Sivu: 27 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17252627282937 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 781:stä 810:een 1231:sta
  1. #781


    eniten TRX kuumetta nostanut elokuva....
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #782


    Romut nipussa ja kevään eka lenkki ajettu, kaikki tuntuu toimivan.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  3. #783
    Laitan tähän (vaikkei ko. asia kuulukaan varsinaisesti tähän ketjuun mutta jääpähän ikuisiksi ajoiksi cybermuistiin) pienen varoituksen sanan koskien etuputkien läpilaskemista kolmioiden läpi ylöspäin koskien erityisesti Thundercattia (voi koskea muitakin), ja siksikin että tiedän että jotkut ovat pudottaneet etupäätä T-cateissa.

    Samalla kun vaihdoin öljyjä oman jammun keulaan mittailin etujousituksen liikeratoja ja tein sen havainnon että T-catin etuputkissa ei juuri ole varaa laskea (ts. nostaa) kolmioiden läpi.

    speksit on että
    -etuputken "iskunpituus" on 123 mm (ohjekirjassa lukee joustovaraksi 130 mm), mitattu putki vapaana roikkuen ja toisaalta "raudat" vastakkain eli pohjassa, "oil lock" mukaan lukien
    -jos putki on "oikealle" korkeudelle (nippa yli kahvakiinnikkeitten) asennettu, alakolmion alapinnasta pölysuojan yläpintaan jää väliksi 127 mm eli äärimmäisessä tilanteessa alakolmion ja pölysuojan väliin jää 4 mm
    -"oil lock" toimii noin viimeisen 10 mm matkalla

    (kokemuksesta tiedän että pehmeällä preloadilla, notkeilla 5W -luokan öljyillä ja ohjekirjan mukaisella öljypinnalla tiukassa jarrutuksessa jousitus painuu "oil lockiin")

    joten harkintaa...
    Viimeksi muokannut: collikka; 29.03.2014 klo 22:23.
    juuri nyt pyörätön
  4. #784
    Nuot Catin etuputket käyvät suoraan TRX.n etukolmioihin, siinä on vähän enempi säätöjä ja ilmeisesti jäykemmät jouset. Vaihdetun keulan erottaa jo kauas siitä saakelin rumasta etuloksusta.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  5. #785
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    Nuot Catin etuputket käyvät suoraan TRX.n etukolmioihin, siinä on vähän enempi säätöjä ja ilmeisesti jäykemmät jouset. Vaihdetun keulan erottaa jo kauas siitä saakelin rumasta etuloksusta.
    Kiinnostaisi kyllä vaihtaa nuo Catin etuputket TRX:n omien tilalle, mutta pitäis vielä selvittää, että voiko tuon möhkälemäisen Catin loksun korvata jollain toisella. Ei se TRX:nkään etuloksu minusta hieno ole, mutta sopii jotenkin paremmin silti.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  6. #786
    Se Catin loksu on kaksiosainen (etu/takapuoli) ja ymmärtääkseni kiinnikkeet on alaputkissa vain etupuolella joten mikään stanuloksu ei käy suoraan. ihmeellisen näkönen köpöstys
    TRX850 -96
    XT500 -80
  7. #787
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    Se Catin loksu on kaksiosainen (etu/takapuoli) ja ymmärtääkseni kiinnikkeet on alaputkissa vain etupuolella joten mikään stanuloksu ei käy suoraan. ihmeellisen näkönen köpöstys
    Jos tämä nyt jotain auttaa niin kyllä siinä alaputkessa on kiinnikkeet etu- ja takapuolella ts. se takalärpäke on kiinni neljällä ruuvilla, etupuolelta ja taimmaiset on samat joilla jarruletkut nivotaan kiinni alaputkiin...

    (ja eihän tuo nyt mikään ruma ole, sopii hyvin Thundercatin "raskaaseen" lookkiin... )
    juuri nyt pyörätön
  8. #788
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Jos tämä nyt jotain auttaa niin kyllä siinä alaputkessa on kiinnikkeet etu- ja takapuolella ts. se takalärpäke on kiinni neljällä ruuvilla, etupuolelta ja taimmaiset on samat joilla jarruletkut nivotaan kiinni alaputkiin...

    (ja eihän tuo nyt mikään ruma ole, sopii hyvin Thundercatin "raskaaseen" lookkiin... )
    Sopiihan se varmaan Cattiin, mutta huonommin TRX:n kulmikkaampaan muotoiluun.

    Takaosa on ihan jees, mutta etuosasta tekis mieli sahata materiaalia sivulta pois.

    edit. taitaakin olla joku tarvikelokari laitettu tähän kuvan laitteeseen. Kiinnostais tietää, että mikä.

    Viimeksi muokannut: Cona; 07.04.2014 klo 21:09.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  9. #789
    Harvinaisen pienellä mittarilukemalla oleva TRX:

    http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1663152
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  10. #790
    Pyörä alkaa olemaan nipussa ja parin viikon päästä narua kireälle alastarolla Laitan tänne vielä kuviakin kun saan ulos tallista.Talliin tupsahti myös uusi projektipyörä Yamaha szr660 Aiaiai kun tuosta saa kyllä makean gp replican rakenneltua, mutta sehän ei sitten enää tähän viestiketjuun sovi.
  11. #791
    Tämmöisellä sitten mennään tämä kesä Penkissäkin kävin ja joskus olen kuullut semmoisen sanonnan, että viritys on onnistunut jos teho ei laske Tuosta käy myös hyvin ilmi, että konetta aivan turha laulattaa yli 7500rpm...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  12. #792
    On kyllä makia peli
    Ja aika hyvät käyrät ja lukemat piänillä muutoksilla.
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  13. #793
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Tämmöisellä sitten mennään tämä kesä Penkissäkin kävin ja joskus olen kuullut semmoisen sanonnan, että viritys on onnistunut jos teho ei laske Tuosta käy myös hyvin ilmi, että konetta aivan turha laulattaa yli 7500rpm...
    Moro M1kk0, missäs kävit penkissä? Jos sulla on tiedossa joku kaasarien säätöön erikoistunut taho niin olisin kiinnostunut..
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  14. #794
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Moro M1kk0, missäs kävit penkissä? Jos sulla on tiedossa joku kaasarien säätöön erikoistunut taho niin olisin kiinnostunut..
    Vaffa veikkaus. että Prätkäpajassa? (ainakin dynolapussa lukee niin)

    + prätkäpaja kyllä hoitaa nuo kaasaritkin.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  15. #795
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Vaffa veikkaus. että Prätkäpajassa? (ainakin dynolapussa lukee niin)

    + prätkäpaja kyllä hoitaa nuo kaasaritkin.
    Jep, täytynee hommata silmälasit.. Prätkäpaja on varmaan ihan OK mesta, mutta hintataso oli aiemmin minusta vähän turhan kova. Tiedä sitten ovatko korjanneet hinnoittelua, sillä nyt vaikuttaisi olevan ihan järjellisellä tasolla.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  16. #796
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Jep, täytynee hommata silmälasit.. Prätkäpaja on varmaan ihan OK mesta, mutta hintataso oli aiemmin minusta vähän turhan kova. Tiedä sitten ovatko korjanneet hinnoittelua, sillä nyt vaikuttaisi olevan ihan järjellisellä tasolla.
    Voin suositella kyllä varsinkin penkitystä ja säädätystä. Näistä hommasta vaikuttaisi olevan hyvä näppituntuma heillä.

    Ompas muuten monta TRXää myynnissä nettimotossa tällä hetkellä 6kpl. Siellä oli yksi johon laitettu ducatin haarukka + peräkate + fzs etukate + usd keula ihan mukavat modit
  17. #797
    Hojo m1kk0,

    paljonko säätö auttoi hepoissa ja mitä ne teki. Onkohan nuo lukemat korjattu kampuratehoksi ?
    Tuossa projektipyörässä oli sitten ihan ihmeellinen suutinsarja kiinni, toimiko se silloin sinun ajossasi kunnolla. Mm pääsuuttimen taakse tuleva ilmakanava oli tukittu ja neulat oli keskeltä ohennettu?? jos nyt kuitenkin palauttaisin alkuperäiset osat ja kattellaan sitten jos tarvii muutella, no tosin ei ole vielä pamaustakaan kuulunut pakoputkesta Ajellaan vanhemmalla....
    TRX850 -96
    XT500 -80
  18. #798
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    Hojo m1kk0,

    paljonko säätö auttoi hepoissa ja mitä ne teki. Onkohan nuo lukemat korjattu kampuratehoksi ?
    Tuossa projektipyörässä oli sitten ihan ihmeellinen suutinsarja kiinni, toimiko se silloin sinun ajossasi kunnolla. Mm pääsuuttimen taakse tuleva ilmakanava oli tukittu ja neulat oli keskeltä ohennettu?? jos nyt kuitenkin palauttaisin alkuperäiset osat ja kattellaan sitten jos tarvii muutella, no tosin ei ole vielä pamaustakaan kuulunut pakoputkesta Ajellaan vanhemmalla....
    No itse asiassa mitään säätöjä ei tarvinnut tehdä. Tarkistin vain, että seokset ovat kohdallaan ettei kilahda sen takia. Paha sanoa tehoista... Kaikki penkit antaa vähän eri tulosta... Palikkoina tossa siis over täysputkisto, 147 pääsuuttimet (jos oikein muistan) ja vakio ilmanputsari. Emmä tiiä onhan siellä uudet männänrenkaat ja muutenkin käyty kone läpi niin voi noi mahdollisia takapyörätehojakin olla...

    En koskaan kerinnyt tutkia sen pyörän kaasuttimia tarkemmin Kyllä se mielestäni papatti ihan jees. Ilmansuodatin siitä kannattaa ehkä pestä kun siihen en k&n omaa öljyä laittanut viimeksi kun koekäytin ennen kauppoja
  19. #799
    Moro, mitä olen noita dynotuloksia seuraillut niin on vaikea uskoa, että jos vakio TRX:ssä on n. 80-83hp kampuralta niin ilman virikaasareita päästäis yli 90hp, voin toki olla väärässäkin. 89hp takapyörältä tarkoittaisi ymmärtääkseni n. 100 hp kampuralta..

    Onkin ihan mielenkiintoista nähdä, että mitä tuloksia antaa tuo omani jossa on Overin täysputkisto, Dynojetin suutinsarja ja ilmanputsaria modattu ja K/N suodatin. Olettaisin, että tälläkin kokoonpanolla ollaan säädettynä 85-90hp sisällä kampuratehossa.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  20. #800
    Laitetaan nyt tännekkin kuva ennenkuin saan tuon tuhottua omilla ajotaidoillani Viime vkl alastarolla teknisiä ongelmia ja tutkin 3 tuntia mopoa varikolla ennenkuin päätin laittaa kamat nippuun ja suunnata kotiin jatkamaan vian etsintää. Yhden jarrutuksen jälkeen moottorijarrussa koneen vedot loppui ja kävi huonosti. Nilkutin siitä sitten pois radalta. Yksi vahva epäilys on että olen jotenkin saanut nokkaketjun hyppäämään väärään jakoon moottorijarrussa. No tutkitaan lähipäivinä mitä siellä on tapahtunut...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  21. #801
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Moro, mitä olen noita dynotuloksia seuraillut niin on vaikea uskoa, että jos vakio TRX:ssä on n. 80-83hp kampuralta niin ilman virikaasareita päästäis yli 90hp, voin toki olla väärässäkin. 89hp takapyörältä tarkoittaisi ymmärtääkseni n. 100 hp kampuralta..

    Onkin ihan mielenkiintoista nähdä, että mitä tuloksia antaa tuo omani jossa on Overin täysputkisto, Dynojetin suutinsarja ja ilmanputsaria modattu ja K/N suodatin. Olettaisin, että tälläkin kokoonpanolla ollaan säädettynä 85-90hp sisällä kampuratehossa.
    Jos tuo prätkäpajan dyno on sama, kuin mitä ne vuosia sitten hinas Bomberweekendiin, niin siellä putki-/suutin-/suodatinviri -99 600 Hornetti polkas siihen tasan samat 89hp (vääntöä toki huomavasti vähemmän), hivenen optimistinen penkki se kuitenkin on kun Dynojetin penkissä tuli samasta moposta jonkinverran vähemmän.
    KTM 690SM
  22. #802
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Laitetaan nyt tännekkin kuva ennenkuin saan tuon tuhottua omilla ajotaidoillani Viime vkl alastarolla teknisiä ongelmia ja tutkin 3 tuntia mopoa varikolla ennenkuin päätin laittaa kamat nippuun ja suunnata kotiin jatkamaan vian etsintää. Yhden jarrutuksen jälkeen moottorijarrussa koneen vedot loppui ja kävi huonosti. Nilkutin siitä sitten pois radalta. Yksi vahva epäilys on että olen jotenkin saanut nokkaketjun hyppäämään väärään jakoon moottorijarrussa. No tutkitaan lähipäivinä mitä siellä on tapahtunut...
    Eipä ainakaan jako ollut pielessä. Epäilykset siirtyivät vahvasti sähkö puolelle kun mittasin, että akkujännite koneen käydessä vain 8v. Nyt sitten selvitellään onko laturi vai jännitteensäädin...
  23. #803
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei kai se moottorijarrutus sitä nokkaketjua muutenkaan hyppäytä? Nokka-akselillehan mottijarru on täsmälleen sama kuin kiihdyttäminen.

    Mitä tollasessa mottijarrussa sitten vois, villi heitto etto kun kaasuläpät kaasareissa on kiinni niin alipaine murtanu vanhan kumikurkun? Tai sitten venttilivika?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #804
    Mites, eihän akku itsessään ole sökö?
    TRX850 -96
    XT500 -80
  25. #805
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ei kai se moottorijarrutus sitä nokkaketjua muutenkaan hyppäytä? Nokka-akselillehan mottijarru on täsmälleen sama kuin kiihdyttäminen.

    Mitä tollasessa mottijarrussa sitten vois, villi heitto etto kun kaasuläpät kaasareissa on kiinni niin alipaine murtanu vanhan kumikurkun? Tai sitten venttilivika?
    Joo eihän se tosiaan ketju ittekseen pompi sieltä... Yhdessä imuventtiilissä oli välystä 0,9mm Oliskohan se venavika sitten joo tutkitaan... Johan toi 5 tuntia ajoa kesti tana kele ttu
  26. #806
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Joo eihän se tosiaan ketju ittekseen pompi sieltä... Yhdessä imuventtiilissä oli välystä 0,9mm Oliskohan se venavika sitten joo tutkitaan... Johan toi 5 tuntia ajoa kesti tana kele ttu
    2 Syl keskimmäinen imuventtiili osunut mäntään. Se siitä sitten
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  27. #807
    Onko havaintoa vielä miten, ja tuonne kolon laitaan?
    juuri nyt pyörätön
  28. #808
    Harmillinen homma tuo venttiilin ja männän yhteenotto. Tuo kyllä syö miestä, kun kausi alullaan ja koko talvi hinkattu laitetta kuntoon.

    Tuli mieleen, kun tuolla aiemmin oli noista dynotuloksista. Tuolla TRX-Fb-ryhmässä oli yksi kaveri postannut dynokäppyrän ja modit pyörässä oli "Mikuni flatslides and Akrapovic headers, Carrillo rods, JE high comp pistons, bigger valves, ported head, Kent cams and Ignitech ignition unit". Näillä oli saatu huipputehoksi ja -väännöksi 98,69 hp ja 90 Nm. Oletan, että nämä arvot on kampuralta. Eli melko radikaaleja muutoksia tarvii tehdä, että 100 hp menee rikki.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  29. #809
    Voi voi voi!
    Mutta miksi tuo vena ei halunnut noutattaa normaalia vuoroaan? Olit kumminkin jo laulattanut konetta sen 5 tuntia joten kaikki oli ihan ok. mutta sitten tuli moottorijarrutus, olisiko kone karannut siinä ylikierroksille. Osaisikohan joku moottoriguru puhdiskella tapahtuman syytä
    TRX850 -96
    XT500 -80
  30.  
  31. #810
    En nyt mene satavarmasti vannomaan, mutta mielestäni kone tuntui vielä normaaliakin tehottomammalta ennen kolausta Jos jotain positiivista keksii niin venttiili ei mennyt poikki vaan vääntyi. Irrallinen venttiilin lautanen olisi tehnyt kunnon täystuhon
Sivu: 27 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17252627282937 ... ViimeinenViimeinen