Sivu: 3 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 358:sta
  1. #61
    Lainaa SPL kirjoitti Katso viesti
    Ehdottaisin että Suomen koko liikennevakuutusjärjestelmä rukattaisiin uuteen uskoon:

    - Vakuutuksesta tehtäisiin henkilökohtainen
    Tästä seuraa sitten vakuuttamattomien kuljettajien ongelma (ja niiden seulominen esim. liikenteessä on huomattavasti hankalampaa kuin ajoneuvojen). Ja perheissä, joissa isukin autoa käyttää esim. täysi-ikäinen jälkikasvu, niin silloin yhtä ajoneuvoa kohti olisi monta vakuutuksen maksajaa. Eli porua riittäisi tästäkin mallista.
  2. #62
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Närää näytti aiheuttavan juurikin tämä suuntaus vähemmän sosialistiseen käytäntöön, jossa kohderyhmät laitettaisiin suurempaan vastuusen tekemisistään, eikä muista vakuutuksista kompensoida riskejä. Suuntaus ihan oikea, tuskin kukaan ei koiraihminen haluaa mun koiravakuutuksia maksaa, taikka kukaan pelkästään tiellä liikkuva ratalippoja?
    No täytyy ensin nähdä se suuntaus. Minä en ainakaan luota tippakaan jonkun asiassa tiliä vääntävän tai ideologisen orkun saavaa tahoa. Läpinäkyvyys olisi olennaista eikä, tässä tapauksessa epäilemättä mopovastainen, ideologia.
  3. #63
    Lainaa SPL kirjoitti Katso viesti
    Mutta koska ajan vuodessa vain 2000km prätkällä ja 25000km autolla niin esittämäsi systeemi olisi turhan kallis. Tämän vuoksi ilmoituskäytännöllä maksettaisiin vain todellisten ajojen mukaan.


    Seuraava vaihe, jossa manuaalista ilmoituskäytäntöä ei tarvita on jokin seurantalaite, joka raportoi ajetut matkat automaattisesti. Sitten tähän vielä yhdistetään kuljettajan sähköinen tunnistus



    Joten itse tyytyisin hyvin vain siihen manuaaliseen netin kautta tehtävään ilmoitusmenettelyyn. Tällä tavoin en maksaisi erillaisten ajoneuvojen omistamisesta vaan ainoastaan niiden käytöstä. Myös kauppiaat kiittäisivät koska tallissani olisi kyllä vielä tilaa, mutta koska useamman ajoneuvon käyttö ja vakuuttaminen on tehty niin järjettömän hintaiseksi niin antaapa tilan olla tyhjillään.
    No tuosta voi vääntä loputtomasti.. Jos joku kauniin kelin "vetomies" kaahailee sillä kilokyykyllä 1000km/kesä luullen aivan liikaa osaamisestaan kontra joku turvallisuushakuinen setä ison tuulilasin takaa 20 000 km matka-ajoa niin minun on ainakin helppo päättää kumman kaa haluaisin samaan vakuutusryhmään.

    Tuo monta mopoa ja 1 vakuutus saa minunkin 100% kannatuksen. Tietenkin vakuutukset olisivat silloin hlökohtaisia joten mopoa ei sitten lainailtaisi..
  4. #64
    Lainaa nipo kirjoitti Katso viesti
    Tästä seuraa sitten vakuuttamattomien kuljettajien ongelma (ja niiden seulominen esim. liikenteessä on huomattavasti hankalampaa kuin ajoneuvojen). Ja perheissä, joissa isukin autoa käyttää esim. täysi-ikäinen jälkikasvu, niin silloin yhtä ajoneuvoa kohti olisi monta vakuutuksen maksajaa. Eli porua riittäisi tästäkin mallista.
    Tämä olisi aivan helppo ratkaista: täppä vaan ruutuun montako käyttäjää..
  5. #65
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti

    Ja vastaavasti siellä toisessa päässä IF:llä on nykyisin 50cc mopot. Uusien mopojen vakuutukset kaskoineen pyörivät tuolla n. 2.000€ nurkilla vuodessa = IF ei heitä enää asiakkaikseen halua, kuten ei ole mm. mopoautoilijoitakaan halunnut enää moneen vuoteen
    Meillä tulee ajankohtaiseksi 50cc mopon osto tänä vuonna. Kävin IF:in laskurilla kokeilemassa Aprilian vakuutusta: n. 700 euroa liikenne ja toiset 700 euroa kasko. OP-Pohjolalla laskuri näytti 400 euroa liikenne + kasko... Eli tontun ero.

    Mun RT:n vakuutukset on kuitenkin IF:issä, kun ne on siellä ylivoimaisesti halvimmat. Mikäs siinä sitten, täytyy vaan kilpailuttaa kaikki vakuutukset yhtiökohtaisesti, kun näkyvät laskevan riskejään eri tavoin.
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  6. #66
    Lainaa O.L.M.I kirjoitti Katso viesti
    Läpinäkyvyys olisi olennaista eikä, tässä tapauksessa epäilemättä mopovastainen, ideologia.
    Läpinäkyvyyttä varmaan haluaa jokainen. Itse en usko vakuutusyhtiöiden/lainlaatijan mopovastaiseen ideologiaan, vaan juurikin halua tasapuoliseen kustannusrakenteeseen.
    Päättäjien mopovastaisuus on turhan helppo kortti, kun asiat eivät mene ihan sillä tavalla kuin itse haluaa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #67
    Tuon uutisen lukemisen jälkeen ei ole mitään sanottavaa

    Tulee vain mieleen että suomi
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8. #68
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Läpinäkyvyyttä varmaan haluaa jokainen. Itse en usko vakuutusyhtiöiden/lainlaatijan mopovastaiseen ideologiaan, vaan juurikin halua tasapuoliseen kustannusrakenteeseen.
    Päättäjien mopovastaisuus on turhan helppo kortti, kun asiat eivät mene ihan sillä tavalla kuin itse haluaa.
    En minäkään usko vakuutusyhtiöiden ideologiaan vaan vilpittömään haluun rahastaa mahdollisimman paljon. Jos tällä on vielä virkaloisten ja poliitikkojen tuki niin aina vain parempi. Joskus muinaisella 80 - luvulla mopojen vakuutusmaksut olivat naurettavan korkeita eivätkä taatusti perustuneet vahinkojen määrään vaan taustalla oli lyhtnäköisen ahneuden lisäksi ideologia. Asia korjaantui vasta kun tanskalaiset tulivat tänne vakuuttelemaan.
  9. #69
    Lainaa O.L.M.I kirjoitti Katso viesti
    Joskus muinaisella 80 - luvulla mopojen vakuutusmaksut olivat naurettavan korkeita eivätkä taatusti perustuneet vahinkojen määrään vaan taustalla oli lyhtnäköisen ahneuden lisäksi ideologia. Asia korjaantui vasta kun tanskalaiset tulivat tänne vakuuttelemaan.
    Olisko kuitenkin ollut takana 70-luvun järjettömän nopea tehojen kasvu japsien vallatessa vanhat IC ja Mitsi-markkinat, ja siitä seurannut uhrien ja eliniäkseen vammautuneiden aiheuttamat korvaukset? Tanskalaiset tuskin noita pudottivat, vaan onnettomuustilastojen suotuisa kehitys. Ja tänään taas, varsinkin kaskojen osalta, kaluston järjetön teknistyminen ja kallistuminen, ja siitä seurauksena taas kulujen nousu (kun se pienikin naarmu tapellaan lunastukseen). Kyllä noilla järjellisen tehopainosuhteen yksinkertaisilla laitteilla (kuten toi mun Diversion) saa vakuutukset vielä ihan siedettävään hintaan.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #70
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Olisko kuitenkin ollut takana 70-luvun järjettömän nopea tehojen kasvu japsien vallatessa vanhat IC ja Mitsi-markkinat, ja siitä seurannut uhrien ja eliniäkseen vammautuneiden aiheuttamat korvaukset? Tanskalaiset tuskin noita pudottivat, vaan onnettomuustilastojen suotuisa kehitys. Ja tänään taas, varsinkin kaskojen osalta, kaluston järjetön teknistyminen ja kallistuminen, ja siitä seurauksena taas kulujen nousu (kun se pienikin naarmu tapellaan lunastukseen). Kyllä noilla järjellisen tehopainosuhteen yksinkertaisilla laitteilla (kuten toi mun Diversion) saa vakuutukset vielä ihan siedettävään hintaan.
    En tiedä minkä ikäinen olet mutta itse ajoin mopolla ja luin mopolehtiä jo tuolloin 80 - luvun loppupuolella ja silloin käytiin keskustelua että onko tosiaan 70 - luvun alun rumat lukemat syynä tolkuttomaan hinnoitteluun vielä 15 vuotta myöhemmin. Tietenkään mitään laskelmia ei esitetty, eikä virkaloisien taholta todellakaan vaadittu, vaan ahdinko jatkui juuri niin kauan ennen kuin tanskalaiset tulivat. Uusine laskelmineen jotka ovat taatusti myös sellaisia että liiketoiminta kannattaa.

    Naarmutappelijat taas makasvat omavastuussaan naarmunsa ja yleensäkin vakuutusyhtiö on hyvinkin vahvoilla kun aletaan asioita vääntämään käräjillä..
  11. #71
    Mopon vakuutus maksoi alle sata markkaa vuodessa (siis alle 20 euroa nykyrahassa ilman inflaatiotarkistusta). Nykynuoriso ajaa keskimäärin kolareita yli satakertaisen määrän siihen verrattuna mitä minä ajoin, joten on vain oikeus ja kohtuus, että maksavat satakertaisen vakuutusmaksun.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #72
    Lainaa O.L.M.I kirjoitti Katso viesti
    Tuo monta mopoa ja 1 vakuutus saa minunkin 100% kannatuksen.
    Entäs kun taloudessa on vielä ykkös ja kakkosauto. Yksi hassu peltiruttu neljän ruuhkassa niin saman talouden mopoistakin samassa rytäkässä bonarit pois. Jees Ei muuta kuin perheen kesken vakuutuskolehti kasaan ja sinne kaikki tiputtaa ylimääräset shillingit josta perheen vakuutuspottia maksellaan. Tollanen bonusmenetys 3:sta ajoneuvosta + pojan mopovakuutuksestakin bonarit pois niin vakuutusyhtiö pissaa hunajaa.
  13. #73
    No miten tämä nyt liittyi asiaan? JOS vakuutus on kerran henkilökohtainen niin silloinhan ajoneuvolla ajaa vain sen vakuuttaja jonka hlökohtaiset bonarit tippuvat. Sikäli erittäin oikeudenmukaista ettei 2 vehkeellä kukaan samaan aikaan aja, ja siis nuolemista ei lasketa!
  14. #74
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Mopon vakuutus maksoi alle sata markkaa vuodessa (siis alle 20 euroa nykyrahassa ilman inflaatiotarkistusta). Nykynuoriso ajaa keskimäärin kolareita yli satakertaisen määrän siihen verrattuna mitä minä ajoin, joten on vain oikeus ja kohtuus, että maksavat satakertaisen vakuutusmaksun.
    Aito vetomieskin osallistuu keskusteluun Joo hyvä kysymys. Muistelisin että olisin 80 mk maksanut mutta ei enää muista..

    Mutta tottakai kun ei tarvittu kypärää eikä korttia niin pieni hinnannousu 80 mk -> 700 € on fantastista sano.

    EUvostoliitto, Arvo Yhteisö.
  15. #75
    Lainaa O.L.M.I kirjoitti Katso viesti
    En tiedä minkä ikäinen olet mutta itse ajoin mopolla ja luin mopolehtiä jo tuolloin 80 - luvun loppupuolella ja silloin käytiin keskustelua että onko tosiaan 70 - luvun alun rumat lukemat syynä tolkuttomaan hinnoitteluun vielä 15 vuotta myöhemmin.
    Eikö se ikä ole arvattavissa tuosta allekirjoituksen pyörähistoriasta? Jos ajot on aloitettu vuoden ajetulla GT380:llä Ja lahjakortilla liikenteessä (eli ensimmäinen vuosi meni autoillen).
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  16. #76
    Lainaa O.L.M.I kirjoitti Katso viesti
    No miten tämä nyt liittyi asiaan? JOS vakuutus on kerran henkilökohtainen niin silloinhan ajoneuvolla ajaa vain sen vakuuttaja jonka hlökohtaiset bonarit tippuvat. Sikäli erittäin oikeudenmukaista ettei 2 vehkeellä kukaan samaan aikaan aja, ja siis nuolemista ei lasketa!
    Onko työryhmä esittänyt asian näin?
  17. #77
    45v ja 100hv matkamopo. Väittäisin että maksut laskee. 18v ja 200hv kyykky. Varmasti nousee ja ihan oikein niin.
    Onneksi kuulun ensiksimainittuun
    BMW F800GT
    Suzuki GS1100G
    Yamaha 550FJ
    Yamaha 350RD
  18. #78
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mitens semmonen vaihtoehto, että esim 3000e omavastuulla vakuutusmaksu olisi HUOMATTAVASTI halvempi.
    Varovasti nyt.. ne ottaa idean tuosta kolmen tonnin omavastuusta, ja päälle vielä korottaa vuosimaksuja alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.
  19. #79
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa väykkäri kirjoitti Katso viesti
    45v ja 100hv matkamopo. Väittäisin että maksut laskee. 18v ja 200hv kyykky. Varmasti nousee ja ihan oikein niin.
    Onneksi kuulun ensiksimainittuun
    Viis vuotta eteenpäin ja kuulut onnettomuusherkkään +50v ryhmään.
    Superbike #7
  20. #80
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Jos jotain parannusta miettii, niin kaskon hinta voisi myös heijastella enemmän sen vakuutetun omaisuuden arvoa.

    Niille, jotka eivät tajua, niin kaskosta ei makseta henkilövahinkoja.

    Liikennevakutuuksista:
    Riskiryhmien analysointi ja maksujen kohdistaminen ovat ikuista kissanhännänvetoa, mutta jonkilainen kohtuusperiaate pitäisi olla takana niin kauan, kuin puhutaan vakuutuksista, jotka ovat riskien hajauttamista. Kompromissi on lopputulema joka tapauksessa, ja kompromissi tarkoittaa aina, että kaikki osapuolet ovat tyytymättömiä.

    Lisäksi läpinäkyvyyttä pitää saada. Ihan stetsonista heitettynä, niin on se hieman väärin niputtaa sporttipyörällä piripäissä tai kännissä tehdyt kepposet samaan kasaan muiden kanssa. Onko tuossa nyt pyörätyyppi se riski?

    Mikäli lakimuutoksen pitäisi jotain saada aikaan, niin se on läpinäkyvyys. Mcmies tämän taisi jo aika alkuun todeta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #81
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Viis vuotta eteenpäin ja kuulut onnettomuusherkkään +50v ryhmään.
    Mites hinnottelu siinä tapauksessa että kuski 50, 200 hp sporttipyörä ja ei onnettomuuksia ... Kai se persoonakohtainen hinnoittelu ... Lisääntyykö onnettomuusherkkyys automaagisesti iän mukaan niin että kokemuksella ei ole väliä?
  22. #82
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eikö se ikä ole arvattavissa tuosta allekirjoituksen pyörähistoriasta? Jos ajot on aloitettu vuoden ajetulla GT380:llä Ja lahjakortilla liikenteessä (eli ensimmäinen vuosi meni autoillen).
    No en katsónut historiaasi Oma rd125->rd350->tuutti.. tauko..

    Lahjakortti tai ei niin bonukset 70% ja 2 poikaa tulossa mopoikään joten asia kiinnostaa
  23. #83
    Lainaa O.L.M.I kirjoitti Katso viesti
    No en katsónut historiaasi Oma rd125->rd350->tuutti.. tauko..

    Lahjakortti tai ei niin bonukset 70% ja 2 poikaa tulossa mopoikään joten asia kiinnostaa
    Jeps, itsellä vain nuorimmainen (kohta kolmenkymmenen) on jatkanut harrastusta, ajelee tuolla minun Gixxerillä, ja kallistahan tuo on
    Kyllähän toi 70-luvun alussa kohtuu halpaa oli, sitä kuvaa hyvin edesmenneen mummon (vaimon äidinäidin) tokaisu, kun GT500:lla poikettiin käymään "Voi lapsiraukat, eikö teillä ole varaa ajaa kuin moottoripyörällä"! Pyörä oli sotien jälkeen sinne 60-luvuun loppuun köyhien kulkuväline, kesät ja talvet. Ja paljon turvallisempi kuin nykyään.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  24. #84
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa WD-40 kirjoitti Katso viesti
    Lisääntyykö onnettomuusherkkyys automaagisesti iän mukaan niin että kokemuksella ei ole väliä?
    Ainakin tuoreimmissa tilastoissa yli 50 vuotiaiden osuus kuolemaan johtaneista suistumisonnettomuuksista on n. 30%. Tiedä sitten onko kyseessä vain tilastopoikkeama vai lahjakortillisten motoristien aikaansaama muutos.
    Superbike #7
  25. #85
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ainakin tuoreimmissa tilastoissa yli 50 vuotiaiden osuus kuolemaan johtaneista suistumisonnettomuuksista on n. 30%. Tiedä sitten onko kyseessä vain tilastopoikkeama vai lahjakortillisten motoristien aikaansaama muutos.
    Ettei vaan olisi uusrikkaiden uusiomotoristien aiheuttama piikki? Tällä iällä kun ei ole mitään järkeä aloittaa pienemmällä (taikka vaikka pysyä siinä), vaan ensipyöräksi voi ottaa ison Puimurin. Joka ei sitten käännykkään hartialukossa ekassa vastaantulevassa mutkassa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  26. #86
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa WD-40 kirjoitti Katso viesti
    Mites hinnottelu siinä tapauksessa että kuski 50, 200 hp sporttipyörä ja ei onnettomuuksia ... Kai se persoonakohtainen hinnoittelu ... Lisääntyykö onnettomuusherkkyys automaagisesti iän mukaan niin että kokemuksella ei ole väliä?
    Jos busalla ajelet niin kannattaa oikeesti kysyä IFistä hintaa. On puolet halvempi kuin ratakelpoisemmat kyykyt tai sporttiset nakut. Näin aikakin omalla kohdalla. Kuskilla ikää 40+.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  27. #87
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä noilla järjellisen tehopainosuhteen yksinkertaisilla laitteilla (kuten toi mun Diversion) saa vakuutukset vielä ihan siedettävään hintaan.
    Myöskin tuo oma FJS tipahtaa juurikin tuohon mainitsemaani IF:n "koloon" ja näin vuosimaksu täyskaskoineen kun on alle 250€ vuodessa, on se mielestäni ihan kohtuullinen Hki:ssä 47v ukolle. Eihän tuohon hintaa saa enää edes 50cc mopoa kaskolla mistään yhtiöstä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  28. #88
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Myöskin tuo oma FJS tipahtaa juurikin tuohon mainitsemaani IF:n "koloon" ja näin vuosimaksu täyskaskoineen kun on alle 250€ vuodessa, on se mielestäni ihan kohtuullinen Hki:ssä 47v ukolle. Eihän tuohon hintaa saa enää edes 50cc mopoa kaskolla mistään yhtiöstä
    Toisaalta tehopainosuhteella ei oikeestaan oo hirveesti tekemistä hinnan kanssa. Esim. Honda CBR600RR liikenne+osakasko maksoi mulle n. 17€/kk.
    Superbike #7
  29. #89
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Jos busalla ajelet niin kannattaa oikeesti kysyä IFistä hintaa. On puolet halvempi kuin ratakelpoisemmat kyykyt tai sporttiset nakut. Näin aikakin omalla kohdalla. Kuskilla ikää 40+.
    Kiitokset vinkistä. Mun lähtökohdat aikalailla samat ja siksi vakuutukset tosiaan If issä. Ei pärjää muut hinnoittelussa. Sit vielä keskittäminen päälle. Uuden ehdotuksen vaikutukset kylmää jo valmiksi.
  30.  
  31. #90
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta tehopainosuhteella ei oikeestaan oo hirveesti tekemistä hinnan kanssa.
    No sitähän juuri sanoin että ainakin IF on jo pitkään harrastanut tuollaista merkki/mallikohtaista hinnoittelua pelkän teho-paino -suhteen tms. tekijän sijaan => koloja hinnoittelussa juuri joidenkin tiettyjen mallien kohdalla vrt. lähes vastaaviin toisen merkkisiin tms. pyöriin nähden

    Ja omakohtaisesti esimerkkinä piti saada yli 400cc maxi, mieluummin 2-syl ja ruisku jos mahdollista. Nuo tuohon sitten haettiin mitä markkinoila oli tarjota ikäluokassa max. 10v ja hintaa alle 5k. Näitä sitten yksi kerrallaan IF:n laskuriin ja lopulta valituksi tuli tuo FJS. Toinen vastaava olisi ollut esim. BMW 800R. Okei, nyt oli kuitenkin malli selvillä joka asusteli vak.maksukuopassa. Tästä alkoi sitten ne "kotiläksyt" kun piti haalia kaikki mahd. tieto netistä juuri ko. mallia koskien, tyyppiviat, tekniset tiedot, mallihistoria... Seuraavaksi liikkeeseen kylmätyypeille mahtuuko ukko kyytiin ja muutenkin kuinka "käteen sopiva" tuo itselleni on. Siitä sitten vain enää sitä yksilöä metsästämään, kunnes löytyi se oma joka täytti hintakriteerinkin aika puhtaasti kun tuolla budjetillani olisin melkein saanut jo 2 kpl

    Jos joskus voi pyörän etsiä järjellä, niin eiköhän tuo prosessi ollut jo aika lähelle sitä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Sivu: 3 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen