Johan tuon lobattu vakuutusyhtiöille - vai etkö ole huomannut otsikoita iltapäivälehdistössä , vakuutuksesi hinta riippuu nopeuksistasi. Tuota on paha torpata muuten kuin kieltäytymällä seurannasta vetoamalla yksityisyyden suojaan. Pakkohan ne miljoonat seurantalaitteet on jonnekin saada trokattua, luultavasti puolet on jo tehtynä joten saadaan ostaa sitten vanhaa tekniikkaa aluksi. Se onneksi ei toimi kun vuoraa alumiinifolioon![]()
Vak.yhtiöillähän on ollut jo jonkin aikaa tälläinen kokeilu olemassa jollain muutaman sadan (?) asiakkaan ryhmällä. GPS kertoo missä, milloin ja lujaako ajellaan ja siten sun riskiprofiili ja sitä kautta vak.maksut määräytyy sitä kautta. Tokihan ensialkuun tuo "myydään" kansalle että sun vak.maksut tippuu tällä tavoin ja heti ekat kymmenet tuhannet lentää lankaanSeuraavaksi tartutaan raippaan ja nostetaan niiden vak.maksuja reippaasti jotka eivät ko. laitetta hommaa ja taas iso osa vakuutuksen ottajista on laitteen hankkimista kyttäämässä. No lopulta tuo osuus kansasta jolla tuo laite jo on, on niin suuri, että siitä tehdään pakollinen ja hups heijaa, meillä on sat.valvonta -systeemi olemassa
Vak.yhtiöillä on tässä maassa meinaan aika uskomattoman paljon valtaa ja vapauksia päättää omasta asiakaskunnastaan. Erittäin hyvänä esimerkkinä IF, joka profiloi jokaisen pyörämallin ja vak.maksutaso määräytyy sen mukaan. Tällä hetkellä esim. he eivät todellakaan halua uusia 50cc mopoja vakuuttaa ja siksi niiden vuotuiset vak.maksut kaskoineen on jossain n. 2.000e luokassaNo ei vaadi mitään ekonomin opintoja tuo kun asiakas äänestää jaloillaan ja ottaa mopovakuutuksensa jostain muualta - tai sitten ottaa sen IF:stä mutta ilman kaskoa
No ihan samalla tavalla he voivat profiloida nuo GPS-käyttäjät, myöntää heille ensialkuun maksualennusta jne. ja lopulta tosiaan hinnoitella homman niin että se on GPS tai ihan törkeän kalliit vak.maksut => puolipakko ottaa tuo GPS![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kuulosti hyvältä kun katsoin uutisista livenä tuon haastattelun että uusi liikenneministeri hautaa tuon hankkeen. Kerrankin löyty ihminen joka osasi ajatella kansan puolesta
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Luonnollisestikin tälle pilotti-ryhmälle annettiin laitteet ilmaiseksi käyttöön ja tuosta on tosiaan jo jokunen tovi aikaa. Tiedä sitten onko tuo kokeilu enää edes voimissaan tahi johtanut mihinkään, mutta ihan vain muistutuksena ettei ole mikään upouusi uutinen tuo GPS + vakuutukset -yhdistelmä![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
https://www.pohjola.fi/pohjola?cid=331208551&srcpl=3Ilmoittautuessaan mukaan pilottiin asiakas maksaa laitteistosta ja ensimmäisen vuoden palvelumaksusta yhteensä 349 euroa. Vastaavasti asiakas saa Pohjola Vakuutukselta 10 prosentin alennuksen liikenne- ja vapaaehtoisen autovakuutuksen maksuista, niin pitkään kuin pilottiin liittynyt auto ja asiakas ovat Pohjolassa vakuutettuina.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Huomasin tän topikin aamupäivällä töissä(puhelimella), ja heti kun pääsin himaan ni pankkitunnuksia esiin ja allekirjottaan...reilu 3kk sitten päättynyttä alotetta![]()
'03 Sv1000
'00 Cbr600f
'03 cbr954
'11 Wildcat500
'09 ds450
'11 690smcEvo2
'08 rc8
'11 690smcEvo2
´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Eli tuon mukaan olisi pienemmät vakuutus maksut ja sitten jos ne km-verojen perusteella olisi perinyt multa veroa. Niin halvemmaksi olisi tullut mitä nyt. Mutta en todellakaan halua että joku pääsee näkee miten ajan, missä, milloin...
Jos on jotain laitonta, niin poliisi kyllä saa saada rysänpäältä.
Koska kyllä jokainen osaa ajatella, että kun saadaan kansalaisten autot yhteiseen GPS-paikannus järjestelmään, niin ei mene kauaan kun keksitään, että voidaan sakottaa samalla, pakkisakot, tyhjäkäynti sakot, liikennevaloihin jne
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Jokainen joka pitaa smartphonea paalla ajon aikana, rekisteroi kaikki liikkeensa, puhelunsa txtviestinsa ja nykyaan varmaankin jo pierunsakin kansainvaliseen tietokantaan, etta tarvetta lisalaitteille ei ole. Pitaisi naiden tietojen perusteella laittaa homma toimimaan. Tietojen saanti Big Brotherilta on se pulma miksi lisaa tracking deviceja tyrkytetaan massalle.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Pelkkä GSM-verkkopaikannus ei vaan ole kovin tarkka. Puhelin hyppii parhaan kuuluvuuden mukaan tukiasemasta toiseen ja muutenkin puhutaan jostain vähintään kymmenien metrien "paikannus"tarkkuudesta, ehkä jopa 100m. Maaseudulla tukiasemaverkko vain harvenee entisestään, jolloin tuo tarkkuuskin heikkenee samassa suhteessa. Mittaukseen kun kuitenkin tarvitaan vähintään kahden, mieluiten kolmen tukiaseman tiedot
Toki tuollainenkin mittaustarkkuus riittänee jos Suomi jaetaan karkeasti alueisiin, blockeihin, joilla liikkuminen on sitten jonkin hintaista, johonkin aikaan. Toki näiden blockien rajoilla liikkuminen on sitten se hankala osuus ja se pitäisikin tällöin mennä koko reitti sen halvemman blockin mukaan kun ei ole 100% varmuutta että ollaan liikuttu just sillä kalliimmalla puolella. Mutta erottele tästä sitten mennäänkö kavellen, fillarilla, prätkällä vaiko kenties bussilla. Joku keskustan 40km/h nyt ei ole kummoinen suoritus kunnon pyöräilijälle, 50cc mopoilijasta nyt puhumattakaan. Känny on taskussa joka tapauksessa ja se tiedä mitään minkä kyydissä kulkee![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Voi kun kyse olisikin vain gsm-paikannuksesta, mutta kun älypuhelimissa myös gps-sijaintitietoa kerätään. Niin googlen, applen kuin microsoftinkin pilveen menee sijaintidataa niin "varkaudenestopalvelun" kuin monen muunkin tekosyyn varjolla. Samoin paikalla kuuluvien wlanien tietoja voidaan hyödyntää vaikka gps olisi pois pelistä. Ohessa yksi linkki aihetta sivuten.
http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288726635530.html
Mullakin liian uusi puhelin 24.04.2008 näyttää olevan rakennettu, mutta kyllä seuraaminen onnistuu, mutta luotan siihen että ei kukaan edes halua, kun ei ole aihetta. Ja ei varmaan ole niin tarkka edes, toivottavasti.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kellä menee, kellä ei
Itse en ole koskaan moisia toimintoja phonesta aktivoinut, sen GPS ja WLAN ovat aina pois päältä kun en niitä nimenomaisesti tarvitse, jne. Kyse ei ole mistään vainoharhaisuudesta tms. mutta miksi toimisin toisin kun mistään em. ei ole minulle yhtään mitään hyöyä, päin vastoin, pelkkä wlan esim. syö akun aika nopsaan finaaliin
Eli ainakin minun tapauksessani joutuvat kyllä tyytymään ihan GSM-verkon omaan tarkkuuteen paikannuksissaan. Toki tuotakin hiukan aikaa seuraamalla käy varmasti hyvin selväksi missä vietän päiväni tai yöni, missä käyn kaupassa, harrastuksissa, jne. Mutta jos jotakuta tuollainen tosiaan kiinnostaa, niin huh huh, hankkikoon elämän![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Monet sovellutukset ja appsit lahettavat dataa vaikka ne kytkisi pois kaytosta. Vaikka kaantaa virrat pois niin ei auta, pystyy jaljittamaan. Akun irroitus ainoa keino ja kaikistahan sita ei edes saa irti. Miksikohan..?. Kai niissa joista se irtoaa alkaa kohta olla sisaanrakennetut vara-akut piilossa, ettei kaveri katoa.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
iOS:lle on sovellus Normal. Se mittaa sovellusten akun käyttöä taustalla ja edessä. Samalla se tulee listanneeksi ne softat, jotka käyttävät sijaintipalveluita yms.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Eikös uusin liikenneministeri aio torpata tämä pay as you drive systeemin. Sehän on alunperin PANDA-projektin nimellä kulkenut yritysten lobbaama ajatus. Eli bisnesmiehet itselleen tekemässä bisnestä (Aplicom ja Nokia jotka ovat valmistajia). Harmi että Kyllönen uskoi ja luuli työpaikkojen tulevan Suomeen. Kyllä ne laitteet olisi tehty Kiinassa.
Pohjola Vakuutus, Aplicom, Nokia, Destia ja Astarte, eli PANDA.