Mistä jengi on ostellut noita 40 koon suuttimia kytkimille?Ei oikein kirjekuoripakettia varten viitsi tilata ulkomailta mtuta joskus suomalaisista liikkeistä asiaa kysellessä nostivat vaan kädet pystyyn.Teksi mieli saada vapaan hakemisesta iisimpää,parantaa vissin samalla hiukan vaihteiston toimintaa.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Viimeksi muokannut: D-Iivil; 30.06.2014 klo 11:26.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Hyvä että toimii.Mullakin oli yhdessä vaiheessa tukos eikä se paineilmallakaan auennut.Huomasi vaan tankatessa kun korkin aukas että vettä valui tankin sisälle.Ei aiheuttanut kyllä mitään käyntihäiriöitä,bensan etanolin kanssa varmaan suoraan koneen läpi.
Taisi olla jonkinnäköinen bakteerileväviljelmä minkä sen tukoksen aiheutti,paksua vahvaa tavaraa joka tuli ihan sylinterimuodossa lopulta ulos.Huomautan vielä että ne letkut on helppo saada puristuksiin kun tankkia nostelee/laskee.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Sori pieni OT
Minusta on hienoa että D-livil jaksaa "painia" tuon pyörän kanssa. Itselläkin ehkä hermot olisi mennyt, mutta sitä varten nämä harrastukset ja yleensä sitä harrastusta ei kannata rahassa mitata ja nostan hattua, että esim jaksaa jakaa niitä täällä. Ei se minusta sitä merkin asemaa huononna, se on huono juttu jos joku niin ajattelee. Täältä on esim hyvä katsoa sitten mallia jos tulee about samoja vikoja...No nekin on harvinaisi jotka tutkii ensin ja sitten kyselee.
Hienoa D-livil että toimii![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Määpäs komppaan tätä kommenttia. Ihan samat ajatukset herran painista pyöränsä kanssa. Se vaan on joskus niin, että ku se "maanantaikappale" osuu kohdalleen niin merkillä ei juuri ole väliä. Ja mitä monimutkaisempia kokonaisuuksia, sitä kovempi potentiaali todelliseen sirkukseen on olemassa. Mut D-livil on kyllä vetäny omaa sirkustaan tosi mallikkaasti ja systemaattisesti läpitte. Näistä kokemuksista hyötyy takuulla joku muukin jossain, joskus!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ihan vaan ettei uskota että nää pyörät on jostain sokerista tehty.Oma ja kaverin pyörä' seisoo peittämättömänä koko kauden,saa kärsiä kaikki sateet yms.Tuli tääkin kausi avattua liian aikaisin,kahdesti olen lumisateessakin ajellut.
Ei mitään sähkövikoja,kertaakaan jättänyt tien päälle.Taino vale sekin kerran ei lähtenyt heti käyntiin kaupan pihassa kun kevättohkeissani olin unohtanut kiristää akkukaapelien ruuvit.
Tuo peitteen alla oleva triple joka viettää aikansa tallissa taas on kärsinyt kosteuden aiheuttamista käyntihäiriöistä pitkin kevättä.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Kiits kiits. Voisin jossain vaiheessa kirjoittaa tiivistelmän näistä mun kohtaamista oireista ja niiden ratkaisuista niin ei muiden tarviis pohtia ihan niin kauaa missä mättää jos vastaavia oireita tulee eteen![]()
300km tuli ajeltua tänään, neuroottinen pelko perseessä et onhan kaikki nyt kunnossa![]()
On tuossa vielä huoltolistalla tehtäviä juttuja, jarrulevyt pitänee eteen uusia kun täryyttää jarruttaessa aika lailla (ei auta niittien herkistely) ja etusatulat pitäs räjäyttää nyt kun uudet tiivisteet viimein saapui.
Niin ja staattorin koppa pitää vielä avata, tihkuu snadisti öljyä kun onnistuin kädettämään uuden tiivisteen asennuksen kertaalleen. Onneksi vuotaa niin vähän että on vara odotella että saksasta tilaamani varatiivisteet saapuvat. Ei kestä perse ostella Sumekolta 53e hintaisia paperitiivisteitä (saksalaisessa verkkokaupassa on 4.8e kpl ja toimituskulut viidelle tiivisteelle teki 9.9e).
Edit: ja tolle takajarrulle pitäs tehä joku pysyvä korjaus. Varmaan jalkatappisarjan joutuis ostamaan että sais sen pääsylinterin parempaan paikkaan. Samalla sais sit quickshifterinkin helpommin asenneltua.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Jep, niin aattelinkin. Ainakin yksi mäntä vuotaa sen verran että kerää ilmaa systeemiin (myös mäntä oli märkä jarrunesteestä) ja muutama oli jumelissa kun palat vaihdoin alkukesästä. Sain ne kuitenkin liikkumaan ok kun pumppasin männät niin ulos kuin satulat räjäyttämättä sain ja putsasin.
KTM:ltä löytyy tuohon käypäiset tiivisteet satuloihin. Vuoden 2006 Superdukessa on samat satulat![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Oo ny varovainen, senki kaa mitä kaikkee paljastat. Sulla ku ollu niin paska tuuri ton vehkeen kaa, niin viel joku virkaintoinen verovirkailija lukee sun tiivistelmään, laskee rosenteist et mopo on uusittu ja vaatii sulta siit viel autoveron![]()
Herkistä ne satulat nyt eka, noita levyjä ku ei ihan helpolla paskaks saa![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Kyllä tuo takajarru on kans yks.. Ei välttämättä tappisarja tee autuaaksi kokemusta onSe ilmaus on se juttu joskus luonaa ja joskus ei
![]()
No kun oiskin se ilmaus. Viimeksi tein sen niin tunteella ja taidoilla kuin vaan mahdollista ja jarrusta tuli helevetin hyvä ja kesti kadulla ajoa monta tonnia ilman veltostumista. Sitten vein pyörän dynoon ja sieltä pois lähtiessä olikin sitten taas vetelä pedaali. Eli joku lämpö-tärinä-hässäkkä siinä on.
Aattelin että askartelen RSV4:sen tappisarjan ja pääsylkän, se on interwepin mukaan ollut vissiin ihan toimiva ratkaisu niille ketkä sen on väsänneet![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ei Milles mitään takajarruu tarvi, polkee vaan pienempää vaihdetta niin takanen piirtää mustaa viivaa asfalttiin.
Mulla ku oli Mille, niin jokunen liputtaja kävi ihmettelemässä miks vedän takapyörän lukkoon Palmasin jarruun?
Infosin etten ees koske takajarruun, piirtää sitä viivaa ihan vaan pienemälle pykältäessä, luistokytkimestä huolimatta.
Vaikka kyllä se takajarru mulla toimi, kun ilmasin kunnolla.
Enemmänkin oli ongelmia kytkimen irrottamisen kanssa, joka ratapäivän jälkeen joutu kytkimen ilmaamaan jos halus viel löytää vapaa vaihteen...
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Ainiin, tässä luvattu kollaasi RSV:n oireista, taudeista ja lääkkeistä:
Oire: moottorista alkoi kuulua kilinää kylmällä koneella, kilinä poistui koneen lämmettyä. Kilkatuksen taltioin videolle, ja tähän on hyvä verrata jos RSV alkaa pitää ylimääräistä ääntä:
https://www.youtube.com/watch?v=TBeF18cumxw
Tauti: imuventtiilin seeti oli irti ja lämmettyään aina tarras jossain vaiheessa takas kiinni kanteen ja kilkatus loppui
Lääke: moottorin vaihto, seeti putosi irti vian paikallistamisvaiheessa => mosa leipoi kiinni siihen paikkaan
Hakusanat: kilinää, kilisee, kalinaa
-----------------------------
Oire: pyörä sammui tyhjäkäynniltä kertalaakista eikä enää startannut. Taulussa punainen karvakolmio ja EFI-teksti kun pisti virrat uudelleen päälle. Vikakoodi (45) kertoi bensapumpun olevan oikosulussa. Bensapumppu ei ollut yleismittarin mukaan oikosulussa.
Tauti: takajarrulevyn yhteydessä oleva nopeusanturi oli oikosessa ja se polttaa sulakkeen jonka takana mm. bensapumppu on
Lääke: uusi (käytetty) nopeusmittarin anturi eBaysta, vaihto on 10 minuutin operaatio. Uusi anturi maksaa hunajaa.
Hakusanat: ei starttaa, bensapumppu, sulake palaa, vikakoodi 45
-----------------------------
Oire: pyörästä katoaa pikkuhiljaa tehot kun sillä on ajettu hetki. Tankkaaminen auttaa hetkeksi.
Tauti: bensapumppu on lämpöhalvauksen kourissa eikä jaksa enää pumpata kuumaa bensaa. Kylmä bensa auttaa hetkeksi.
Lääke: uusi pumppu. Alkuperäinen maksaa hunajaa, eBaysta löytyy käytettyjä kohtuu hintaan. Itse tilasin uuden tarvikepumpun täältä: http://www.fuelperformance.co.uk/ind...217&search=rsv
Hakusanat: tehot katoaa, hyytyy
-----------------------------
Oire: kiihdyttäessä mopo niiailee, eli tehot katoavat kun annetaan runtua.
Tauti: tankin sisäiset bensaletkut vuotavat.
Lääke: tankki irti, tankin pohjasta bensapumppuasetelma ruuvaten irti ja uudet letkut, bensansuodatin ja letkukiristimet paikalleen ja kovaa ajoa. Pumpun paskasuodatin kannattaa tässä vaiheessa kans hangata hammasharjalla puhtaaksi töhnästä.
Hakusanat: ei kiihdy, tehot katoaa
-----------------------------
Oire: moposta lähtee kummaa kolinaa / kolahduksia kun ajaa pienillä kierroksilla ja kun siirtyy moottorijarrulta kaasulle & päin vastoin.
Tauti: kampiakselin päässä iso mutteri löysällä, useamman ratasparin kiilaurat hakkautuneet väljiksi.
Lääke: uusia rattaita sisään. eBay on tähänkin hyvä lähde, sillä uudet maksavat HUNAJAA.
Hakusanat: kolisee, kolahtelee, kolahtaa
-----------------------------
Oire: kytkimestä katoaa tunto, ilmaus ei onnistu kahvasta pumppaamalla vaan ainoastaan työsylinteriä painelemalla ja kikkailemalla sitä kautta.
Tauti: kytkimen pääsylinterissä paskaa eikä sylinteri pääse imaisemaan uutta nestettä järjestelmään.
Lääke: tiivistesarja jostain. Itse en löytänyt, joten eBaysta käytetty kahva-asetelma tilalle.
Hakusanat: kytkimessä ei tuntia, kytkinkahva veltto
-----------------------------
Oire: pyörä niiailee tyhjäkäynnillä ja pysyy kyykähdyksen sattuessa vaivoin käynnissä. Usein sammua tupsahtelee. Kierroksilla vedätettäessä ei mitään ongelmaa.
Tauti: kone sai sykähdyksittäin aivan liikaa bensaa (meni rikkaalle) aina välillä. Alipaineletkuja puristelemalla saa aikaan saman efektin, mutta tällä kertaa vika oli polttoaineen paineensäätimessä jonka pitäisi olla ns. ikuinen osa. Läppärungoille tulevat ja lähtevät alipaineletkut kannattaa tosin myös tarkistaa ja uusia samalla vaivalla. Alkuperäiset hapertuvat ajan myötä ja alkavat falskata ja aiheuttavat samanmoisia
Lääke: käytetty paineensäädin eBaysta. Uusi maksaa (yllättäen) hunajaa Suomessa (~250€).
Hakusanat: ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä, tyhjäkäynti niiaa
-----------------------------
Oire: pyörä rötää pintakaasulla, pätkii, paukuttaa putkessa.
Tauti: staattori palanut. Helppo todeta yleismittarilla. Staattorilta oikean etukatteen taakse tulevasta ruskeasta liittimestä jos mittaa, niin millään näistä kolmella piuhalla ei saa olla yhteyttä koneen runkoon.
Lääke: uusi staattori (käytettyä ei kannata ostaa). Samalla kannattaa varautua että staattorin kopan tiiviste pitää uusia. Tiiviste maksaa Suomessa hunajaa (~50€). Täältä saa alle vitosella, pistää hakuun tuotenumeron "S410010017003":
http://www.bts-motorradteile.de
Hakusanat: pätkii, paukkuu, ei lataa
-----------------------------
Oire: pyörä nykii, tehot hukassa.
Tauti: vettä tankissa, vedenpoistoreikä tukossa korkin alta.
Lääke: tankki irti ja tyhjäksi. Sisälle pieni loraus masinolia ja sekaan 98E5 bensaa. Kovaa ajoa.
Hakusanat: nykii
-----------------------------
Oire: pyörä täristää useammalla kierrosalueella todella pahasti. Kädet ja jalat puutuvat lyhyessäkin ajossa.
Tauti: kampiakselin asentotunnistin tulossa tiensä päähän ja ECU ei saa tasaista signaalia ja sitä kautta tietoa koneen kierroksista. Itselläni anturissa oli runsaasti metallipölyä, putsaus auttoi hetkeksi kunnes anturi pimeni täysin ja sitten tulikin jo selkeä EFI-errori tauluun vikakoodin kera.
Lääke: käytetty anturi eBaysta. Uusi maksaa Suomessa hunajaa.
Hakusanat: täristää, resonoi
-----------------------------
Oire: Kytkin ei meinaa irroittaa, vapaa ei meinaa löytyä eikä ykkönenkään meinaa mennä pesään.
Tauti: Kytkimen linjastossa on ilmaa.
Lääke: Ilmausvehkeet (11mm lenkki & pätkä letkua) penkin alle matkaan, kytkimen saa ilmata kerran viikossa jos ajaa vähänkään enempi. Ilmaus pääsylinterin nipasta riittää (Gen2).
-----------------------------
Oire: mopo ei suostu starttaamaan. Mittaristossa vilkkuu avaimen kuva (ajonesto) vaikka avain on virtalukossa.
Tauti: Ajoenestoboksin liittimet, sisäiset tai ulkoiset, ovat hapettuneet. Boksi sijaitsee vasemman etukatteen takana.
Lääke: Ulkoisen liittimen putsaus. Itselläni ei auttanut, joten boksi piti sahata rautasahalla halki, jotta pääsi toteamaan kosteuden löytäneen tiensä myös boksin sisälle. Putsailu kontaktispraylla ja varovasti raaputellen hapettumat veke. Sikafleksillä boksi takas tiiviisti kasaan. Uusi boksi maksaa hunajaa ja siihen päälle saa vielä koodauttaa avaimet uudestaan.
Hakusanat: ei starttaa, ajonesto
-----------------------------
Oire: mopo ei sammu vaikka virta-avaimen ottaa pois virtalukosta.
Tauti: Ajoenestoboksin liittimet, sisäiset tai ulkoiset, ovat hapettuneet. Boksi sijaitsee vasemman etukatteen takana.
Lääke: Ks. ylempi osio.
Hakusanat: ei sammu
-----------------------------
Oire: Mittaristossa näkyy haamutekstejä, kilometrit nollautuvat startatessa tai kun akku on ollut irti
Tauti: 2004 ja 2005-mallien tyyppivika.
Lääke: Tuoreampi mittaristo eBaysta. Uusi maksaa Suomessa hunajaa (1700€).
Hakusanat: matkamittari nollautuu, kilometrit nollautuivat, mittaristo
-----------------------------
Tässä nämä mystisimmät nyt ensihätään... kirjoittelen lisää kun jaksan ja kerkeän![]()
Viimeksi muokannut: D-Iivil; 30.06.2014 klo 22:46.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Hmm... Taitaa munki vanhan rouvan nykimiseen tänään löytyä syy tästä:
Oire: pyörä nykii, tehot hukassa.
Tauti: vettä tankissa, vedenpoistoreikä tukossa korkin alta.
Lääke: tankki irti ja tyhjäksi. Sisälle pieni loraus masinolia ja sekaan 98E5 bensaa. Kovaa ajoa.
Hakusanat: nykii
Meinaan pesasin tänään pyörän ennen ajolenkkiä, ja kun menin lenkin aluksi tankille ja avasin korkin... Niin ikäänku sieltä olis valahtanu vedet tankkiin. En ole aivan varma, koska kävi niin äkkiä ja keskityin muihin asioihin. Mut vettä oli joka tapauksessa tuolla korkin alla... missä sitä ei kuuluisi olla. Pitääpä huomenissa kattella se linja läpitte et dreinaa niinku kuuluukin.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Sama homma muuten minulla, -08 pyörässä. Pesun jälkeen korkin alla on vettä (enemmän kuin normaalisti), samoin jos sattuu tankatessa livauttamaan yli niin tavaraa jää siihen reunoille pyörimään. Katoaa kyllä itsestään, mikä viittaisi siihen etteivät letkut aivan ummessa ole kuitenkaan.
Onko joku muuten vaihtanut jotain pikakaasukahvaa tai jonkun muun pyörän kaasukapulaa? Mielestäni kahva kääntyy turhan paljon, jos haluaa pohjaan asti vääntää. Toki harvoin tarvitsee, mutta silti mielestäni liikettä on melko reilusti..
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Mitä sorvattavaa siinä Kawan(?) kahvassa oli jos muistat? Itekki manannut pariin otteeseen sitä jumalatonta tupin punomisen tarvetta.
Tähän ei taida saada mitään nippuside liimalla kiinni -patenttia tehtyä orggiskahvalle?
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Leaking fuel cap
Tuossa myös ihan pätevää niksipirkkamateriaalia kosteusongelmiin, ite laitoin muistaakseni millin paksuista kumia kun korkki tuntu vähän lonksuvan etureunasta. Käyntiongelmien lisäks toisena oireena bensantuoksuset nivuset varsinkin täydehköllä tankilla.
YZF600R -> RSV1000R
Riku #666
www.trackpunkracing.com
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Dodih! Kotarin tiivistesarja sopi satuloihin (osanumero 61013019100) ja kävin MJLssä räjäytyttämässä ne paikalleen. Loppu jarrujen nypytys ja ilokseni sain huomata että nää vakiojarruthan on perkeleen hyvät! Ihan eri tatsi tuli kahvaan ja jarrua voi annostella nyt tosi tarkasti ja se jarruvoima tulee tosi luonnollisella tavalla kun kahvaa puristaa.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Antakaas vinkkejä miten satulan saisi irti, kun toisen pultin holkki pyörii tyhjää (RSV1000, 2008).
Elikä neliöputkessa oleva pultin holkki pultteineen pyörii tyhjää. Onko muuta keinoa kuin porata pultin kanta pois? Niin, pyörän akkuhan on tyhjä, kun olin kääntänyt avaimen perille asti ja parkit päälle...
LISÄYS: Pultti lähti irtoamaan, kun kankesi Bilteman verhoilunirrotustyökalulla pultinkannan ympäristöä ylöspäin ja tuhnutti kylmäspraytä pultinkannan lähistölle. Ilman kylmäspraytä ei luonnistunut.
Kysymys 2: mitäs tuolle holkille nyt olisi tehtävissä ? Siellä se pyörii ympyrää mutta ei nouse ylös.![]()
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 10.07.2014 klo 12:09.
Laita satula kiinni vain toiselta puolelta. Pääset nopeammin sinne akullekin käsiksi yleismittarin kanssa ihmettelemään tarpeen vaatiessa :-P
Mulla on kierteet korkannut toisesta satulan pultista, ei tuo jakkara vielä tielle ole tipahtanut vaikka sen kymmenen tuhatta kilometriä olen tuolla noin ajanut.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
http://i51.tinypic.com/2na5og0.jpg tohon tyyliin kiristät, muistaakseni niin päin että pultti paikoilleen ja mutteria pyörittämällä ikäänkuin vedät sitä holkkia ylöspäin jolloinka se kiristyy runkoa vasten. Ja holkki ei sais pyöriä mutterin mukana, ite taisin laittaa jonkun kulmapeltilätyskän mutterin ja holkin väliin runkoa vasten kanittamaan.
Hampaat irvessä en oo itekään penkkiä kiinnitelly, huollossa tuo oli vissiin väännetty ikuiseen momenttiin samoin kuin katteen ruuvi joka mieluummin katkes kuin ulostui vääriltä jengoiltaan![]()
YZF600R -> RSV1000R