Kiitos vinkeistä - olin jo ehtinyt pirauttaa paikalliseen mp-huoltoon, jossa suostuivat ottamaan homman välitöinään. Heillä oli Bilteman erikoistyökalu, jolla holkin sai jurskautettua kireäksi (nykykuvastosta en tuota kalua löytänyt). Hintaa pyysi 0€, mihin en suostunut (PWR-Moto).
Lisäys: On se niittauskalu yhä Bilteman mallistossa: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...tisarja-12953/
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 28.07.2014 klo 20:19.
cccccccccccc
Viimeksi muokannut: AVirtanen; 24.09.2014 klo 21:16.
Aprilia RS125 04 > Aprilia RS125 06 > Honda RS125 > Yamaha R6 05 > Kawasaki ZX6R 636C 05 > Aprilia RSV 1000 R 08
Korjaamokäsikirjan mukaan tuo merkkivaloyhdistelmä (sivujalka+yleisvaara+err) tarkoittaa Can-väylän kommunikaatio-ongelmaa ECUn ja mittariston välillä.
Itse lähtisin käymään liittimiä läpi ja sprayaamaan niihin kosteutta syrjäyttävää öljyä.
Tarkista ensimäiseksi se mittariston liitin siitä mittariston takaa. Siitä murtuu herkästi ne kiinni pitävät kynnet ja sit se saattaa olla just sillai hollilla siinä paikoillaan että välillä toimii, välillä ei.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Kiitoksia vastauksista! Täytyy huomenna vähän purkaa ja toivoa että olisi liitin/liitos vika, ettei sen suurempi
-Antti
Aprilia RS125 04 > Aprilia RS125 06 > Honda RS125 > Yamaha R6 05 > Kawasaki ZX6R 636C 05 > Aprilia RSV 1000 R 08
Samoin kannattaa aukoa penkin alta / takaa kaikki liittimet, etenkin takapenkin alta löytyvän ecun isot riviliittimet ja katso ettei ole vesi löytänyt tietään sinne. Kontaktisprayta vaan ronskisti jokaiseen liittimeen.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Nyt kun tuli sitten purettua keula paljaaksi, niin ennenkuin ehtisin edes yhtään liitintä avaamaan, koko vehje pimenieli valot ja mittaristo "toimii" eli varotuskolmiot palaa jne. Kun painaa startista niin ei edes yritä pyöräyttää starttia, ainoastaan kuuluu kun bensapumppu pumppaa ainetta.... Voi luoja. Avasin kaikki löytämäni liittimet ja laitoin elektroniikkaspraytä, ei vaikutusta.
Sulakkeet jo katsoin, kaikki ehjiä....
Mitäköhän sitä sitten tekisi? Onko muuten teidän aprilioissa teipattu johdot sellasella erkkariteipin olosella teipillä?
-Antti
Aprilia RS125 04 > Aprilia RS125 06 > Honda RS125 > Yamaha R6 05 > Kawasaki ZX6R 636C 05 > Aprilia RSV 1000 R 08
Irroita akun miinusnapa ennen liittimien availua.
Eräs mystisten sähkövikojen aiheuttaja saattaa olla nopeusmittarin anturi (lähde: internet) . Seuraa johtoa takajarrusatulalta alkaen ja irroita moottorin oikealta puolelta kolminapainen liitos. Kokeile käynnistää tämän jälkeen.
Eihän tappokatkaisijan nappi ole pohjassa, eihän ? Painele nappia edestakaisin ja katso että se jää yläasentoon. Jos pyörä toimi kunnolla ennen pesua ja mittariston ropaamista, vika lienee siellä. Irroita mittariston piuha, kuivaa liitos paineilmalla ja suihkuta elektrosprayta liittimeen. Virrat päälle ja liikuttele liitosta. Tarkasta myös vasemman etukatteen sisällä olevat liitokset kuivaamalla ja elektrospraylla.
Syttyykö vapaa-valo mittaristoon missään vaiheessa ?
Entäs seisontajalan valo ?
A.D
Kiitos vastauksesta!
Tosiaan itsekin luin tuosta nopeusmittarin anturista. Tapponappi on yläasennossa, ala-asennossa ei pyöri edes tuo bensapumppu.
Vapaavalo ei ole syttynyt missään vaiheessa kun on ollut tuota mittaristo ongelmaa... Mittariston johdon liittimessä ei varmaankaan ole vikaa, sitä on tässä nyt tullu spreijailtua ja väänneltyä.
Nyt alkoi startti pyöriä, mutta ei lähtenyt käyntiin... Hetkeä myöhemmin startti ei enää pyörinyt.
Oivoi
-Antti
Aprilia RS125 04 > Aprilia RS125 06 > Honda RS125 > Yamaha R6 05 > Kawasaki ZX6R 636C 05 > Aprilia RSV 1000 R 08
Hah en tiedä onko tämä nyt edistystä, mutta nyt err teksti katosi, ja tilalle tuli numero 1, öljynpainevalo ja EFI valo seuraksi
Mitäköhän se tämä nyt tarkoittaa?
Startti ei vieläkään pyöri...
-Antti
Viimeksi muokannut: AVirtanen; 18.07.2014 klo 22:31.
Aprilia RS125 04 > Aprilia RS125 06 > Honda RS125 > Yamaha R6 05 > Kawasaki ZX6R 636C 05 > Aprilia RSV 1000 R 08
Varsinainen vikakoodi pitäisi tulla näyttöön siten, että virtojen ollessa päällä painat ohitusvalonappia (= nappi joka väläyttää pitkiä/starttaa kierrosaikalaskurin) 15 s ajan.
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 18.07.2014 klo 22:41.
Hmmm... ainakaan en vikakoodeja saanut ulos, mutta öljynpainevalo sammuu, kun koskee pitkiten väläytys nappulaan!
Osaako kukaan sanoa, että onko liikkeellä mitään vastuuta asiassa? Jos vaan antaisi mopon olla ja veis takasi liikkeeseen?
Aprilia RS125 04 > Aprilia RS125 06 > Honda RS125 > Yamaha R6 05 > Kawasaki ZX6R 636C 05 > Aprilia RSV 1000 R 08
Laitahan akku lataukseen ja ala litkiä kaljaa. Voi olla, ettei jaksa pyöriä virran vähyyttä, saati antaa riittävää sytytysvirtaa. Otitko sen nopeusmittarin anturin jo irti ?
A.D
Pläräsin korjaamomanuskaa etiäpäin: Myös se 9V näyttämä on oire tietokatkosta mittariston ja ECUn välillä; ei siis indikoi oikeaa jännitetasoa. Pyörää käynnistettäessä ECU odottaa lupaa mittaristolta ennen kuin päräyttää koneen tulille.
Jos laitat sp-osoitteen yksityisviestinä, niin lähetän sinulle tuon manuaalin. Tai no kaikki muutkin halukkaat saavat sen free-of-charge...![]()
Myyjäliikkeellä on virhevastuu ja koska ostohetkestä on kulunut alle 6 kk, olettama on että virhe on ollut pyörässä jo ostohetkellä eikä sinun tarvitse siitä sen enempiä tapella.
Toki jos myyjä seurailee tätä palstaa ja tuo pesu on ongelmaan jotenkin yhteydessä, niin tilanne voi olla toinen. Vaan kannattaahan myyjään olla yhteydessä ja vaatia vian korjaamista.
Niin, vähän hankala tilanne on kyseessä, jos koko ongelma johtuu mittariston hajoamisesta sinne pesussa menneen veden seurauksena. Ja siihenhän tuo minusta viittaa, jos kerran mittaristo sekosi ja sen sisältä löytyi vettä. Ja jos vielä tosiaan koneen käynnistyminen manuaalinkin mukaan tarvitsee mittariston luvan.
Se on sitten korvausvastuun kannalta oma lukunsa, että pitääkö pyörän kestää normaali vesiletkulla pesu vai mikä on pesijän vastuu. Minulla ei tuohon ole vastausta.
Kiitoksia kaikille avusta! Mukava että täällä on noin paljon avuliasta porukkaa
Akku tosiaan nyt sitten simahti, laitoin lataukseen ja avasin kaljan. Täytyy vielä huomenna katsoa se
nopeusmittarin anturi.
Hei muuten mikä ihme mahtaa olla sellainen tarralla kiinni oleva musta mökkylä jossa on vihreä ledi, se löytyy oikenapuoleisen moottorin posken yläpuoleltalisäksi ihmettelen kauheasti että mikä tarkoitus on pierburgin tötsällä johon menee letkuja.
Tämä löytyy kun purkaa keulan auki, mittariston alapuolelta. Yksi letkun paikka on auki enkä löytänyt tähän kuuluvaa letkua mistään, puuttuuko tarkoituksella?
Selitys oli huono, mutta nyt ei tässä mielentilassa parempaankaan pystynyt.
Huomenna jatkuu Italian insinöörien työn tutkiminen.
Kiitoksia vielä!
-Antti
Aprilia RS125 04 > Aprilia RS125 06 > Honda RS125 > Yamaha R6 05 > Kawasaki ZX6R 636C 05 > Aprilia RSV 1000 R 08
Se tarralla kiinni oleva on varmaankin PC:n (Power Commanderin) pulikka joka ohittaa / eliminoi lambda-anturin. Jos ecusta on kytketty käyttöön MAP2, ei tuota pulikkaa tarvitse. MAP1:sen kanssa siitä on se ilo, että voi PC:llä ruuvata syötöt mieleisekseen eikä lambda sotke / korjaa sitä.
Se pierupuggi siellä etukatteen sisällä on sen "ram-air" systeemin "servo" joka avaa ja sulkee läppää joka sallii lisäilman ottamisen sieltä "keulaportista" silloin kun sulla on riittävästi nopeutta ja jenkaa koneessa.
Siitä kuuluukin olla yksi tötterö auki, siihen tulee ympäröivän ilman ilmanpaine.
Jos tuntuu ettet saa liikkeen kanssa mitään diiliä aikaiseksi, niin konkurssiin et joudu jos eBaysta ostat käytetyn mittariston. Ajonestot sun muut on omassa erillisessä boksissa, joten mittariston voi vaihtaa tuosta noin vain ilman että pitää koodata avaimia tms.
Ninja-edit: jos olet jostain pääkaupunkiseudulta, niin mikäli et saa itse kuntoon, niin vie pyörä MJL-huoltoon. Siellä on Matti treenannut mystisten haamuvikojen metsästystä mun pyörän kanssa niin paljon että se varmaankin löytää sulle vian helpohkosti![]()
Viimeksi muokannut: D-Iivil; 19.07.2014 klo 01:21.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Oon pannut merkille, että jokainen muu kuin akun lataukseen liittyvä outo sähköhärö/ vika on liittynyt täällä kakkoskopan Milleihin/ Tuonoihin. Sitten tuli tämä vastaan, joka hieman selittääkin tuntemusta, että se ykköskoppanen oli onnistunut painos:
The gen 2 also has a CANBUS electrical system as pioneered by BMW. To me, this would be one reason I would prefer a gen one. When or if something goes wrong with CANBUS, it can be a nightmare, where the conventional system is relatively easy for anyone to fix, the CANBUS cannot.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joo, ja nuo latausongelmatkin ovat hyvin pitkäli kakkoskoppaisten ongelmia. Ykkösissä staattoritkin kestivät paremmin :-D
Jos Mario ja Luigi olisivat jokaisessa liitoksessa käyttäneet sen paskan markan liittimen sijaan edes kolmen markan liitintä, niin näitä sähkövikoja olis varmasti huomattavasti vähemmän. Käsittämätöntä touhua ryssiä hyvä pyörä tommosella huonolla säästöllä.. se että jos pyörän hinta olis ollut uutena satasen kalliimpi laadukkaiden liittimien takia, ei varmaan olisi ihan älyttömästi myynteihin vaikuttanut.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Noniin! Nyt on askartelutarvikkeita, josko se staattori alkais kestämään rääkkäystä vähän paremmin kun saa öljysuihkua niskaansa
![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
No voihan vittu. Hienosti alkoi tämä päivä. Rupesin tuota staattorin öljymodia tekemään ja aloitin laskemalla koneesta pois vanhat öljyt. Magneetti"proppu" näyttikin sitten tältä:
Eli mistähän vidusta tuota lastua irtoaa? Kirkasta metallia on ja aika isoja paloja on tuohon magneettiin kertynyt. Suurimmat olivat kooltaan 2mm x 1mm. Samanlaisia kirkkaita lastuja on myös suodattimen lameleissa.
Voi perkeleen perkele.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ensimmäinen asiantuntija-arvio.... vaihteisto? Lastun pitää kuitenkin tarttua magneettiin.
Btw. mullakin on nyt Mille, se vanhakoppainen. Jahka saadaan Taunon trick bitsit siihen kiinni, ja solari ehjäks, pääsee taas baanalle.
Tauno puki mekon...
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mimmosta lastua laakerista irtoaa?
Ehjä alakerta mulla onneksi on olemassa josta oli tarkoitus rakentaa talven aikana big-bore kone.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Otas nuo lastut pois magneetista ja pese esim bensalla puhtaaksi(tai dippaat koko propun liuottimeen). Eikö lastun väri kerro jo jotain?
Husabergissa tumman lastun pysty yhdistää heti vaihteistoon
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Voisiko tuo lastu olla peräisin aiemmista porsimisista ? Ilmeisesti ainankaan öljynlauduttimen kierto ei tyhjene öljynvaihdon yhteydessä. Koska viimeeksi vaihdoit öljyt ? Uudet suotimet ja öljyt sisään ja katsoo tilanteen viikon päästä, tuleeko lastua lisää suotimeen tai öljyproppuun. Mites öljytankki, voisiko sinne pohjalle jäädä muhjua aiemmista damageista ?
A.D