Lainaan tätä....Siis voi olla että muisti pettää tässä tai sitten asia on muuttunut.
Jossain mp-lehdessä oli juttua mitä käy suomalaisella jos se ajaa viron kilvissä olevaa moottoripyörää vaikka suomessa. Siis siinä puitiin että ei ole hyvä juttu, jotain ongelmia voi tulla viranomaisten kanssa
PS, voi olla että tästä on jo keskusteltu tässä topic, en ole vain nähnyt sitä, muisti pettää...![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tästä aiheesta ei tässä topicissa ole ollut asiaa, joten muisti varmaan ihan kunnossa.
Siinä olet ihan oikeassa ja varmaan mp lehtikin, jos muun maan rekisterissä olevalla ajoneuvolla suomen kamaralla liikut, niin kalliiks tulee.
Pointtini onkin, että vie ajoneuvon josta autovero maksettu ja rekisteröi sen viron kilpiin. Kuten jo kirjoitin; tulli ei toistamiseen autoveroa kanna ja trafi taas sanoi etteivät puutu asiaan.
Muita ukaaseja en ole keksinyt, kun kehoitus rekisteröida suomen kilpiin.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Mut se on sit ok et "koulutetaan" kanssa-autoilijoita vastaohjauksella ja retostellaan sillä täällä?
Amerikkaa
No itse pomppasin todellakin kylmiltään 1.6.2001, 33v ikäisenä lahja-A:lla 750cc pyörän päälle, koskaan edes vaihteellisella mopolla ajanut (50cc Jupiter -66 huimaa kahta vaihdetta ei lasketa) taikka käynnissä olevan moottoripyörän päälläkään istunut, edes kyydissäPitäisikö tässä nyt jo pikkasen puuta koputtaa, sillä yhä kuulun niihin motoristeihin jotka eivät ole vielä kaatuneet ja kuitenkin 99% ajoista tapahtuu PK-seudulla pörräten
No itse asiassa kesällä 2005 tuli 2. auto taloon, tuo laitettiin vaimon nimiin ja siihen kopioitiin (huom ei siis siirretty vaan nimenomaan kopioitiin) mun täydet bonarit niin liikenne- kuin kaskovakuutuksiin. Eli kyllä tuo vakuutusmaksu on aina ollut ihan neuvottelukysymys, mikään laki ei ole ikinä kieltänyt pyytämästä asiakkaalta pienempää hintaa myöntämällä tälle lisäbonareita![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
En minä suojia vähättele, vaan sitä valheellista illuusiota ettei minulle voi mittään tapahtua kun olen ostanut kaupasta vähän suojia sinne sun tänne.
Mielummin ajan Intiassa tai Thaimaassa viittäkymppiä kypärättä ja shortseissa ja sandaaleissa. Kuin sataaviittäkymppiä Suomessa täydessä ratavarustuksessa.
Kutsun tätä omassa kielessä aktiiviseksi ja passiiviseksi turvallisuudeksi.
Eli suomeksi mitä vähemmän kamoja, sitä pienempi nopeus riittää antamaan "vauhdin huumaa".
Jos kuulostaa omituiselta, niin laita privaa. Ylläpito ilmoitti tänään, että jos en lopeta ohi otsikon kirjoittelua, niin nikkini suljetaan.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
No mopo on vielä aika helppo keissi noissa henkilökohtaisissa vakuutuksissa, sitä kun ajaa perheissäkin monesti vain yksi ja sama henkilö. Entäpä jos perheessä on lisäksi auto jolla isännän lisäksi ajaa emäntäkin? Joutuuko molemmat ottamaan sitten autolle oman henkilökohtaisen vakuutuksen jos aikoovat molemmat sitä käyttää päivittäisiin ajeluihin? Suomalaisen vakuutushinnoittelun arvaten tulee auton vakuutuksien hinnaksi jatkossa tuplat nykykäytäntöön verrattuna![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Joo, sinulla se voi hyvinkin toimia mainitsemallasi tavalla. Mutta taasen minulla se toimii niin, että mitä enemmän on suojuksia päällä, niin sitä kovempaa täytyy ajaa, että vauhti tuntuu joltain.
Otetaan nyt vaikka esimerkiksi avokypärä päässä sitä vaan on paremmin hereillä, koska sen tiedostaa että leukaan sattu jos törttöilee.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Voisitteko kaikki siviilisäätyyn katsomatta ystävällisesti lopettaa off-topicin ja palata takaisin ketjun otsikon mukaiseen asiaan, kiitos![]()
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Sehän on lohdullista, että nuorisolla on intoa vaikuttaa vakuutuslainsäädäntöön. Smotolla on sitä varten tehty opinnäytetyö, jossa edelleen olisi argumentteja käydä keskustelua siitä, miten korporaatiot vaikuttaa lainsäädäntöön ja miten ”korruptoitunutta” liikennevakuutuslain säätäminen Suomessa on aina ollut.
Tolla innolla nuoriso varmaan joukolla ryntää Smoton vakuutustyöryhmään, jos semmoinen on tai perustetaan. Viimeksi saatiin teho/painosuhde. Mitähän nuoriso saavuttaa nyt?
... jotain piti muistaa
Bongasin justiinsa tämmöisen uutisen: http://yle.fi/uutiset/moottoripyorie...laskea/7807950
Pientä toivon kipinää mutta sen verran on minussa pessimistin vikaa että pelkään vielä pahinta.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Sama toimittaja kirjoitti eilen uutisen, että umpikypärään voi tukehtua, joten en ainakaan sen perusteella luottaisi mihinkään tämän toimittajan sävellyksiin. Tuossa parin lauseen mittaisessa haastattelussakaan kun ei oikeestaan sanota juuta eikä jaata. Silti siitä saatiin näköjään uutinen väännettyä. Klikkauksia perkele![]()
Kävin kanssa tekemässä pienen vertailun. Kohteina Pohjola, Tapiola ja If. Nyt vakuutukset (liikenne ja kasko) Piaggiolle IF:issä 583 euroa.
Nettilaskureiden mukaan If selvästi halvin. Olisiko suurehkon hintaeron syy siinä, ettei laskuri osaa huomioida mahdollisia keskittämis ja maksutapaetuja jne.
Suzuki Burgman AN650Z
Piaggio X10 2014-2014
Vespa GTS 2012-2014
Honda CB 750 (vm 1976) 1978-81
Teinpä nopean vertailun myös eli FJR ja täyskasko L55%/K70%M52, Tampere
Pohjola 769€ (vakuutukset nyt eli keskittämisjutut tässä mukana),
IF 753€ If voinee tuosta hiukan laskea jos saa keskittäjä apuja.
Tapiola 910€, jossa 100€ ero tulee jo liikennevakuutksen hinnassa.
Pohjolassa omavastuu kaskossa 150€, IF 200€, Tapiola 200€
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Jospa nyt kaikki rauhotuttaisiin! Tässä jokaiselle luettavaksi kirjoitus jossa on varmasti enemmän totuutta takana kuin missään muussa tähän mennessä asiaan liittyneessä jutussa. Lukekaa! http://www.moottori.fi/blogi/blogi-kohu-uutinen/
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Toivottavasti rata-harjoittelu säilyy liikennevakuutuksen piirissä. Muistaakseni toi on nyt ainakin maallikolle jokseenkin oudosti leivottavissa tuosta nykyisestä laista.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Radalla annettavan ajo-opetuksen suhteen olen samaa mieltä mutta kaikki muu radoilla - asfaltti, motocross, enduro jne. koskee myös autoilua - tapahtuva, harrastus- tai kilpailumelessä, toiminta olisi eriytettävä liikennevakuutuksesta. Ei ole kovin oikeudenmukaista että alunperin pelkästään liikenteessä - tällä tarkoitan normaalia maantieliikennettä - tapahtuvien vahinkojen korvaamiseen tarkoitetusta järjestelmästä korvataan pienen harrastajajoukon korkeariskisessä harrastuksessa sattuvia vahinkoja. Näitä vahinkoja ei voida laittaa normaalien tienkäyttäjien maksettavaksi. Tätä varten olisi luotava ko. toiminnassa voimassaoleva esine / tapaturmavakuutus tai kuten toimittaja kirjoittaa korvaus tapahtuisi lisenssivakuutuksessa.
Kilvettömien ja punakilpisten, koska näitä käytetään pääsääntöisesti korkeariskiseen harrastus- / kilpailutoimintaan, vakuutuskäytäntö on oikeansuuntainen.
Viimeksi muokannut: Patukka; 18.02.2015 klo 12:31.
noihin on vaikea vetää rajaa, yhtä hyvin voisi rajata pois ilta 22- aamu 06 välisen alle 20vuotiaiden kuskien auto-ajot omaksi ryhmäkseen, joka vaatisi erikoisvakuutuksen, koska se on niin korkeariskistä toimintaa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kyllä se raja tuossa kohtaa on mielestäni erittäin helppo vetää, ihan kirjaimellisestikin. Sitä kutsutaan rata-alueen sisäänkäynnin puomiksiHiukka vastaava tilanne vaikka tapaturma-vakuutuksen puolelta. Vakuutus kattaa pallon potkiskelun kavereiden kanssa, mutta kun pelipaita vedetään päälle pitää olla lisenssi ja erillinen vakuutus sitä kautta
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Aivan, tietenkin myös Tapiolata saa keskittämis apuja.
Ei tullut ajateltua, koska omia vakuutuksia IF:ssä ja Pohjolassa tällä hetkellä.
Pohjolan hinnoissa ei ollut maksutapa-alennusta nyt mukana, kun vähän siftaan noita laskuja, ettei tule kaikki vakuutusmaksut kerralla.
Eli aika marginaaliset on ainakin FJR kanssa nuo erot. En tiedä saisko neuvottelemalla esim. Tapiolasta paremman hinnan.
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Joo, ylipäätään tuolla tavalla voisi rajata kaiken huviajelun liikennevakuutuksesta ulos. Huviajelu kun on täysin tarpeeton riski, kuten on rata-ajelukin. Lisäksi mä kaatuisin mieluummin radalla kuin liikenteessä, jos riskejä aletaan arvioimaan. Entä rata-ajelun vaarallisuus suhteessa ajovarustevaatimuksiin? Pelkkä avokypärä riskialttiimpi kuin ratanahkainen ratakuski? Kumman lippa maksaa enemmän?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mun mielestä pitäs mennä tilastojen mukaan, kyllä vakuutusyhtiöillä on jo varmaan aika kattavat tilastot, kuin paljon mistäkin korvataan. Ja niihän ne nykyään aika paljon menevätkin.
Mutta mun mielestä bonusjärjestelmää pitäs suosia enempi kuin nykyään...ifillähän on jo se olikos 4v 70% kolaroimatta niin lisäetua, mut etuja pitää lisätä. Ja jo korvauksia maksetaan vakuutuksesta, niin pitäs rokottaakin sitten kunnolla, vaikka bonykset heti puoleen.
Ihmiselle enempi vastuuta, ja jos ei ota sitä niin maksaa siitä sitten.
Ja bonukset henkilökohtaisiksi.
T7