Tarkoitatko, että perusmallia parannellaan vastaamaan kalliimpia speciaalimalleja?
Kyllähän noita rakennellaan aika paljon, mutta ehkei samalla tavalla kuin autoissa. Samaltahan nuo pyörät periaatteessa näyttävät, mutta sitten esim. hiilarikatteet maksavat helposti 1000€ setti ja maalaus toisen tonnin, joten aika kallis wannabe-r siitä tulee, jos alkaa orjallisesti rakentamaan jotain kloonia. Eikä niistä saa kuitenkaan samaa rahaa, vaikka mitä palikkaa laittaisi, joten jos mieli tekee SPS tai R-mallia, niin kannattaa hakea sellainen suoraan. Jos lähtisin nyt hakemaan 20 vuotta vanhaa Ducatia, niin itse en ainakaan perusfiksauksia kummempaa alkaisi tekemään.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Juuri sitä tarkoitin. Ei ollut tarkoitus itse ryhtyä moiseen perseilyyn.
Nyt kun tässä on mietitty niin omiin tarpeisiin sopisi hyvin myös 748, koska erikoismallit on hintojen takia pois
suljettu ja ulkonäön ja tunnesyiden tällainen ostetaan. Periaatteessa ihan sama vaikka olisi pienemmällä motilla.
Mitä muuten merkkaa rungon väri, kun joku on puhunut ns. kultarunkoisesta?
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Vanhempaa vuosimallia. Uudemmat on hopeisia. Samoin katteet muuttuu "umpinaisiksi" 998:ssa ja 748:ssa -01 eteenpäin.
Jossain kohtaa 2000-2001 alihankkijaa kai vaihdettiin. Mulla meni -00 748Rssä kesässä käytännössä kaikki keinut. Uusista ei seuraavana ainoakaan. Keinujen kuluminen on varmaan ollut suoraan suhteessa käytön raskauteen. Kilpurissa keinua harmitti niin paljon, että kesä riitti niille huonommille. Katupeleissä varmaan samat ongelmat, mutta käytön määrä ja tapa sitten määrittelee sen kuinka nopsaan antautuivat. Luulis että enemmän ajetuissa noi on jo kertaalleen läpi fiksattu.
Tiedän sohaisevani muurahaispesää ja tästä varmaankin seuraa helvetillinen sota ja vääntö, mutta öljyjen kehitys on käytännössä voitelun riittävän tason ja öljyn ominaisuuksien todellisen tason välisen marginaalin pienentämistä.
Markkinointia on kiittäminen kaikesta muusta "kehityksestä".
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Monenlaista noista keinuista saa lukea, yleensä sanotaan että erä 00-01aikana oli niitä huonoja ja -02 taas parempia. Oma 748 on viimeisiä ja silti 5 on tarvinnut vaihtaa.
-96 748 SP on rekan lavalla tulossa Saksata kohti uutta kotimaata. Odotusarvona on jo lähtökohtaisesti, että keinuvipuja vaihdellaan yms. asiaan kuuluvaa harrastellaan.
Mutta on se niin keltainen, ah!
Ensi kesänä sitten Kemoraa kierrellään ja nautitaan leppoisasta ratailusta
Vitsi vitsi, hampaat irvessä kammojarruja nypitään hartiat jäykkänä
Keinuvipujen nopeaan kulumiseen väittävät öljykierrollakin olevan osuutta asiaan. Kuulemma jossain testissä olivat laittaneet mopon käymään öljynvaihdon ja rempan jälkeen. Reilun minuutin kuluttua oli kannesta suihkunnut öljyä irti jääneestä letkusta. Ei ole siis öljyllä mikään kiirus roiskeina venttiilikoneistoa voitelemaan.
Ducatissa normitilanteessa öljypumppu ei laske öljykanavia tyhjäksi ja pitäisi kokolailla heti työntää uutta kamaa voiteluun. Ja öljynpainevalohan on nimenomaan painevalo pumpun jälkeen. Jos siellä on ilmaa, valo kyllä palaa.
Koneremonttien yhteydessä monella merkillä neuvotaan esim nokkapukit voitelemaan molybdeeni tms rasvalla kasauksessa, kaiketi juuri sen takia että täysin tyhjät öljykanavat ehtivät täyttyä ennenkuin lastuaminen alkaa.