miten ne on kirjoitettu tai tarkoitettu.
Edit: tuo ylläoleva on kirjoitettu jo ennen kuin gw kommentoi omaa kirjoitustaan, viesti vaan makasi minulla keskeneräisenä liian pitkään, kun olin poissa koneelta.
Yllätyit tai et, olen jopa samaa mieltä kanssasi. Olet siinäkin oikeassa, että jos mekkala kohdistuisi minuun, voisin vastata karvat pystyssä ja kiukuissani.
Mutta. Olen kovasti tyytyväinen tähän sävyyn, jolla asioita käydään läpi. Sekä sinun vastineesi, että eritoten guesswhon vastaus on mallikirjaesimerkki siitä, miten fiksu ihminen ei provosoidu tyhmästäkin kirjoituksesta, jota tuo minunkin kirjoitukseni edusti. Ennenkaikkea, pidän siitä, että täällä voi keskustella minua askarruttavista mp-aiheisista kysymyksistä. Paskanjauhannan pitää jäädä paskanjauhannaksi.
Kiitos.
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC