Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Lainaa Bushwack kirjoitti Katso viesti
    Onkos muuten maailmalla tapana tehdä perusmalleista kalliimpia klooneja, kuten muskelijenkkipiireissä?
    Tarkoitatko, että perusmallia parannellaan vastaamaan kalliimpia speciaalimalleja?

    Kyllähän noita rakennellaan aika paljon, mutta ehkei samalla tavalla kuin autoissa. Samaltahan nuo pyörät periaatteessa näyttävät, mutta sitten esim. hiilarikatteet maksavat helposti 1000€ setti ja maalaus toisen tonnin, joten aika kallis wannabe-r siitä tulee, jos alkaa orjallisesti rakentamaan jotain kloonia. Eikä niistä saa kuitenkaan samaa rahaa, vaikka mitä palikkaa laittaisi, joten jos mieli tekee SPS tai R-mallia, niin kannattaa hakea sellainen suoraan. Jos lähtisin nyt hakemaan 20 vuotta vanhaa Ducatia, niin itse en ainakaan perusfiksauksia kummempaa alkaisi tekemään.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  2. #32
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitatko, että perusmallia parannellaan vastaamaan kalliimpia speciaalimalleja?

    Kyllähän noita rakennellaan aika paljon, mutta ehkei samalla tavalla kuin autoissa. Samaltahan nuo pyörät periaatteessa näyttävät, mutta sitten esim. hiilarikatteet maksavat helposti 1000€ setti ja maalaus toisen tonnin, joten aika kallis wannabe-r siitä tulee, jos alkaa orjallisesti rakentamaan jotain kloonia. Eikä niistä saa kuitenkaan samaa rahaa, vaikka mitä palikkaa laittaisi, joten jos mieli tekee SPS tai R-mallia, niin kannattaa hakea sellainen suoraan. Jos lähtisin nyt hakemaan 20 vuotta vanhaa Ducatia, niin itse en ainakaan perusfiksauksia kummempaa alkaisi tekemään.
    Juuri sitä tarkoitin. Ei ollut tarkoitus itse ryhtyä moiseen perseilyyn.

    Nyt kun tässä on mietitty niin omiin tarpeisiin sopisi hyvin myös 748, koska erikoismallit on hintojen takia pois
    suljettu ja ulkonäön ja tunnesyiden tällainen ostetaan. Periaatteessa ihan sama vaikka olisi pienemmällä motilla.

    Mitä muuten merkkaa rungon väri, kun joku on puhunut ns. kultarunkoisesta?
    Ktm Superduke R -07
    Kawasaki ZX-6RR -05
    Husqvarna Te 125 -15
  3. #33
    Vanhempaa vuosimallia. Uudemmat on hopeisia. Samoin katteet muuttuu "umpinaisiksi" 998:ssa ja 748:ssa -01 eteenpäin.
  4. #34
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Vanhempaa vuosimallia. Uudemmat on hopeisia. Samoin katteet muuttuu "umpinaisiksi" 998:ssa ja 748:ssa -01 eteenpäin.
    Ok. Mites nuo Desmoquattro-koneiden keinuvipuongelmat, ovatko kovinkin yleisiä?
    Niitäkö ei löydy uusia alle 200€ hintaan?

    Tähän kun vielä saan vastauksen, lopetan kyselemisen vähäksi aikaa
    Ktm Superduke R -07
    Kawasaki ZX-6RR -05
    Husqvarna Te 125 -15
  5. #35
    Poistettu
    Lainaa Bushwack kirjoitti Katso viesti
    Ok. Mites nuo Desmoquattro-koneiden keinuvipuongelmat, ovatko kovinkin yleisiä?
    Niitäkö ei löydy uusia alle 200€ hintaan?

    Tähän kun vielä saan vastauksen, lopetan kyselemisen vähäksi aikaa
    Jossain kohtaa 2000-2001 alihankkijaa kai vaihdettiin. Mulla meni -00 748Rssä kesässä käytännössä kaikki keinut. Uusista ei seuraavana ainoakaan. Keinujen kuluminen on varmaan ollut suoraan suhteessa käytön raskauteen. Kilpurissa keinua harmitti niin paljon, että kesä riitti niille huonommille. Katupeleissä varmaan samat ongelmat, mutta käytön määrä ja tapa sitten määrittelee sen kuinka nopsaan antautuivat. Luulis että enemmän ajetuissa noi on jo kertaalleen läpi fiksattu.
  6. #36
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Jossain kohtaa 2000-2001 alihankkijaa kai vaihdettiin. Mulla meni -00 748Rssä kesässä käytännössä kaikki keinut. Uusista ei seuraavana ainoakaan. Keinujen kuluminen on varmaan ollut suoraan suhteessa käytön raskauteen. Kilpurissa keinua harmitti niin paljon, että kesä riitti niille huonommille. Katupeleissä varmaan samat ongelmat, mutta käytön määrä ja tapa sitten määrittelee sen kuinka nopsaan antautuivat. Luulis että enemmän ajetuissa noi on jo kertaalleen läpi fiksattu.
    Taisit jossain topikissa puhua laadukkaiden öljyjen merkityksestä. Oliko Shell Advance se paras mahdollinen
    öljy tälle ja miten nykyöljyjen laita? Ilmeisesti öljyt parantuneet vähän joka merkillä?
    Ktm Superduke R -07
    Kawasaki ZX-6RR -05
    Husqvarna Te 125 -15
  7. #37
    Lainaa Bushwack kirjoitti Katso viesti
    Taisit jossain topikissa puhua laadukkaiden öljyjen merkityksestä. Oliko Shell Advance se paras mahdollinen
    öljy tälle ja miten nykyöljyjen laita? Ilmeisesti öljyt parantuneet vähän joka merkillä?
    Tiedän sohaisevani muurahaispesää ja tästä varmaankin seuraa helvetillinen sota ja vääntö, mutta öljyjen kehitys on käytännössä voitelun riittävän tason ja öljyn ominaisuuksien todellisen tason välisen marginaalin pienentämistä.

    Markkinointia on kiittäminen kaikesta muusta "kehityksestä".
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  8. #38
    Poistettu
    Lainaa Bushwack kirjoitti Katso viesti
    Taisit jossain topikissa puhua laadukkaiden öljyjen merkityksestä. Oliko Shell Advance se paras mahdollinen
    öljy tälle ja miten nykyöljyjen laita? Ilmeisesti öljyt parantuneet vähän joka merkillä?
    No toi on totta. Öljyjen parhaudesta en osaa sanoa. Tai siitä mikä osuus keinujen kulumisesta meni Belraylle. Mutta se on faktaa että uudet keinut ei kuluneet Shelleillä. Kun taas tällä toisella merkillä pahimmista oli liki milli matskua pois ja vähintään pinta rikki.
  9. #39
    Monenlaista noista keinuista saa lukea, yleensä sanotaan että erä 00-01aikana oli niitä huonoja ja -02 taas parempia. Oma 748 on viimeisiä ja silti 5 on tarvinnut vaihtaa.
  10. #40
    Lainaa Bushwack kirjoitti Katso viesti
    Ok. Mites nuo Desmoquattro-koneiden keinuvipuongelmat, ovatko kovinkin yleisiä?
    Niitäkö ei löydy uusia alle 200€ hintaan?

    Tähän kun vielä saan vastauksen, lopetan kyselemisen vähäksi aikaa
    Ne voi pinnoittaa uudestaan jos ei oo ihan pilalle ajettuja. 5v sitten sai vielä alle sataseen useammastakin paikasta, en tiedä mitä maksaa nyt.
  11. #41
    -96 748 SP on rekan lavalla tulossa Saksata kohti uutta kotimaata. Odotusarvona on jo lähtökohtaisesti, että keinuvipuja vaihdellaan yms. asiaan kuuluvaa harrastellaan.

    Mutta on se niin keltainen, ah!

    Ensi kesänä sitten Kemoraa kierrellään ja nautitaan leppoisasta ratailusta

    Vitsi vitsi, hampaat irvessä kammojarruja nypitään hartiat jäykkänä

    Keinuvipujen nopeaan kulumiseen väittävät öljykierrollakin olevan osuutta asiaan. Kuulemma jossain testissä olivat laittaneet mopon käymään öljynvaihdon ja rempan jälkeen. Reilun minuutin kuluttua oli kannesta suihkunnut öljyä irti jääneestä letkusta. Ei ole siis öljyllä mikään kiirus roiskeina venttiilikoneistoa voitelemaan.
  12. #42
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa undertow kirjoitti Katso viesti

    Keinuvipujen nopeaan kulumiseen väittävät öljykierrollakin olevan osuutta asiaan. Kuulemma jossain testissä olivat laittaneet mopon käymään öljynvaihdon ja rempan jälkeen. Reilun minuutin kuluttua oli kannesta suihkunnut öljyä irti jääneestä letkusta. Ei ole siis öljyllä mikään kiirus roiskeina venttiilikoneistoa voitelemaan.
    Tässä muuten ilmanen vinkki pyörään kuin pyörään: Jos pata on ollut levallaan, pyörittele konetta startilla ennen varsinaista käynnistystä. Tällä tapaa öljy nousee kanteen asti ennen kuin peli päräytetään tulille.
    Superbike #7
  13. #43
    Poistettu
    Ducatissa normitilanteessa öljypumppu ei laske öljykanavia tyhjäksi ja pitäisi kokolailla heti työntää uutta kamaa voiteluun. Ja öljynpainevalohan on nimenomaan painevalo pumpun jälkeen. Jos siellä on ilmaa, valo kyllä palaa.

    Koneremonttien yhteydessä monella merkillä neuvotaan esim nokkapukit voitelemaan molybdeeni tms rasvalla kasauksessa, kaiketi juuri sen takia että täysin tyhjät öljykanavat ehtivät täyttyä ennenkuin lastuaminen alkaa.
  14.  
  15. #44
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tässä muuten ilmanen vinkki pyörään kuin pyörään: Jos pata on ollut levallaan, pyörittele konetta startilla ennen varsinaista käynnistystä. Tällä tapaa öljy nousee kanteen asti ennen kuin peli päräytetään tulille.
    Tuo neuvo tepsii myös öljyn ja öljynsuodattimen vaihdon jälkeiseen elämään. (kaikissa malleissa suodatinta ei voi täyttää irrallaan).
    Startilla pyöritellään ensin suodatin täyteen ja sitten vasta, kun lamppu sammuu annetaan koneen käynnistyä.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12