Sivu: 8 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 358:sta
  1. #211
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Eli, jos tiukka paikka tulee, niin verotettu mopo viron kilpiin ja liikennevakuutukseen.
    Lainaan tätä....Siis voi olla että muisti pettää tässä tai sitten asia on muuttunut.
    Jossain mp-lehdessä oli juttua mitä käy suomalaisella jos se ajaa viron kilvissä olevaa moottoripyörää vaikka suomessa. Siis siinä puitiin että ei ole hyvä juttu, jotain ongelmia voi tulla viranomaisten kanssa

    PS, voi olla että tästä on jo keskusteltu tässä topic, en ole vain nähnyt sitä, muisti pettää...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  2. #212
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Lainaan tätä....Siis voi olla että muisti pettää tässä tai sitten asia on muuttunut.
    Jossain mp-lehdessä oli juttua mitä käy suomalaisella jos se ajaa viron kilvissä olevaa moottoripyörää vaikka suomessa. Siis siinä puitiin että ei ole hyvä juttu, jotain ongelmia voi tulla viranomaisten kanssa

    PS, voi olla että tästä on jo keskusteltu tässä topic, en ole vain nähnyt sitä, muisti pettää...
    Tästä aiheesta ei tässä topicissa ole ollut asiaa, joten muisti varmaan ihan kunnossa.

    Siinä olet ihan oikeassa ja varmaan mp lehtikin, jos muun maan rekisterissä olevalla ajoneuvolla suomen kamaralla liikut, niin kalliiks tulee.

    Pointtini onkin, että vie ajoneuvon josta autovero maksettu ja rekisteröi sen viron kilpiin. Kuten jo kirjoitin; tulli ei toistamiseen autoveroa kanna ja trafi taas sanoi etteivät puutu asiaan.
    Muita ukaaseja en ole keksinyt, kun kehoitus rekisteröida suomen kilpiin.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  3. #213
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    TÖÖÖÖRKEETÄ!

    Eipäs, vaan täyttä asiaa. Viime kesänä olin (olen siis 52v) kattomassa Bomberpäivää Hyvinkäällä ja ei voinut kuin ihailla kateudesta. Taisin jossain mainitakin, että jos 50% tielläliikkujista osais edes 50% noiden jannujen taidoista niin olis pyörätilastot erilaiset.
    Onhan myös noita 30 vuotta harrastaneita papparaisia, jotka ovat ajaneet keskimäärin 1000km vuodessa jos sitäkään.....siinä on vasta 30tkm, jonka monet vetäsevät heittämällä 1 kaudessa...
    Vähä ot mut onhan meitä vähän yli kuuskymppisiä papparaisia jotka ajaa 12-20 tonnii kaudessa ja viihtyy hyvin myös radalla ja pk ajeluilla.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  4. #214
    Lainaa siki kirjoitti Katso viesti
    Vähä ot mut onhan meitä vähän yli kuuskymppisiä papparaisia jotka ajaa 12-20 tonnii kaudessa ja viihtyy hyvin myös radalla ja pk ajeluilla.
    Minäkin kuulun tuohon kerhoon. Nykyisellä pyörälläni 160.000 km kymmenessä vuodessa.
    Eikä yhtään kolaria ikinä moottoripyörällä.
    Omalla moottoripyörällä ajelut aloitin vuonna 1966.
    Ja ikää on tuo 60+
    Ja ratakin maistuu.
    Mutta ei noi PK ajelut, joissa kaahataan porukalla.
    Pekka
  5. #215
    Mut se on sit ok et "koulutetaan" kanssa-autoilijoita vastaohjauksella ja retostellaan sillä täällä?
    Amerikkaa
  6. #216
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Olen enemmänkin kuvitellut kyseen olevan valmiuksista hypätä pyörän selkään kylmiltään keski-iässä, ja käsitettä lahjakorttilainen käytettävän näitä valmiuksia vahvasti kyseenalaistavana.
    No itse pomppasin todellakin kylmiltään 1.6.2001, 33v ikäisenä lahja-A:lla 750cc pyörän päälle, koskaan edes vaihteellisella mopolla ajanut (50cc Jupiter -66 huimaa kahta vaihdetta ei lasketa) taikka käynnissä olevan moottoripyörän päälläkään istunut, edes kyydissä Pitäisikö tässä nyt jo pikkasen puuta koputtaa, sillä yhä kuulun niihin motoristeihin jotka eivät ole vielä kaatuneet ja kuitenkin 99% ajoista tapahtuu PK-seudulla pörräten

    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Helppo vedota lakiin niin voi näppärästi väistää alennuspyynnön. En usko että liikennevakuutukselle on määrätty missään minimihintaa. Eiköhän maksu ole myyjän ja ostajan välinen asia.
    No itse asiassa kesällä 2005 tuli 2. auto taloon, tuo laitettiin vaimon nimiin ja siihen kopioitiin (huom ei siis siirretty vaan nimenomaan kopioitiin) mun täydet bonarit niin liikenne- kuin kaskovakuutuksiin. Eli kyllä tuo vakuutusmaksu on aina ollut ihan neuvottelukysymys, mikään laki ei ole ikinä kieltänyt pyytämästä asiakkaalta pienempää hintaa myöntämällä tälle lisäbonareita
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #217
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Sen verran perusfysiikkaa sinunkin pitäisi tietää, että mikäli sen kaiteen/ puun kontaktipinta rintakehään on pienempi kuin sen panssarin energiaa jakava pinta-ala, niin se panssari auttaa jakamaan energiaa tasaisemmin.

    Tai sit ihan maalaisjärki. Juokset puuta päin rintapanssarin kanssa ja ilman. On totta, että suurenergiatörmäyksissä rintakehä pääsee puristumaan ja sisäelimet vahingoittuvat, ja tämä on hyvä ymmärtää, mutta on turha soitella poskea, ettei noista hyötyä ole. Ihan paskaa.

    Edit:
    Tarpeeksi vauhtia ja kiinteä este, niin voi sen kypäränkin riisua, mutta onpa fiksu lähtökohta ajattelulle. Ei suojat kenestäkään kuolematonta tee, mutta ei niitä tarvitse sen takia vähätellä.
    En minä suojia vähättele, vaan sitä valheellista illuusiota ettei minulle voi mittään tapahtua kun olen ostanut kaupasta vähän suojia sinne sun tänne.

    Mielummin ajan Intiassa tai Thaimaassa viittäkymppiä kypärättä ja shortseissa ja sandaaleissa. Kuin sataaviittäkymppiä Suomessa täydessä ratavarustuksessa.

    Kutsun tätä omassa kielessä aktiiviseksi ja passiiviseksi turvallisuudeksi.

    Eli suomeksi mitä vähemmän kamoja, sitä pienempi nopeus riittää antamaan "vauhdin huumaa".

    Jos kuulostaa omituiselta, niin laita privaa. Ylläpito ilmoitti tänään, että jos en lopeta ohi otsikon kirjoittelua, niin nikkini suljetaan.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  8. #218
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Onhan näitä systeemejä olemassa mm. Sveitsissä jossa saat ajaa yhdellä Henkilökohtaisiin vakuutuksiin (sama vakuutus useammassa pyörässä) saattaisi nostaa joidenkin vakuutukset pilviin, joillekin se olisi siunaus. Itselläni on kuusi pyörää kilvissä, yhdellä ajetaan ja muut on seisonnassa.

    .
    No mopo on vielä aika helppo keissi noissa henkilökohtaisissa vakuutuksissa, sitä kun ajaa perheissäkin monesti vain yksi ja sama henkilö. Entäpä jos perheessä on lisäksi auto jolla isännän lisäksi ajaa emäntäkin? Joutuuko molemmat ottamaan sitten autolle oman henkilökohtaisen vakuutuksen jos aikoovat molemmat sitä käyttää päivittäisiin ajeluihin? Suomalaisen vakuutushinnoittelun arvaten tulee auton vakuutuksien hinnaksi jatkossa tuplat nykykäytäntöön verrattuna
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  9. #219
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    En minä suojia vähättele, vaan sitä valheellista illuusiota ettei minulle voi mittään tapahtua kun olen ostanut kaupasta vähän suojia sinne sun tänne.
    Ei kai kukaan täällä tuollaista ole väittänyt? Itse ainakin vedän suojaavat kamat päälle pelkästään sen takia, että jos sattuu kaatumaan, on vammojen määrä mahdollisimman pieni.
    Superbike #7
  10. #220
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Tästä aiheesta ei tässä topicissa ole ollut asiaa, joten muisti varmaan ihan kunnossa.

    Siinä olet ihan oikeassa ja varmaan mp lehtikin, jos muun maan rekisterissä olevalla ajoneuvolla suomen kamaralla liikut, niin kalliiks tulee.

    Pointtini onkin, että vie ajoneuvon josta autovero maksettu ja rekisteröi sen viron kilpiin. Kuten jo kirjoitin; tulli ei toistamiseen autoveroa kanna ja trafi taas sanoi etteivät puutu asiaan.
    Muita ukaaseja en ole keksinyt, kun kehoitus rekisteröida suomen kilpiin.
    Kiitos tästä selvennyksestä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  11. #221
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei kai kukaan täällä tuollaista ole väittänyt? Itse ainakin vedän suojaavat kamat päälle pelkästään sen takia, että jos sattuu kaatumaan, on vammojen määrä mahdollisimman pieni.
    Joo, sinulla se voi hyvinkin toimia mainitsemallasi tavalla. Mutta taasen minulla se toimii niin, että mitä enemmän on suojuksia päällä, niin sitä kovempaa täytyy ajaa, että vauhti tuntuu joltain.

    Otetaan nyt vaikka esimerkiksi avokypärä päässä sitä vaan on paremmin hereillä, koska sen tiedostaa että leukaan sattu jos törttöilee.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  12. #222
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Voisitteko kaikki siviilisäätyyn katsomatta ystävällisesti lopettaa off-topicin ja palata takaisin ketjun otsikon mukaiseen asiaan, kiitos
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  13. #223
    Sehän on lohdullista, että nuorisolla on intoa vaikuttaa vakuutuslainsäädäntöön. Smotolla on sitä varten tehty opinnäytetyö, jossa edelleen olisi argumentteja käydä keskustelua siitä, miten korporaatiot vaikuttaa lainsäädäntöön ja miten ”korruptoitunutta” liikennevakuutuslain säätäminen Suomessa on aina ollut.

    Tolla innolla nuoriso varmaan joukolla ryntää Smoton vakuutustyöryhmään, jos semmoinen on tai perustetaan. Viimeksi saatiin teho/painosuhde. Mitähän nuoriso saavuttaa nyt?
    ... jotain piti muistaa
  14. #224
    Bongasin justiinsa tämmöisen uutisen: http://yle.fi/uutiset/moottoripyorie...laskea/7807950

    Pientä toivon kipinää mutta sen verran on minussa pessimistin vikaa että pelkään vielä pahinta.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  15. #225
    Lainaa tomppan kirjoitti Katso viesti
    Bongasin justiinsa tämmöisen uutisen: http://yle.fi/uutiset/moottoripyorie...laskea/7807950

    Pientä toivon kipinää mutta sen verran on minussa pessimistin vikaa että pelkään vielä pahinta.
    Sama toimittaja kirjoitti eilen uutisen, että umpikypärään voi tukehtua, joten en ainakaan sen perusteella luottaisi mihinkään tämän toimittajan sävellyksiin. Tuossa parin lauseen mittaisessa haastattelussakaan kun ei oikeestaan sanota juuta eikä jaata. Silti siitä saatiin näköjään uutinen väännettyä. Klikkauksia perkele
  16. #226
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ota nyt vaan se kasko. 3000 euroa / vuosi x 47 vuotta = 141 000 euroa. Pieni hinta siitä, että korjaisivat katteen naarmun jos sellainen tulisi.
    Saati että sijoittaa sen 3k€/y johonkin, vaikka edes asuntolainaan. Sitten se onkin äkkiä jo 300 000 € 47 vuodessa.
  17. #227
    Lainaa O.L.M.I kirjoitti Katso viesti
    Saati että sijoittaa sen 3k€/y johonkin, vaikka edes asuntolainaan. Sitten se onkin äkkiä jo 300 000 € 47 vuodessa.
    Kaskon osuus 220€/vuosi. Eihän se ole kuin 10k€ 47-vuodessa..
  18. #228
    Lainaa ArDee kirjoitti Katso viesti
    Mitenköhän noi vakuutuslaskureiden hinnat pitää paikkaansa, esim. ifissä minun tiedoilla ja bonuksilla liikenne ja osakasko 5kk ajoa;

    1200 Bandiitti -05 200e/v, busa -05 300e/v fz1 -06 600e/v

    Aika huimat erot ja onko tosiaan yammuja mennyt lunastukseen kasakaupalla... omituinen ero busaan. Jos noi käytännössä nyt pitää paikkaansa.
    Kävin kanssa tekemässä pienen vertailun. Kohteina Pohjola, Tapiola ja If. Nyt vakuutukset (liikenne ja kasko) Piaggiolle IF:issä 583 euroa.
    Nettilaskureiden mukaan If selvästi halvin. Olisiko suurehkon hintaeron syy siinä, ettei laskuri osaa huomioida mahdollisia keskittämis ja maksutapaetuja jne.
    Suzuki Burgman AN650Z
    Piaggio X10 2014-2014
    Vespa GTS 2012-2014
    Honda CB 750 (vm 1976) 1978-81
  19. #229
    Teinpä nopean vertailun myös eli FJR ja täyskasko L55%/K70%M52, Tampere
    Pohjola 769€ (vakuutukset nyt eli keskittämisjutut tässä mukana),
    IF 753€ If voinee tuosta hiukan laskea jos saa keskittäjä apuja.
    Tapiola 910€, jossa 100€ ero tulee jo liikennevakuutksen hinnassa.
    Pohjolassa omavastuu kaskossa 150€, IF 200€, Tapiola 200€
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  20. #230
    Jospa nyt kaikki rauhotuttaisiin! Tässä jokaiselle luettavaksi kirjoitus jossa on varmasti enemmän totuutta takana kuin missään muussa tähän mennessä asiaan liittyneessä jutussa. Lukekaa! http://www.moottori.fi/blogi/blogi-kohu-uutinen/
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #231
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toivottavasti rata-harjoittelu säilyy liikennevakuutuksen piirissä. Muistaakseni toi on nyt ainakin maallikolle jokseenkin oudosti leivottavissa tuosta nykyisestä laista.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #232
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jospa nyt kaikki rauhotuttaisiin! Tässä jokaiselle luettavaksi kirjoitus jossa on varmasti enemmän totuutta takana kuin missään muussa tähän mennessä asiaan liittyneessä jutussa. Lukekaa! http://www.moottori.fi/blogi/blogi-kohu-uutinen/
    toivottavasti noin käy .ja onneks voidaan ottaa vakuutukset halvemmasta maasta jos haluaa
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  23. #233
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti rata-harjoittelu säilyy liikennevakuutuksen piirissä. Muistaakseni toi on nyt ainakin maallikolle jokseenkin oudosti leivottavissa tuosta nykyisestä laista.
    Radalla annettavan ajo-opetuksen suhteen olen samaa mieltä mutta kaikki muu radoilla - asfaltti, motocross, enduro jne. koskee myös autoilua - tapahtuva, harrastus- tai kilpailumelessä, toiminta olisi eriytettävä liikennevakuutuksesta. Ei ole kovin oikeudenmukaista että alunperin pelkästään liikenteessä - tällä tarkoitan normaalia maantieliikennettä - tapahtuvien vahinkojen korvaamiseen tarkoitetusta järjestelmästä korvataan pienen harrastajajoukon korkeariskisessä harrastuksessa sattuvia vahinkoja. Näitä vahinkoja ei voida laittaa normaalien tienkäyttäjien maksettavaksi. Tätä varten olisi luotava ko. toiminnassa voimassaoleva esine / tapaturmavakuutus tai kuten toimittaja kirjoittaa korvaus tapahtuisi lisenssivakuutuksessa.
    Kilvettömien ja punakilpisten, koska näitä käytetään pääsääntöisesti korkeariskiseen harrastus- / kilpailutoimintaan, vakuutuskäytäntö on oikeansuuntainen.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 18.02.2015 klo 12:31.
  24. #234
    noihin on vaikea vetää rajaa, yhtä hyvin voisi rajata pois ilta 22- aamu 06 välisen alle 20vuotiaiden kuskien auto-ajot omaksi ryhmäkseen, joka vaatisi erikoisvakuutuksen, koska se on niin korkeariskistä toimintaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25. #235
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Teinpä nopean vertailun myös eli FJR ja täyskasko L55%/K70%M52, Tampere
    Pohjola 769€ (vakuutukset nyt eli keskittämisjutut tässä mukana),
    IF 753€ If voinee tuosta hiukan laskea jos saa keskittäjä apuja.
    Tapiola 910€, jossa 100€ ero tulee jo liikennevakuutksen hinnassa.
    Pohjolassa omavastuu kaskossa 150€, IF 200€, Tapiola 200€
    Eli tapiola olis keskittämällä 732,55€ kun omaetu on 17% ja maksutapa-alennus 2,5%.
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
  26. #236
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    noihin on vaikea vetää rajaa
    Kyllä se raja tuossa kohtaa on mielestäni erittäin helppo vetää, ihan kirjaimellisestikin. Sitä kutsutaan rata-alueen sisäänkäynnin puomiksi Hiukka vastaava tilanne vaikka tapaturma-vakuutuksen puolelta. Vakuutus kattaa pallon potkiskelun kavereiden kanssa, mutta kun pelipaita vedetään päälle pitää olla lisenssi ja erillinen vakuutus sitä kautta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27. #237
    Lainaa Melekuttaja kirjoitti Katso viesti
    Eli tapiola olis keskittämällä 732,55€ kun omaetu on 17% ja maksutapa-alennus 2,5%.
    Aivan, tietenkin myös Tapiolata saa keskittämis apuja.
    Ei tullut ajateltua, koska omia vakuutuksia IF:ssä ja Pohjolassa tällä hetkellä.

    Pohjolan hinnoissa ei ollut maksutapa-alennusta nyt mukana, kun vähän siftaan noita laskuja, ettei tule kaikki vakuutusmaksut kerralla.
    Eli aika marginaaliset on ainakin FJR kanssa nuo erot. En tiedä saisko neuvottelemalla esim. Tapiolasta paremman hinnan.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  28. #238
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Radalla annettavan ajo-opetuksen suhteen olen samaa mieltä mutta kaikki muu radoilla - asfaltti, motocross, enduro jne. koskee myös autoilua - tapahtuva, harrastus- tai kilpailumelessä, toiminta olisi eriytettävä liikennevakuutuksesta. Ei ole kovin oikeudenmukaista että alunperin pelkästään liikenteessä - tällä tarkoitan normaalia maantieliikennettä - tapahtuvien vahinkojen korvaamiseen tarkoitetusta järjestelmästä korvataan pienen harrastajajoukon korkeariskisessä harrastuksessa sattuvia vahinkoja. Näitä vahinkoja ei voida laittaa normaalien tienkäyttäjien maksettavaksi. Tätä varten olisi luotava ko. toiminnassa voimassaoleva esine / tapaturmavakuutus tai kuten toimittaja kirjoittaa korvaus tapahtuisi lisenssivakuutuksessa.
    Kilvettömien ja punakilpisten, koska näitä käytetään pääsääntöisesti korkeariskiseen harrastus- / kilpailutoimintaan, vakuutuskäytäntö on oikeansuuntainen.
    Joo, ylipäätään tuolla tavalla voisi rajata kaiken huviajelun liikennevakuutuksesta ulos. Huviajelu kun on täysin tarpeeton riski, kuten on rata-ajelukin. Lisäksi mä kaatuisin mieluummin radalla kuin liikenteessä, jos riskejä aletaan arvioimaan. Entä rata-ajelun vaarallisuus suhteessa ajovarustevaatimuksiin? Pelkkä avokypärä riskialttiimpi kuin ratanahkainen ratakuski? Kumman lippa maksaa enemmän?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #239
    Mun mielestä pitäs mennä tilastojen mukaan, kyllä vakuutusyhtiöillä on jo varmaan aika kattavat tilastot, kuin paljon mistäkin korvataan. Ja niihän ne nykyään aika paljon menevätkin.

    Mutta mun mielestä bonusjärjestelmää pitäs suosia enempi kuin nykyään...ifillähän on jo se olikos 4v 70% kolaroimatta niin lisäetua, mut etuja pitää lisätä. Ja jo korvauksia maksetaan vakuutuksesta, niin pitäs rokottaakin sitten kunnolla, vaikka bonykset heti puoleen.

    Ihmiselle enempi vastuuta, ja jos ei ota sitä niin maksaa siitä sitten.

    Ja bonukset henkilökohtaisiksi.
    T7
  30.  
  31. #240
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Radalla annettavan ajo-opetuksen suhteen olen samaa mieltä mutta kaikki muu radoilla - asfaltti, motocross, enduro jne. koskee myös autoilua - tapahtuva, harrastus- tai kilpailumelessä, toiminta olisi eriytettävä liikennevakuutuksesta. Ei ole kovin oikeudenmukaista että alunperin pelkästään liikenteessä - tällä tarkoitan normaalia maantieliikennettä - tapahtuvien vahinkojen korvaamiseen tarkoitetusta järjestelmästä korvataan pienen harrastajajoukon korkeariskisessä harrastuksessa sattuvia vahinkoja. Näitä vahinkoja ei voida laittaa normaalien tienkäyttäjien maksettavaksi. Tätä varten olisi luotava ko. toiminnassa voimassaoleva esine / tapaturmavakuutus tai kuten toimittaja kirjoittaa korvaus tapahtuisi lisenssivakuutuksessa.
    Kilvettömien ja punakilpisten, koska näitä käytetään pääsääntöisesti korkeariskiseen harrastus- / kilpailutoimintaan, vakuutuskäytäntö on oikeansuuntainen.
    Sulkisitko kaiken maastoliikenteen liikennevakuutuslain ulkopuolelle?
    Edit. Millä tavalla erottaisit ajoharjoittelun ja kilpailuun tähtäävän harjoittelun toisistaan? Kuinka tuota voisi käytännössä valvoa?
    Superbike #7
Sivu: 8 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen