"those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing!!"
Pelkästään murto-osa motoristeista riittää yhteen kansalaisaloitteeseen autoilijoista puhumattakaan. Mars äänestämään!
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73 & Pappatunturi -74
vasta 15 000....No parempi kuin ei mitään. Kun ajattelee että vielä turhempia (siis minun mielipide) kansalaisaloitteita saanut nopeammin nimiä. Tässä voisi ajatella näin että tuolla on nimet jotka oikeasti ymmärtää asian ja toinen syrjä puoli että jengiä ei kiinnosta, mutta sitten kitistään kotona, että miksi
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
No niinpä, avaappa sinne jonain "elikoittenystävä ärryynä" kotoa pois tampattujen pölypunkkien suojakotia kannattavaa aloitetta no jo vot, varmasti vuorokaudessa ainakin toistasataatuhatta hörhöä käyny laittaan nimensä ja ovat roikkumassa skattalla jäänmurtajissa punkkien elinolosuhteitten puolesta..
No, se siittä off-topikista, jatketaan..![]()
- Hullu saa olla muttei tyhmä
Koko kansalaisaloite on ihan huuhaata. Luodaan laumalle mielikuva siitä, että asioihin on mahdollista vaikuttaa. Mikäs se just oli, tasa-arvoinen avioliittoaloite, joka kaatui, koska sitä ei ollut hallitusohjelmassa.
Satelliittipaskan selvitys taasen hallitusohjelmasta löytyy ja niin löytyy myös käyttöönoton valmistelut seuraavasta, vaikka kuinka allekirjoitetaan.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Näkyy olevan yli 16000...
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Veroja pitää aina maksaa. Kysymys on siitä millä perusteilla ja kuinka paljon.
Kansalaistan valvonta satelliiteilla (GPS) ei ole kovin perusteltua eikä turvallista kenellekään.
Valtio tarvitsee oikeasti rahaa vaikka yrittääkin viimein säästää ja myöskin parantaa esim. sairaanhoidon ja kuntien surkeaa tehokkuutta ja tuottavuutta.
Kannatin myös aloitetta, vaikka tuskin sillä mitään merkitystä on.
Pekka
Kaikki kansalaiset liikkuvat muodossa tai toisessa ja aiheuttavat liikkumisellaan päästöjä. Minkä takia halutaan väkisin laittaa auton omistajat maksumiehiksi, ja oikein olan takaa. Tutkinnan alla olevan gps seurannan maksumiehiksi joutuvat ainoastaan autoilijat ja auton omistajat!
Miksi kaikki kansalaiset eivät voisi olla gps verotuksen piirissä! Gps pipo kaikille, ja kun liike ylittä 40km/h, niin alkaa verottajalla kmvero raksuttamaan datalokiin veroäyrejä. Vähän kauemmas kun lähdetään tuttua naimaan, niin naks, verottaja iskee lisäveron turhasta liikkumisesta. Saadaan samalla selvitettyä suhteet/verotus, eli lisää virkailioita ja tutkintaa, mutta tärkeintä tietysti, se työllistää ja voidaan verottaa uudestaan ja edelleen uudestaan jo verotettuja tuloja. Unohdetaan tuottaminen ja keskitytään mikkihiiri toimintaan, verotetaan tappiin saaka autoilua, mopoilua, tupakan polttamista ja alkoholin juomista. Suomi nousuun!! Kukkenheim se unohtu.
Itse maksan YLE:lle saasteveroa, eikä minua kiinnosta pätkääkään mitä sieltä tuutista tulee. Miksi tässä tapauksessa ei sovi gps pohjautuvan katselun mukainen vero? Kuka katsoo maksaa...Tästä toki polliittinen eliitti päässet yhteisymmärrykseen ja jaamme kustannukset kantokykymme mukaiseti. Miksi liikkumista ja sen aiheuttamia saasteita ei voitaisi veromuodossa kantaa saman periaatteen mukaisesti!
Alkoholiverotusta voitaisiin myös uudistaa..... Jokaiseen gps pipoon alkoanturi, joka mitta alkoholin käytön, ja data suoraan verottajalle. Silloin olisi ihan sama juodaanko alkon tai virosta tuotuja juomia.
Tää nyt on vain minun mielipiteeni.... Sulkekaa ooppera ja rahaa säästyy 38milj. vaikka kaikki palkkalistoilla saisivat palkkansa tekemättä mitään.
Viimeksi muokannut: finn; 25.12.2013 klo 23:46.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Nykyisellä liikenneministerillä ei ole edes ajokorttia.
Oikeesti. Mitä Widdua ?
Juu nimeä adressiin.
Eihän noi idiootit muuten mitää järkevää päätä mutta jos tarpeeks moni ilmoittaa vastustavansa ideaa ni nehän pelkää työnsäpuolesta sen verran että voivat taipua järjen puolelle.
Aina mutkia matkassa.
Kyllä minä oon vuntsinu tässä Joulun pyhinä että tuo autojen seuranta on liian puolueellista .
Kyllä se seurantapanta on laitettava jokaiselle ihmiselle ja verotuloja hankitava liikuntatavasta riippuen.
Kevyenliikenteen väylät ovat niin suuri osa liikenneympäristöä että vero pitäisi kantaa liikkumisnopeuden ja ympäristön mukaan.
Eikö sateliittiseuranta pysty ilmoittamaan muutaman metrin tarkkuudelle missä me liikumme,polkupyörällä,jalan,suksilla, metsässä ,marjanpoimijat metsissä menee siksakkia ja kuluttaa kanervikkoa liikaa ,varsinkin ulkomaalaiset.
Kun kaikenlainen liikkuminen laitetaan verolle niin eikö net saisi verotuloja lisää.
Kyllä ihimiset juosta retuuttaa ja hiihtää pururatoja ympäri eikä net pääse mihinkään perille ja useimmissa paikoissa ihan ilimaseksi liikkua retuuttaavat menemään.
Minäkin hiihin viime talvena 100km ihan ilmaiseksi .
Ajatelkaa kuinka paljon kesällä tulee kilometrejä ruohon leikkaajilla ja talvisin lumitöissä ,siis ehkä.
Ja vaikka akka kerää kaikki talaven lumet tienvieriin talteen niin ne on vappuna sulanu pois ,ei ees mihinkään ensilumen latuihin saada sitä talteen.Aivan turhaa hommaa jota vois kyllä verottaa.
Tällä laillahan kansalainen voisi vaikutta kuinka kallista liikkumismuotoa hän käyttää ja kun heittää auton pois ja vain hölkkää työmatkat tulee hirveet säästöt ja kunto nousee .
Jos liian lähekkäin olisi liian monta seurattavaa olisi veropetokset helposti havaittavissa,nethän menee yhellä autolla ja pensan kulutus laskee.
Nythän voi samassa autossa olla liikaa matkustajia ,ihan selvää verokiertoa ja naapuri tai perheenjäsen on veropakolaisena ja auton omistaja vain maksaa.
Triumph Tiger 800 XRX
Toi kilometrivero on hyvä idea oikeesti
Kannattaa käydä lukemassa tuo raportti että edes tietää mitä vastustaa
http://www.lvm.fi/c/document_library...suja%2037-2013
Kyseisen raportin yksi keskeinen kohta on yksityisyyden suojaaminen
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Kyseisen raportin yksi keskeinen kohta on paskanjauhaminen.
Sääli että ihmisillä on niin paljon auktoriteettiuskoa että luullaan etteivät päättävässä asemassa olevat ihmiset jostain syystä valehtele. Silläkään ei ole mitään merkitystä että valehtelusta jäädään toistuvasti kiinni, sen selittää taas seuraava valhe jolla voidaan sitten tyynnyttää pelko siitä että minulle valehdellaan.
Ei sillä että tossa varsinaisesti tarvitsisikaan valehdella, eihän siinä sanota oikeastaan yhtään mitään.
"selviää vasta järjestelmän suunnittelun edetessä" "tiedot voisivat olla..." "esimerkiksi" "voitaisiin... lieventää huolta" -ei siis oikeasti tehdä itse asialle mitään. "tässä esimerkissä"
"Turvajärjestelyin on varmistettava, että tietoja pääsevät käsittelemään vain ne henkilöt, joilla on siihen oikeus" Miten tämä käytännössä toteutetaan? Tässäkin ruokitaan sitä illuusiota että jotkut mystiset "turvajärjestelyt" - jotka eivät tähän päivään mennessä ole toimineet - alkavatkin yhtäkkiä toimia tämän järjestelmän kohdalla. Ei toki sillä että pahin pelko olisivat ulkopuoliset hakkerit, enemmän huolta nostaa ihan virallinen väärinkäyttö.
"Tietojen siirto olisi varmistettava niin, että siirto ei aiheuta muutoksia tietojen sisällössä ja että tietoja ei häviä siirron yhteydessä." itsestäänselvää paskanjauhantaa joka on tekstissä vain sen takia että se näyttää hyvältä ja luo illuusiota hyvästä valmistelusta.
"EETS -palveluntarjoajan olisi myös ennen tietojen käsittelyyn ryhtymistä annettava asianmukaiset selvitykset ja sitoumukset sekä muutoin riittävät takeet henkilötietojen (ajoneuvojen käyttötiedot) suojaamisesta." huoh...
Just toi tietoturvaosio on semmonen mukava todellisuuspakoinen fantasiamaailmamatka, papan tarinatuokio joka on pelkkää spekulointia eikä velvoita tai johda yhtään mihinkään.
Pegaso IE
Yksityisyyden suoja hävisi jo 15 vuotta sitten kun kännykät yleistyivät niin että niitä oli jokaisella.
Nykyään niissä on GPS:tkin joten paikkasi tiedetään 5 metrin tarkkuudella...
Mitä uutta on siitä että myös autosi paikka tiedetään 5m tarkkuudella?
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Suurimpana erona tosiaan se, että tässä tapauksessa asia ollaan sitomassa lakiin ja toiminta on järjestelmällistä.
Jos itse pyrit estämään itsesi seuraamisen kännykän välityksellä, siitä ei tule seuraamuksia. Eikä kukaan käsittääkseni yritäkään mussuttaa että mobiililaitteiden nettikäyttö (varsinkaan) olisi tietoturvallista tai suojattua.
Hyvin suuressa osassa tapauksiahan käyttäjä itse lukee (not) käyttöehdot ja suostuu omaan kyykytykseensä.
Pegaso IE
Voihan sitä kulkea moottoripyörällä, tai taksilla, junalla, tai kävellä.
Vaikka kännykässä ei olisi GPS:ää on paikannustarkkuus kaupungissa luokkaa 10m ja maaseudullakin vain hieman enemmän
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
^ Piikki on jo auki. Sanoiskos vielä joku systeemin kannattaja että, "Minulla ei ole mitään salattavaa, joten ei ole syytä vastustaakaan tätä!".
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
10 vuoden sisällä autoihin tulee joka tapauksessa jonkinlainen GPS-trackeri
Perusteena on turvallisuus ja ruuhkien välttäminen +(vakuutusten oikea kohdentaminen)
Turvallisuus: Jos ajat ojaan, auto osaa soittaa automaattisesti apua (jos et itse kykene)
tämän jälkeen ei muita argumentteja oikeastaan tarvitakkaan...
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Jos en ihan väärin muista, eCall-järjestelmä tulee 2016 pakolliseksi uusiin autoihin. Pelottava ajatus.
Juttelin erään kotimaisessa ITS-hankkeessa mukana olevan kaiffarin kanssa asiasta. Hän sanoi, ettei ko. järjestelmässä voi olla mitään pahaa ja kysyi, että mitäs sitten PoS tekee, jos on kulkupeleineen tajuttomana 200 metriä metsän puolella ja puhelinkin on siinä rytäkässä hukkunut. Totesin, että elämä on riskinottoa ja tämä on yksi, jonka olen valmis ottamaan. Keskustelu päättyi.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Tavoitteena on ottaa eCall käyttöön kaikissa uusissa 1.10.2015 jälkeen tyyppihyväksyttävissä henkilö- ja pakettiautomalleissa (suora lainaus lvm:n raportista)
Tuohon on vielä melkein kaksi vuotta...
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Niin on nyt kaikki vaihtamaan 2-pyöräisiin ja talvisin julkisilla, niin ei mene kauaan kun olla 2-pyöräisten kimpussa.
Jotenkin tuolla km-verotuksella ajan kanssa pystytään nostaa sitä niin paljon, että se julkisilla kulkeminen on halvempaa, mutta nekin voi nostaa lippujen hinta myös. Aina on pohjalla että joku hyötyy taloudellisesti tälläisistä asioista, ei välttämättä se valtio ja melkein voi samalla ajatella että realiaikainen automaattinen sakotus järjestelemä tulee myös, pienellä viiveellä myös. Mun puolesta ne ketkä haluu että niitä voi kytätä, niin ottakoon laitteensa autoon ja maksakoon sen käytöstä, tarkistuksesta jne. Kyllä joku vapaus pitää olla, sama on 2-pyöräilyssä olevat asiat.....
Eikö uusissa autoissa ole jo nyt jokinlainen seuranta laite...siis ihan tässä 2000-luvun autoissa jo.....
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää