Keulan huolto menossa... vanhat lietteet pois ja uudet 10w keulaöljyt sisään. En vaihda kumitiivisteitä. Tuntuivat olevan kunnossa. Helppohan nuo on vaihtaa keula paikallaan jos alkaa vuotamaan. Mittaria modasin hiukan eli turha nopeusmittari pois. Briteistä tilasin billetpalikkaaholkit ovat etuakseliin. korvaavat nopeusmittarin anturin. Toinen palikka on adapteri takalinkkuun. Adapteri mahdollistaa uudemman r6r takavaimentimen asennuksen TRXään. Katsotaan nyt vienkö vakion modattavaksi ratakäyttöön vai hommaanko vakio r6r pampun vai jonkun hifistelyiskarin esim öhlins
![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Juu näillä näkymin ainakin ensi kesä mennään vakio keulalla jossa prog jouset. Ainakin pirellin superbike slicksi kului tasaisesti eikä repeillyt. Muutenkin kohtuu tyytyväinen keulan toimintaan. Esijännitykset säädin kohdilleen. Paluuvaimennus vakiosäädössä.Meinaatko sitä hiilikuitu huggeria? Taidan ehkä kumminkin pitää sen...
![]()
Joo tästä ei voi enää mennä kun toiseen suuntaanAattelin, että vedetään runkoonkin uusi maali kun kerran näin paljon purettu. Ehkä sama väri mikä jo on tai vaihdetaan väriä esim valkoinen, musta, magnesiuminvärinen... Ajelen laikalla myös nuo tukiraudat tuosta kyytiläisen penkin alta ja siloittelen. Viikonloppuna tämä pitäisi hoitaa ja sitten äkkiä keksiä paikka jossa maalit runkoon ja katteisiin...
![]()
Valko-puna-musta olis klassinen väriyhdistelmä. Tai sitten "Gunmetal"-harmaa vois olla hieno myös. Mustat vanteet olis racingia. Oletko harkinnut pulverimaalausta? Vois toimia ja olla kestävä. Itse pulverimaalautin joskus kevarin rungon ja tuli kyllä kestävä ja hyvä pinta. "Tavallinen" maalipinta voi olla pehmeä, naarmut ja kolhut näkyy helposti.
Oma pyörä on viettänyt hiljaiseloa, sen verran sain aikaseks, että työstin hiilikuituteipillä detaljeja eri puolelle pyörää ja otin sen selkänojan pois, jos ajelis jatkossa ilman sitä.![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Pikkasen haikea olo nyt kun toinen TRX vaihtoi omistajaaHyvään kotiin pääsi se on varma
![]()
Nonnii ruuvaillaan välillä kasaan eikä vaan puretar6r takapamppu + adapteri + 40mm korotus
NiccccccceTälleen äkkiseltään katsottuna perä näyttäisi olevan hieman korkeamalla. Saa nähdä kuinka rauhattomaksi muuttui
![]()
Hei tietääkö kukaan mikä kiristysmomentti on näillä pulteilla mitkä kiinnittää putkirungon tuohon alumiiniseen apurunkoon?
http://www.youtube.com/watch?v=tzb3Y6ObBQQ
Melkoisen on keulaa laskettu videossa![]()
On aika hyvin laskettu keulaa. Ehkä perääkin on laskettu, sillä olettaisin tuon muuten olevan aika nenällään. Näppärästi se kyllä kääntyy.
Kuulostaa siltä, että juuri kun rupeaa kierrokset olemaan sillä alueella, että pyörä rupeaa kulkemaan, niin mittari on kierrosrajoittimella
Nimim. Rivi4-moottorinen.
Joku pikkuruinen heppu sillä kurvailee, koska minulla ei olisi varpaita enää jos kanttailisin noin paljon lasketulla pyörälläJoo kierroksista sen verran, että rajotin on vasta 9000rpm, mutta viimeiset 2000rpm oikeastaan melko turhaa huudattaa, koska teho-ja vääntökäyrät tasoittuu tuon 7000rpm jälkeen tai saattavat jopa alkaa läskemaan
Joo juurikin kyseinen pyörä kyseessä. Kiitos infosta
jotenkin tulee mieleen botniaring tuosta maalisuorasta ja seuraavasta oikeastasamanlailla hiukan pimeään joutuu taittamaan
![]()
Moro. Tänään tuli ihmeteltyä noita valkoisia mittaripohjia tuon lontoonkielisen ohjeen kanssa. Ohjeen sai tavata ajatuksen kanssa useaan otteeseen, ettei tule lisävahinkoa tehtyä, sen verran hepposia nuo osat on.
Eli lyhykäisyydessään tein näin: Etukate irti, mittariston pölysuoja irti, mittariston johdot ja polttimot irti. Sitten mittaristo irralleen ja pöydälle, ei muuta kuin etukehys/lasit irti. Tässä kohtaa alkaa se varovaisuus-osuus eli jousipalautteiset mittarien neulat piti laskea rajotintappien yli ja merkata ns. 0-kohta. Tämän jälkeen piti nypätä neulat irti pakottamalla parilla ohuella meisselillä tasaisesti ylöspäin. Sitten vaan ruuvit irti ja mittaritaulut vaihtoon, vanhoista rajotintapit hellästi irti ja uusiin kiinni. Kokoaminen päinvastoin.
Yhtä asiaa en oikein ymmärtänyt. Ohje ei tyhjentävästi kertonut, että tuleeko vanhoista mittaritauluista raapia ne mustat pohjat irti ja käyttää sen läpinäkyvä muoviosa uudelleen. Uudet mittarinpohjat on vanhoja ohuemmat ja valkoisesta taustasta näkyy ikävästi mittarien sisäosat läpi.
Ootko RHR jo ihmetellut mittaristoa?
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
törmäsit samaan vikaan kuin minä. Tuskin sitä alkuperäistä voi jättää alle, ei kai tule valoa läpi juuri mitään, ajattelin tehdä valkean pohjan takapuolelle pyöreän mustan lätkän( tai teipin ) joka on 1 cm pienempi kuin taulu, sillon valoa tulisi toivottavasti reunoja pitkin ja polttimoiden kärkeen laitan vaikka foliosta pienet varjostimet. Saas nähdä mitä tulee...
TRX850 -96
XT500 -80
Ok. Eli vika ei ollut vain minun päässäni.Voishan tuohon tosiaan tehdä pahvista tai vaikka pesunestekannusta jonkun pienempihalkasijaisen lätkän alle. Itse meinasin vielä laittaa vihreät "sukat" polttimoihin, katsotaan, miten huvittavalta näyttävät et otanko pois.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Teinpä juuri näin, leikkasin himmeästä muovista (DVD kotelo) mittarin kokoisen lätkän johon liimasin n 50 mm halk mustan teipin ja laitoin tämän lätkän valkean taulun alle. Sitten folioteipistä pienet varjostimet polttimoiden päihin jota valo ei paista suoraan tauluun. Tuli melkein hyvä.
Tuohon alkuperäiseen tauluun on kyllä upotettu ihmeellinen määrä optiikkaa.
TRX850 -96
XT500 -80
Helou,
Pitkästä aikaa kävin kattelemassa tätäkin foorumia. Tänä vuonna olis tarkoitus taas vaihteeksi ajella mopollakin. Mulla myös keulan huolto ja parantely (öhlinsin progressiiviset jouset sisälle ja öljyt) ensimäisenä agendalla ja sitten pari pientä muuta hommaa.
Tartten pikkusen tilaa varastoon, joten mulla olis yks orkkis keulakate (punanen -1996) ylimääräisenä, jos ketä kiinnostaa...
Täällä kuvia
Viimeksi muokannut: evilHR; 17.03.2014 klo 15:31.
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Katohan, Evilki heränny talviunesta. Meinasin jo melkeen yrittää ostaa ne öhlärin jouset sulta pois, kun en tienny, et missä vaiheessa projekti menee. Suoraan sanoen v*tuttaa tuo keula nykyisellään, sen verran pintakova se on.
Älä ainakaan heitä tota katetta pois, jos ei kukaan tarvi niin tuun hakeen pois kuleksimasta "säilöön", jos vaikka joku joskus entisöi TRX:ää.![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Stormilta tilasinoli sikakallis, mut on hieno
Kattelin saksasta ja muualta euroopasta, mutta oli suht saman hintaisia joka paikassa...
Katteet tuli maalariltaKyllä on komia taas kun alkaa näyttää mopolta, eikä vain osakasalta. Näillä modeilla mennään varmaan tämä kesä. Mielessä kyllä vaikka mitä... Kenelläkään tarvetta yzf750r takahaarukalle+akselille? Ei sovi tuon iskarin eikä putkiston kanssa niin myyn pois jos kelpaa...
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Päivitellään nyt tännekin jotain, mittaritaulut vaihdettu ja ylä t-kappaletta koristettu hiilikuituteipillä. Eilen asentelin Samcon silikoniletkuja alkuperäisten kumisten tilalle. 2014
Viimeksi muokannut: Cona; 21.03.2014 klo 19:36.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.