Oho, tais tulla yks nolla liikaaTuolla videon pyörällä on nyt ajettu melkein 300K mailia, on FB:sa kaverina. Ei ole tehnyt sille perushuoltojen lisäksi muuta, ku vaihtanut bensansuodattimen, ja kolmosvaihteen hammasrattaan.
on mekaanikko ammatiltaan ja perushuollot aina tehny tunnollisesti.
GSX-R
Suzuki gsr 600 vaihtui cebariin. Ainakin ruiskun käytös on huomattavasti parempaa kuin suzukissa. Tosin pyörässä on slipari ja en sitten tiedä vaikuttaako se. Liikkeelle lähtö on haastavampaa kuin suzukissa. Kytkin pyörässä on vähän mielenkiintoinen. Suzukia en omana aikana saanut sammumaan kuin ehkä kerran. Cebarin sammutin ekana päivänä useamman kerran. Kytkin ottaa mielestäni liian ylhäältä ja alue millää ottaa on kyllä tosi pieni. Täytyy miettiä auttaisiko jos kytkimeen säätäisi vähän lisää tyhjää. Muuten ihan kiva pyörä, tosin tangon tärinä reilussa 4000 kiekan kohdilla on aika reilua mielestäni, tosin eipä se suitsa mikään tärinä vapaa ollut, ei sitten lähellekään.
Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
Minkä ikänen sulla on tuo cepari. Mulla oli -95 mallin vehe ja siinä oli ainoo häiritsevä juttu just tuo tärinä käsille. Muuten oli loistava mopo mutta se tärinä puudutti kädet.
Voi olla että painavammat tangonpäät olis ehkä vähentäny tärinää.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Pyöränä CBR PC25. Pitäis vanhat bensat saada pois, mikä on helpoin tapa tyhjentää tankki kun on alipaine bensahana?
Letkulla imaiset astiaan. Lappo
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Sama täälläkin tänä vuonna. Jätin muutaman litran kunnon bensaa stabilointiaineilla tankkiin ja lopputulos oli silti .....hohhoijaa. Tarvitsin uudet tulpat, ilmansuodattimen sekä pientä paineilmaa kaasareihin ja bensatankin hanan puhdistuksen, niin lähti sitte pytty kerrallaan käymään. Tarvitsen myös kunnon kaasuttimien puhdistushuollon piakkoin, jossa samalla olisi tarkoitus tehdä synkronointi. On nää tahmeita talven jälkeen lähtemään. Sinne sun kaasareihin suuttimiin on jäänyt moskaa ja tarvitsee ikävä kyllä puhdistusta jotta toimii varmasti hyvin. Kunhan saat sen käyntiin niin naama on taas
![]()
Syksyllä tankki tyhjäksi ja pienkonebensaa 5L kannullinen tankkiin ja käyttöä niin kauan että menee koneeseen varmasti.
Noin perä ja vene moottoreihin tehdään talvisäilytyshuolto (sisältää toki paljon muutakin).
Älä korjaa ehjää....
Moi. Ilmeni ihmeellinen vika pyörässä. Vilkut jäivät palamaan siihen suuntaan mihin vilkutti. Rele rätisi kovasti joten vaihdoin sen. Virtoja kytkiessä kuului räsähdys ja sulake paloi, vaihdoin sen ja nyt vilkut eivät toimi ollenkaan. Kolmella eri releellä olen kokeillut. Mikähän vois olla ongelmana?
Pyörä on PC35 ja takana ledit, edessä tennispallot. En oo ite noita ledejä vaihtanut ja releenä oli sellainen pyöreä vitosen rele, eli kaiketi ihan tavallinen. Ei mikään elektroninen.
Olisko tonne eteen mahdollisesti piilotettu joku vastus joka kärähti siinä samalla kun sulake meni?
Mulla oli aikasemmin CBR 600f 2006 vuosimallia. Ajoin sen samaan lämpimään talliin jossa toi PC25 oli, jätin sinne ja keväällä lähti heti käyntiin, mutta se olikin ruisku.
Aattelin eka ottaa vanhat bensat pois, uudet bensat, lataan akun ja vielä kokeilen. Sit ois tollane apukäynnistinkin jolla vois testaa, kun prätkän akku loppuu aika nopeesti.
Kyllä harmittaa, meinaan ammattilaisen toimesta viime syksynä tehty hyvä huolto, kaasuttimet huollettu, ihan uus alipaine bensahana yms. Omaa hölmöyttä kun jätin seisomaan pyörän jossa bensat tankissa ja kaasuttimissa.
Kyllä se siitä älä masennu! Kaasarien pohjat irti vaan korkeintaan ja paineilmaa. Voihan se olla että tuoretta bensaa kun saisi pelkästään sinne kaasareihin sumutettua, niin lähtis moskat sulamaan? Sehän se on kun saa kerran käyntiin niin lämpöiseksi vaan kone ja kunnolla hanaa motarilla. Kyllä ne moskat irtoo.
Osaako joku sanoa paljon alkuperäinen tangonpää painaa? Eipä ole sellaista vaakaa, että voisi itse punnita. Jos kokeilisi niitä painavampia päitä.
Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
Thanks. No nyt pitää sitten löytää uudet painot. Löytyhän noita uusiakin, mutta aika nihkeästi löytyy painavampia kuin nuo orkkikset. Yhdet jopa 300 grammaset löyty, mutta niistä ei käy ilmi onko se yhteensä vai per/kpl. Ja eihän sinne ihan joka tankopaino edes käy. On aika hieno systeemi. Kolo siellä sarven sisällä johon se paino pitää laittaa. Yleismalliset varmaan käy.
Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
Osaisiko joku viisaampi kertoa missä mahtaa olla pc25 cebarissa vikaa. Aamulla kun olin lähdössä ajelulle huomasin ettei akussa ollut yhtään virtaa, joten latailin akkua hetken ja lähdin ajelemaan. Pysähdyin pariksi tunniksi ja sen jälkeen mopo ei taaskaan lähtenyt käyntiin, työnsin pärrän käyntiin ja kas kummaa kierrokset ei nouse yli 3 tuhannen (heti kun kierrokset menee yli 3t niin pärrä meinasi sammua) no ajelin sitten hissukseen kotiin ja mietin voisiko vika olla jännitteen säätimessä. Vaikuttaako jännitteen säädin kerroksiin?![]()
Honda CBR 600F vm -92, moottorin kierroksia nostaessa valot kirkastuvat hieman. Normaalia vai jännitteensäätimen oireilua? Missä tämä jännitteensäädin sijaitsee Cebarissa?
Selvä jännitteensäädin vika. Itselläni ollut muutaman kesän samaa ongelmaa mutta nyt on kunnossa. Kärähti pariin otteeseen en tiedä miksi "valmistevikaisia vissiin". Säädin sijaitsee oikean takakatteen takana kyljessä keskellä penkkiä suunnilleen. Sellainen litteä vempain kahdella ruuvilla. Tällainen suunnilleen
Omastani kärähti se pikaliitin "muovinen" joka suli. Poistin pikaliittimen ja laitoin sopivat Apicoliittimet piuhojen päihin tilalle. Uusi Regulaattori kiinni ja Apicot paikoilleen korjasi joko akun hiipumisen "alilatauksen" tai valojen ylikirkastumisen "ylilataus". Piuhat on hyvä teipata sähköteipillä piiloon Regulaattorin rungon ympäri jotta ei mene kosteutta sisälle. Mikäli pikaliitin on kunnossa ei tähän modaukseen ole tarvetta.
Jännitteensäädin antoi virtaa rikkinäisenä joko 12V joka ei riitä tai sitte liikaa kierroksilla kuten sinullakin siinä 14V - 17V kirkastuttaen valoja ja vaarassa on polttaa akku tässä tapauksessa.
Ei hätää, sillä minulla olisi uusi jännitteensäädin pahvilaatikossaan CBR F2:seen odottamassa uutta omistajaa eli sinua jos kiinnostaa???
Muista että irroitat akun piuhat ennen asennusta sillä nämä ovat herkkiä laitteita hajoamaan virtapiikeistä. Piuhat kiinni Regulaattoriin ja sitten vasta akun piuhat nätisti. Käynnistä ja mittaa akusta että lataus on siinä 13.8 - 15~V kaikilla kierroksilla valot päälllä tai ilman, niin jännitteensäädin toimii kuten pitää.![]()
Huonosti käyttäytyvä jännitteensäädin voi siis hajottaa akun pyörästä. Onko mitään muuta mitä pitäisi tietää tässä vaiheessa? Tämä ylilataus on ilmeisesti vaarallisempaa pyörälle kuin alilataus? Täytynee se uusia, joten M-77, laitatko vaikka YV:llä vähän hintaa ja kuvia, nii jatketaan me sitä kautta?
Jännitteensäädin se oli ja oli samalla turvottanut akun niin isoksi ettei meinannut irrota akkukotelosta. Nyt on uusi säädin tilattu ebaysta,onko mahdollista että jännitteensäädin olisi vaurioittanut muitakin sähköosia, mitä pitäisi tarkistaa?
Jestas että voi mies olla onnellinen kun PC25 hörähtää käyntiin, käy nätisti ja ottaa jengaa hienosti talven jälkeen. Tosiaan olin niin hölmö että ajoin pyörän säilytys paikkaan, laitoin bensahanan kiinni ja keskiseisonta tuelle. Tankkiin ja kaasuttimiin jäi vanhat bensat.
Keväällä yritin käynnistää ladatulla akulla, ei lähtenyt käyntiin.
Seuraavaksi tyhjensin tankin vanhoista bensoista, tilalle V-Poweria, akku täyteen taas ja yritystä. Vielä ei lähtenyt. Olin ostanut valmiiksi apukäynnistimen, johdot kiinni ja PC25 hörähti käyntiin. Hieno fiilis!
Mitenkäs teen seuraavana syksynä hieman fiksummin säilytyksen ja etenkin kun kyseessä kaasari vehje? CBR 2006 lähti ihan helposti talven jälkeen, mutta se onkin ruisku.
Aattelin ajaa tankin lähes tyhjäksi ja kaasuttimet kuiviksi ja keväällä V-Poweria tankkiin.
Käytä mieluummin pienkonebensat koneeseen ennen talviseisontaa.
V powerissakin on haihtuvia aineita.
Älä korjaa ehjää....
PC25 sivukatteissa on molemmin puolin huoltoluukut ja yhdessä huoltoluukussa kaksi ruuvia. Tartteis yhden sellasen ruuvin, mistäköhän vois ostaa?
Hondassa vähän jarrut nypyttää. Paineilmaa, cleaneriä puutappia olen niille niiteille näyttänyt. Voi perse kun ne onkin jumissa. Paineilmaa kun on puhaltanut sinne niitteihin aina pölähtää. Täytyy joskus kun jaksaa väkertää, putsata ihan ajan kanssa. On meinaan sen verran vittumaista hommaa.:mad:
Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
Mitä pitäisi ottaa huomioon vm.-99 ja 52tkm ajetussa pelissä? Eniten huolestuttaa toi nokkaketjun tai kiristimen kunto. Onko jollain vaihdettu nokkaketju jo 50tkm? Ja onko pieni rallatus normaalia?
Renkaat ja ketjut pitäis olla ok. Ja akku just vaihdettu... Ja muuten pyörä kippaamaton.