Nokkaketjusta ei tarvi olla huolissaan. kiristin on vaihtokunnossa jos rallattaa, eli rallatus ei ole normaalia
,mutta ei se vaarallistakaan ole. itelle laitoin manuaalisen kiristimen. tarkista pyöränlaakerit, jos takapyörä lenkkasee sivusuunnassa niin menee aika pian vaihtoon. sitte ohjauslaakeri ja keulan stefat. moottori pitäs käydä tosi sievästi jos kunnossa. venttiivälykset millon tarkistettu? ja tulpat vaihdettu ym. normaali huollot.
GSX-R
Mistä -90vuosimalliin korkeampi pleksi ? olkoonkin sitten vaikka ruma. Lomakausi lähenee eikä tolla matalalla kyllä kehtais kovin etäs lähtee. Motarivauheissa aivan karmee tuuli käy korviin![]()
Miten jengi toteuttanut PC35:n perän siistimisen? Tekis mieli heivata se ruma muovinen kilpiteline roskiin, mutta kun siinä on se lukkopesä.. Mihin/miten sen lukkopesän saa siististi?
Ex SV 650 -05, Hornet 600 -05, CBR 600F -05
Itsellä on PC35 cbr ja siihen on laitettu sirompi teline. Lukkopesä on siirretty takalokariin. Rapa roiskuu aika nätisti suoraan lukkoon mutta voitelemalla pysynyt kunnossa. Voisin ottaa pari kuvaa jos vaan saisin aikaseks!
cbr600f, kempele
Morjensta vaan hyvät cbr omistajat. Täälläkin on parin vuoden tauon jälkeen liitytty jälleen cbärrän omistajien joukkoon. Edellinen oli vähän ajettu -07 600f. Sen jälkeen kävi pari kk 600 hornet. Nyt tuli ostettua tänään vuoden -96 600f. Mukavan oloinen vekotin tämä pc31. Mittarissa 43tkm. Miten näissä meni huoltovälit? Mitä kannattais seuraavaksi huollossa katsoa/vaihtaa? Huoltokirja yms puuttuu.
http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/600-cc
tuolta löytyy huoltokirjat ja manuaalit!
cbr600f, kempele
Pienen hakemisen jälkeen cbrforum.comin kautta löyty vanha flickr-tunnus... Tämä siis oma tekele ja ensimmäinen projekti lasikuidun kanssa ikinä. Monta juttua tekisin nyt toisin, paremmin, nopeammin ja siistimmällä lopputuloksella, mutta vielä tuo viiden vuoden jälkeen toimii.
https://www.flickr.com/photos/346375...n/photostream/
Mistä lähden etsimään vikaa? Pyöränä pc31 cebari. Vilkun laittaa päälle niin kiekka ja nopeusmittari nykii tai putoaa kokonaan nollille. Välillä vilkut ei toimi ollenkaan välillä normaalisti. Onko joku rele tai liitin... en oo koskaan värkänny pyörien kans. Autojen kylläki mutta sähköhommissa menee sormi suuhun.![]()
Kawasaki z750 -09
Honda cbr 600f -07
Honda cb 600 hornet -00
Honda cbr 600f -96
Honda cbr 600f -03
Honda cbr 1000f -01
Palaan vielä noihin tankopainoihin. Osaako kukaan sanoa millaiset sinne voi laittaa? Siinä tangossahan on sellainen pykälä mihin tankopaino tulee ettei pysty pyörittämään painoa ympäri. Kaikki ei siten siihen käy?
Edit: eBayssä olisi painot jossa yhden paino on 255 grammaa. Luulisi olevan parempi, kun on lähes puolet painavampi verrattuna alkuperäiseen.
http://m.ebay.com/itm/Weighted-Honda-Bar-Ends-CBR-600-F4i-F4-F3-F2-Black-/180663757308
Viimeksi muokannut: Reterete; 17.05.2014 klo 23:30.
Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
Noniin. Lähin käymään pidemällä päivälenkillä ja kun pysähdyin kuselle, huomasin uuden sivuäänin moottorin käynnissä. Ääni on ikään kuin säksättävä/raksattava/kilisevä. Ennen äänen huomaamista, ei pyörä toiminut mitenkään normaalista poiketen. Äänen huomaamisen jälkeen ajelin hissun kissun takaisin kämpille, mutta tällöinkään ei eroa normaaliin käyttäytymiseen verraten. Otin videon ja videon loppupuolella kuulu tarkoittamani ääni paremmin. http://www.youtube.com/watch?v=zHfW7...ature=youtu.be
Olisiko ääni mahdollisesti väärien venttiilin välyksien aiheuttama?
Ei, kyllä siellä se sivuääni on. Kuuluu tosiaan aivan videon lopulla, viimeisten 5 sekunnin aikana. Nokkaketjuhan näissä on koneen oikeassa päädyssä? Mikäli kukaan muukaan ei kuule, täytynee käydä ottamassa parempi video tai sitten viedä johonkin moottoripyöräkorjaamoon diagnosoitavaksi.
Muistaakseni PC-25:ssa (eikös tuo semmonen ollut) nokkaketju menee keskellä.
KTM 690SM
Joo on PC-25, mutta kiristin ainakin on oikeassa päädyssä. Muistaakseni.
Joo niinpäs onkin, muistin väärin. Taisi vielä vanhemmassa olla keskellä.
KTM 690SM
Sivuääni on tosiaan hieman säksättävä. Kävin tuossa äsken vielä kuuntelemassa ja ääni tuli ehkä hieman selvemmin esille pyörän hieman lämmettyä. Aiheuttaisiko väärät venttiilinvälykset yleensäkkään säksättävää moottorin ääntä?
vaihda kiristin ?
jos sieltä ääntä kuuluu niin lisää hanaa vaan niin ei kuulu enää
ja delvacit koneeseen![]()
Horo Elää !
Nokkaketjun kiristin on vaihdettu manuaaliseen. Ääni ei ole samanlainen kuin nokkaketjun rallatus, mitä youtubesta katselin.
Vika selvisi. Pakoputki vuotaa ykköspytyn kohdalta itse putken ja pytyn välistä. Uudet tiivisteet tilattu. Ilmeisesti meni siinä, kun tein hieman reilumman kiihdytyksen. Huoltamolla kehuivat, että hyvin muuten käy tuon ikäiseksi Cebariksi. =)
Tuli sitten tilattua ne ebayn tankopainot. Kovin tärinä oli alkuperäisillä siinä 80-90 km/h välillä kierrosalueella 4000-5000. Nyt uusilla painoilla tärinä on siellä 3000 kierroksen ja alle hujakoilla. Paljon parempi matka-ajossa, nyt taas kaupungissa tärisee. Eipä silti paljon parempi näin päin jos vedät vähän pidempää lenkkiä. Voisihan sitä vielä nuo tupitkin vaihtaa, mutta katsotaan.
Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
Morjes.
Tarvis apuja. pyöräni crb 600 F vm 2000. (kaasutinmalli)
Ajelin hetken aikaa ilman bensapumppua. Ja välillä toimi hienosti ja välillä hyyty kesken ajon. Ja kun antoi hetken aikaa huilia niin taas pelasi. Nyt sit vaihdoin uuden bensapumpun. (Mallia Motonet) Ja oireet ovat samanlaiset jos ei pahemmat. Sit tänään laitettiin kirkas bensaletku pumpun jälkeen niin huomattiin että kun antaa kierroksia niin bensa tulo loppuu ja taas kun ottaa kaasun pois niin bensaa alkaa tulemaan. Jos joku osaisi neuvoa mikä voisi auttaa niin olisin kiitollinen.
Minkäslaisen releen kautta toi pumppu toimii? Eli saako virtaa myös kierroksilla? Latausongelma, vaiko vaan katkoksia johtosarjassa?
VF750 sai herätteen laturilta, eli pumppu pyöri vain kun kone pyöri ("turvakatkaisija" lippoja varten).
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Laitoin yleismittarin pumpun johtoihin niin tyhjäkäynnil ja kierroksil vähän reilu 13volttia. Mut epäilen ettei se aina anna sitä kierroksilla. Ehkä eilenkin kävin 2 kertaa kokeilee nii muutaman kilsan pääsen matkanopeutta nii sit hyytyy. Ei välttämättä ihan kokonaan sammu tai sit sammuu kokonaan. hetken päästä taas toimii. Suodatinta en ole vaihtanut mut putsattu on moneen kertaan. kait sen vois viel vaihtaa. mietin vaan kun se tekee samanlaista vikaa pumpulla ja ilman.
Omassa pc-23:ssa ainakin kun otti pumpun pois niin ainoat ongelmat jotka tuli oli kovassa kiihdytyksessä pieni pätkiminen yläkierroksilla kun ei saanut ainetta tarpeeksi ja kantama jäi noin 200km.
Muuten kyllä toimi ilman pumppuakin hyvin ilman hyytymisiä yms, eikä tavallisessa ajossa huomannut oliko pumppu kiinni vai ei, joten voisin kuvitella ettei ongelmasi olisi pumpusta kiinni.
Jos on läpinäkyvät bensaletkut niin katso ettei siellä ole ilmaa. Itsellä tällä hetkellä ongelmana, että jotenkin kertyy ilmaa bensaletkuun vaikka kaikki letkut ja pumppu uusittu. Muutaman kerran tullut niin iso ilmakupla, että mennyt bensapumppu ilmalukkoon eikä oo saanu ainetta ennen kun on ilmannut sen.
Silloin kun kierroksia antoi niin ilmakuplia tuli. nyt laitoin tankilta suoraan letkun kaasareille. kävin pienen lenkin kokeilee nii pelasi. lähen kokeilee pikkusen pidemmän nii näkee miten pelaa. miten se korvausilma tankissa pelaa? tankista tulee 2 letkua pyörän alle toinen tulee vissiin siihen korkin luokse ja toinen vissii bensan korvausilma. korkki kun on kiinni nii ilma ei oikein mene kunnolla läpi. kuinka hyvin ilman pitäisi kulkea?
Moi Jesse,
Ootko tarkistanut alkuperäisestä bensapumpusta, että katkojankärjet toimivat?
Tässä näyttää olevan samanlainen systeemi kuin mun 10v vanhemmassa pyörässä.
Jos vika on katkojankärjissä, niin Stormilta saa uuden hintaan 25 ekua. Asennukseen
tarvit kolvin ja tinaa.
https://www.storm-motor.fi/osat/moot...pun-katkaisin/
Honda CBR600F, -07