Sivu: 69 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1959676869707179 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2041:stä 2070:een 2518:sta
  1. #2041
    Lainaa nato26 kirjoitti Katso viesti
    Kuten sanottu jokainen käyttää mitä käyttää. En vaan ymmärrä, että mitä niin ihmeellistä tuossa lc4:ssa muka on että se tarvitsee juuri motorexin 10w-60 öljyt. Ei se sen kuumempa käy kuin muutkaan enskat ja supermotot.
    Tein kesällä vertailuja castrolin ja motorexin välillä, 3000km jälkeen motorex oli mustaa vesi litkua, castrollissa oli väriä ja viskositeettiä vielä jäljellä. Myös kytkin toimi kuin unelma.
    LC4 koneessa on erikoiskäsitelty kiertokangen ylälenkki ja tähän on paremman voitelun turvaamiseksi kehitetty Motorex 10W60 joka täyttää KTM:än vaatiman LC4 luokituksen. Jokainen voi tämän ymmärtää miten haluaa.

    Yksipyttyisillä koneilla on tapana käydä kuumana, oli se katu tai kisapyörä. Iso mäntä tekee kaiken duunin ja pistelämpöjä riittää jotka taas kuluttaa öljyn ominaisuuksia. Tästä syystä mä olen pitänyt vaihtovälinä yksipyttyisissä nyrkkisääntönä öljytilavuus kertaa 100km eli 1.7Lx1000km, omissa 690:ssä vaihtui oljyt siinä 2000km kohdalla.

    Musta öljy kertoo monesta asiasta, kuten siitä että öljy on kerännyt epäpuhtaudet itseensä eikä ne ole päässeet palamaan kiinni moottorissa oleviin kuumiin paikkoihin, kuten mäntään. Yleinen käsitys on se että öljyt menee mustaksi märkäkytkimen ansiosta mutta tämä on pelkästään osatotuus, suurin osa tummumisesta tulee moottorin puolelta.

    Ja kuten oli jo puhetta, jokainen tekee pyörällään mitä tekee ja ajaa niillä öljyillä jotka on omasta mielestä parasta pyörälle tai lompakolle, kumpi on kenellekkin tärkeämpi asia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  2. #2042
    Moottoripyöräily on parasta sillon kun yrittää joka paikassa säästää...salibandy tai sulkapallo olis reilusti halvempi harrastus.

    Ja ihan asiaakin olis, saako suomesta manuaalista nokkaketjun kiristäjää kyseiseen moottoriin?
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  3. #2043
    Ei taida olla mekaanista kiristäjää kellään hyllyssä. Eikö hydraulinen pelitä? Mulla ei muuta ole ollutkaan kuin hydraulisia kiristäjiä eikä kertaakaan ole ollut niiden kanssa ongelmia, myös nykyisessä XC4 koneessa mennään hydraulisen kiristäjän kanssa eikä ole aikomustakaan siirtyä mekaaniseen kiristimeen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #2044
    Lähinnä varmuuden vuoksi.
    http://youtu.be/lK1XtUJ2KbI
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  5. #2045
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyöräily on parasta sillon kun yrittää joka paikassa säästää...salibandy tai sulkapallo olis reilusti halvempi harrastus.
    Missähän vaiheessa täällä on mistään säästämisestä puhuttu? On tainnut jäädä muutama äidinkielen tunti penskana väliin. Mutta kuten sanottu jokainen voi sinne koneeseen tunkea ihan mitä tahansa.
    Voihan sinne silputa vaikka satasen seteleitä ja juhlavuoden Jallun, jos sillä takaa itselleen paremmat yöunet.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  6. #2046
    Jos valitetaan että on kallista, niin eikö se tarkota että yritetään säästää? Vai tarkotitko että sulla oli se äidinkielentunti jääny?
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  7. #2047
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Ei taida olla mekaanista kiristäjää kellään hyllyssä. Eikö hydraulinen pelitä? Mulla ei muuta ole ollutkaan kuin hydraulisia kiristäjiä eikä kertaakaan ole ollut niiden kanssa ongelmia, myös nykyisessä XC4 koneessa mennään hydraulisen kiristäjän kanssa eikä ole aikomustakaan siirtyä mekaaniseen kiristimeen.
    Wehnä mainosti naamakirjassa, että sillä olis ainakin joihinkin LC4-koneisiin passelia mekaanista kiristäjää hyllyssä. En oo varma onko sama tässä 690 mallissa kuin pienemmissä.
    Superbike #7
  8. #2048
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Wehnä mainosti naamakirjassa, että sillä olis ainakin joihinkin LC4-koneisiin passelia mekaanista kiristäjää hyllyssä. En oo varma onko sama tässä 690 mallissa kuin pienemmissä.
    Jaa. Kukas tää Wehnä on? En harrasta naamakirjaa
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  9. #2049
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Jaa. Kukas tää Wehnä on? En harrasta naamakirjaa
    http://www.kvr.fi/content/fi/28/67/K...cing%20Oy.html
    Superbike #7
  10. #2050
    Kiitos. Ja ei muuten ole sama kiristin vanhemmissa lc4 koneissa.
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  11. #2051
    Lainaa maunomatonen kirjoitti Katso viesti
    Jos valitetaan että on kallista, niin eikö se tarkota että yritetään säästää? Vai tarkotitko että sulla oli se äidinkielentunti jääny?
    Niin missähän kohtaa minä olen väittänyt, että motorex on kallista???
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  12. #2052
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    LC4 koneessa on erikoiskäsitelty kiertokangen ylälenkki ja tähän on paremman voitelun turvaamiseksi kehitetty Motorex 10W60 joka täyttää KTM:än vaatiman LC4 luokituksen. Jokainen voi tämän ymmärtää miten haluaa.

    Yksipyttyisillä koneilla on tapana käydä kuumana, oli se katu tai kisapyörä. Iso mäntä tekee kaiken duunin ja pistelämpöjä riittää jotka taas kuluttaa öljyn ominaisuuksia. Tästä syystä mä olen pitänyt vaihtovälinä yksipyttyisissä nyrkkisääntönä öljytilavuus kertaa 100km eli 1.7Lx1000km, omissa 690:ssä vaihtui oljyt siinä 2000km kohdalla.

    Musta öljy kertoo monesta asiasta, kuten siitä että öljy on kerännyt epäpuhtaudet itseensä eikä ne ole päässeet palamaan kiinni moottorissa oleviin kuumiin paikkoihin, kuten mäntään. Yleinen käsitys on se että öljyt menee mustaksi märkäkytkimen ansiosta mutta tämä on pelkästään osatotuus, suurin osa tummumisesta tulee moottorin puolelta.

    Ja kuten oli jo puhetta, jokainen tekee pyörällään mitä tekee ja ajaa niillä öljyillä jotka on omasta mielestä parasta pyörälle tai lompakolle, kumpi on kenellekkin tärkeämpi asia.
    Jos kerrankin tiivistäisi asiansa.....
    niin yksipyttyisessä nelarissa jos missään on tasan tarkkaan
    väärä paikka ja suoranaista kusipäisyyttä "säästää" öljyn laadussa/hinnassa ja
    vaihtoväleissä.

    Jos peliä meinaa pitää pitempään....
    ei todellakaan haittaa heti alkuunsa puolittaa "kirjan" määrittelemät
    vaihtovälit.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #2053
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    ei todellakaan haittaa heti alkuunsa puolittaa "kirjan" määrittelemät
    vaihtovälit.
    Puolittaminen ei riitä, ekoissa oli 7500km vaihtoväli ja uudemmissa 10000km vaihtoväli. Öljy on halpaa, moottorin korjaaminen ei ole joten öljyissä ei kannata pihistellä.

    Käytetty pyöräkin on helpompi myydä kun siihen on vaihdettu suositeltuja öljyjä selkeästi useammin mitä ohjekirja antaa vaihtoväliksi. Vaikka 690 moottori on kestävä niin siitä huolimatta en ihan kenen tahansa entistä 20-40tkm ajettua pyörää ostaisi, ellei ole tarkka huoltohistoria tiedossa. Kuten jo mainitsin, näillä koneilla ajaa melkein maailman tappiin jos niistä huolehditaan.

    Puolustusvoimilla on/oli vanhempia LC4:ia. Varikolla kerran juteltiin niiden kestävyydestä, heidän varikolla oli vaihdettu öljyjä vähän turhankin tiuhaan ja toisella varikolla oli menty valmistajan suositusten mukaan. Eipä ollut yllätys että harvemmin uusia öljyjä saaneet koneet jouduttiin peruskorjaamaan yllättävän pienillä kilsoilla/tunneilla, kun tiheällä öljynvaihdolla olevat moottorit pörisi ongelmitta. Öljymerkistä ei ollut muuta puhetta kun se että samaa öljyä oli käytetty kaikissa pyörissä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  14. #2054
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Puolittaminen ei riitä, ekoissa oli 7500km vaihtoväli ja uudemmissa 10000km vaihtoväli. Öljy on halpaa, moottorin korjaaminen ei ole joten öljyissä ei kannata pihistellä.

    Käytetty pyöräkin on helpompi myydä kun siihen on vaihdettu suositeltuja öljyjä selkeästi useammin mitä ohjekirja antaa vaihtoväliksi. Vaikka 690 moottori on kestävä niin siitä huolimatta en ihan kenen tahansa entistä 20-40tkm ajettua pyörää ostaisi, ellei ole tarkka huoltohistoria tiedossa. Kuten jo mainitsin, näillä koneilla ajaa melkein maailman tappiin jos niistä huolehditaan.

    Puolustusvoimilla on/oli vanhempia LC4:ia. Varikolla kerran juteltiin niiden kestävyydestä, heidän varikolla oli vaihdettu öljyjä vähän turhankin tiuhaan ja toisella varikolla oli menty valmistajan suositusten mukaan. Eipä ollut yllätys että harvemmin uusia öljyjä saaneet koneet jouduttiin peruskorjaamaan yllättävän pienillä kilsoilla/tunneilla, kun tiheällä öljynvaihdolla olevat moottorit pörisi ongelmitta. Öljymerkistä ei ollut muuta puhetta kun se että samaa öljyä oli käytetty kaikissa pyörissä.
    Totta töriset .

    Maailma kuitenkin pyörii "keskiarvoilla".....
    ja jos jossain jonkun tyhmyyden pystyy liberaalilla
    lähestymisellä edes puolittamaan.....
    kyse on merkittävästä "voitosta" .

    Kun tuolla Crossipuolella on ikänsä ryönännyt ja siellä laitteet
    saa "harrastekäytössäkin" kohtalaista kyytiä.....
    niin "omaan" Thumpperi-nelariin vaihtaisin huippuölpät ihan
    saletisti max. 15-käyttötunnin välein..... ja pyyhkisin kilometreillä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #2055
    Lainaa nato26 kirjoitti Katso viesti
    Niin missähän kohtaa minä olen väittänyt, että motorex on kallista???
    Et sinä sitä suoraan sanonut mutta se lukee selkeästi viesteissäsi rivien välissä. Miksi muuten käyttäisit halvempaa öljyä kuin valmistajan suosittelema Motorex jos kyse ei ole hinnasta??
  16. #2056
    Hienoa rivien välistälukemista
    Ihan sen takia, että se on parempaa, riittäisikö se syyksi.
    Hyvää onnea rivien välistä lukemiseen, pientä treeniä, niin kyllä se siitä.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  17. #2057
    Kiitos vielä TeeMiehelle tarroista.
    Tässä kuva miltä se mopo nyt näyttää:
    http://www.motot.net/galleria/kuvat/...3/IMG_2202.jpg

    Joko muilla mopo valmiina ajokauteen?
  18. #2058
    Motorexin 10w-60 ostin ja 60€/4l oli bike worldissa tingattuna, ei todellakaan paha! Aikaisemmin olin kauhistellut niitä 120€ purkkeja...

    Ilmeisesti täällä ei ollut mitään ylimääräistä sliparia smc:hen kellään?

    Onko kenelläkään kokemuksia uudemmista smc:stä, että onko jonkun valmistajan kohdalla ollut ongelmia? Kovin puhuivat että vanhemmat smc:t kärsiny käyntihäiriöistä joillakin slipareilla
    Suzuki GSX-R 750 K11
  19. #2059
    Millään sliparilla ei ole käyntiongelmia kun ladataan oikeat polttoaine/sytkäkartat ja eliminoidaan SAS pois toiminnasta. Samalla kannattaa laittaa avarampi ilmansuodattimen kansi niin saa ladattua evo-1 kartat, sen jälkeen toimii kuten kuuluu. Pelkkä sliparin vaihto ja Akramappi on erseestä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  20. #2060
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Millään sliparilla ei ole käyntiongelmia kun ladataan oikeat polttoaine/sytkäkartat ja eliminoidaan SAS pois toiminnasta. Samalla kannattaa laittaa avarampi ilmansuodattimen kansi niin saa ladattua evo-1 kartat, sen jälkeen toimii kuten kuuluu. Pelkkä sliparin vaihto ja Akramappi on erseestä.
    Täytyy kokemattoman kysyä et onko SAS poistoo ohjeet jossain ja mistä näitä evo 1 karttoja saa?
    Suzuki GSX-R 750 K11
  21. #2061
    Tuolta löytyy tietoa molemmista jutuista: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...hp?f=6&t=20001
    Kylätason kurapyöräilijä.
  22. #2062
    Lainaa Nannetti kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vielä TeeMiehelle tarroista.
    Tässä kuva miltä se mopo nyt näyttää:
    http://www.motot.net/galleria/kuvat/...3/IMG_2202.jpg

    Joko muilla mopo valmiina ajokauteen?
    Todella hyvältä näyttää!!
    FXSB & ZX10R
  23. #2063
    Lainaa raupeu kirjoitti Katso viesti
    Motorexin 10w-60 ostin ja 60€/4l oli bike worldissa tingattuna, ei todellakaan paha! Aikaisemmin olin kauhistellut niitä 120€ purkkeja...

    Ilmeisesti täällä ei ollut mitään ylimääräistä sliparia smc:hen kellään?

    Onko kenelläkään kokemuksia uudemmista smc:stä, että onko jonkun valmistajan kohdalla ollut ongelmia? Kovin puhuivat että vanhemmat smc:t kärsiny käyntihäiriöistä joillakin slipareilla
    Noi vanhempien(alle 2011) mallien käyntiongelmat johtuu siitä kaasuläppäkotelosta. Duunikaverilla on 2010 ja mulla 2011, ja se 2010 aina välillä vaan sammuu, esim. Valoissa seistessä
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  24. #2064
    Lainaa nato26 kirjoitti Katso viesti
    Hienoa rivien välistälukemista
    Ihan sen takia, että se on parempaa, riittäisikö se syyksi.
    Hyvää onnea rivien välistä lukemiseen, pientä treeniä, niin kyllä se siitä.
    Mikä siitä tekee parempaa? Siitä ei löydy samoja luokituksia, eikä se ole viskositeetiltaan vastaava, saati suositusten mukainen.
  25. #2065
    Uusi omistaja ilmottautuu!

    690 Smc r 2013
    On kyllä makee peli!

    Mites toi SASsin tukkiminen?
    Tarviiko tehdä jtn muuta jos sen tukkii?
    Pyörässä Akran mappi, ktm power partsin slipari ja avarampi ilmanputsarin kansi.

    Onks toi SASsin pumppu?
    IMG_5580.JPG

    Edit: Nyt pyörää tutkittu enemmän niin SASsi on nyt eliminoitu ja kävi ilmi että pyörässä onkin EVO1 kartta

    Mitä ootte tehnyt tolle moottorista sassille menevälle letkulle? Tulpannut? Jollain foorumilla näin että oli laitettu filsu tuohon letkun päähän
    IMG_5592.JPG

    Edit2. Onko mitään kikkaa millä saa FI valon mittaristosta sammumaan? Vilkuttaa nyt siitä SASsin pumpusta kun otin sen pois. Vai pitääkö laittaa se pumppu takas kiinne
    Viimeksi muokannut: Codename; 24.03.2015 klo 23:34.
  26. #2066
    Tuli huollettua 690 smc:n etu iskarit. Eli uudet stefat yms.

    Nyt kun kävin ajelemassa nii huomasin sellaista että keula ei paulaudu ihan ylös asti.
    Sen saa kyllä nostettua ylös, mutta ei tarvitse paljon painaa nii se "lössähtää"
    Ylhäällä jousto varaa on 255mm, sitten siinä "lössähtäneessä" tilassa 225m.
    Eli mikähän on mennyt rempassa vikaan? Onko pumpuissa liian vähän öljyä vai mikä. Öljyä laitoin 6dl per pummpu.
  27. #2067
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nannetti kirjoitti Katso viesti
    Tuli huollettua 690 smc:n etu iskarit. Eli uudet stefat yms.

    Nyt kun kävin ajelemassa nii huomasin sellaista että keula ei paulaudu ihan ylös asti.
    Sen saa kyllä nostettua ylös, mutta ei tarvitse paljon painaa nii se "lössähtää"
    Ylhäällä jousto varaa on 255mm, sitten siinä "lössähtäneessä" tilassa 225m.
    Eli mikähän on mennyt rempassa vikaan? Onko pumpuissa liian vähän öljyä vai mikä. Öljyä laitoin 6dl per pummpu.
    Keulan ei kuulukaan palautua ihan ylös asti jos keulan päällä on painoa, koska jousi painuu kasaan. Sopiva painuma kuskin kanssa on n. 1/3 kokonaisjoustomatkasta. Huollon jälkeen keula vain liikkuu herkemmin, joten huomaat asian ehkä selvemmin. Sitten jos keula ei veny täyteen mittaansa edes kun renkaan nostaa maasta, on jotain vialla. Lisäksi öljyn määrä pitäisi mitata aina milleinä ulkoputken reunasta öljyn pintaan. Vain tuolla tavalla molemmissa iskareissa on täsmälleen yhtä suuri ilmatilavuus öljyn päällä.
    Superbike #7
  28. #2068
    Lisäksi, tuntuuko keula herkältä vai takkuaako se kun nyppii ohjaustangosta? Jos takkuaa niin putket voi olla jännityksessä kolmioissa, tai/ja etupyörän akseli ei ole asennettu oikein ja silloin putkien alapäät ei ole linjassa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  29. #2069
    Hyvin se keula muuten pelittää, mutta mietin vaan tuota kun ei palaudu ylös.
    Ja kun se keula pysyy siinä painautuneessa tilassa vaikka ei olisi kuski edes päällä.
    Tuntuu että siellä "ylhäällä" keula ei toimi yhtään. Sitä voi painella ja nostella itse ylös ja alas tuon noin 3cm matkan.
    En tiedä pitääkö vielä käyttää pumput irti ja kattoo että siellä on edes oikee ilmamäärä öljyn päällä.
  30.  
  31. #2070
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nannetti kirjoitti Katso viesti
    Hyvin se keula muuten pelittää, mutta mietin vaan tuota kun ei palaudu ylös.
    Ja kun se keula pysyy siinä painautuneessa tilassa vaikka ei olisi kuski edes päällä.
    Tuntuu että siellä "ylhäällä" keula ei toimi yhtään. Sitä voi painella ja nostella itse ylös ja alas tuon noin 3cm matkan.
    En tiedä pitääkö vielä käyttää pumput irti ja kattoo että siellä on edes oikee ilmamäärä öljyn päällä.
    Ilmatilavuus vaikuttaa käytännässä vasta jouston loppupuolella. Mittaa se painuma kuskin kanssa. Jos on n. 1/3 joustomatkasta, on homma ok. Pyörän painon alla voi hyvinkin smoton jousitus painua tuon n. 30mm ja kuskin kanssa varmaan 40-50mm. Jousituksessa pitää olla nimittäin perusasennossa myös ulosjoustovaraa.
    Superbike #7
Sivu: 69 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1959676869707179 ... ViimeinenViimeinen