Kevät kanssa kolkuttelee ja vähän mietinnässä jos tuo nakun vaihtaisi katehirviöön :rolleyes: onko - 03 ja - 06 vuosimalleissa aivan identtiset ajoasennot(samanlainen penkki jne) ? Samaa sarjaa ne on molemmat eli F4i.
Edit: Semmoinen tuli vielä mieleen, että suojaako tuo kate käsiä ollenkaan vai tuleeko kaikki viima suoraan sormille?
Viimeksi muokannut: Reterete; 10.03.2014 klo 17:00.
Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
Ei niissä tietääkseni mitään muutosta tullut 2001-2007 aikana eli kaikki pitäisi olla samaa. Tuo kate kyllä yllättävästi suojaa, sen muutaman kerran kun on tullut sateella ajettua, niin ei ole hanskat kastuneet yhtään. Kahvanlämmittimet kyllä omaani laitoin, on yllättävän hyvä varuste varmaan kaikkiin pyöriin.
Honda CBR 600 F -05
Nyt tuli se aika, kun itsekkin tuli lopulta tänne rekisteröityä. Elikkä morjesta pöytään.
Olen vasta aloittelemassa moottoripyöräharrastusta ja apuja kaipaisin. Kerkesin oman ajokorttini korottaa vielä vuoden 2012 puolella, joten minulla on tämä vanhan lain mukanen "pikku-a", joten 25 kW pyörä olisi hakusessa, eli luultavasti CBR. Siinämielessä ihan budjettipyörä olisi tulossa, sillä opiskelija olen. Itse pyörän budjetiksi olen ajatellut jotain 2000 euroa, tosin joustaa voi jonkun parisataa, jos on aivan pakko.
Mutta takaisin asiaan. Nyt olisi kiikarissa vuosimallia 1992 oleva CBR, 76 tkm ajettu. Jotain perushuoltoja oli tehty mm. nokkaketjun kiristäjä vaihdettu manuaaliseen, venttilit säädetty 2tkm sitten, keulaan stefat ja öljyt ja sitten jotain perus moottoriöljyjä ja tulppia vaihdettu. Myös kulutusosat ovat myyjän mukaan hyvässä kuosissa. Olisi sopivasti 25 kW papereissakin.
Mitä mieltä .ORGin Suuret Gurut ovat, onko tälläisessä "budjetti"-pyöräilyssä järkeä ja miltä tuollainen CBR kuulostaisi?
Kiitoksia etukäteen. =)
P.S. Kun menee katsomaan jotain mahdollisesti ostettavaa pyörää, tällä listalla : http://www.bajahill.net/2003/05/kayt...-hankinta.html selviää varmaan aikan hyvin ja väistää suurimmat sudenkuopat?
Tuohon rahaan metsästäisin F3-mallin, eli vuosimalliltaan 95-98. Nettimotossa näyttää olevan useampia tarjolla.
F3-mallissa on mm. modernimpi moottori ja parempi keula.
Soita muutamaan liikkeeseen ja kysy kuristamisen hintaa, voit päästä halvallakin. Ja jättämällä kuristusosien ostoilmoituksen muutamalle sivustolle, voit päästä vieläkin halvemmalla.
Pyöriä myydään paljon ns. ylivuotisina. Rekisteröintipäivämäärä ei siis välttämättä tarkoita vuosimallia. Tunnistat F3-mallin mm. mittaristosta, etukatteesta, ilmanottoaukoista jne. F2-malli (91-94) on F2, vaikka se olisi rekisteröity -96. Myyjä voi tosin yrittää väittää muuta...
CBR on erittäin luotettava ja monikäyttöinen pyörä, nokkaketjun kiristäjä on ainoa tyyppivika. Nokkaketjukin saa rapista kuin sepelimylly, eikä silti aiheuta vahinkoa. Uusi kiristäjä maksaa alle satasen ja on helppo vaihtaa.
CBR on mielestäni tuohon rahaan järkevin valinta, mutta varaa riittävästi rahaa ajovarusteisiin. Moottoripyöräily näillä leveysasteilla on hullun hommaa ilman asiallisia varusteita. Puhumattakaan mahdollisista havereista. Ehkä kypärää lukuunottamatta harkitsisin myös niiden hankkimista käytettynä. Ostoilmoitusta vaan tuonne ajovarusteosastoon.
Ja sitten kesällä ratapäiville Ajotaito II-kurssille.
Itsellä on ilmeisesti joku aivovamma kun pidän F2 mallia paljon kauniimpana kuin F3.Niin ja sitten kannattaa varusteita ostaessa pitää silmillä alennus/poistomyyntejä. Omat ajovarusteet kaikki hankittu vähintään -50% alennuksella poislukien selkäsuoja ja ajokengät! Ilman alennuksia varusteet olisi maksaneet n.700 euroa ja maksoin niistä n.400 euroa.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Kiitoksia vastauksista.
-TH-, F3-malli olisi muuten hyvä, mutta näillä korkeuksilla, missä minä asun, ei löydy kuin vain yksi budjettiini sopiva F3. Ja tämäkin ilmeisesti ei ole 25 kW papereilla. Tulee äkkiä pyörälle hintaa jos pitää alkaa hakea kauempaa ja kuristaa, penkittää ja muutoskatsastaa. Mutta täytyy pitää myös tämä F3 vaihtoehto mielessä. Mutta ei F2 varmaankaan aivan huono valinta ole?
Ajovarusteista sen verran, että olen varannut niihinkin rahaa. Kypärän ostan joko täysin uutena tai uutta vastaavan vähän käytetyn. Muista varusteista en vielä tiedä, käytettynä jos ostaisi niin säästäisihän siinä rahaa. Olen miettinyt, että jos laittaisi 2-osaisen nahkapuvun ja kesällä mahdollisesti sitten ajofarkut kaupunkiräppäilyyn. Niin ja pitäähän sitä tietenkin ostaa sitten sadehaalarit ja mahdollisesti windstopperit. Ja kengät ja hanskat jne.
Mitäs öljyä kannattaa laittaa pc25 cebariin? vaihteet kolahtelee kuumalla koneella aika paljon, mutta vaihtuvat silti hyvin. Kytkinkään ei luista, pyörällä on ajettu jo 92tkm
Delvaccia tietty! Se myös säätää venttiilisi ja pitää jakoketjun kireällä.![]()
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Kyllä se Delvac toimii kuten muutkin CBR:n vaatimukset täyttävät öljytkin. Nyt olen pari kertaa vaihtanut koneeseen Delvacit, mutta aivan yhtä hyvin on toiminut mielestäni Motul 5000, Hondan oma ja muutama muukin öljy, joiden merkkiä en nyt muista. Omien kokemusten mukaan CBR ei ole kovin kranttu öljyn suhteen. Itse suosin ihan tavallista halpaa öljyä, koska vaihtelen öljyt vuosittain ja vuodessa ei kuitenkaan tule mitään mahdottomia kilometrejä.
Palataanpa vielä tuohon katteeseen. Te kellä on F4i malli ja joilla tuplakupla tai normaali pleksi tai jopa touring. Kuinka iso ero ilmavirtauksissa on siinä mihin tulevat. Toki on kiinni asennosta ja kuskin pituudesta. Normaalilla varmaan suurin osa tulee kypärään? Touring tai tuplalla menee yli?
Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
Itsellä 172 cm pituutta, vakiopleksin ilmavirta tulee normaalilla "kaupunkiajoasennolla" kaulaan, kokonaan suojaan pääsee vain laittamalla leuan tankkiin. Mulla on kylmiä ilmoja varten Kappa -merkkinen touringpleksi ja sillä tulee ilmavirta suunnilleen visiirin kohdalle, suojaan pääsee laittamalla vähän kyynärpäitä alemmas. Eihän tämä mikään touringpyörä olekaan, mutta vakiopleksi ja yli 150 vauhtia, niin hyvin toimii.
Honda CBR 600 F -05
Vastaan tässä itselleni kun honasin missä vika on kun kaasukahva ei palauta normaalisti. Eli siis olin säätänyt kaasuvaijerin liian kireälle. Vähän löysäämistä säätömutterista ja kaasukahva palauttaa normaalisti ilman, että vapaa liike olisi lisääntynyt. Sitä kun räpeltää niin oppii.![]()
Mistähän kannattaisi etsiskellä käytettynä -90vm 600cc cbr:ään jonkinlaista mökäpönttöä ? Yoshimura, laser jne merkillä ei sinällään väliä.
Jos toi -90 on vanhaa f1- mallia niin vaikkapa b- foorumin, tämän tai jonkun muun prätkäfoorumin myyntipalstalta vaan joku pönttö ja sopivalla sovitteella kiinni. Sen verta harvinainen, että paha etsiä suoraan käyvää. Pienet pyöreät auton pöntötkin on jees
Omaan f4i:hin ostin kaverin bemarin takakontista r1:sessä olleen leovincen ovaalin 40e ja maksoin kaverille muutaman kympin että väsäsi kokonaan uuden väliputken, sopii kuin valettu. Tosin pitää vetää puolesta välistä poikki, kun on varmaan metrin pitkä ja saapahan toisen kuoren varalle jos lipeää leikkiessä.
Pearl White F4i
Tuli nyt itsekkin hankittua itselle ensimmäinen iso pyörä, Honda CBR 600F -92. Ihan hyvä peli tuntuisi olevan, mitä ajelin pois ostopaikalta. Ajokamat eivät vielä vaan olleet parhaimmasta päästä, niin oli melkoisen kylmää kyytiä.
Mutta itse pyörästä. Vetopakan kumit ovat menneet ilmeisesti, kun takarissa on "väljä" verrattuna takavanteeseen ja ajaessa tuntuu pieni viive kiihdyttäessä ja kloksauksen jälkeen lähtee vetämään. Eivät ilmeisesti ole kalliit? Nopeusmittarin vaijeri oli myös sanonut itsensä irti.
Myös pyörän katteissa on hieman sanomista, on ilmeisesti kaatunut paikaltaan. Joten mistäköhän pyörään saisi katteisiin tarroja? Varmaankin Hondan jälleenmyyjältä, mutta saako jostain halvemmalla? Veikkaan, että alkuperäiset saattavat kustantaa jonkin verran. CBR:äni on siis linkin takaa löytyvällä värityksellä. http://p1.bikepics.com/2008%5C04%5C2...64202-full.jpg Haussa olisi siis takakatteessa oleva punainen tarra, jossa lukee siis CBR sekä myös sivukatteessa oleva keskimmäinen punainen raita.
Onko tämän vuotisiin Cebareihin miten saatavilla tuplakuplaa?
Onnea uudelle omistajalle!Kannattaa tsekata saksan ja ameriikan ebay niin sieltä löytyy melkeinpä kaikki tarvittavat tarrat + osat. Laita hakusanaksi "cbr 600 F decal" tai ihan vain "cbr 600 f", sillä löytyy. Kyllä niihin ajovarusteisiin kannattaa satsata sillä ei ole kiva palella ja muutenkin suojat kuntoon.
![]()
Viimeksi muokannut: M-77; 08.04.2014 klo 09:55.
Komppaan täysin M-77:aa tässä - ebay on paras paikka hankkia edullisesti tarvikkeita vanhaan pyörään. Ostin itse kuukausi takaperin ebaysta tarrasarjan Hondaani ja olen äärimmäisen tyytyväinen (tuli UK:sta). Kaikki sujui helposti, toimitus oli nopea ja hankittu tuote oli korkealaatuinen. Sen lisäksi, että ebaysta ostaminen edellyttää rekisteröitymistä ebayhin (joka mm. antaa sinulle ostoturvan, mikäli hankinnassa menee jokin mönkään), niin useimmat ebay-kauppiaat edellyttävät lisäksi, että ostajalla on esim. paypal-tili. Nyt vaan etsit sopivan tarrasarjan ja ei kun tilaamaan.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Ajokamat alkaa olla jo paremmissa kuoseissa, nahkainen takki ja housut löytyy, kengät tulee vielä ostettua ennen kuin alan enempää ajelemaan.
Täytyypä alkaa sitten etsimään osaa ebaysta, sinne löytyy jo tunnuksetkin, niin kuin myös PayPaliin.
Oisko kellään jarruletkujen mittoja vm-95 vehkeeseen. Koitin tossa paikallaan olevia letkuja mittailla, mutta eihän siitä tullut A) yhtään B) mitään. Tarkotus siis teettää letkut ja tarvitsevat mittoja liikkeessä, enkä tohdi purkaa jarruja vielä ku on nii mukavia kelejä ajellakkin![]()
Moro! Ensipyöräksi cebarin ostanut täällä kyselee. Pyörään on vaihdettu Yoshimuran slipari ja KN ilmansuodatin, suuttimista en tiedä. Kuuluisiko ne olla vaihdettu näiden kanssa? Vai pelaako kaasareiden vakiosäädöilläkin hyvin? Nätisti tuo kyllä käy ja kulkee, mietin vain...
cbr600f, kempele
Kortti HDlla. Sen jälkeen Yamahaa, Kawaa ja Suzukia. 8 vuoden tauko ja nyt sitten CBR600F. Edellisiä huollettiin - jos nyt sais sitten ajellakki![]()
CBR600F4, 1999, Pirelli Angel ST
Lynx Xtrim 550F, 2013
Minkä ikäinen pyörä? Ainakin f4 mallit on vakiona säädetty niin laihalle ku mahdollista. Ja sliparin vaihto varmaan laihentaa seoksia vähä lisää. Kannattaa kyllä käyttää pyörä penkissä, missä voi kattoa vähä niitä seoksia. Ja tuosta kN suodattimesta on kyllä minimaalinen hyöty näissä pyörissä, päästää vaan turhaa pölyä koneeseen. puhdas vakiosuodatin hengittää kyllä enemmän ku tarpeeksi![]()
GSX-R
Paljonko olisi sellainen hyvä määrä hevosia takarenkaalta penkitettynä? Omasta F2 pyörästäni mitattiin 93 hp takanakilta kolmosvaihteella. Vanha takarengas olis silloin alla ja epätasapainossa hiukan pompotti. Olis kiva testata uudelleen urut täysin auki...
Eikös tuossa tuloksessa aina ole hiukan tehohävikkiä % sinne tänne verraten moottorin todelliseen tehoon, koska voima välittyy monen mutkan kautta takarenkaalle?![]()
Se aina vähä riippuu penkistävarmaan siinä ~95hp renkaalta. Omassa on suutinsarja ja slipari, ja antoi tukkoisella vakio suodattimella karvan yli 100hp ja 59,8Nm takaselta dynojetin penkissä. -00 f4 siis, ja ajettu 72000km.
Edit: otettu km lukemasta ylimääräinen nolla pois
Viimeksi muokannut: HePeTzU; 16.04.2014 klo 18:19.
GSX-R
..nooo, mutta kun Honda kestää. Moni ei kestä...
http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0
on tosin vanhaa tietoa. Tasaisen vauhdin taulukolla olis nyt abouttiarallaa 350kmiles elikkä +550tkm.
Edit: Laskuvihre
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K