Sivu: 9 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 358:sta
  1. #241
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Sulkisitko kaiken maastoliikenteen liikennevakuutuslain ulkopuolelle?
    Edit. Millä tavalla erottaisit ajoharjoittelun ja kilpailuun tähtäävän harjoittelun toisistaan? Kuinka tuota voisi käytännössä valvoa?
    A: Periaatteessa kyllä mutta siten että omia vahinkoja ei korvata toisille aiheutetut korvataan.

    B: Ajoharjoittelu suoritetaan jonkin ajo-opetusta antavan tahon, esim. autokoulun toimesta ja sen on lisättävä taitoja normaalissa liikenteessä selviämiseen.
    Tarkoittaa että minkäänlainen kelloa vastaan ajaminen, ts. nopeusharjoittelu ei tule kysymykseen. Samaan kategoriaan kuuluu kilpaileminen toisten kuljettajien kanssa.

    C: Valvontaa ei sinänsä tarvita, jos sääntöjen rikkojalle sattuu vahinko ei hän myöskään tule saamaan minkäänlaisia korvauksia. Lompakko hoitaa, ainakin viisaimmilta, valvonnan.
  2. #242
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    B: Ajoharjoittelu suoritetaan jonkin ajo-opetusta antavan tahon, esim. autokoulun toimesta ja sen on lisättävä taitoja normaalissa liikenteessä selviämiseen.
    Tarkoittaa että minkäänlainen kelloa vastaan ajaminen, ts. nopeusharjoittelu ei tule kysymykseen. Samaan kategoriaan kuuluu kilpaileminen toisten kuljettajien kanssa.

    .
    Kerro nyt vielä sekin, mitä tuolta "ajo-opetusta antavalta" taholta vaaditaan? Autokouluista tiedetään jo etukäteen, että ne hinnoittelee itsensä jo lähtötilanteessa ulos.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  3. #243
    No johan on mennyt asiat perseelleen, jos journalismi alkaa kusettamaan tai olettaa jotain omia oletuksia tässä maassa. No kaikkea paskaa pitää tehdä että saadaan katsojia, tuossa on yksi syy miksi en katso uutisia.
    Puhutaan niin paljon paskaa, kaikesta ei kerrota tai sitten on ihan väärä käsitys, niin kuin tässäkin
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  4. #244
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jospa nyt kaikki rauhotuttaisiin! Tässä jokaiselle luettavaksi kirjoitus jossa on varmasti enemmän totuutta takana kuin missään muussa tähän mennessä asiaan liittyneessä jutussa. Lukekaa! http://www.moottori.fi/blogi/blogi-kohu-uutinen/
    Ok, kiitos. Kukas meistä nyt asettuu ehdolle niin käyn äänestämässä?

    Ja PS:
    Ratailu pois liikennevakuutuksesta, siirretään aiheutunut vahinko esim. tapaturmavakuutuksen piiriin. Mun mielestä ihan tasapuolista kaikkia motoristeja kohtaan.

    Ennenkun joku taas sanoo että 20v pojanklopeille ulkonaliikkumiskielto niin kyllähän nuoret maksaa vakuutuksista aika suolasta hintaa. 18v:nä kun otin vakuutuksen autoon niin pelkkä liikennevakuutus ilman bonuksia oli se n.1000€ ja oli kilpailutettu, sen lisäks pihalla seisovaan autokoulutasoseen mopoon johon A-kortti tarvittiin oli vakuutus myös ilman bonuksia sen toiset 1000€. Täällä vanhat patut kertoo kuinka FJR maksaa ympärivuotisena 200-300€, kun itsellä mennyt sen paritonnia vuodessa.
  5. #245
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Ratailu pois liikennevakuutuksesta, siirretään aiheutunut vahinko esim. tapaturmavakuutuksen piiriin. Mun mielestä ihan tasapuolista kaikkia motoristeja kohtaan.
    Edelleen, siirretäänkö muukin huviajelu pois liikennevakuutuksen piiristä? Kummasta tulee suhteessa pahemmat vahingot, ratailusta vai huviajeluista? Liikenne on ainakin ympäristönä paljon vaarallisempi kuin rata.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #246
    Vakuutusmaksut voitaisiin sitoa vuosittain tehtäviin testosteronia määrittäviin testeihin. Tyttötasolla hinta alas ja 25v pojan tasolla nollia reilusti perään. Aamuheijari voisi toimia hyvin indikaattorina kenttäolosuhteissa.

    Uskoisin tällä ohjattavan mopoilua huomattavasti turvallisempaan ja parempaan suuntaan, eikä taatusti tarvitsisi harmitella "ratakettuja" enää kenenkään. Kostoksi nuorisolle voisi vielä iltaisin katsella kiikkustuolista ylen ajankohtaisohjelmia ja mietiskellä kuinka varmaan harmittaa maksella yle-veroa kun näpelöivät itse vaan niitä luurejaan...
    Supermoto
  7. #247
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Ok, kiitos. Kukas meistä nyt asettuu ehdolle niin käyn äänestämässä?

    Ja PS:
    Ratailu pois liikennevakuutuksesta, siirretään aiheutunut vahinko esim. tapaturmavakuutuksen piiriin. Mun mielestä ihan tasapuolista kaikkia motoristeja kohtaan.

    Ennenkun joku taas sanoo että 20v pojanklopeille ulkonaliikkumiskielto niin kyllähän nuoret maksaa vakuutuksista aika suolasta hintaa. 18v:nä kun otin vakuutuksen autoon niin pelkkä liikennevakuutus ilman bonuksia oli se n.1000€ ja oli kilpailutettu, sen lisäks pihalla seisovaan autokoulutasoseen mopoon johon A-kortti tarvittiin oli vakuutus myös ilman bonuksia sen toiset 1000€. Täällä vanhat patut kertoo kuinka FJR maksaa ympärivuotisena 200-300€, kun itsellä mennyt sen paritonnia vuodessa.
    No omasta kokemuksesta voin kertoa, että aikoinaan 80-90 -luvulla noi bonuskertymät joutui oikeasti keräämään vahingottomia ajokausia keräämällä, jossa ajoneuvon piti olla vakuutettuna vähintään 6kk vuodesta.
    Liikennevakuutus lähti aina nollasta, ja kasko samaten. Ei ollut mitään "20/70" lähtöbonuksia kuten monesti nykyään.
    Tästä taas päästään siihen, että noi vakuutusmaksut on ollu prätkiin aika perkeleellisiä aloitteleville aina, mutta myös autoihin. Noita bonuksia keräämällä on sitten pikkuhiljaa päässyt sille tasolle missä itselläni auton vakuutuksiin menee "enää vain" 500e/v, ja mopon vakuutuksiin 800e/v
    Viimeksi muokannut: Holtsu; 18.02.2015 klo 18:28.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  8. #248
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    A: Periaatteessa kyllä mutta siten että omia vahinkoja ei korvata toisille aiheutetut korvataan.

    B: Ajoharjoittelu suoritetaan jonkin ajo-opetusta antavan tahon, esim. autokoulun toimesta ja sen on lisättävä taitoja normaalissa liikenteessä selviämiseen.
    Tarkoittaa että minkäänlainen kelloa vastaan ajaminen, ts. nopeusharjoittelu ei tule kysymykseen. Samaan kategoriaan kuuluu kilpaileminen toisten kuljettajien kanssa.

    C: Valvontaa ei sinänsä tarvita, jos sääntöjen rikkojalle sattuu vahinko ei hän myöskään tule saamaan minkäänlaisia korvauksia. Lompakko hoitaa, ainakin viisaimmilta, valvonnan.
    Mites tuohon B-kohtaan tippuu esim. EAK-koulutukset? Saako kelloa vastaan ajaa hidasajoa? Kilpailut on tietty helppo sulkea pois, mutta kaikki muu onkin enempi tai vähempi harmaata aluetta.

    Entäs mistä vakuutuksesta korvataan jos kisan aikana joku törmää radalle eksyneeseen muistisairaudesta kärsivään marjanpoimijaan? Entä jos sama tapahtuu treeneissä? Pitäisikö kuitenkin ns. kolmannen osapuolen vahingot korvata liikennevakuutuksesta? Pitäisikö kilvelliset ja kilvelliset pyörät erotella jotenkin toisistaan vakuutuskäytännön suhteen?

    Edit. En nyt ymmärtänyt tuota C-kohtaa? Miten lompakko vaikuttaa tuohon jos vakuutusta ei enää tarvita kun maastoliikenne on suljettu liikennevakuutuksen ulkopuolelle?
    Superbike #7
  9. #249
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Edelleen, siirretäänkö muukin huviajelu pois liikennevakuutuksen piiristä? Kummasta tulee suhteessa pahemmat vahingot, ratailusta vai huviajeluista? Liikenne on ainakin ympäristönä paljon vaarallisempi kuin rata.
    Sen rata-ajon huomaa kyllä seurauksista. Kun kadulla joku ajaa kaarteen suoraksi, on monesti pyörä ehjä, mutta kuski hengiltä. Radalla taas yleensä kuski on ehjä, ja siihen pyöräänkään ei tarvi tehdä yhtään mitään, kun ei ole ollut vastassa seiniä, kaiteita, puita yms. vastaantulevasta liikenteestä puhumattakaan.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  10. #250
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Ok, kiitos. Kukas meistä nyt asettuu ehdolle niin käyn äänestämässä?

    Ja PS:
    Ratailu pois liikennevakuutuksesta, siirretään aiheutunut vahinko esim. tapaturmavakuutuksen piiriin. Mun mielestä ihan tasapuolista kaikkia motoristeja kohtaan.

    Ennenkun joku taas sanoo että 20v pojanklopeille ulkonaliikkumiskielto niin kyllähän nuoret maksaa vakuutuksista aika suolasta hintaa. 18v:nä kun otin vakuutuksen autoon niin pelkkä liikennevakuutus ilman bonuksia oli se n.1000€ ja oli kilpailutettu, sen lisäks pihalla seisovaan autokoulutasoseen mopoon johon A-kortti tarvittiin oli vakuutus myös ilman bonuksia sen toiset 1000€. Täällä vanhat patut kertoo kuinka FJR maksaa ympärivuotisena 200-300€, kun itsellä mennyt sen paritonnia vuodessa.
    80-luvun alkupuolella esim.yli 750-kuutioisen liikennevakuutus n.10000mk/vuosi ja täyskasko n.25000mk/vuosi, 0-bonuksilla. Voitte kysellä vaikka faijaltanne mitä silloin tienasi ns.tavallinen duunari,niin saatte jonkun käsityksen tämän harrastuksemme silloisista kustannuksista.
  11. #251
    Täydellistä omiin muroihin kusemista, jos ajattelee, että sillä säästäisi vakuutuksessa jos rata ym. hommat siirrettäisiin jonkin muun kuin liikennevakuutuksen alle.

    Sitä kun pikku hiljaa alunperin laajaa kenttää ("moottoripyöräilijät") pilkotaan ja aina yhden ryhmän ("ratakuskit") maksuja hilataan ylöspäin, yli kipurajan, käy pian niin itsensä löytää jostain marginaaliryhmästä ("sunnuntaikuskit", "vesikelillä ajavat", "hiekkateillä päristelijät", "ABSi ja ESPittömät"). Siinäpähän voi sitten tyräillä, että eipähän onneksi ole enää naapurillakaan (rata)mopoa kun omakin (sunnuntai)päristin lähtee viikon päästä paaliin kun ei löydy ostajaa eikä ole toisaalta varaa itse pitää.

    Kateus vie kalatkin vesistä, mutta eiköhän sama päde aivan yhtä lailla moottoripyöräilyyn. Köyhälle kallista mutta kaikille saman hintaista. Minusta aivan hyvä, että ei tarvitse olla syntynyt kultalusikka suussa jos haluaa vähän käydä radalla pörräämässä tai metsässä pyörimässä. Sitä vain ihmettelen, miksi juuri "mutta kun juuri minä en tätä harrasta" -köyhäilijät haluavat näitä luokkaeroja aina kasvattaa.
  12. #252
    Ainakin omalla kohdallani asfalttirata-ajo on turvallisempaa kuin liikenteessä ajaminen, radalla kun on olemattoman vähän yllätyksiä jotka voisivat kaatumisen aiheuttaa. Ja kun radalla käy välillä hiomassa kiihdytystä, kaartamista ja jarrutusta niin liikenteessäkin osaa paremmin käsitellä hätätilanteet.

    En ole radalla itse kaatunut, mutta minulla on nyt pyörä jonka edellinen omistaja on kaatanut radalla. Pyörästä ei löydetty myyjän kanssa muita jälkiä kuin kaatumistatin kuluma, lasikuituisesta ratakatteesta ei osannut enää paikantaa naarmua joka kaatumisesta oli tullut, ja nahka-asussa oli jotain raapaisun jälkiä, jalkatapin kiinnityspultti oli pitänyt vaihtaa kun katkesi. Alastarossa oli mennyt takasuoran päässä kyljelleen. Ei siitä juurikaan olisi vakuutusyhtiöön asiaa tullut.

    Olisi jännä tietää miten paljon vakuutuksesta korvattavia vahinkoja rata-ajossa oikeasti tulee. Voisi jopa tulla edullinen vakuutus ei-kilpaileville rata-ajajille.
    http://winterride.com
  13. #253
    Lainaa d0ggie kirjoitti Katso viesti
    Sitä vain ihmettelen, miksi juuri "mutta kun juuri minä en tätä harrasta" -köyhäilijät haluavat näitä luokkaeroja aina kasvattaa.
    Tämä on ihan sama, kuin mariginaaliryhmien asenne, että kyllä tähän nyt pitää muitakin maksajia saada, tulee muuten niin kalliiksi, ettei kannata. Köyhäilyä molemmilta?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #254
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    80-luvun alkupuolella esim.yli 750-kuutioisen liikennevakuutus n.10000mk/vuosi ja täyskasko n.25000mk/vuosi, 0-bonuksilla. Voitte kysellä vaikka faijaltanne mitä silloin tienasi ns.tavallinen duunari,niin saatte jonkun käsityksen tämän harrastuksemme silloisista kustannuksista.
    joo ja maksamattomat vakuutus laskut oli ulosotto kelposia ilman oikeuden päätöstä
  15. #255
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    joo ja maksamattomat vakuutus laskut oli ulosotto kelposia ilman oikeuden päätöstä
    eikös ne nytkin voi mennä suoraan ainakin perintätoimistolle, jos ei maksa.. sopimukseenhan itse kukin nimen laittaa, että maksaa laskunsa, hankala kiistää sitä jälkeenpäin ja riitauttaa.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #256
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    joo ja maksamattomat vakuutus laskut oli ulosotto kelposia ilman oikeuden päätöstä
    Liikkennevakutukset ovat suoraan ulosottokelpoisia, edelleen tänä päivänä.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  17. #257
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Aika tulkinnanvarainen vielä. Eli onko vaikka jollain matkamalleilla sitten satasen vakuutus ja kyykyillä tonnien vakuutus, eli tullaanko erittelemään pyörätyypit/mallit vieläkin tarkemmin. Nostaa joidenkin mallien vakuutuksen pilviin, muutamat mallit ehkä todella halpoja. Samoin harvinaisten mallien hinnoittelu mielenkiintoista. Joissain tapauksissa voi saada yllättävänkin halvan vakuutuksen suhteessa spekseihin kun ei ole muut niitä kippailemassa

    Mopoautot tuo tulee tappamaan. Vakuutusjampan mukaan jokaista asiakkaan maksamaa yhtä euroa vastaan vakuutusyhtiö maksaa vahinkokuluja ulos neljä euroa. Joten siinä ainakin on rajuja korotuspaineita.
    Mopoautoista halutaan päästä tosissaan eroon. Tällä hetkellä mietitään esim. B2 luokkaa. Eli rajotetut pikkuautot
  18. #258
    Pyörämallikohtainen vakuutusmaksu on huono. Pitää olla kuljettajakohtaiset maksuluokat, sillä kuljettajasta se riski tulee eikä ajoneuvosta. Voisi hyvinkin vaatia, että kuljettajalla on oltava vakuutus, ei ajoneuvolla. Voisivat sitten myydä satunnaisille ajajille esim. päivä- ja viikkovakuutuksia netissä ja puhelimitse.
    http://winterride.com
  19. #259
    Ei taida tämä ainakaan helpottaa vakuutusmaksujen hintapainetta.
    http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/20...neSmallPicture
    <p>.</p>
  20. #260
    Lainaa Etotak kirjoitti Katso viesti
    Pyörämallikohtainen vakuutusmaksu on huono. Pitää olla kuljettajakohtaiset maksuluokat, sillä kuljettajasta se riski tulee eikä ajoneuvosta. Voisi hyvinkin vaatia, että kuljettajalla on oltava vakuutus, ei ajoneuvolla. Voisivat sitten myydä satunnaisille ajajille esim. päivä- ja viikkovakuutuksia netissä ja puhelimitse.
    Eikös meillä kuitenkin ole suurempi mahdollisuus kuluttajina ja motoristeina vaikuttaa siihen mitä ostamme, kuin siihen minä vuonna olemme sattuneet syntymään?

    Esim. Ostamalla yli 70kW kulkineen, käytännössä tuplaat mahdollisuutesi joutua vakavaan onnettomuuteen. Eikös silloin ole oikein, että myös osallistut isommalla osuudella näiden kulujen maksamiseen?

    Euroopassa tilastollinen riskimotoristi on tällä hetkellä +40v ja meillä +50, hetken kun miettii niin näihin löytyy ihan looginen selitys. Mutta olisiko se oikein että ihmistä rangaistaisiin siitä korotetuilla vakuutusmaksulla, että on sattunut syntymään vääränä vuonna.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  21. #261
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Esim. Ostamalla yli 70kW kulkineen, käytännössä tuplaat mahdollisuutesi joutua vakavaan onnettomuuteen. Eikös silloin ole oikein, että myös osallistut isommalla osuudella näiden kulujen maksamiseen?
    Ihan yhtä hyvin voisi sanoa, että mustan isis-lipun ostaminen lisää merkittävästi riskiä joutua terroristiksi ja valkoisen lipun ostaminen lisää riskiä muuttua ranskalaiseksi. Todellisuudessa riski ei muutu lainkaan, vaan jo olemassaoleva riski ohjaa valintaprosessia.

    Samalla tavalla teholla ei oikeasti ole juuri hevonpaskan vaikutusta onnettomuusriskiin muuten, kuin että alitehoisella piikillä joutuu onnettomuuteen todennäköisemmin, koska jää jalkoihin ja koska autoilijat voivat halutessaan kyykyttää.

    Tietysti jos joku haluaa osallistua kokeeseen niin olen valmis vastaanottamaan miten tehokkaan tahansa tieliikenteeseen hyväksytyn prätkän käyttööni ja katsotaan, ajanko sillä tehon takia kolarin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  22. #262
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti

    Esim. Ostamalla yli 70kW kulkineen, käytännössä tuplaat mahdollisuutesi joutua vakavaan onnettomuuteen. Eikös silloin ole oikein, että myös osallistut isommalla osuudella näiden kulujen maksamiseen?
    Lähdettä tälle? Vaikea uskoa että oltais tehty tieteellisestä tarkastelua kestävää tutkimusta jossa saman kuskin riskikerroin tuplaantuu pelkkiä kilowatteja lisäämällä.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  23. #263
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Lähdettä tälle? Vaikea uskoa että oltais tehty tieteellisestä tarkastelua kestävää tutkimusta jossa saman kuskin riskikerroin tuplaantuu pelkkiä kilowatteja lisäämällä.
    Motogp. Kun siirtyvät isompaan sarjaan niin alkavat pellit kolista ja aitaa kaatuu.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  24. #264
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Motogp. Kun siirtyvät isompaan sarjaan niin alkavat pellit kolista ja aitaa kaatuu.
    Motogp liittyy liikennevakuutuksiin miten?
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  25. #265
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Esim. Ostamalla yli 70kW kulkineen, käytännössä tuplaat mahdollisuutesi joutua vakavaan onnettomuuteen. Eikös silloin ole oikein, että myös osallistut isommalla osuudella näiden kulujen maksamiseen?
    Oikeampi päätelmä on, että riskinottoon taipuvaiset ihmiset ostavat tietyn tyyppisiä pyöriä (esim. tehokkaita kyykkyjä) ja siksi nuo ovat korostuneena onnettomuustilastoissa. Ei ihmisen riskitaso muutu pyörää vaihtamalla, mutta vakuutushinnossa se näyttää siltä, koska pyörämallin mukaan kaikki omistajat tasapäistetään samaan ryhmään.

    Edit. Nykyisin toki alkaa ton reikäpäisyyden lisäksi näkymään tilastoissa sitten ajotaidon puute tuolla 40+ ikäryhmässä. Eli siinä porukassa, joka on ikänsä liikkunut autolla ja hankkinut ensimmäiseksi pyöräksi jotain vähän turhan haastavaa.
    Superbike #7
  26. #266
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Motogp. Kun siirtyvät isompaan sarjaan niin alkavat pellit kolista ja aitaa kaatuu.
    Tää on kyllä liiottelua. Kertaakaan en ole nähnyt peltien kolisevan tai että siellä olisi aita kaatunut, olen kumminkin aika tiiviisti seurannut lajia. Eli edelleenkään onnettomuudet ei johdu kilowateista
    Elämä on onneksi mutkikasta
  27. #267
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Lähdettä tälle? Vaikea uskoa että oltais tehty tieteellisestä tarkastelua kestävää tutkimusta jossa saman kuskin riskikerroin tuplaantuu pelkkiä kilowatteja lisäämällä.

    Olen jokusen tunnin uhrannut lukemalla noita Itävallan ja Saksan MP-onnettomuustilastoja taajamissa, mutkapätkillä ja autobahnoilla. Mahdollisesti joku osaa linkata tänne, jos liikenneturvalta tai vakuutusyhtiöiltä kotimaasta jotain löytyy.

    Tämän kW:n vaikutus vakavaan onnettomuuteen lisäksi sieltä löytyy monta muuta miiettimisen arvoista tietoa.
    Esim. Vaikka onnettomuuksista yli puolet tapahtuu taajamissa, niin vakavista loukkaantumisista ja kuolemista 85% on taajaman ulkopuolella.

    Erikoista oli myös havainto, että riippumatta siitä kumpaan suuntaan samaa mutkapätkää ajettiin tapahtui 85% suistumisista vasurin mutkissa.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  28. #268
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Samalla tavalla teholla ei oikeasti ole juuri hevonpaskan vaikutusta onnettomuusriskiin muuten, kuin että alitehoisella piikillä joutuu onnettomuuteen todennäköisemmin, koska jää jalkoihin ja koska autoilijat voivat halutessaan kyykyttää.
    Lähdettä tällekin kaivataan. Eipä taida noissa tilastoissa olla tapausta, jossa takaa tuleva olisi kelannut yli sen takia, että piikki ei olekaan kulkenut kahtasataa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  29. #269
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Lähdettä tällekin kaivataan. Eipä taida noissa tilastoissa olla tapausta, jossa takaa tuleva olisi kelannut yli sen takia, että piikki ei olekaan kulkenut kahtasataa.
    Ota nelaripiikki, aja sillä tunti jossain missä on muitakin tielläliikkujia niin huomaat. Olet säännöllisesti hengenvaarassa pyörän alitehoisuuden vuoksi ja lopun aikaa hengenvaarassa sen vuoksi, että autoilijat luulevat laitetta mopoksi, ts ohittelevat molempiin suuntiin niin, että joudut ajelemaan penkoilla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #270
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ota nelaripiikki, aja sillä tunti jossain missä on muitakin tielläliikkujia niin huomaat. Olet säännöllisesti hengenvaarassa pyörän alitehoisuuden vuoksi ja lopun aikaa hengenvaarassa sen vuoksi, että autoilijat luulevat laitetta mopoksi, ts ohittelevat molempiin suuntiin niin, että joudut ajelemaan penkoilla.
    Kyllä tuossa jokunen vuosi takaperin, kun pojalle piikin kunnostin, tuli sillä pari viikkoa pyörittyä, ml. työmatkat Kehä 1:tä, myös motaria ja maantietä. Nuhanenhan toi oli tonnisatkuun verrattuna, mutta ei tuolla kuolemanvaarassa, ainakaan tehon puutteen takia, ollut kertaakaan.
    Koskahan vetomies ite on piikillä viimeksi pyörinyt?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
Sivu: 9 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen