Sivu: 69 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1959676869707179 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2041:stä 2070:een 3437:sta
  1. #2041
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    4-2 ja 4-1
    Suuret kiitokset ! Joutunee tilaan kesäksi ;)
  2. #2042
    Tulipa haalittua talven ratoksi tommonen -97 kaasaripeli talliin.

    Anatomiaan tutustuessa avasin putsarikopan ja kopan penkinpäässä on vaahtomuovinen tikkuaskin kokonen suodatin (ainakin joskus ollut)

    https://docs.google.com/gview?url=ht...df&chrome=true

    Tuosta sivun 53 kuvasta taitaa olla osa nro. 9 (Sub-air cleaner)

    Mikäs sen tarkoitus on? Näyttää olevan yhteys ulkoilman ja johonkin letkuun...

    Lähinnä, voiko tommosen uuden leikkaa ihan normi suodatin foamista???
  3. #2043
    Lainaa J0NE kirjoitti Katso viesti
    Tulipa haalittua talven ratoksi tommonen -97 kaasaripeli talliin.

    Anatomiaan tutustuessa avasin putsarikopan ja kopan penkinpäässä on vaahtomuovinen tikkuaskin kokonen suodatin (ainakin joskus ollut)

    https://docs.google.com/gview?url=ht...df&chrome=true

    Tuosta sivun 53 kuvasta taitaa olla osa nro. 9 (Sub-air cleaner)

    Mikäs sen tarkoitus on? Näyttää olevan yhteys ulkoilman ja johonkin letkuun...

    Lähinnä, voiko tommosen uuden leikkaa ihan normi suodatin foamista???
    Se menee venttiilikoppaan ja on öölihuurujen "suodatin". Siihen ilmanputsarinkoteloon tulee sitten kaksi niitä letkuja kiinni, eteen ja taakse.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  4. #2044
    Okei.
    Täytyy katella tarkemmin, jahka tallille eksyn.

    Näytti muistaakseni siltä, että letku tulee kopan pohjaan ja huohottelee tässä tapauksessa vapaasti pikkusuodattimen läpi ja painuu kahdesta reunimmaisista reijistä ulos takaisin tuloletkun viereen.

    Eli mitään tekoa varsinaisen ilmanputsarikotelon alipaineella ei ole tämän toimintaan, ellei jäänyt huomaamatta joku pieni kanava...
  5. #2045
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    kaasarien kalvoille menee ilmakehän painetta, xj:ssä kahden pikku suodatintötterön kautta ja suitsassa kahta letkua myöten ilmanputsarikotelon reunassa olevasta erillisestä pikku vaahtomuovisuodatinkotelosta. Samatyyppiset Mikunit kummassakin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #2046
    Tuolta sivulta 25 löytyy letku 31, joka menee siihen suodattimelle

    https://docs.google.com/gview?url=ht...df&chrome=true

    Varsinaisen ilmanputsarikopan etureunasta tulee imutilaan moottorin huohotusletku, josta öljyhuurut imee imuun.

    Tämän toisen tarkoitus lienee jonkunlainen kaasareiden korvaus- / huohotusilma, eli eiköhän tuossa suodatin ihan paikallaan ole.
  7. #2047
    tollanen Motadin rosteri sarja tuli ostettua Stormilta kun oli poistomyynnissä. Hyvin jopa sopi paikalleen Micronin slipareiden kanssa...
    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
  8. #2048
    Onkos kukaan syventynyt bläkkärin bensavalon toimintaan? Tuleeko mittarin vai anturin kautta käsky valolle?
    Itellä anturilla 3 johtoa vihreä/musta, joka menee tankin pohjaan, eli maa. Sit harmaa/musta ja ruskea/musta, jotka menee sisään anturille.
    Harmaa/musta ja vihreä/musta antaa kohoa liikuttelemalla ohmeja suuruusluokkaa 90 - 35 ohmia, eli kohon toiminta ok ja mittarin neulakin näyttää oikein. Ruskea/musta ilmeisesti menee tankissa kohon viereen pienelle potikalle, joka voisi olla "bensavalon sytyttäjä"? Rusea/musta ja maa on 8,2 kilo-ohmia huolimatta siitä, onko nokare tankissa pinnan alla vai ei.
    Voi tietysti olla, että valokin on kärähtänyt.

    Mites toi toimi oikeasti? Muistelin, että valo alkais pikku hiljaa hiilumaan, ennenkun palaa kirkkaasti.
  9. #2049
    ^ uudemmassa mallissa vilkkuu jonkin aikaa ja sitten syttyy palamaan kokonaan.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #2050
    Ja wanhanssa nimenomaan pikkuhiljaa kirkastuen.


    Lainaa J0NE kirjoitti Katso viesti
    Onkos kukaan syventynyt bläkkärin bensavalon toimintaan? Tuleeko mittarin vai anturin kautta käsky valolle?
    Itellä anturilla 3 johtoa vihreä/musta, joka menee tankin pohjaan, eli maa. Sit harmaa/musta ja ruskea/musta, jotka menee sisään anturille.
    Harmaa/musta ja vihreä/musta antaa kohoa liikuttelemalla ohmeja suuruusluokkaa 90 - 35 ohmia, eli kohon toiminta ok ja mittarin neulakin näyttää oikein. Ruskea/musta ilmeisesti menee tankissa kohon viereen pienelle potikalle, joka voisi olla "bensavalon sytyttäjä"? Rusea/musta ja maa on 8,2 kilo-ohmia huolimatta siitä, onko nokare tankissa pinnan alla vai ei.
    Voi tietysti olla, että valokin on kärähtänyt.

    Mites toi toimi oikeasti? Muistelin, että valo alkais pikku hiljaa hiilumaan, ennenkun palaa kirkkaasti.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  11. #2051
    Misäs kunnossa on saappimiehen orkkiskäyrästö? Mulla alkaa oma olla aika rivossa kunnossa, kiitos erään routineen sadeviemärin.

    Lainaa Frostgrey kirjoitti Katso viesti
    tollanen Motadin rosteri sarja tuli ostettua Stormilta kun oli poistomyynnissä. Hyvin jopa sopi paikalleen Micronin slipareiden kanssa...
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  12. #2052
    Lainaa Harri M. kirjoitti Katso viesti
    Ja wanhanssa nimenomaan pikkuhiljaa kirkastuen.
    Tuo voisi olla silloin PTC tyyppinen vastus, niin kauan kuin bensa jäähdyttää sitä lamppu ei pala.
    Sitten kun pinta laskee niin ilma ei jäähdytä sitä vaan alkaa lämpenemään -> johtaa entista paremmin ja lamppu syttyy.
  13. #2053
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Tuo voisi olla silloin PTC tyyppinen vastus, niin kauan kuin bensa jäähdyttää sitä lamppu ei pala.
    Sitten kun pinta laskee niin ilma ei jäähdytä sitä vaan alkaa lämpenemään -> johtaa entista paremmin ja lamppu syttyy.
    Ehkä. Tuossa kuvassahan se nokare komeilee vasemmassa yläkulmassa.

    http://www.ebay.com.au/itm/1998-HOND...85601a2&_uhb=1
  14. #2054
    Lainaa Harri M. kirjoitti Katso viesti
    Misäs kunnossa on saappimiehen orkkiskäyrästö? Mulla alkaa oma olla aika rivossa kunnossa, kiitos erään routineen sadeviemärin.
    Muuten ihan kunnossa mutta korroosiopeikko iskenyt aika pahasti. onhan silla jo 17v ikää. Vähän sen takia tuo rosterinen tuli haettua...
    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
  15. #2055
    Lainaa Frostgrey kirjoitti Katso viesti
    terve!

    Olen tuossa tilailemassa hieman palikoita briteistä tuohon omaan bläkkäriin kun on tuo punta vielä aika alhaalla.

    eli, toimiiko nuo EBC:n sintteri jarupalat bläkkärissä?
    entä, onko mitään hyötyä vaihtaa ilmanputsari K&N vapariin? Pyörään on tulossa Dynojetin suutinsarja ja menossa keväällä penkkiin säädettäväksi. Kovin tekisi mieli samalla tilata Delkevicin rosteri pakosarja, mutta onko tuo ihan rahojen haaskausta?(Micronin sliparit löytyy jo).

    Ketuttaa kun pyörä on velipojan tallissa n.300km päässä joten ei pääse lainkaan iltaisin tuota kynimään, vaikka pitäisi vielä ennen ajokautta tehdä täydellinen huolto,kiillottaa vanteiden reunat, asentaa suutinsarja, laittaa huggeri,ym... pientä ;)
    Saako suutinsarjalla ja ilmanputsarilla lisää alavääntöä? onko se suutinsarja vaikea vaihtaa? Minkä kokoiset suuttimet kannattaa ottaa vakiopakoputkille?
    Jouni Palonen
  16. #2056
    Lainaa pläkkäri97 kirjoitti Katso viesti
    Saako suutinsarjalla ja ilmanputsarilla lisää alavääntöä? onko se suutinsarja vaikea vaihtaa? Minkä kokoiset suuttimet kannattaa ottaa vakiopakoputkille?
    Saa, ei ole jos jotain tajuaa ja osaa tehdä. Pyörän alkuperäisellä työkalusarjalla onnistuu mainiosti. Otat stage 1.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  17. #2057
    Lainaa pläkkäri97 kirjoitti Katso viesti
    Saako suutinsarjalla ja ilmanputsarilla lisää alavääntöä? onko se suutinsarja vaikea vaihtaa? Minkä kokoiset suuttimet kannattaa ottaa vakiopakoputkille?
    moikka. minäkin halusin vääntöä alemmaksi ja kyselin moista niin ei tarvii penkittäjien (mp mesta joensuu ja prätkäpaja hki) mielestä muuta kuin pc3 vaan ja säädöt. jos harrastaa rata-ajoa niin silloin voi pistää k&n suodattimet.
    no minä laitoin mivv.sliparit, k&n suodattimet ja pc.n säätöineen. eipä juuri normaalissa ajossa huomaa eroa, ehkä sliparien(ilman killereitä) ansiosta enemmän ääntä. penkissä kyllä vääntöalue näytti muuttuvan mukavasti alemmas ja tehot säilyi renkaalle sen minkä tehdas lupaa moottorista.
    paras viritys on heittää orkkis vaimentimet pois ja laittaa kevyempää tilalle paino putoaa reippaasti kun hiilikuitu pöntöt ei paina juuri mitään.
    Hondax-11
    Honda CB750K vm-80/83.museo mp
  18. #2058
    ^ No joo, ruisku malliinhan se PC3 on oikein hyvä valinta, valitettavasti kaasutin malliin sitä ei saa vaan on pelattava suuttimilla ja eri profiilisilla neuloilla.
    Älä korjaa ehjää....
  19. #2059
    Joo ja sitten kun vielä unohatte nuo vaparisuotimet, näitten vehkeitten teholuokissa niistä ei ole mitään hyötyä. Joku ei tietenkään usko, mutta kokeilkaa nyt sitten vaikka penkissä, muutaman pollen ero tulee sitten ihan mittaustoleransseista.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  20. #2060
    Lainaa Harri M. kirjoitti Katso viesti
    Joo ja sitten kun vielä unohatte nuo vaparisuotimet, näitten vehkeitten teholuokissa niistä ei ole mitään hyötyä. Joku ei tietenkään usko, mutta kokeilkaa nyt sitten vaikka penkissä, muutaman pollen ero tulee sitten ihan mittaustoleransseista.
    Samaa mieltä vaparin käytöstä, imee korkeintaan paremmin koneeseen roskaa. Hyötyä alkaa tulemaan vasta +200hv jälkeen olevissa laitteissa näistä suodattimista.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  21. #2061
    eikä ne sliparit ja pc muutenkaan ihmeitä tehe. itsellä tuli kokonaiset 6hv lisää penkissä. ensin vakiona slipareilla +3hv ja sitten sliparit, pcIII ja säätö + 3hv lisää.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  22. #2062
    Tässä olis myytävänä XX '99-'01 PC3usb


    Hintaa tiputettu, nyt 300EUR. Laite on uusi ja ei ole ollut kiinni pyörässä.

    PS Kulkeutuu ainakin 31.1 mp messuille heti aamusta.
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  23. #2063
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä vaparin käytöstä, imee korkeintaan paremmin koneeseen roskaa. Hyötyä alkaa tulemaan vasta +200hv jälkeen olevissa laitteissa näistä suodattimista.
    Tehoista en tiedä, mutta kaasari(suutinsarja/sliparit) rastas alkoi ainakin paremmin toimia K&N filtterin kanssa....
    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
  24. #2064
    Lainaa Harri M. kirjoitti Katso viesti
    Joo ja sitten kun vielä unohatte nuo vaparisuotimet, näitten vehkeitten teholuokissa niistä ei ole mitään hyötyä. Joku ei tietenkään usko, mutta kokeilkaa nyt sitten vaikka penkissä, muutaman pollen ero tulee sitten ihan mittaustoleransseista.
    Näin on...sen takia vaihdoinkin suosiolla tasoa ylemmäs...ei tarvii heti olla viilaamassa
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  25. #2065
    Lainaa alatar kirjoitti Katso viesti
    Jos Norjaan menet niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa uudet kumit.Takaisinpäin Norjasta kun tultiin niin jouduin Kittilässä vaihtamaan uuden takarenkaan kun oli Metzeler z6 ihan loppu. Kesti se kuitenkin 16 tkmReissuun kun lähdettiin niin näytti että vielä reissun tekee mutta nuo Norjan tiet kuulemma syö rengasta enemmän. Näin sanottiin myös Kittilän rengasliikkeestä.
    ...samalla reissulla mukana ja muuten nykyään myös tämän foorumin osallistuja Kesän kokemuksen jälkeen kun pienellä pyörällä yrittää vauhdissa pysyä vahvistui päätös xx1100 hankinnasta.

    Kevättä odotellessa...
  26. #2066
    Olisko kellään ohjetta yläkolmion ja virtalukon + hiss:n anturin vaihtoon? Korjaamo oppaan sivua tms?? Tartteis mm momentit jne ettei tulis isompi vika kuin mitä on ;) Kiitos..
  27. #2067
  28. #2068
    Muistikuva HISS anturin vaihdosta on että yläkolmio kannattaa "ottaa pöydälle" jotta saa virtalukon katkeavat pultit porattua auki. Johtojen liittimet ovat muistaakseni ajovalon yläpuolella plexin alaosan alla joten sekin irti.
    Älä korjaa ehjää....
  29. #2069
    Kiitos!! Nyt vaan säästämään asennuskaljaan rahat
  30.  
  31. #2070
    Samallahan voisi ohjausakselia tiputtaa hieman alas ja putsata/rasvoa ne laakerit.
    Älä korjaa ehjää....
Sivu: 69 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1959676869707179 ... ViimeinenViimeinen