Joo sama homma tuntuis olevan tuossaki gsxf:ssä :/ Tietyillä kierroksilla vähä kiusallinen. Oon yrittäny jo tässä tosiaan valmiiksi miettiä että mitä sitä seuraavalta pyörältä haluais. Nakupyörät olis varmaan hyviä ajoasennoltaan mutta kun kyykymmät taas miellyttää silmää enempi. Tuo cbr olis kyllä ainaki hyvännäköinen![]()
Miksei hieman isompi?
Hornet 900, tai vaikka X-11 jos "nakuilu" kiinnostaa.
Noita löytynee ihan kohtuu hintaankin.
Älä korjaa ehjää....
Itselläni on -92 600f Seppo, joten mielipiteeni on jonkin verran irrelevantti, mutte kerron sen kuitenkin.
Itse olen kyllä tykännyt tuosta omasta pyörästäni; tehoa löytyy tarpeeksi, hyvä ajoasento, kulutus erittäin maltillinen, viime kesän keskikulutus 5l/100km, josta pääsääntöisesti maantiellä ja motareilla ajoa, mutta myös kyläpyörittelyä. Oma pyöräni on mielestäni vielä ulkoisestikkin ihan näyttävä, poislukien muutamat kosmeettiset virheet.
Jos kerran olet 2014 syksynä ajanut moottoripyöräkortin, niin mielestäni on 600cc -> 600cc vaihdossa enemmän järkeä kuin 600cc -> 1000cc, varsinkin jos on puhe kyykyistä. Mutta itsestähän se on kiinni, että miten hyvin ymmärtää omat taitonsa (tai pikemminkin taitamattomuutensa) ja osaa hillitä itsensä, oli alla sitten 600 tai 1000. Ja tuohon naku-kysymykseen, että minkälaiseen käyttöön olisi pyörä tulossa? Kyläpyörittelyyn vai tourinkihommiin?
Kylläpä se pyörä tulee niin matka-ajoon kuin kyläpyörittelyynkin :-) jos pyörä menee jo ensi kesänä vaihtoon nii ehkä olis ihan järkevää harkita 600cc koska kokemusta ei vielä paljoa ole. Mutta siitäpä sen sitten näkee kunhan tietää vähä paremmin että miten ranteet sun muut kestää kyykkypyöriä. Liekkö cebarissa hyvä parempi ajoasento sitten esim. R1:een verrattuna, se kun näyttää niin seläntappajalta :-D Tämä nyt on vaan tällaista pientä alkupohdiskelua tosiaan vielä :-)
Ajoasento on noihin vanhempiin Suzukeihin verrattuna erilainen, koska tanko on lähempänä, ei tarvitse kurottaa niin pitkälle. Kyykkyhän tuo cebarikin on, tarvitsee vähän vauhtia että on mukavampi.
Tehoa on tarpeeksi ollut mulle, ~250 todellista huippua on saavutettavissa ja kaksipäälläkin menee, tosin pitää muistaa kierrättää jonkin verran enemmän kuin tonnista. Kuitenkion Suzukiin verrattuna enemmän tehoa ja mukavampi moottori. Noita 05-07 -malleja saa noin kolmeen tonniin ostettua, että hinta/laatu on kyllä kohdallaan, noilla kuitenkin ajelee muutaman kerran pallon ympäri kulutusosien vaihdolla.
Honda CBR 600 F -05
Tuohon ei osaa kukaan sanoa parasta itsellesi, itselläni on fzs600 ja yzf750r ja molemmilla kyllä pystyn ajamaan päiväetappina sen 700 km helposti.
Kyllähän nykyisissä kusiaisissa on voimaa ihan riittävästi katukäyttöön, toki tonnisessa on parempi vääntö jne.
Paras tapa on oikeasti käydä testaamassa kylmästi kaikki itseä miellyttävät mopot, ihmiset ovat kuitenkin erilaisia fyysisiltä ominaisuuksilta joten tarkkaa tietoa et tule täältä saamaan.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Multa lähtis toi '91 äfkakkonen ~1200. Kilsojahan sillä on mut on tod hyvässä kunnossa, uudet kalliit ketjut+rattaat, just touring tyyppistä ajoa ajatellen Woodcraftin hiukan korottavat kahvat kun mul on ranteet särki jne jne jne. vaihdan öljyt yms äms ennen luovutusta ja tarvittaessa voi talvehtia kevääseen täällä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sitä en tosiaan hakenutkaan että kukaan osaisi sanoa, mikä on minulle hyvä :-) Nuita ajoasento juttuja sun muita lähinnä kuulostelen. Ja kokemuksia ylipäätään ;-) Tuo f4i ois ihan varteenotettava vaihtoehtomietintä jatkukoon. Kokemuksia kyllä mielelläni kuuntelen edelleen ja nimenomaan noista f4i malleista
![]()
Ajoasennosta antaa suuntaa www.cycle-erco.com... helppo tehdä virtuaalivertailua eri pyörien kesken.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Messutarjouksen houkuttelemana tein heräteostoksen ja näyttää nyt siltä että keväällä ajopeliksi ilmestyy "uusi" PC41. Pyörää olin toki vailla koska edellisen osti vakuutusyhtiö, mutta Hondaa en ollut kumminkaan ostamassa eikä etukäteistietoa kyseisestä CBR600F:stä ollut... mutta näytti kivalta ja ajoasento tuntui mukavalta niin päätös tuli tehtyä.
Mutta asiaan: Jo heti kärkeen sain sellaisen käsityksen että hugger taitaa olla tuohon lähes pakollinen hankinta jos mielii että kulkine ja kuski pysyy puhtaana. Hondan oma tuote maksaa lähes 300€, mutta tyrkyllä olisi mm. Ermax, Puig sekä Pyramid -merkkisiä jotka ovat huomattavasti halvempia. Onkos kellään kokemuksia noista ja niiden toimivuudesta?
Entäs pleksi? Onko originaali ns. mistään kotoisin vai pitäisikö heti alkaa tutkia korotettuja tai tuplakupla -vaihtoehtoja?
Ja olikos muuten niin että Kapan ja Givin monokey -perälaukkutelineet ovat yhteensopivia? Kiinnityslaatta ja aisat pitäisi hommata, laukku olisi jo ennestään.
Tietääkö kukaan sopiiko pc19 cbr:n cdi-boksi pc23:seen?
Numerot ilmeisesti hyvin vähän erilaiset, ja joillain sivuilla saa käsityksen että sopisi, mutta mahtaisko joku vähän varmemmin tietää?
Edit:
Näköjään tuon pc19 boksiin 6pin liittimeen tulee vain 4 johtoa. Eli kytkimen anturin ja vaihteenhaistelijan piuhat uupuu
Kai se pitää ottaa riski ja toivoa jos sillä tulis seppoon kipunaa.
onkohan mahdollista että kipinä häviää jos esim staattori tai jännitteensäädin on särki?
Viimeksi muokannut: MiQel; 09.02.2015 klo 22:09.
Okei. Joo pitää nyt enää saaha vähä suljettua pois noita vaihtoehtoja. Puolien pitäs olla ehjänä. Vastukset OK, tulpanjohot ja -hatutki vaihettu. Ja oskilloskoopin mukaan pientä virtaa kulkis tulpanjohossa, ei ilmesesti nii isoo vaan että näkyis tulpassa. :o
Täytyy siis ottaa riski ja kokeilla sillä pc19 cdi-boksilla, eipähän siitä haittaa varmaan ole vaikka olisi vaihde- ja kytkintunnistinhimmelit pois käytöstä täysin kipinää häiritsemästä. :P Jos ei sillä toimi niin pitää varmaan alusta asti vetää uuet sähköt tuohon :S
Regulator/ Rectifier eli juurikin tasasuuntain/latausvirransäädin yksi suurimpia sebarien sähköpeikkoja, sen rikkoutuminen voi aiheuttaa kaikenlaista kivaa ja aikas usein syypää löytyy sieltä. Just luin viimeks eilen kuinka yks jannu oli cbrforumilla onnistunut oikosulkemaan akkunsa runkoon eikä 1Kf suostunut enää sen jälkeen starttaamaan, ja syypää löytyi juurikin tuosta kuuluisasta R/R:stä joka oli kyrvähtänyt.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Joo nii oon vähä kuullukki että aiheuttaa kaikkee kivaa se.
Saakos tuota jännitteensäädintä jotenki katottua, että toimiiko oikei? Latausvirrastaha sen vois päätellä, mutta eipä oo hetkeen tuo motti pyöriny ilman startin voimia, niin eipä saa sitäkää katottua. Staattorin kunnon ilmeisesti saa katottua, vastukset katsomalla..?
https://farm8.staticflickr.com/7454/...29a91f30_b.jpg
Tuosta on ohjekirjan mukainen mittaus.
Voit myös mitata käämit jokasesta keltasesta piuhasta ja maahan ni pitäis olla resistanssia ni ei oo oikosulussa maihin.
Onko kellään ideaa jarrujen jarrupalapinnejen ulos saamiseen, kun pää on pyöreä!?
Taitaa olla jostain messingistä tehty noi tapit, ku on niin pehmee kanta ja aivan jumissa seillä. Nyt ois tarkotus satula ruuvipenkkiin kiinni ja tohottaa hehkuvaks kannan ympäriltä ja isoilla pihdeillä koittaa kääntää tapista. Jos se ei toimi niin rälläkällä palat pois tapista ja vääntää tappia niin, että siihen saa paremman otteen pihdeillä yms. Tuli saksasta ostettua jarrusatulat joissa _piti_ olla kaikki kunnossa. Noh siellähän ne tapit on törkyjumissa ja toisesta kanta korkannut...
Viimeksi muokannut: exf; 21.02.2015 klo 18:13.
Triumph Speed Triple 675
Nonii nyt löyty se kauan kaivattu kipinä
Eli tuli ostettua riskillä "uus" CDI-boksi PC19 seposta, yks pinni oli vähemmän, ilmeisesti tuo kytkimen katkaisimen piuhan paikka puuttuu. Mutta ilosesti tuo nyt kipinöi
Sitten pitääki ruveta perää nostelemaan ja laittamaa ajokuntoo, jos kohta vaikka pääsis ajelemaa![]()
Mikäs avuksi ? Tuli ongelmia lämpökahvojen asennuksessa ja toinen kahva nyt jäi ihan täydellisesti jumiin.
Rasvaa ei saa mistään työnnettyä väliin että liuottaisi kuten vanhan sain pois. Niin tiukalla että koko paketti jossa on startti-nappi jne pyörii jos kahvaa yrittää ottaa pois tai työntää paikalleen.
Laitan kuvan mistä näkee. Otan opiksi. Älä osta halvimpia motonet kahvoja
http://postimg.org/image/vyq4dsx4n/full/
Saatko työnnettyä kompressorilla (varovasti) ilmaa sinne väliin?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
En ole koittanut vielä. Täytyisi varmaan mahdollisimman ohut neula etsiä jostain ja yrittää survoa
Mä en oikein ymmärrä, miten se starttimoduuli voi pyöriä, kun siinä kait on kiinteä klipari? Eli sitten oisko jotenkin jumittunut se kahvan liikkuva osa siihen moduuliin kiinni. Sinuna purkaisin sen moduulin yms. muoviosat pois, saatpahan myös enemmän tilaa työskennellä. Ihan hyvät lämppärit noi kyllä taitaa olla![]()
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Pitää välillä ikavää rallatusta pc25, ilmeisesti nokkaketjun kiristin vetelee viimeisiään.
Tuollaiisen mekaanisen kiristimen ajattelin hommata http://www.dragrace.fi/product_info....60i104qv45nhr3
Hieman ohjeita kaipaisin tuohon kiristimen vaihtoon kun ei aikaisempaa kokemusta tuon vaihdosta ole ?
Ebaystä saat muutamaa kymppiä halvemmalla APE merkkisenä joskin toimituksessa mennee kolme neljä viikkoa.
Vaihto on äärimmäisen helppoa. Oikea kylki auki niin näet vanhan kiristäjän. voit irrottaa kytkinkaapelin kannakkeen jos tarvitset lisätilaa mutta se ei ole pakollista. Kiristin on kiinni kahdella pultilla, irrota ylempi ensin jotta se mahtuu pois reiästään, kun irrotat alemman pultin vanha kiristin työntyy hieman ulos. Vedä vanha kiristäjä pois, pidä mielessä kummin päin tiiviste on. avaa uuden kiristäjän lukkomutteri ja kierrä kiristäjän keskipultti uloimpaan asentoon. Työnnä uusi kiristäjä reikään, kiristä kiinnityspultit, kierrä keskipulttia sisään mitä käsin saat. Käynnistä moottori. Kierrä keskipulttia sisään kunnes ketjun raklatus loppuu, ja vielä varttikierros. Lukita keskipultin lukitinmutteri, kasaa pyörä. Katteiden irrotuksessa ja paikalleen laittamisessa menee pidempään kuin itse kiristäjän vaihdossa
Btw jos haet tuohon osia tai tietoa englanniksi käytä nimitystä F2 tuon pc25 sijaan, löydät paljon enemmän.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Nyt tuli kyllä harvinaisen selvät ohjeet, kiitokset niistä !
Lähti jo tilaukseen dragracelta kiristin.
Tuo varttikierros saattaa olla liikaa.
Älä ylikiristä tai saattaa käydä kuten erään bläkkärin laahainkiskolle.
![]()
Älä korjaa ehjää....
Alkaa kyllä vinkumaan ja tyhjäkäynti laskee (kaasarimallissa) jos menee yhtään kireelle, pitäs kellot soida asentajallakin.
KTM 690SM