eniten TRX kuumetta nostanut elokuva....
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Romut nipussa ja kevään eka lenkki ajettu, kaikki tuntuu toimivan.![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Laitan tähän (vaikkei ko. asia kuulukaan varsinaisesti tähän ketjuun mutta jääpähän ikuisiksi ajoiksi cybermuistiin) pienen varoituksen sanan koskien etuputkien läpilaskemista kolmioiden läpi ylöspäin koskien erityisesti Thundercattia (voi koskea muitakin), ja siksikin että tiedän että jotkut ovat pudottaneet etupäätä T-cateissa.
Samalla kun vaihdoin öljyjä oman jammun keulaan mittailin etujousituksen liikeratoja ja tein sen havainnon että T-catin etuputkissa ei juuri ole varaa laskea (ts. nostaa) kolmioiden läpi.
speksit on että
-etuputken "iskunpituus" on 123 mm (ohjekirjassa lukee joustovaraksi 130 mm), mitattu putki vapaana roikkuen ja toisaalta "raudat" vastakkain eli pohjassa, "oil lock" mukaan lukien
-jos putki on "oikealle" korkeudelle (nippa yli kahvakiinnikkeitten) asennettu, alakolmion alapinnasta pölysuojan yläpintaan jää väliksi 127 mm eli äärimmäisessä tilanteessa alakolmion ja pölysuojan väliin jää 4 mm
-"oil lock" toimii noin viimeisen 10 mm matkalla
(kokemuksesta tiedän että pehmeällä preloadilla, notkeilla 5W -luokan öljyillä ja ohjekirjan mukaisella öljypinnalla tiukassa jarrutuksessa jousitus painuu "oil lockiin")
joten harkintaa...![]()
Viimeksi muokannut: collikka; 29.03.2014 klo 22:23.
juuri nyt pyörätön
Nuot Catin etuputket käyvät suoraan TRX.n etukolmioihin, siinä on vähän enempi säätöjä ja ilmeisesti jäykemmät jouset. Vaihdetun keulan erottaa jo kauas siitä saakelin rumasta etuloksusta.
TRX850 -96
XT500 -80
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Se Catin loksu on kaksiosainen (etu/takapuoli) ja ymmärtääkseni kiinnikkeet on alaputkissa vain etupuolella joten mikään stanuloksu ei käy suoraan. ihmeellisen näkönen köpöstys
TRX850 -96
XT500 -80
Jos tämä nyt jotain auttaa niin kyllä siinä alaputkessa on kiinnikkeet etu- ja takapuolella ts. se takalärpäke on kiinni neljällä ruuvilla, etupuolelta ja taimmaiset on samat joilla jarruletkut nivotaan kiinni alaputkiin...
(ja eihän tuo nyt mikään ruma ole, sopii hyvin Thundercatin "raskaaseen" lookkiin...)
juuri nyt pyörätön
Viimeksi muokannut: Cona; 07.04.2014 klo 21:09.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Harvinaisen pienellä mittarilukemalla oleva TRX:
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1663152
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Pyörä alkaa olemaan nipussa ja parin viikon päästä narua kireälle alastarollaLaitan tänne vielä kuviakin kun saan ulos tallista.Talliin tupsahti myös uusi projektipyörä Yamaha szr660
Aiaiai kun tuosta saa kyllä makean gp replican rakenneltua, mutta sehän ei sitten enää tähän viestiketjuun sovi.
![]()
Tämmöisellä sitten mennään tämä kesäPenkissäkin kävin ja joskus olen kuullut semmoisen sanonnan, että viritys on onnistunut jos teho ei laske
Tuosta käy myös hyvin ilmi, että konetta aivan turha laulattaa yli 7500rpm...
On kyllä makia peli![]()
Ja aika hyvät käyrät ja lukemat piänillä muutoksilla.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Voin suositella kyllä varsinkin penkitystä ja säädätystä. Näistä hommasta vaikuttaisi olevan hyvä näppituntuma heillä.
Ompas muuten monta TRXää myynnissä nettimotossa tällä hetkellä 6kpl. Siellä oli yksi johon laitettu ducatin haarukka + peräkate + fzs etukate + usd keulaihan mukavat modit
![]()
Hojo m1kk0,
paljonko säätö auttoi hepoissa ja mitä ne teki. Onkohan nuo lukemat korjattu kampuratehoksi ?
Tuossa projektipyörässä oli sitten ihan ihmeellinen suutinsarja kiinni, toimiko se silloin sinun ajossasi kunnolla. Mm pääsuuttimen taakse tuleva ilmakanava oli tukittu ja neulat oli keskeltä ohennettu?? jos nyt kuitenkin palauttaisin alkuperäiset osat ja kattellaan sitten jos tarvii muutella, no tosin ei ole vielä pamaustakaan kuulunut pakoputkestaAjellaan vanhemmalla....
TRX850 -96
XT500 -80
No itse asiassa mitään säätöjä ei tarvinnut tehdä. Tarkistin vain, että seokset ovat kohdallaan ettei kilahda sen takia. Paha sanoa tehoista... Kaikki penkit antaa vähän eri tulosta... Palikkoina tossa siis over täysputkisto, 147 pääsuuttimet (jos oikein muistan) ja vakio ilmanputsari. Emmä tiiä onhan siellä uudet männänrenkaat ja muutenkin käyty kone läpi niin voi noi mahdollisia takapyörätehojakin olla...
En koskaan kerinnyt tutkia sen pyörän kaasuttimia tarkemminKyllä se mielestäni papatti ihan jees. Ilmansuodatin siitä kannattaa ehkä pestä kun siihen en k&n omaa öljyä laittanut viimeksi kun koekäytin ennen kauppoja
![]()
Moro, mitä olen noita dynotuloksia seuraillut niin on vaikea uskoa, että jos vakio TRX:ssä on n. 80-83hp kampuralta niin ilman virikaasareita päästäis yli 90hp, voin toki olla väärässäkin. 89hp takapyörältä tarkoittaisi ymmärtääkseni n. 100 hp kampuralta..
Onkin ihan mielenkiintoista nähdä, että mitä tuloksia antaa tuo omani jossa on Overin täysputkisto, Dynojetin suutinsarja ja ilmanputsaria modattu ja K/N suodatin. Olettaisin, että tälläkin kokoonpanolla ollaan säädettynä 85-90hp sisällä kampuratehossa.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Laitetaan nyt tännekkin kuva ennenkuin saan tuon tuhottua omilla ajotaidoillaniViime vkl alastarolla teknisiä ongelmia ja tutkin 3 tuntia mopoa varikolla ennenkuin päätin laittaa kamat nippuun ja suunnata kotiin jatkamaan vian etsintää. Yhden jarrutuksen jälkeen moottorijarrussa koneen vedot loppui ja kävi huonosti. Nilkutin siitä sitten pois radalta. Yksi vahva epäilys on että olen jotenkin saanut nokkaketjun hyppäämään väärään jakoon moottorijarrussa. No tutkitaan lähipäivinä mitä siellä on tapahtunut...
Jos tuo prätkäpajan dyno on sama, kuin mitä ne vuosia sitten hinas Bomberweekendiin, niin siellä putki-/suutin-/suodatinviri -99 600 Hornetti polkas siihen tasan samat 89hp (vääntöä toki huomavasti vähemmän), hivenen optimistinen penkki se kuitenkin on kun Dynojetin penkissä tuli samasta moposta jonkinverran vähemmän.
KTM 690SM
Ei kai se moottorijarrutus sitä nokkaketjua muutenkaan hyppäytä? Nokka-akselillehan mottijarru on täsmälleen sama kuin kiihdyttäminen.
Mitä tollasessa mottijarrussa sitten vois, villi heitto etto kun kaasuläpät kaasareissa on kiinni niin alipaine murtanu vanhan kumikurkun? Tai sitten venttilivika?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Harmillinen homma tuo venttiilin ja männän yhteenotto. Tuo kyllä syö miestä, kun kausi alullaan ja koko talvi hinkattu laitetta kuntoon.
Tuli mieleen, kun tuolla aiemmin oli noista dynotuloksista. Tuolla TRX-Fb-ryhmässä oli yksi kaveri postannut dynokäppyrän ja modit pyörässä oli "Mikuni flatslides and Akrapovic headers, Carrillo rods, JE high comp pistons, bigger valves, ported head, Kent cams and Ignitech ignition unit". Näillä oli saatu huipputehoksi ja -väännöksi 98,69 hp ja 90 Nm. Oletan, että nämä arvot on kampuralta. Eli melko radikaaleja muutoksia tarvii tehdä, että 100 hp menee rikki.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Voi voi voi!
Mutta miksi tuo vena ei halunnut noutattaa normaalia vuoroaan? Olit kumminkin jo laulattanut konetta sen 5 tuntia joten kaikki oli ihan ok. mutta sitten tuli moottorijarrutus, olisiko kone karannut siinä ylikierroksille. Osaisikohan joku moottoriguru puhdiskella tapahtuman syytä
TRX850 -96
XT500 -80
En nyt mene satavarmasti vannomaan, mutta mielestäni kone tuntui vielä normaaliakin tehottomammalta ennen kolaustaJos jotain positiivista keksii niin venttiili ei mennyt poikki vaan vääntyi. Irrallinen venttiilin lautanen olisi tehnyt kunnon täystuhon
![]()