ja s1000r ihan susiruma...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Messut nähty ja onhan se upee livenä. Kipinä iski
Ehkä pikkasen pieni eikä välttämättä niin nopee kuin annetaan ymmärtää.
Kikkapyöräksi hyvä.
Täytyy koeajaa ehdottomasti.
Ja aika halpakin… siitä plussaa![]()
-Arto-
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kävin ottamassa kylmä tyypit, on aika makee laite. MUTTA, suunniteltu makeen näköinen pyörä ja kun katsoo etulokaria? Loppuiko mielikuvitus. Tankissa on kulma juuri siinä kohtaa josta ottaa tukea reidellätuntuu röykyissä varmaan kivalta. Mut eniveis kait tollanen pitää joskus hommata
Elämä on onneksi mutkikasta
Yks mikä tökki kyllä pahasti oli se sairaan ruma kilpiteline, saahan siitä kaverit toki hilattua mopon näppärästi ylös jos sattuu lipsahtamaan ojan pohjalle.
-Arto-
Mitenköhän noiden kottaraisten laatu oikein on tänäpäivänä?
Olen kuullut juttuja ettei oikein tahdo kestää eikä ois lähelläkään japanilaisten tasoa.
Kaikenlaista pikkuvikaa koko ajan ja nykyaikaisten elektroniikkaosien kanssa ovat vielä hyvinkin takapajulassa.
Opettelevat vasta hommaa.
Pitäneekö paikkaansa?
-Arto-
Eiköhän tuo laadun tasaisuus ole parantunut vuosituhannen vaihteesta, silloin liene ollut se pahin notkahdus ja suurimmat vaihtelut.
Elektroniikkahan on aina näihinkin tullut muualta, lähinnä japanista ja saksasta.
Ei ole itämaisia pyöriä, ei hyvässä eikä pahassa...
Kilpitelineen saa vaihdettua pienempään ja paremman näköiseen . Löytyy power partseista.
Neljä kotaria ollut 625 sm.690 sm,990smr ja 1190 adv ja ainakaan noissa ei pikkuvikoja sähkölaitteissa ole ollut. Advessa ainoa vika oli sivutuen pettäminen vähitellen. Onneksi takuu pelaa erittäin hyvin.
Ultrafast KTM machine .
Juttelin perjantaina messuilla pitkän tovin Erno Kostamon (ajaa superbike sarjaa Penna Racing Teamissä) kanssa. Hän oli ollut tuota SDR:ää Espanjassa testaamassa. Erittäin positiivista kommentointia oli. Kehui erityisesti elektronisten apuvälineiden toimintaa. Erittäin suuri ihmetyksen aihe oli, että kaikkein osaavimmatkin kuskit ajoivat nopeampia kierrosaikaoja elektroniset apuvälineet kytkettynä, kuin ilman niitä. Siis aivan päinvastoin, kuin voisi kuvitella. Sallii luistoa sopivasti ja puuttuu keulimiseenkin paljon pehmeämmin, kuin esim. bemari s1000rr. Kyllähän tuossa ajohalut heräsivät noita jutusteluja kuunnellessa![]()
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Taxikin on tosi vanha keksintö..... ja hyvä sellainen.
Jos kuitenkin homman nimi ja sen pihvi on se,että ajaa itse, silloin pirssi ei ihan nappaa..
Minkäs merkki tuo on.... saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa, että tietää mitä tahtoo, eikä
paljoa paskaakaan kiinnosta kuinka jotain tuputetaan joka tuutista.
Alkaahan tuo mopotouhu kaiken sen ajonhallintaan ja loggaukseen liittyvän tekniikan
myötä juuri kisatouhuissa olla aika helvetin kaukana rehdistä ja reippaasta "mies ja kone" jutusta.
Ihan hyvän teaserin toki heitit, mutta jos hiemankin perehdyt tuohon kokonaisuuteen.....
miten ja mihin kaikkeen bittitekniikka aivan olennaisesti liittyy ja mikä on sen välillinen
merkitys tänä päivänä kansainvälisellä tasolla menestymisessä...... niin itkuhan siinä tulee.
Edes pelkällä huippuelektroniikalla ei pärjätä... Tarvitaan siihen kylkeen vielä pari oman
osa-alueensa huippuosaajaa jotta parhaista purkeista ja purnukoista saadaan homma muutettua
sekunneiksi ja kymmenyksiksi jotta homma pelittää.
Ei kuski nyt ihan virattomaksi tietenkään tule, eikä lahjaton pärjää, mutta
työnkuva...... se luisuu kiihtyvällä vauhdilla "kuljettajasta koneenkäyttäjäksi" suuntaan.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kyllä tuli messuilla kuivat otettua tuosta pyörästä. Kyllä se näppärältä tuntui siinä paikalla.![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Bone,
On ehkä turhan nostalgista kuvitella, ettei sillä koneella ollut suurta merkitystä menneisyydessä. Asiat, joiden ympärillä pyörittiin saattoivat vain olla nykyhetkestä katsoen hieman yksinkertaisempia, kuten esimerkiksi simppeli moottorin huipputeho, laitteen paino sekä vaikka jarrut.
Kehitys kehittyy. Edelleen on mies ja kone. Nopein yhdistelmä tulee ykkösenä maaliin. Asian voi ajatella niinkin, että nykyisellä tiedonkeruulla pitäisi olla kaikille sisäpiiriläisille aika selvää, mikä kuskin panos on (tai ainakin selvempää kuin ennen). Jos olisi nyt suurta tietoa, että hyvä kuski vie mopoa korkeimmalle korokkeelle, kunhan elektroniikkapurkki on säädetty oikein, tuskin noista huipuista kohistaisiin niin paljon.
Voittoon vaaditaan aina huippukaveri (paitsi että muistamistani pytyistä Kenny Roberts Jr:n mestaruus on hiukan outo)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuosta uudesta tekniikasta voisi sanoa, että sen avulla suhteellisen tumpelokin kaveri pystyy etenemään radalla suhteellisen reipasta kyytiä melko turvallisesti, mutta edes sinne SM- saati MM-kärkeen pääsemiseksi tarvitaan kuskilta ihan jonkin verran lahjoja. Moni ei ymmärrä edes sitä kuinka paljon taitoa vaaditaan, että kuski pystyy kierroksesta toiseen pysymään oikealla linjalla.
Superbike #7
Joo, itse miellän elektroniikan erittäin tervetulleeksi näihin omiin vehkeisiin. ABS:t on aivan lyömättömät - voidaan tietty väitellä maailman tappiin saakka niistä, mutta let's face it, todellisessa maailmassa meidän kyvyillämme, kun se oikea tilanne tulee puun takaa, niin melkein vetää vetomieskin jarrut lukkoon, varsinkin märällä. Itse myös ajelen koko kauden eli heti kun jäät lähtee teiltä ja lopetan, kun ne tulee. Etelässä ajokausi on pitkä, mutta voi olla kylmät (siis lähellä nollaa) ja märät kelit, niin yhtään ei mun ego kärsi siitä, että fillarissa on lisäapuja noihin olosuhteisiin.
Myöskään painiminen siitä, että mikä on paras laite, voidaan vääntää tappiin saakka. Lopultahan on kyse vain siitä, että joku laite miellyttää yhtä ja joku toinen sitten toista kaveria. Itselleni ei näistä ollut mitään valinnanvaikeutta, vain yksi ratkaisu ja se oli 1290:nen!![]()
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Hyvinhän myös sinä BONE olet ollut ylläpitämistä ja tuputtamista näillä sivuilla tästä SDR:stä sillä mielipide tuntuu löytyvän aina. Ainahan mopoja on pyritty virittämään parempaan suuntaan ajettavuuden osalta nyt vaan on tullut elektroniikka myös avuksi pienen kuljettajan ettei mopo suuren tehon vuoksi heitä kyydistä pois.
Ultrafast KTM machine .
Dege.... sä oot varmaan kattonu liikaa Speden Pikkupoikia.
Siinähän se homma menee niin, että isopäisin sanoo jotain....
ja kaikki muut kuorossa: NII ONKII.
Eihän siinä mitään pahaa... kunhan ei vaan näe unta että
maailma pyörii noin ja kaikki muut on väärässä.
Olis se nyt oikeesti "hypyn paikka" jos......
Voi olla että kaikki jotka haluavat ihan perinteisin tavoin
hallita kulkinettaan ovat ihan sysiväärässä ja pihalla,
mutta jotain hienoa siinä vaan on aina ollut, on edelleen ja
tulee aina olemaan.
Kait kohta "kiivetään narujenkin väliin" jonkun tekniikkatorson
sisällä kuin noissa scifileffoissa.
Ehkä sitäkin voi sitten nyrkkeilyksi kutsua..... mutta moni ei
tee sitä koskaan.... ihan hyvin perustein.
PS. Jotain alkaa kyllä olla hukassa (jos ei puhuta extreme kisahommista jossa
tekniikan kehittämisellä ja kehittymisellä on aina oma funktionsa), jos
ensin pitää ladata pataan "liikaa löylyä"..... ja sitten hillitä sitä elektroniikalla.
Yksi ihan arkinen hulluus tuossa liittyy esim. monien katumopojenkin
jo perinteiseksi käynneisiin esim. 1-3 pykälien rajoituksiin jne.
Perin omituista puljaamista.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Eikö kellään ole mitään valittamista messuilla tehdyn koeistumisen jälkeen?
Ainakin itsestä tuntui, että stonga menisi vaihtoon saman tien. Tuolla alkuperäisellä asento on kyllä mukava, mutta olisin silti halunnut tilalle hieman suoremman, alempana ja kauempana olevan version. Alkuperäinen stonga oli jotenkin vekkuli jos oikein muistan, kiinnityskohdasta paksumpi ja oheni sitten päihin.
Ne kytkimet oli ihan hirveät. Vasemmalla kädellä oleva vasemmalle osoittava nuoli oli ilman ajohanskoja kokeiltuna täysin tunnoton, niin entäs sitten ajossa hanskat kädessä. Mittaristo sen sijaan näytti ihan tyylikkäältä, tosin virtoja ei ollut päällä joten paha sanoa mitään lopullisempaa.
P.S. MV Agusta F3 800 nappasi eniten... Se oli hieno se!
No , minä taas tykkään mukavasta ajo asennosta minkä tuo tarjoaa. Stongalle on toinenkin kiinnityspaikka mutta siirtyykö se kauemmas vai lähemmäs sitä en muista. Omassa SDR:ssä nuo kytkimet tuntuu aivan mainioilta. Samanlaiset kytkimet on myös 1190 advessa joka mulla oli viimekesänä ja en huomannut tunnottomuutta toiminnoissa. Onhan se Agustakin hieno ei siinä mitään.
Ultrafast KTM machine .
Höh... En edes huomannut toista kiinnityspaikkaa stongalle. Sokea mikä sokea. Se on kyllä pakko myöntää, että KTM tuntuu ajattelevan enemmän kuskia kuin esimerkiksi normi japskivalmistaja. Toinen kiinnityspaikka stongalle on loistoidea. Puhumattakaan siitä miten paljon KTM:n RC8:a pystyy säätämää. Voisi muutama muukin valmistaja ottaa mallia.
Tuo kytkinjuttu on siis ilmeisesti vain tottumiskysymys, jos se ei kerran ole häirinnyt. Tosin jos mittariston käyttöliittymä on hyvin tehty, niin sekin paikkaa kytkimien tunnottomuutta.
Jo -11 SD R-versiossa on yläkolmiossa paikka siirtää stongaa noin tuuman verran eteenpäin.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Kuinka vaihtaa ajomoodi ja poistaa DTC ja ABS 30 sekunnissa.
https://www.youtube.com/watch?v=7DQm...e_gdata_player
Virran katkaisun jälkeen ajomoodi säilyy, DTC/ABS ei.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Sillä alle sata euroa maksavalla ABS donglella DTC:n ja ABS:nkin pitäisi käsittääkseni jäädä asetettuun arvoon. Voiko se olla niin helppoa vai olenkohan käsittänyt väärin? Race ajomoodi tulee vasta koko Akran yhteydessä olevalla softalla.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
[URL=http://s812.photobucket.com/user/Wiwwe/media/2014-MV-Agusta-Brutale-800-Dragster-side-l_zps45e25070.jpg.html]
[/URL
Off topic mutta kun mopomessuilla tuli tuota SDR taas käyty pällistelemässä ja komia on vaan pornoin laite oli kyllä MV Agustan Rivale.Voisin kyseisen mopon ostaa jos MV:llä olisivat älynneet laitta siihen kunnon tankin.
12litraa ei pitkälle riitä tolla vempeleellä.
Eivät olleet vielä MV sitä Dragster mallia saaneet esille.
Ihan vaan ollakseni erillainen voisin ostaa sen SDR:n sijaan.
Tehoa o vähemmän mutta se kulkupuoli on ajajasta ei kalustosta kiinni.
Aina mutkia matkassa.
Mikä ton Dragsterin pointti on? Uhrata ketterän kikka-pyörän parhaat ominaisuudet jotta voi ajaa nakulla kovaa suoraan?Amerikkalaisille?
Se perusversio Brutalesta sen sijaan on makia.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Kerropa Daxter keväällä kunhan on SDR ajossa, hieman vertailua voimapuolesta Zetoriin....tuohan on uuteen Kawaan verraten niin alitehoinen mutta kevyempi, vaan miten se käytännössä menee sitten...![]()