BMW suosittelee ensi vuoden alusta pyöriinsä vain Shell öljyjä.
Castrol on siis mennyttä aikaa.
Linkki
Mitäs tästä sanotte?
Pekka
Lieneekö tuolla väliä, mulla lukee Fiiatin konepellin sisäpuolella "We recommend using oil".Olen pyrkinyt noudattamaan suositusta!
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ennen muinoin autoalalla asiakkaat kysyi mitä öljyä uuden auton moottorissa on.
Tiskiltä vastattiin, että minkä öljyfirman tarra on konehuoneessa, niin sen firman moottoriöljyä, mutta älkää kysykö mitä moottoriöljyä...
Vastaus oli siis valmistajan suosittelemaa moottoriöljyä![]()
No nyt pitää venyttää öljynvaihto ensivuoden puolelle niin saa laittaa shelliä koneeseen...
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Täytyykö puimuri nyt myydä pois ?
Kohta loppuu Shell öljyt ja V-Power
Eikös Suomessa juuri vaihdella viimeisiä Shell kylttejä ST1:een...![]()
Fireball
https://www.neste.fi/suositustaulukk...fi&cktest=true
Käyttääkö kukaan Nesteen öljyjä moottoripyörässä. Tekisi mieleni tukea kotimaista valmistusta ja kokeilla.
Onko kenellään kokemuksia.
Tää oli aika hyvä
Kiitos hyvästä kommentista.
Pekka
Mä olen käyttänyt useamman vuoden ilman onglemia. Mopona R1100S.
Vaihdelaatikossa ja perässä Neste Hypoid S 75W90 (GL5).
Moottorissa Neste 1, 5w-50.
Synteettisiä öljyjä kummatkin.
5W-50 moottorissa saattaa tuntua vähän liioiteltua, mutta kesäkuumalla 30 tai 40 menevät turhan laihoiksi, jolloin öljyä alkaa kulua. Muutaman vuonna ajelin liki nollakeleillä, jolloin suositeltu 20W taas oli vähän turhan jäykkää ennen lämpiämistään. Ja koska halusin ostaa omasta firmaa (veronmaksajahan omistavat yli 50% Nesteestä) öljyksi valikoitui mainittu.
Soitin Nesteelle. Perusöljy esim. Synteettinen tehdään Porvoossa, mutta sekoitus lopulliseen muotoon tehdään Nesteen suunnitelmien mukaan Hollannissa, taitaa olla yhteisyritys jonkun kanssa siellä tai on ainakin yhteistyökumppani. Se ei olekaan täysin kotimainen, mutta lähimmäksi paras siltä kannalta ajateltuna.
juuri näin...
Tosin spekulointia perään. Teboil (Lukoiln tytäryhtiö) taitaa tehdä kaikki öljynsä itse Haminassa, joten on vaikea sanoa kumman yrityksen lopputuoteen kotimaisuusaste on isompi. Ero on jokatapauksessa pieni, sillä kummassakin myynihinnasta ~20% on veroa ja kauppiaan osuuskin lienee vähintään samaa luokkaa. Neste on joka tapauksessa oma firma.
Vakavilla asioilla ei pitäisi leikkiä.
Teboil on venäläisen Lukoilin omistama yritys. Alkujaanhan Teboilin edeltäjä oli Suomen Petrooli joka oli saksalaisten, mutta sodan jälkeen saksalainen omaisuus oli luovutettava Neuvostoliitolle ja sitä kautta tämän päivän Teboil on suurin Suomessa oleva venäläisten yritys. Tuo venäläisyys on se este.
Sen voisikin sosialisoida koko Teboilin. Antaa Suomen kansan työläisten eli kansalaisten käyttöön, uusi valtion yhtiö.
Viimeksi muokannut: Ossinmopo; 14.11.2014 klo 14:41.
JEE jee, nyt vaihtuu LuK oilit Duc Oiliin. Well come Advance time!
Tuossa tallin nurkassa näyttääpi olevan vielä kolme litraa tuoretta Castrolia, jos joku vielä sen nimeen uskoo ni hakekoot halvalla pois.
Privalla tavoittaa.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Katselin noita linkkejä edellä. Kyseessä ei näytä olevan taannehtivasti voimaan tuleva normi. Myös ennen sanotun säännön voimaan tulemista kuolleen dinosauruksen hiiliyhdisteet käynevät vastakin.
Vuoden alusta voimaan tuleva muutos koskee vain uusia moottoreita, joiden virheetön toiminta edellyttää vaihtoehtolubrikanttia.
Heilahduskäsi!
Muistakaa sitten käyttää myös vain ja ainoastaan BMW:n suosittelemia renkaita, voi olla että muuten ohjautuvuus ja jousitus tuhoutuu.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mä olen käyttänyt vain Castrolia, joudunko nyt vaihtamaan moottorin ennen kuin voin käyttää uutta yyber öljyä?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
onneksi ei ittellä ole vielä hättää, tallin hyllystä löytyy purkki puimurin ja acsnitserin yhteistyössä suunniteltua ja etenkin puimurin bokseriin kehitettyä hifi-öljyä.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kyllä pärjää, mutta vain silloin, kun huoltoja ei tehdä merkkiliikkeessä.
Merkkiliikkeessä huollon yhteydessä ajoneuvoon ohjelmoidaan öljymerkki, jonka jälkeen muiden öljymerkkien käyttö aiheuttaa suuria ongelmia, jopa moottorin tai voimansiirron rikkoutumisia.