Sivu: 49 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39474849505159 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1441:stä 1470:een 2013:sta
  1. #1441
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Itellä oli tuosta pykälää vanhempi eli kaasari malli. Tykkäsin kovasti paria pikku juttua lukuun ottamatta. Toinen oli penkki joka kyyditettäessä valutti kyytiläistä päälle eli kassit rutistu tankkia vasten. Ja toinen käsille tuleva tärinä. Sellanen korkea taajuuksinen joka puudutti kädet.
    Jollain tangonpää painoilla olis saanu varmaan kuriin.
    Joo sama homma tuntuis olevan tuossaki gsxf:ssä :/ Tietyillä kierroksilla vähä kiusallinen. Oon yrittäny jo tässä tosiaan valmiiksi miettiä että mitä sitä seuraavalta pyörältä haluais. Nakupyörät olis varmaan hyviä ajoasennoltaan mutta kun kyykymmät taas miellyttää silmää enempi. Tuo cbr olis kyllä ainaki hyvännäköinen
  2. #1442
    Miksei hieman isompi?
    Hornet 900, tai vaikka X-11 jos "nakuilu" kiinnostaa.
    Noita löytynee ihan kohtuu hintaankin.
    Älä korjaa ehjää....
  3. #1443
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Miksei hieman isompi?
    Hornet 900, tai vaikka X-11 jos "nakuilu" kiinnostaa.
    Noita löytynee ihan kohtuu hintaankin.
    No sepä se Yamahan FZS1000 on pyörähtänyt mielessä mutta kun kyykyt olisi silmälle mukavempia Se on vaikeeta.. Pitänee vaan pähkäillä mitä siltä pyörältä sitten loppujen lopuksi toivoo. Voimaa, vääntöä, hyvä ajoasento ja silmää miellyttävä. Mene ja tiiä
  4. #1444
    Itselläni on -92 600f Seppo, joten mielipiteeni on jonkin verran irrelevantti, mutte kerron sen kuitenkin.

    Itse olen kyllä tykännyt tuosta omasta pyörästäni; tehoa löytyy tarpeeksi, hyvä ajoasento, kulutus erittäin maltillinen, viime kesän keskikulutus 5l/100km, josta pääsääntöisesti maantiellä ja motareilla ajoa, mutta myös kyläpyörittelyä. Oma pyöräni on mielestäni vielä ulkoisestikkin ihan näyttävä, poislukien muutamat kosmeettiset virheet.

    Jos kerran olet 2014 syksynä ajanut moottoripyöräkortin, niin mielestäni on 600cc -> 600cc vaihdossa enemmän järkeä kuin 600cc -> 1000cc, varsinkin jos on puhe kyykyistä. Mutta itsestähän se on kiinni, että miten hyvin ymmärtää omat taitonsa (tai pikemminkin taitamattomuutensa) ja osaa hillitä itsensä, oli alla sitten 600 tai 1000. Ja tuohon naku-kysymykseen, että minkälaiseen käyttöön olisi pyörä tulossa? Kyläpyörittelyyn vai tourinkihommiin?
  5. #1445
    Kylläpä se pyörä tulee niin matka-ajoon kuin kyläpyörittelyynkin :-) jos pyörä menee jo ensi kesänä vaihtoon nii ehkä olis ihan järkevää harkita 600cc koska kokemusta ei vielä paljoa ole. Mutta siitäpä sen sitten näkee kunhan tietää vähä paremmin että miten ranteet sun muut kestää kyykkypyöriä. Liekkö cebarissa hyvä parempi ajoasento sitten esim. R1:een verrattuna, se kun näyttää niin seläntappajalta :-D Tämä nyt on vaan tällaista pientä alkupohdiskelua tosiaan vielä :-)
  6. #1446
    Lainaa Nhtmf kirjoitti Katso viesti
    Morjens! Tuli tuossa viime syksynä ajettua Mp-kortti ja ostin jo ennen kortin saantia Suzuki GSX600F -99 pyörän. Sillä tuli pari tonnia ajettua ja jatkan varmasti ensikin kesänä, MUTTA, kuumettahan pukkaa jo uuttakin pyörää kohtaan vaikka ei olekkaan ajankohtaista vielä Honda CBR600F4i mallia olen mm. katsellu. Ranteet tuntui aika tuskallisilta tuolla nykyisellä pyörällä ja koulunkin nakulla ajellessa, mutta tämä lienee ohi menevä juttu.. Nyt kysyisinkin että oliskohan tuossa sitten mitään järkeä jos päivittäis vain 600->600kuutioiseen. Lieneekö pyörillä miten paljon eroa? Hevosiahan cebarissa pitäis olla jopa 30 enemmän, mutta tuntuuko se sitten miten hyvin? Muuttuuko ajoasento miten paljon? Ja ruiskuhan noissa cebareissa tuntuisi jo olevan että lieneekö sillä miten paljon vaikutusta? Onko ihan "nuorison pyörä"? Paljon kysymyksiä mutta näitä vaan tekee mieli jo valmiiksi funtsia niin ompahan jo jotain valmiiksi mietittynä tulevaisuutta kohti
    Ajoasento on noihin vanhempiin Suzukeihin verrattuna erilainen, koska tanko on lähempänä, ei tarvitse kurottaa niin pitkälle. Kyykkyhän tuo cebarikin on, tarvitsee vähän vauhtia että on mukavampi.

    Tehoa on tarpeeksi ollut mulle, ~250 todellista huippua on saavutettavissa ja kaksipäälläkin menee, tosin pitää muistaa kierrättää jonkin verran enemmän kuin tonnista. Kuitenkion Suzukiin verrattuna enemmän tehoa ja mukavampi moottori. Noita 05-07 -malleja saa noin kolmeen tonniin ostettua, että hinta/laatu on kyllä kohdallaan, noilla kuitenkin ajelee muutaman kerran pallon ympäri kulutusosien vaihdolla.
    Honda CBR 600 F -05
  7. #1447
    Lainaa Nhtmf kirjoitti Katso viesti
    Kylläpä se pyörä tulee niin matka-ajoon kuin kyläpyörittelyynkin :-) jos pyörä menee jo ensi kesänä vaihtoon nii ehkä olis ihan järkevää harkita 600cc koska kokemusta ei vielä paljoa ole. Mutta siitäpä sen sitten näkee kunhan tietää vähä paremmin että miten ranteet sun muut kestää kyykkypyöriä. Liekkö cebarissa hyvä parempi ajoasento sitten esim. R1:een verrattuna, se kun näyttää niin seläntappajalta :-D Tämä nyt on vaan tällaista pientä alkupohdiskelua tosiaan vielä :-)
    Tuohon ei osaa kukaan sanoa parasta itsellesi, itselläni on fzs600 ja yzf750r ja molemmilla kyllä pystyn ajamaan päiväetappina sen 700 km helposti.
    Kyllähän nykyisissä kusiaisissa on voimaa ihan riittävästi katukäyttöön, toki tonnisessa on parempi vääntö jne.
    Paras tapa on oikeasti käydä testaamassa kylmästi kaikki itseä miellyttävät mopot, ihmiset ovat kuitenkin erilaisia fyysisiltä ominaisuuksilta joten tarkkaa tietoa et tule täältä saamaan.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  8. #1448
    Multa lähtis toi '91 äfkakkonen ~1200. Kilsojahan sillä on mut on tod hyvässä kunnossa, uudet kalliit ketjut+rattaat, just touring tyyppistä ajoa ajatellen Woodcraftin hiukan korottavat kahvat kun mul on ranteet särki jne jne jne. vaihdan öljyt yms äms ennen luovutusta ja tarvittaessa voi talvehtia kevääseen täällä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  9. #1449
    Sitä en tosiaan hakenutkaan että kukaan osaisi sanoa, mikä on minulle hyvä :-) Nuita ajoasento juttuja sun muita lähinnä kuulostelen. Ja kokemuksia ylipäätään ;-) Tuo f4i ois ihan varteenotettava vaihtoehto mietintä jatkukoon. Kokemuksia kyllä mielelläni kuuntelen edelleen ja nimenomaan noista f4i malleista
  10. #1450
    Ajoasennosta antaa suuntaa www.cycle-erco.com... helppo tehdä virtuaalivertailua eri pyörien kesken.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  11. #1451
    Messutarjouksen houkuttelemana tein heräteostoksen ja näyttää nyt siltä että keväällä ajopeliksi ilmestyy "uusi" PC41. Pyörää olin toki vailla koska edellisen osti vakuutusyhtiö, mutta Hondaa en ollut kumminkaan ostamassa eikä etukäteistietoa kyseisestä CBR600F:stä ollut... mutta näytti kivalta ja ajoasento tuntui mukavalta niin päätös tuli tehtyä.

    Mutta asiaan: Jo heti kärkeen sain sellaisen käsityksen että hugger taitaa olla tuohon lähes pakollinen hankinta jos mielii että kulkine ja kuski pysyy puhtaana. Hondan oma tuote maksaa lähes 300€, mutta tyrkyllä olisi mm. Ermax, Puig sekä Pyramid -merkkisiä jotka ovat huomattavasti halvempia. Onkos kellään kokemuksia noista ja niiden toimivuudesta?

    Entäs pleksi? Onko originaali ns. mistään kotoisin vai pitäisikö heti alkaa tutkia korotettuja tai tuplakupla -vaihtoehtoja?

    Ja olikos muuten niin että Kapan ja Givin monokey -perälaukkutelineet ovat yhteensopivia? Kiinnityslaatta ja aisat pitäisi hommata, laukku olisi jo ennestään.
  12. #1452
    Tietääkö kukaan sopiiko pc19 cbr:n cdi-boksi pc23:seen?
    Numerot ilmeisesti hyvin vähän erilaiset, ja joillain sivuilla saa käsityksen että sopisi, mutta mahtaisko joku vähän varmemmin tietää?

    Edit:
    Näköjään tuon pc19 boksiin 6pin liittimeen tulee vain 4 johtoa. Eli kytkimen anturin ja vaihteenhaistelijan piuhat uupuu
    Kai se pitää ottaa riski ja toivoa jos sillä tulis seppoon kipunaa.

    onkohan mahdollista että kipinä häviää jos esim staattori tai jännitteensäädin on särki?
    Viimeksi muokannut: MiQel; 09.02.2015 klo 22:09.
  13. #1453
    Lainaa MiQel kirjoitti Katso viesti
    onkohan mahdollista että kipinä häviää jos esim staattori tai jännitteensäädin on särki?
    En jaksa uskoa koska näissä on akku eikä sähköntuotto/saanti ole laturista/magneetosta kiinni

    Puolat ehjät ? Tai tuskin molemmat (onhan niitä 2 kpl ?) hajoaa yhtäaikaa...
  14. #1454
    Okei. Joo pitää nyt enää saaha vähä suljettua pois noita vaihtoehtoja. Puolien pitäs olla ehjänä. Vastukset OK, tulpanjohot ja -hatutki vaihettu. Ja oskilloskoopin mukaan pientä virtaa kulkis tulpanjohossa, ei ilmesesti nii isoo vaan että näkyis tulpassa. :o

    Täytyy siis ottaa riski ja kokeilla sillä pc19 cdi-boksilla, eipähän siitä haittaa varmaan ole vaikka olisi vaihde- ja kytkintunnistinhimmelit pois käytöstä täysin kipinää häiritsemästä. :P Jos ei sillä toimi niin pitää varmaan alusta asti vetää uuet sähköt tuohon :S
  15. #1455
    Regulator/ Rectifier eli juurikin tasasuuntain/latausvirransäädin yksi suurimpia sebarien sähköpeikkoja, sen rikkoutuminen voi aiheuttaa kaikenlaista kivaa ja aikas usein syypää löytyy sieltä. Just luin viimeks eilen kuinka yks jannu oli cbrforumilla onnistunut oikosulkemaan akkunsa runkoon eikä 1Kf suostunut enää sen jälkeen starttaamaan, ja syypää löytyi juurikin tuosta kuuluisasta R/R:stä joka oli kyrvähtänyt.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  16. #1456
    Joo nii oon vähä kuullukki että aiheuttaa kaikkee kivaa se.
    Saakos tuota jännitteensäädintä jotenki katottua, että toimiiko oikei? Latausvirrastaha sen vois päätellä, mutta eipä oo hetkeen tuo motti pyöriny ilman startin voimia, niin eipä saa sitäkää katottua. Staattorin kunnon ilmeisesti saa katottua, vastukset katsomalla..?
  17. #1457
    Lainaa MiQel kirjoitti Katso viesti
    Joo nii oon vähä kuullukki että aiheuttaa kaikkee kivaa se.
    Saakos tuota jännitteensäädintä jotenki katottua, että toimiiko oikei? Latausvirrastaha sen vois päätellä, mutta eipä oo hetkeen tuo motti pyöriny ilman startin voimia, niin eipä saa sitäkää katottua. Staattorin kunnon ilmeisesti saa katottua, vastukset katsomalla..?
    https://farm8.staticflickr.com/7454/...29a91f30_b.jpg
    Tuosta on ohjekirjan mukainen mittaus.
    Voit myös mitata käämit jokasesta keltasesta piuhasta ja maahan ni pitäis olla resistanssia ni ei oo oikosulussa maihin.


    Onko kellään ideaa jarrujen jarrupalapinnejen ulos saamiseen, kun pää on pyöreä!?
    Taitaa olla jostain messingistä tehty noi tapit, ku on niin pehmee kanta ja aivan jumissa seillä. Nyt ois tarkotus satula ruuvipenkkiin kiinni ja tohottaa hehkuvaks kannan ympäriltä ja isoilla pihdeillä koittaa kääntää tapista. Jos se ei toimi niin rälläkällä palat pois tapista ja vääntää tappia niin, että siihen saa paremman otteen pihdeillä yms. Tuli saksasta ostettua jarrusatulat joissa _piti_ olla kaikki kunnossa. Noh siellähän ne tapit on törkyjumissa ja toisesta kanta korkannut...
    Viimeksi muokannut: exf; 21.02.2015 klo 18:13.
    Triumph Speed Triple 675
  18. #1458
    Nonii nyt löyty se kauan kaivattu kipinä
    Eli tuli ostettua riskillä "uus" CDI-boksi PC19 seposta, yks pinni oli vähemmän, ilmeisesti tuo kytkimen katkaisimen piuhan paikka puuttuu. Mutta ilosesti tuo nyt kipinöi
    Sitten pitääki ruveta perää nostelemaan ja laittamaa ajokuntoo, jos kohta vaikka pääsis ajelemaa
  19. #1459
    Mikäs avuksi ? Tuli ongelmia lämpökahvojen asennuksessa ja toinen kahva nyt jäi ihan täydellisesti jumiin.

    Rasvaa ei saa mistään työnnettyä väliin että liuottaisi kuten vanhan sain pois. Niin tiukalla että koko paketti jossa on startti-nappi jne pyörii jos kahvaa yrittää ottaa pois tai työntää paikalleen.

    Laitan kuvan mistä näkee. Otan opiksi. Älä osta halvimpia motonet kahvoja

    http://postimg.org/image/vyq4dsx4n/full/
  20. #1460
    Saatko työnnettyä kompressorilla (varovasti) ilmaa sinne väliin?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  21. #1461
    En ole koittanut vielä. Täytyisi varmaan mahdollisimman ohut neula etsiä jostain ja yrittää survoa
  22. #1462
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Mikäs avuksi ? Tuli ongelmia lämpökahvojen asennuksessa ja toinen kahva nyt jäi ihan täydellisesti jumiin.

    Rasvaa ei saa mistään työnnettyä väliin että liuottaisi kuten vanhan sain pois. Niin tiukalla että koko paketti jossa on startti-nappi jne pyörii jos kahvaa yrittää ottaa pois tai työntää paikalleen.

    Laitan kuvan mistä näkee. Otan opiksi. Älä osta halvimpia motonet kahvoja

    http://postimg.org/image/vyq4dsx4n/full/
    Mä en oikein ymmärrä, miten se starttimoduuli voi pyöriä, kun siinä kait on kiinteä klipari? Eli sitten oisko jotenkin jumittunut se kahvan liikkuva osa siihen moduuliin kiinni. Sinuna purkaisin sen moduulin yms. muoviosat pois, saatpahan myös enemmän tilaa työskennellä. Ihan hyvät lämppärit noi kyllä taitaa olla
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  23. #1463
    Pitää välillä ikavää rallatusta pc25, ilmeisesti nokkaketjun kiristin vetelee viimeisiään.

    Tuollaiisen mekaanisen kiristimen ajattelin hommata http://www.dragrace.fi/product_info....60i104qv45nhr3

    Hieman ohjeita kaipaisin tuohon kiristimen vaihtoon kun ei aikaisempaa kokemusta tuon vaihdosta ole ?
  24. #1464
    Ebaystä saat muutamaa kymppiä halvemmalla APE merkkisenä joskin toimituksessa mennee kolme neljä viikkoa.

    Vaihto on äärimmäisen helppoa. Oikea kylki auki niin näet vanhan kiristäjän. voit irrottaa kytkinkaapelin kannakkeen jos tarvitset lisätilaa mutta se ei ole pakollista. Kiristin on kiinni kahdella pultilla, irrota ylempi ensin jotta se mahtuu pois reiästään, kun irrotat alemman pultin vanha kiristin työntyy hieman ulos. Vedä vanha kiristäjä pois, pidä mielessä kummin päin tiiviste on. avaa uuden kiristäjän lukkomutteri ja kierrä kiristäjän keskipultti uloimpaan asentoon. Työnnä uusi kiristäjä reikään, kiristä kiinnityspultit, kierrä keskipulttia sisään mitä käsin saat. Käynnistä moottori. Kierrä keskipulttia sisään kunnes ketjun raklatus loppuu, ja vielä varttikierros. Lukita keskipultin lukitinmutteri, kasaa pyörä. Katteiden irrotuksessa ja paikalleen laittamisessa menee pidempään kuin itse kiristäjän vaihdossa

    Btw jos haet tuohon osia tai tietoa englanniksi käytä nimitystä F2 tuon pc25 sijaan, löydät paljon enemmän.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #1465
    Nyt tuli kyllä harvinaisen selvät ohjeet, kiitokset niistä !
    Lähti jo tilaukseen dragracelta kiristin.
  26. #1466
    Tuo varttikierros saattaa olla liikaa.
    Älä ylikiristä tai saattaa käydä kuten erään bläkkärin laahainkiskolle.

    Älä korjaa ehjää....
  27. #1467
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Tuo varttikierros saattaa olla liikaa.
    Älä ylikiristä tai saattaa käydä kuten erään bläkkärin laahainkiskolle.
    Hiljenikö? Lopullisesti?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  28. #1468
  29. #1469
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Hiljenikö? Lopullisesti?
    Ei koittanut exodus, kaveri älysi tuoda katsottavaksi heti kun alkoi ääntelehtiä, sanotaanko että ihan viime tipassa
    Älä korjaa ehjää....
  30.  
  31. #1470
    Alkaa kyllä vinkumaan ja tyhjäkäynti laskee (kaasarimallissa) jos menee yhtään kireelle, pitäs kellot soida asentajallakin.
    KTM 690SM
Sivu: 49 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39474849505159 ... ViimeinenViimeinen