[QUOTE=marko.fzs;6279003]Kannattaa kyllä henkisesti valmistautua siihen että jokin japsirutku täräyttää ohi, niin että oranssi vaan pölähtää. Ei sitten kolahda niin paljon itse tunnolle[/QUOTE
Ei ei kolahda ...sillä hän sillä japsirutkulla ajaa silloin ylinopeutta mikä on kiellettyä ankarasti tässä vapauden täyttämässä maassa. Minähän nautin vain normaalista ajamisestani .![]()
Ultrafast KTM machine .
[QUOTE=Dege;6279033]Oikia asenne. Jättää sen kaahamisen niille GS-papoille ja maxiskodeille. Kyllähän sen pitää riittää että slipari-virillä papattaa kivasti ja ite tietää että kyllä menis. Ja tietäähän ne pojatkin essolla kun hieman tyhjäkäynnillä päräyttää että kyllä the beast keulii.
Kestäähän tuo paremmin nipussakin kun ei tarvitse käyttää kovia kierroksia eikä shifteriä.![]()
Supermoto
jees, pientä provoa, niin saadaan juttua aikaan
Mut sitten varsinaiseen asiaan eli mitä tarkoittaa, että oranssit ovat loppuunmyyty? Eikös niissä mustissakin ole toimitusvaikeuksia vai olenko ymmärtänyt väärin (taas)?
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Ei kai sitä race-versiota edes tullut myyntiin. Oransseja vanteita ei ole saatavilla ja alustakin pitää ostaa muualta kuin Kotari-kauppiaalta.
Muutenkin markkinointi mitä sattuu, tehoa ei ollut 180 hv vaan 172 hv, kiihtyvyys 0-200 km/h 8,8s eikä 7,2s, paino monta kiloa enemmän, kulkee vain 270 eikä 290. Täälläpäin on totuttu miehen sanaan. Jos BMW:n eduksi jotain pitää sanoa niin tehoa on jopa enemmän kuin lupaavat.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Toi allaoleva on aika mielenkiintoinen nimittäin, jos olet ostanut laitteen siinä luulossa, että siellä on 180hv ja toisekseen sitten 7.2 sekuntia suoritusarvona eikä jotain 1.5 sekuntia hitaampaa laitetta. Mitäs tuotevastuu tuollaisesta sanoo? Sama painon osalta. Sehän on vähän sama, että maksaa kilosta nauloja ja saakin puoli kiloa? Mun mielestä aika aiheellinen kysymys, eikö?
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Nimenomaan. Arvot riittää, mutta minkä takia pitää mennä valehtelemaan niinkin helposti tarkistettava asia kuin paino. KTM asenne on race, mutta markkinointi ei ole heillä race vaan puhuu paskaa.
Tuntuu myös, että nykyään ei kukaan enää edes osaa tehdä laadukasta vehjettä säästämättä. Naurakaa vain, mutta laadukkain mp mulla toistaiseksi on ollut H-D V-Rod. Huonoin eräs Kawasaki. BMW vakuuttaa muuten, mutta on sielläkin vesipumppu, laakeri, ym. käsittämättömiä ongemia. Superduken laatuongelmista on jo forumeilla mainittu kaksi moottorivauriota, tyytin korvakkeen repeäminen syylarista ja valuvika koneessa. Huhuja on toimitusvaikeuksista viallisten vanteiden ja johtosarjan takia, kuulemma 17.4 tulee Saksan dealereille uusia toimituspäivämääriä pyörille. KTM 1190 oli paljonkin ongelmia niinkin halvan osan takia kuin ilmanputsarin kotelo.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Pitäisköhän ensiksi sillä pyörällä olla ajettu 20000 kilsaa ennen kuin ruvetaan mittaan niitä tehoja . Tuppaa tehot nousee kun osat koneessa on hioutunu uutuuden kankeudesta eli toi 180 voi jo 10000 kilsan kohalla hyvinkin löytyä pyörästä. Kiihtyvyyttäkin voi olla kaikenlaisia kuskeja yrittämässä.
Supertuken mielestä taas pyörä on race kun siihen laitetaan oranssi T-kappale . Teippauksesta luovutaan kun ei itse kehtaa asentaa virheidenpelossa.
Mulla ei ollut 1190 Advessa muita ongelmia kuin sivutuen pettäminen. 1290 vaihdettiin akun virtajohdot uusiin eli se oli vissiin se vialliset johtosarjat ongelma(tehtaan käskemä). Muista ongelmista ei ole tietoa .
Ultrafast KTM machine .
En kyllä itse ihan heti keksi syy-seurausyhteyttä shifterin käytön ja venttiilin säätöpalan irtoamisen välille (jos siis mikkoylin tarkoittama shimmi on tämä säätöpala). En kyllä ymmärrä muutenkaan, että mihin se muka voisi irrota kun on siellä paininkupin ja venttiilin varren välissä. Öljynpaineeseen tuo tuskin liittyy, koska öljypumppu pyörii aina kun moottori pyörii ja tuskin kaasu auki shifterillä vaihdettaessa kierrokset nollaan pääsee vaikka kuinka arpoisi. Jos joku tietää syyn miten tuo shifteri rikkoo koneen niin kuulisin sen mielelläni.
Superbike #7
Jos moottori ajetaan sisään oikein, pitäisi täydet tehot kyllä irrota reilusti ennen tuhatta kilometriä. Ja kaikkein huonoin tapahan ajaa moottori sisään on se tehtaiden suosittelema lussuttelu.
Jos tehojen takia aikoisi reklamoida, päätynee aika syvään suohon. Siellä lakimies äkkiä kaivaa esille läpyskän, jossa puhutaan kampiakselihevosvoimista, jotka on korjattu apulaitteiden haukkaamalla teholla. Kun hevosvoimille tehdään ns. häviökorjaus, päästään aika jänniin lukemiin.
Superbike #7
syy voisi olla sifterin aiheuttama räjähdys esim putkessa, joka pudottaa pakoventtiilin auki vaikka se ei silloin saisi olla auki. Sifteri katkaisee sytkän vaihtohetkeksi. bensaa menee pakariin, vaihdon jälkeen(varsinkin epäröity hidas vaihto) pitää liian kauan sytkän pois, bensat räjähtää putkessa ja isot venttiilit aukeavat tahattomasti tuosta räjähdyksestä. kuppi on ylhäällä ja venttiili käy osan matkaa alhaalla->simmi tippuu, koska simminkin liike-energia ei ole tullut tällöin nokasta, vaan simmi voi olla matkalla ylös ja venttiili lähteekin alaspäin.
miksi vastaavaa ei käy nelisylinterisissä?, niissä on pienet venttiilit ja jäykät venttiilijouset. KTM:ssä on suuret venttiilit ja löysät venttiilinjouset(matala huippukierroluku). venttiilin koko on suoraan suhteessa räjähdyspaineen vastaanottoon, lisäksi kaksipyttyisessä pakariräjähdys on isompi kuin pienempiputkisessa nelisylinterisessä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Pitää paikkansa että huonoin tapa ajaa sisään moottori on lussuttelu. Muttei kai paraskaan tapa ole käyttää sitä lähes joka hetki huippukierroksilla. Itse pyrin ajamaan sisään koneen vaihtelevalla käytöllä eli vaihteita ja kierrosalueita reippaasti käyttämällä kuitenkaan aivan huippuja ja vedätyksiä isolla vaihteella matalilla kierroksilla välttelemällä .
Ultrafast KTM machine .
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ktm on vain miettinyt tuota markkinointia ja siinä onnistunut hyvin, mutta nyt kun myydään liian paljon että tehdas ei kerkee tehdä, niin tulee näitä vikoja, koneen pultteja puuttuu, taka iskari väärin päin, taka häkki vinossa, öljyvuotoja, pakoputki ei ole kiinni, maali vikoja jne....Ja sitten kun kaikki pitää tehdä mahdollisimman halvalla, ei ole väliä jos pieniä mokia, kunhan saa halvalla ja nopeasti, sehän on bisnes. Se on vain harmi, mutta ei se tarkoita, niin kuin tässä tuntuu että nyt mollataan kunnolla, ihan samoja vikoja niissä toisissa merkeissäkin on, niistä ei puhuta välttämättä, niin paljoa kuin tästä mallista. Siis kun ajattelee kuinka tätä on markkinoitu ja hehkutettu, niin jos vikoja alkaa ilmetä, niin ne tulee ilmi
Jollain pientä ongelmaa
Joku tälläinen vika tuossa videossa olevassa Leaking pressure sensor Drawn false air
Viimeksi muokannut: Husky510; 13.04.2014 klo 18:15.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Ei kai tuollainen "Fuel Module " shifteri ahtamattomassa katupyörässä
paha "synti" ole ?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tehokkaan laitteen "oikea" sisäänajo kadulla ei aina ole ihan helpoin rasti.
Hieman helpottaa jos siinä on "ihan oikea keskialue", eikä vaan räkäise kaikkea
pihalle ihan tapin tuntumassa.
Ihan alkumetreistähän tuo tarttis kunnolla kuormitusta siihen vetoalueelle, vaikka alapäähänkin,
ja toisinpäin... kunnon moottorijarrua perään...... ja kuumaksi pitäisi vielä saada koko köntti.
Ei se rajoittajan paukuttaminen ole ollenkaan tarpeen.
Useampi rehvakka veto laatikko läpi pitkään ylämäkeen ja sama alaspäin moottorijarrua
ja lämmöt ylös..... siinä tuo urakka noin pääpiirteissään ilman hifistelyjä... ja tosiaan....
heti ensitöiksi.
Se on tuo männänrenkaiden istuttaminen vähän sama kuin lapsuus......
sillä on aikansa heti alkumatkasta..... ja sitten se vaan on sen aika ohi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Yks lämpösykli kannattaa käyttää koneelle ennen tuota laatikon läpivetoa niin ei tule ekalla vedolla mitään kurkistelemaan koneesta pihalle. Eli kone kunnolla kuumaksi ja antaa jäähtyä, sitten lämpöseksi ja pariin kertaan laatikko läpi luukku auki ja vetojen välissä hidastus moottorijarrulla. Muutaman vedon jälkeen sitten uudet öljyt sisään ja sisäänajo on valmis.
Superbike #7
Ultrafast KTM machine .
Tähän mennessä joka kerta on tullut parempi kierrosaika niillä kierroksilla joilla on pysynyt pystyssä verrattuna niihin kierroksiin, joilla on kaatunut. Yleensä myös kaatuminen vie pirusti treeniaikaa vähintään siltä päivältä ja pahimmillaan muutamalta seuraavalta kuukaudelta. Pyörän kokoonparsiminen tallilla tai raaja paketissa makoilu eivät nekään kovin tahokkaasti paranna aikaa.
Parhaillekin tietysti sattuu silloin tällöin kaatumisia, mutta yleensä nämä "Jos ei kaadu, ei aja riittävän kovaa" -tyypit ovat niitä, joilla pokka riittää kovaa ajamiseen, mutta taidot eivät ja yleensä myös maltti siihen opetteluun puuttuu. Lopputuloksena sitten onkin tuhoutunutta kalustoa ja rikkoutuneita raajoja. Eli jos tunnistaa itsensä kuuluvan ko. ryhmään, kannattaa ehkä pitäytyä kadulla tikkarin mukaisessa kurvailussa.
Superbike #7
No juu.... anteeksi suorasukaisuuteni.
Ongelmahan on hieman siinä, miten saada ALKAJAISIKSI tuo pata "kuumaksi" ilman reuhtomista.
Tyhjänä käyttäminen tietty toisissa vehkeissä tekee enemän kuin toisissa.... mutta flektit jne.....
TOISAALTA...... Mites äijät panee munat pataan se osalta, että "mitään lämpösykliä" ei
uuden pyörän kohdalla ole tullut ennen kuluttajalle päätymistä ? Tuskin yksikään peli on
"koekäyttämättä" ennen asiakkaan käynnistystä ?
Eiköhän tuo "ensimmäinen lämpösyksli" ole jo tavalla tai toisella hoitunut ennen onnellisen
1. omistajan käynnistystä ? Vai kui ?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY