Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 109:een 109:sta
  1. #91
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Tällekin asialle saatiin sitten piste kun liikenneministeri vaihtui Iltalehti: Ei tienkäyttömaksuille! Mahtoiko tuo kansalaisaloite auttaa asiassa?

    Tosin taitaa olla tämäkin päätös voimassa vain toistaiseksi kun on nuo vaalitkin tulossa ja voi vain arvailla mikä etujärjestö tai laitevalmistaja onnistuu myymään ajatuksensa seuraavalle ministerille ...jokin työryhmä täytyy kuitenkin ensi töiksi perustaa tekemään mietintö tai vaikka parikin
    Johan tuon lobattu vakuutusyhtiöille - vai etkö ole huomannut otsikoita iltapäivälehdistössä , vakuutuksesi hinta riippuu nopeuksistasi. Tuota on paha torpata muuten kuin kieltäytymällä seurannasta vetoamalla yksityisyyden suojaan. Pakkohan ne miljoonat seurantalaitteet on jonnekin saada trokattua, luultavasti puolet on jo tehtynä joten saadaan ostaa sitten vanhaa tekniikkaa aluksi. Se onneksi ei toimi kun vuoraa alumiinifolioon
  2. #92
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Johan tuon lobattu vakuutusyhtiöille - vai etkö ole huomannut otsikoita iltapäivälehdistössä , vakuutuksesi hinta riippuu nopeuksistasi.
    Vak.yhtiöillähän on ollut jo jonkin aikaa tälläinen kokeilu olemassa jollain muutaman sadan (?) asiakkaan ryhmällä. GPS kertoo missä, milloin ja lujaako ajellaan ja siten sun riskiprofiili ja sitä kautta vak.maksut määräytyy sitä kautta. Tokihan ensialkuun tuo "myydään" kansalle että sun vak.maksut tippuu tällä tavoin ja heti ekat kymmenet tuhannet lentää lankaan Seuraavaksi tartutaan raippaan ja nostetaan niiden vak.maksuja reippaasti jotka eivät ko. laitetta hommaa ja taas iso osa vakuutuksen ottajista on laitteen hankkimista kyttäämässä. No lopulta tuo osuus kansasta jolla tuo laite jo on, on niin suuri, että siitä tehdään pakollinen ja hups heijaa, meillä on sat.valvonta -systeemi olemassa

    Vak.yhtiöillä on tässä maassa meinaan aika uskomattoman paljon valtaa ja vapauksia päättää omasta asiakaskunnastaan. Erittäin hyvänä esimerkkinä IF, joka profiloi jokaisen pyörämallin ja vak.maksutaso määräytyy sen mukaan. Tällä hetkellä esim. he eivät todellakaan halua uusia 50cc mopoja vakuuttaa ja siksi niiden vuotuiset vak.maksut kaskoineen on jossain n. 2.000e luokassa No ei vaadi mitään ekonomin opintoja tuo kun asiakas äänestää jaloillaan ja ottaa mopovakuutuksensa jostain muualta - tai sitten ottaa sen IF:stä mutta ilman kaskoa

    No ihan samalla tavalla he voivat profiloida nuo GPS-käyttäjät, myöntää heille ensialkuun maksualennusta jne. ja lopulta tosiaan hinnoitella homman niin että se on GPS tai ihan törkeän kalliit vak.maksut => puolipakko ottaa tuo GPS
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  3. #93
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Vak.yhtiöillähän on ollut jo jonkin aikaa tälläinen kokeilu olemassa jollain muutaman sadan (?) asiakkaan ryhmällä.
    Tuon kokeilun pelkkä kuukausimaksu on samaa suuruusluokkaa kuin oma vakuutusmaksuni. Aika paljon saisivat alentaa maksuja, että kannattaisi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #94
    Kuulosti hyvältä kun katsoin uutisista livenä tuon haastattelun että uusi liikenneministeri hautaa tuon hankkeen. Kerrankin löyty ihminen joka osasi ajatella kansan puolesta
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  5. #95
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Tuon kokeilun pelkkä kuukausimaksu on samaa suuruusluokkaa kuin oma vakuutusmaksuni. Aika paljon saisivat alentaa maksuja, että kannattaisi.
    Luonnollisestikin tälle pilotti-ryhmälle annettiin laitteet ilmaiseksi käyttöön ja tuosta on tosiaan jo jokunen tovi aikaa. Tiedä sitten onko tuo kokeilu enää edes voimissaan tahi johtanut mihinkään, mutta ihan vain muistutuksena ettei ole mikään upouusi uutinen tuo GPS + vakuutukset -yhdistelmä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #96
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Luonnollisestikin tälle pilotti-ryhmälle annettiin laitteet ilmaiseksi käyttöön ja tuosta on tosiaan jo jokunen tovi aikaa. Tiedä sitten onko tuo kokeilu enää edes voimissaan tahi johtanut mihinkään, mutta ihan vain muistutuksena ettei ole mikään upouusi uutinen tuo GPS + vakuutukset -yhdistelmä
    Varmaan se uutisia kaivelemalla löytyisi, mutta oma muistikuvani on, että saivat laitteet ja asennukset, mutta joutuivat maksamaan kuukausimaksut liittymästä (luokkaa kymppejä kuukaudessa).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #97
    Ilmoittautuessaan mukaan pilottiin asiakas maksaa laitteistosta ja ensimmäisen vuoden palvelumaksusta yhteensä 349 euroa. Vastaavasti asiakas saa Pohjola Vakuutukselta 10 prosentin alennuksen liikenne- ja vapaaehtoisen autovakuutuksen maksuista, niin pitkään kuin pilottiin liittynyt auto ja asiakas ovat Pohjolassa vakuutettuina.
    https://www.pohjola.fi/pohjola?cid=331208551&srcpl=3
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  8. #98
    No siinähän se Montakohan noista tuolloin mukaan lähteneistä on yhä systeemissä mukana, vai onko järjestelmä jo lakkautettu? Meinaan jos 3v pitää systeemiä ensin kuolettaa ja 2009 tuo startattiin, niin...
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #99
    Huomasin tän topikin aamupäivällä töissä(puhelimella), ja heti kun pääsin himaan ni pankkitunnuksia esiin ja allekirjottaan...reilu 3kk sitten päättynyttä alotetta
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  10. #100
    Eli tuon mukaan olisi pienemmät vakuutus maksut ja sitten jos ne km-verojen perusteella olisi perinyt multa veroa. Niin halvemmaksi olisi tullut mitä nyt. Mutta en todellakaan halua että joku pääsee näkee miten ajan, missä, milloin...
    Jos on jotain laitonta, niin poliisi kyllä saa saada rysänpäältä.

    Koska kyllä jokainen osaa ajatella, että kun saadaan kansalaisten autot yhteiseen GPS-paikannus järjestelmään, niin ei mene kauaan kun keksitään, että voidaan sakottaa samalla, pakkisakot, tyhjäkäynti sakot, liikennevaloihin jne
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  11. #101
    Jokainen joka pitaa smartphonea paalla ajon aikana, rekisteroi kaikki liikkeensa, puhelunsa txtviestinsa ja nykyaan varmaankin jo pierunsakin kansainvaliseen tietokantaan, etta tarvetta lisalaitteille ei ole. Pitaisi naiden tietojen perusteella laittaa homma toimimaan. Tietojen saanti Big Brotherilta on se pulma miksi lisaa tracking deviceja tyrkytetaan massalle.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  12. #102
    Pelkkä GSM-verkkopaikannus ei vaan ole kovin tarkka. Puhelin hyppii parhaan kuuluvuuden mukaan tukiasemasta toiseen ja muutenkin puhutaan jostain vähintään kymmenien metrien "paikannus"tarkkuudesta, ehkä jopa 100m. Maaseudulla tukiasemaverkko vain harvenee entisestään, jolloin tuo tarkkuuskin heikkenee samassa suhteessa. Mittaukseen kun kuitenkin tarvitaan vähintään kahden, mieluiten kolmen tukiaseman tiedot

    Toki tuollainenkin mittaustarkkuus riittänee jos Suomi jaetaan karkeasti alueisiin, blockeihin, joilla liikkuminen on sitten jonkin hintaista, johonkin aikaan. Toki näiden blockien rajoilla liikkuminen on sitten se hankala osuus ja se pitäisikin tällöin mennä koko reitti sen halvemman blockin mukaan kun ei ole 100% varmuutta että ollaan liikuttu just sillä kalliimmalla puolella. Mutta erottele tästä sitten mennäänkö kavellen, fillarilla, prätkällä vaiko kenties bussilla. Joku keskustan 40km/h nyt ei ole kummoinen suoritus kunnon pyöräilijälle, 50cc mopoilijasta nyt puhumattakaan. Känny on taskussa joka tapauksessa ja se tiedä mitään minkä kyydissä kulkee
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #103
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Känny on taskussa joka tapauksessa ja se tiedä mitään minkä kyydissä kulkee
    Ei tieda ei, mutta tarvittaessa on yllattavan helppo hakkeroida sisaan yksittaiseen smartphoneen ja pistaa kuuntelu paalle, jolloin aanista selviaa aika paljon. Rukoilkaamme etta tahan ei ikina paadyta massamittaisesti.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  14. #104
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Pelkkä GSM-verkkopaikannus ei vaan ole kovin tarkka. Puhelin hyppii parhaan kuuluvuuden mukaan tukiasemasta toiseen ja muutenkin puhutaan jostain vähintään kymmenien metrien "paikannus"tarkkuudesta, ehkä jopa 100m. Maaseudulla tukiasemaverkko vain harvenee entisestään, jolloin tuo tarkkuuskin heikkenee samassa suhteessa. Mittaukseen kun kuitenkin tarvitaan vähintään kahden, mieluiten kolmen tukiaseman tiedot
    Voi kun kyse olisikin vain gsm-paikannuksesta, mutta kun älypuhelimissa myös gps-sijaintitietoa kerätään. Niin googlen, applen kuin microsoftinkin pilveen menee sijaintidataa niin "varkaudenestopalvelun" kuin monen muunkin tekosyyn varjolla. Samoin paikalla kuuluvien wlanien tietoja voidaan hyödyntää vaikka gps olisi pois pelistä. Ohessa yksi linkki aihetta sivuten.

    http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288726635530.html
  15. #105
    Mullakin liian uusi puhelin 24.04.2008 näyttää olevan rakennettu, mutta kyllä seuraaminen onnistuu, mutta luotan siihen että ei kukaan edes halua, kun ei ole aihetta. Ja ei varmaan ole niin tarkka edes, toivottavasti.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  16. #106
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Niin googlen, applen kuin microsoftinkin pilveen menee sijaintidataa niin "varkaudenestopalvelun" kuin monen muunkin tekosyyn varjolla.
    Kellä menee, kellä ei

    Itse en ole koskaan moisia toimintoja phonesta aktivoinut, sen GPS ja WLAN ovat aina pois päältä kun en niitä nimenomaisesti tarvitse, jne. Kyse ei ole mistään vainoharhaisuudesta tms. mutta miksi toimisin toisin kun mistään em. ei ole minulle yhtään mitään hyöyä, päin vastoin, pelkkä wlan esim. syö akun aika nopsaan finaaliin

    Eli ainakin minun tapauksessani joutuvat kyllä tyytymään ihan GSM-verkon omaan tarkkuuteen paikannuksissaan. Toki tuotakin hiukan aikaa seuraamalla käy varmasti hyvin selväksi missä vietän päiväni tai yöni, missä käyn kaupassa, harrastuksissa, jne. Mutta jos jotakuta tuollainen tosiaan kiinnostaa, niin huh huh, hankkikoon elämän
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  17. #107
    Monet sovellutukset ja appsit lahettavat dataa vaikka ne kytkisi pois kaytosta. Vaikka kaantaa virrat pois niin ei auta, pystyy jaljittamaan. Akun irroitus ainoa keino ja kaikistahan sita ei edes saa irti. Miksikohan..?. Kai niissa joista se irtoaa alkaa kohta olla sisaanrakennetut vara-akut piilossa, ettei kaveri katoa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  18. #108
    iOS:lle on sovellus Normal. Se mittaa sovellusten akun käyttöä taustalla ja edessä. Samalla se tulee listanneeksi ne softat, jotka käyttävät sijaintipalveluita yms.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  19.  
  20. #109
    Eikös uusin liikenneministeri aio torpata tämä pay as you drive systeemin. Sehän on alunperin PANDA-projektin nimellä kulkenut yritysten lobbaama ajatus. Eli bisnesmiehet itselleen tekemässä bisnestä (Aplicom ja Nokia jotka ovat valmistajia). Harmi että Kyllönen uskoi ja luuli työpaikkojen tulevan Suomeen. Kyllä ne laitteet olisi tehty Kiinassa.

    Pohjola Vakuutus, Aplicom, Nokia, Destia ja Astarte, eli PANDA.
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234