Sivu: 63 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1353616263646573 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1861:stä 1890:een 2518:sta
  1. #1861
    Kun kone ei käy niin kiristin on lepotilassa ja ketju voi olla löysähkö. Voihan se ääni korjaantua mekaanisella kiristimellä tai sitten ei. Onko öljynpaineet kunnossa?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  2. #1862
    Öljynpaineesta en tiedä..

    Se o-rengas mikä pitäisi olevinaan tulla kiristimen ympärille, mietityttää myös. Se ei vaan mahdu sinne sylinteriin.

    http://jannehakala.kuvat.fi/kuvat/KTM/ <-- Tuolla parit kuvat.
  3. #1863
    Nyt en jaksa enään muistaa kiristimen rakennetta mutta hämärä muistikuva on että siellä kuuluu olla se O-rengas, muuten tulee ohivuotoa ja silloin kiristin ei toimi.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #1864
    Niin kyllä se olis ihan ymmärrettävää että se siellä olisi. Kiristimen ympärille o-rengas onkin sopiva, mutta sitten kun niitä yrittää laittaa paikalleen nii o-rengas ei mahdu ja lähtee pois kiristimen päältä.
  5. #1865
    Kurkkaa sinne reikään mihin kiristäjä menee, onko siellä kierteen loppuosassa syvennys O-rengasta varten?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  6. #1866
    Minulla ei kyllä kuulu mitään rallatusta konen käynistyksessä tai ajamisen aikana, ainut on se että sit kun kone on kuuma niin silloin kuulu nakstuttamista. Varmaankin ventiilit naksuttaa, kuulemma se on ihan normaalia näissä koneissa.
    KTM 690 SMC-R "13
  7. #1867
    Ottakaa ne db killerit pois niin ei kuulu moottorin sivuäänet enää niin paljon
  8. #1868
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Kurkkaa sinne reikään mihin kiristäjä menee, onko siellä kierteen loppuosassa syvennys O-rengasta varten?
    http://jannehakala.kuvat.fi/kuvat/KTM/ <-- Kuva lisätty missä näkee että kierteen lopussa näkyy olevan syvennys, aika pieni mutta on kuitenkin. Siihen yritin pelkkää o-rengasta laittaa mutta ei kyllä onnistunut. Se o-rengas menee vaan ihan mutkalle kun sitä sinne survoo. Laitoin myös videon missä kuulee miltä kotari kuulostaa.
  9. #1869
    Harmi etten osaa auttaa enempää, kun olisi vielä itellä 690 niin kävisin kattomassa miten ja missä se O-rengas on.

    Ihan varmistuksena vielä, kun sulla oli venttiilikoppa auki niin katsoitko että nostajien rullat on ehjät eikä ole tehnyt nokkiin mitään jälkiä? Joskus nostajien rullat jämähtävät jumin ja alkaa kulua nokan puolelta kun ne ei pyöri enään, ne tekee joskus vastaavaa nakutusta mutta se on yleensä jatkuvaa eikä pelkästään käynnistäessä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  10. #1870
    Kyllä olivat hyväkuntoiset eikä tuntunut välyksiä.

    Joo kiitos vaan näistä tiedoista. Pitää vielä ensi viikonloppuna kokeilla asentaa kiristin uudestaan ja ihmetellä sitä o-rengasta.

    Olisihan se tosi kiva jos joku samanlaisen päristimen omistava kehtaisi katsoa omastaan miten se o-rengas siellä on.
    Viimeksi muokannut: Nannetti; 03.06.2014 klo 13:39.
  11. #1871
    Lainaa Nannetti kirjoitti Katso viesti
    Kyllä olivat hyväkuntoiset eikä tuntunut välyksiä.

    Joo kiitos vaan näistä tiedoista. Pitää vielä ensi viikonloppuna kokeilla asentaa kiristin uudestaan ja ihmetellä sitä o-rengasta.

    Olisihan se tosi kiva jos joku samanlaisen päristimen omistava kehtaisi katsoa omastaan miten se o-rengas siellä on.
    Mäkin voisin kattoa mutta kun viikko sitten vaihtu 2-pyttyseen kottaraiseen.
    Onko sulla korjaus manuaalia? Täältä löytyy http://www.syndicatecentral.com/Garc...air_Manual.pdf
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  12. #1872
    Tuossa manuaalissa ei mainita koko o-renkaasta mitään.
  13. #1873
    Eikö jossain kuvattu aika tarkkaankin sen merkitys eli ilman o-rengasta öljynpaine karkaa kiristimestä eikä kiristin välttämättä kiristä riittävästi. Ehkä se alkaa kiristää hetken käytyään normaalisti, koska tuo ääni lakkaa. Valitettavasti arki on tällä hetkellä niin täynnä kaikkea muuta, etten jaksa alkaa tutkimaan omaani. Minulla moottorin äänet ovat tyhjäkäynnillä tapahtuvia satunnaisia kilahduksia ja tietyillä kierroksilla sopivilla kaasunasennoilla kuuluvia säksätyksiä. Heti startin jälkeen pyörä on hiljaisimmillaan, öljyjen notkistuessa melu kasvaa.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  14. #1874
    Lainaa Nannetti kirjoitti Katso viesti
    Tuossa manuaalissa ei mainita koko o-renkaasta mitään.
    Sä näät sen siitä räjäytyskuvasta. Ja muistaakseni siinä kyllä mainittiin uudesta tiivisteestä
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  15. #1875
    Just siinä räjäytys kuvassa ei näy sitä o-rengasta. On vaan tuo kuparitiiviste mikä tulee tuon sylinterin korkin alle.
  16. #1876
    O-rengas kuuluu sinne pohjassa olevaan uraan. Koneen öljynkierto menee sekaisin jos o-rengas puuttuu koska öljy nousee yläkertaan kiristimen kautta.

    En kovin ahkerasti ajelisi jos o-rengas ei ole paikallaan. Yläkerta pyörii silloin käytännössä ilman voitelua.
  17. #1877
    Ahaa.. Kiitos tiedosta. Sinne se onkin vähän hankalampi saada paikalleen.
  18. #1878
    Joo eilen tuli taas tutkittua pyörää. Kiristimen O-rengas näyttäisi olevan paikallaan siellä syvennyksessään.
    Laitoin paketin läjään ja kilikoli äänet hävisi... Kolme käynnistystä kesti ilman kolinoita sit ne tuli takaisin.
    Ihankuin se kiristimen mekanismi "pettäisi" ja kiristin ei enää toimi oikein?
  19. #1879
    Pari juttua:

    -Toimiiko kiristimen lukitusmekanismi irrallaan kuten tuo korjausmanuaali opastaa? Saat sen lukittumaan asennustilaan ja se vapautuu siitä painamalla osittain ja sisäänmeno estyy?

    -Asennathan kiristimen kuten korjausopas kehottaa eli viritettynä ja vapautat sen vasta paikallaan? Millä muuten vapautat sen?
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  20. #1880
    Asennus tapahtuu ohjeitten mukaan. Vapautan kiristimen ihan vaan kuusiokolo avaimella tökkäämällä siitä kiristimen sylinterin "korkin" reijästä. En ole testannut mitä se kiristin tekee jos sitä painaa kun se on viritetty "asennus" tilaan. Senkö ei pitäisi vapautua kokonaan?
  21. #1881
    Kokemusta kyseisestä hilppeestä ei vielä ole, mutta kappaleessa 5-9 kuvataan tuo lukitussysteemi. Mielestäni ei vapaudu kokonaan eikä myöskään tule kokonaan ulos (?)

    Jahka tässä tulee sopivasti aikaa niin tutkin itsekin.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  22. #1882
    KTM insinöörit voisi käydä vakoilemassa Yamaha/Minarelli 125 nokkaketjun kiristäjästä mallia miten homma pitää toteuttaa. Automaattinen/mekaaninen portaattomasti toimiva kiristin joka on käytännössä idioottivarma.

    Jotenkin käsittämätöntä ettei kyseistä osaa osata vuosienkaan kokemusten perusteella tehdä toimivaksi.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  23. #1883
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    KTM insinöörit voisi käydä vakoilemassa Yamaha/Minarelli 125 nokkaketjun kiristäjästä mallia miten homma pitää toteuttaa. Automaattinen/mekaaninen portaattomasti toimiva kiristin joka on käytännössä idioottivarma.

    Jotenkin käsittämätöntä ettei kyseistä osaa osata vuosienkaan kokemusten perusteella tehdä toimivaksi.
    Kawasaki pistää paremmaks, 650cc thumpperissa paska nokkaketjun kiristin vuodesta -87, ja vielä
    uusissa sama kiristin..
    Amerikkaa
  24. #1884


    Tyypillistä japsia, suunnitellaan hartaudella uusi malli ja kun se laitetaan tuotantoon niin sitä valmistetaan muuttumattomana seuraavat 20 vuotta, oli siinä parannettavaa tai ei.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  25. #1885
    Tota aattelin tässä sellasta lähtä tenttaa ku kävin tänää tyyppää ton 2014 smc..ja aattelin huomenna käydä vaihtaa mun bleidin siihe ni pitäskö jotai ottaa huomioo toi o ajettu 4k
  26. #1886
    Ei noilla kilsoilla tarvii katella mitään, käytännössä uusi pyörä millä on kymmeniätuhansia kilsoja edessä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  27. #1887
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Ei noilla kilsoilla tarvii katella mitään, käytännössä uusi pyörä millä on kymmeniätuhansia kilsoja edessä.
    okei...olin kyllä siisti pyörä tykitellä..tuntu aika härölt hyppää toho bleidin puikkoihin ton jälkee ..mut joohuomenna aletaa motoilee :P
  28. #1888
    Lainaa ikiviriili1 kirjoitti Katso viesti
    okei...olin kyllä siisti pyörä tykitellä..tuntu aika härölt hyppää toho bleidin puikkoihin ton jälkee ..mut joohuomenna aletaa motoilee :P
    vaikka kyllähän toi aika laiskalta tuntuu ton oma jälkee mut eipä noit voi vertailla ja omat ajot o suurimmaks osaks näppäilyy ni kyl toi kottarainen vie voito
  29. #1889
    Jos se tuntuu liian laiskalta, ajat liian leveää ja suoraa tietä. Mieli muuttuu kun viet sen sille kuuluvalle mutkapätkälle tai syherölle radalle, siellä se hauskuus vasta alkaa
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #1890
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Jos se tuntuu liian laiskalta, ajat liian leveää ja suoraa tietä. Mieli muuttuu kun viet sen sille kuuluvalle mutkapätkälle tai syherölle radalle, siellä se hauskuus vasta alkaa
    no sitä tos just mietin ku oli pakkoajaa lenkkii liikenne ympyräs
Sivu: 63 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1353616263646573 ... ViimeinenViimeinen