Tulipa haalittua talven ratoksi tommonen -97 kaasaripeli talliin.
Anatomiaan tutustuessa avasin putsarikopan ja kopan penkinpäässä on vaahtomuovinen tikkuaskin kokonen suodatin (ainakin joskus ollut)
https://docs.google.com/gview?url=ht...df&chrome=true
Tuosta sivun 53 kuvasta taitaa olla osa nro. 9 (Sub-air cleaner)
Mikäs sen tarkoitus on? Näyttää olevan yhteys ulkoilman ja johonkin letkuun...
Lähinnä, voiko tommosen uuden leikkaa ihan normi suodatin foamista???
Okei.
Täytyy katella tarkemmin, jahka tallille eksyn.
Näytti muistaakseni siltä, että letku tulee kopan pohjaan ja huohottelee tässä tapauksessa vapaasti pikkusuodattimen läpi ja painuu kahdesta reunimmaisista reijistä ulos takaisin tuloletkun viereen.
Eli mitään tekoa varsinaisen ilmanputsarikotelon alipaineella ei ole tämän toimintaan, ellei jäänyt huomaamatta joku pieni kanava...
kaasarien kalvoille menee ilmakehän painetta, xj:ssä kahden pikku suodatintötterön kautta ja suitsassa kahta letkua myöten ilmanputsarikotelon reunassa olevasta erillisestä pikku vaahtomuovisuodatinkotelosta. Samatyyppiset Mikunit kummassakin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuolta sivulta 25 löytyy letku 31, joka menee siihen suodattimelle
https://docs.google.com/gview?url=ht...df&chrome=true
Varsinaisen ilmanputsarikopan etureunasta tulee imutilaan moottorin huohotusletku, josta öljyhuurut imee imuun.
Tämän toisen tarkoitus lienee jonkunlainen kaasareiden korvaus- / huohotusilma, eli eiköhän tuossa suodatin ihan paikallaan ole.
tollanen Motadin rosteri sarja tuli ostettua Stormilta kun oli poistomyynnissä. Hyvin jopa sopi paikalleen Micronin slipareiden kanssa...
![]()
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Onkos kukaan syventynyt bläkkärin bensavalon toimintaan? Tuleeko mittarin vai anturin kautta käsky valolle?
Itellä anturilla 3 johtoa vihreä/musta, joka menee tankin pohjaan, eli maa. Sit harmaa/musta ja ruskea/musta, jotka menee sisään anturille.
Harmaa/musta ja vihreä/musta antaa kohoa liikuttelemalla ohmeja suuruusluokkaa 90 - 35 ohmia, eli kohon toiminta ok ja mittarin neulakin näyttää oikein. Ruskea/musta ilmeisesti menee tankissa kohon viereen pienelle potikalle, joka voisi olla "bensavalon sytyttäjä"? Rusea/musta ja maa on 8,2 kilo-ohmia huolimatta siitä, onko nokare tankissa pinnan alla vai ei.
Voi tietysti olla, että valokin on kärähtänyt.
Mites toi toimi oikeasti? Muistelin, että valo alkais pikku hiljaa hiilumaan, ennenkun palaa kirkkaasti.
^ uudemmassa mallissa vilkkuu jonkin aikaa ja sitten syttyy palamaan kokonaan.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ehkä. Tuossa kuvassahan se nokare komeilee vasemmassa yläkulmassa.
http://www.ebay.com.au/itm/1998-HOND...85601a2&_uhb=1
moikka. minäkin halusin vääntöä alemmaksi ja kyselin moistaniin ei tarvii penkittäjien (mp mesta joensuu ja prätkäpaja hki) mielestä muuta kuin pc3 vaan ja säädöt. jos harrastaa rata-ajoa niin silloin voi pistää k&n suodattimet.
no minä laitoin mivv.sliparit, k&n suodattimet ja pc.n säätöineen. eipä juuri normaalissa ajossa huomaa eroa, ehkä sliparien(ilman killereitä) ansiosta enemmän ääntä. penkissä kyllä vääntöalue näytti muuttuvan mukavasti alemmas ja tehot säilyi renkaalle sen minkä tehdas lupaa moottorista.
paras viritys on heittää orkkis vaimentimet pois ja laittaa kevyempää tilalle paino putoaa reippaasti kun hiilikuitu pöntöt ei paina juuri mitään.![]()
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
^ No joo, ruisku malliinhan se PC3 on oikein hyvä valinta, valitettavasti kaasutin malliin sitä ei saa vaan on pelattava suuttimilla ja eri profiilisilla neuloilla.
Älä korjaa ehjää....
Joo ja sitten kun vielä unohatte nuo vaparisuotimet, näitten vehkeitten teholuokissa niistä ei ole mitään hyötyä. Joku ei tietenkään usko, mutta kokeilkaa nyt sitten vaikka penkissä, muutaman pollen ero tulee sitten ihan mittaustoleransseista.![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
eikä ne sliparit ja pc muutenkaan ihmeitä tehe. itsellä tuli kokonaiset 6hv lisää penkissä. ensin vakiona slipareilla +3hv ja sitten sliparit, pcIII ja säätö + 3hv lisää.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tässä olis myytävänä XX '99-'01 PC3usb
Hintaa tiputettu, nyt 300EUR. Laite on uusi ja ei ole ollut kiinni pyörässä.
PS Kulkeutuu ainakin 31.1 mp messuille heti aamusta.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Olisko kellään ohjetta yläkolmion ja virtalukon + hiss:n anturin vaihtoon? Korjaamo oppaan sivua tms?? Tartteis mm momentit jne ettei tulis isompi vika kuin mitä on ;) Kiitos..
Tupla-X -04
Muistikuva HISS anturin vaihdosta on että yläkolmio kannattaa "ottaa pöydälle" jotta saa virtalukon katkeavat pultit porattua auki. Johtojen liittimet ovat muistaakseni ajovalon yläpuolella plexin alaosan alla joten sekin irti.
Älä korjaa ehjää....
Kiitos!! Nyt vaan säästämään asennuskaljaan rahat![]()
Samallahan voisi ohjausakselia tiputtaa hieman alas ja putsata/rasvoa ne laakerit.
Älä korjaa ehjää....