Sivu: 7 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 283:sta
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Itse suosittelen luottokorttia. Tänä vuonna olen ostanut yhden auton ja yhden mopon luottokorteilla. Tosin auton kohdalla luottorajat tulivat vastaan ja täytyi aina välillä lisäillä kortille saldoa. Ropisi ihan kivasti lentopisteitä - suosittelen!
    aika iso limitti sulla varmaan siinä.. ite olen käyttänyt pankkikorttia molemmissa pyöräostoksissa, visalla limitti, niin se ei oikein käynyt.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    aika iso limitti sulla varmaan siinä.. ite olen käyttänyt pankkikorttia molemmissa pyöräostoksissa, visalla limitti, niin se ei oikein käynyt.
    Kortin luottorajaa voi väliaikaisesti nostaa maksamalla ylimääräistä koko kortille. Itse olen ainakin välillä siirtänyt sitä tällä tavalla kun muuten ei olisi voinut ostaa kyseistä korttia käyttäen.
    ek@ kirjoitti
    Itse suosittelen luottokorttia. Tänä vuonna olen ostanut yhden auton ja yhden mopon luottokorteilla. Tosin auton kohdalla luottorajat tulivat vastaan ja täytyi aina välillä lisäillä kortille saldoa. Ropisi ihan kivasti lentopisteitä - suosittelen!

No autossa oli sen verran toimitusaikaa, että maksut menivät kahden kuukauden laskuille ja kävin kolme kertaa makselemassa etukäteen luottorajojen verran, kun muutenkin ajelen siitä ohi aika usein. Laitoin aina korttien saldot täyteen valmiiksi. Tosin noissa lentopisteissä nykyään saa ilmeisesti pisteitä kuukaudessa maksimissaan sen luottorajan verran. Vaikka koko summa oli maksettu luottokorteilla, niin ei siis tullut lentopisteitä koko summasta (92 000€) ... no sopivasti kuitenkin.
    Dixi et animam levavi
    [QUOTE=ek@;6243746] ek@ kirjoitti

Mikäpä siinä kun hyvin tienaat ja kauppalehteenkin pääsit, respect.
    Itsellä ei ole mitään ongelmaa rahoituksen käytössä kun sitä lähes aina olen tarvinnut. Kun korko on alle 4% niin se on ok. HP4 piti ottaa vaihdokin jälkeen osamaksua 21 kEur ja näköjään 1290 Superdukeen lähes saman verran, jos otan kaikilla herkuilla. Ja toivottavasti YT:t ei nappaa. Kerran peruin jo yhden moottorikelkan, mutta sitten hoksasinkin, että jos kenkää tulee niin sittenhän sitä vasta kelkkaa tarviikin. Kerran täällä eletään.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Eipä taida normi duunarilla olla tuollaisia säästöjä tilillä että sais 15-20tonnin pyörän ilman ulkopuolista rahoitusta hommattua. Tai sitten oon vain niin huonoissa hommissa.Tosin ite ajelen niin halvalla pyörällä ettei siihen kovin isoja lainoja tartte hommata.Ei kovin moni täällä kirjoittaneista taida normi duunareita olla tai sitten on hiukka perintö rahoja polteltu.
    Itselle käteinen vai rahoitus -pähkäily on koostunut kahdesta vaihtoehdosta:

1) osta pyörä rahoituksella ja hae se kaupasta heti
    2) säästä rahaa vuosia ja osta pyörä vasta kun rahat riittävät (tai tyydy halvempaan)

Kaksi kertaa olen valinnut vaihtoehdon 1... noin sekunnin mietittyäni. Totta helvetissä maksan hieman ylimäärästä, jos unelmista tulee välittömästi totta.

Rahoitusyhtiönä on ollut Santander. Lainan korko on ollut 4.5-6% välillä joka on ollut euroissa n. 1000-2000 euron luokkaa.

Santanderin kanssa ulkomaanmatkatkojen järjestelyt ovat hoituneet mallikkaasti. Ainoa suuri miinus on se, että heidän rahoittamaansa pyörää ei saa ajaa radalla. Seuraava pyörä täytyy rahoittaa jostain muualla.

Hyvä ketju!
    Pari viimeistä 7-8 k€:n pyörää olen ostanut tyyliin puolet käteisellä ja puolet luottokortilla. Hyvänä puolena tässä mallissa on, että paperit on omalla nimellä ja pyörälle saa tehdä mitä lystää. Erityisesti ei tarvitse hankkia mitään pakkokaskoa, joka maksaa muuten aika pirusti tuollaiseen vanhempaankin kilokyykkyyn ainakin meikäläisen bonuksilla. Lyhennykset saa hoitaa ihan niin kuin huvittaa ja korotkin on tuon kokoiselle luottokorttivelalle jotain kympin-pari kuussa, eli ei käytännössä yhtään mitään.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
    Lainaa NMu kirjoitti Katso viesti
    Pari viimeistä 7-8 k€:n pyörää olen ostanut tyyliin puolet käteisellä ja puolet luottokortilla. Hyvänä puolena tässä mallissa on, että paperit on omalla nimellä ja pyörälle saa tehdä mitä lystää. Erityisesti ei tarvitse hankkia mitään pakkokaskoa, joka maksaa muuten aika pirusti tuollaiseen vanhempaankin kilokyykkyyn ainakin meikäläisen bonuksilla. Lyhennykset saa hoitaa ihan niin kuin huvittaa ja korotkin on tuon kokoiselle luottokorttivelalle jotain kympin-pari kuussa, eli ei käytännössä yhtään mitään.
    Eiköhän jokainen saa kaskoon 70% bonuksia?
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
    1) osta pyörä rahoituksella ja hae se kaupasta heti
    2) säästä rahaa vuosia ja osta pyörä vasta kun rahat riittävät (tai tyydy halvempaan)

http://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_marshmallow_experiment

kyseessähän on kyky lykätä mielitekoa, sitä on testattu pikkulapsilla jo 60-70 luvulla, ja nyt kun myöhemmin on tutkittu noiden samojen ihmisten menestymistä elämässä on todettu, että ne jotka pystyvät viivästyttämään palkkion ottoa ovat menestyneet paremmin elämässä, ovat korkeammin koulutettuja, keskitulo korkeampi ja SAI testeissä saavat korkeammat arvot.

itse oli kyllä tuossa alle 30 vuotiaana, vielä tuon välittömän edun oton kannalla, nyt laskelma päässä on paljon muutakin kuin tuo 'mä haluan ton pyörän, ostan sen vaikka väkisin'. Nyt laskelma on melko tylsä, se ottaa huomioon kuinka paljon työtä joudun tekemään, kauanko normikulujen päälle menisi aikaa esim kuukausina, että saisin pyörän maksettua yms. Vapauden tavoittelu ei voi mennä niin, että ostaa vapauden symboolin ja samalla sitoutuu tekemään töitä esim 3 vuotta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Pakkohan niitä töitä on tehdä muutenkin, sitten tehdään muutama tunti päälle muutaman vuoden ajan ;)
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
    jaket tuossa tiivistää hyvin yhteen lauseeseen

"Vapauden tavoittelu ei voi mennä niin, että ostaa vapauden symboolin ja samalla sitoutuu tekemään töitä esim 3 vuotta."

mielestäni aikamoisen viisauden...

Ottamatta sen enempää kantaa muitten ratkaisuihin, omasta mielestä pitkässä juoksussa paras ratkaisu on pitää suhteet pankkiin, rahoituslaitoksiin, vakuutusyhtiöihin tms. vähäisinä tai sitten mahdollisimman lyhytaikaisina, tällöin säästyy aina hieman rahaa.
    Itse olen (vihdoinkin) päässyt jonkinasteiseen vaatimattomaan riippumattomuuteen taloudellisesti ja kuinkas sitä sanotaan että "hyvä omatunto on paras päänalunen".
    Tämä tietysti voi muuttua hetkessä, vaikka työpaikan menetyksenä, mutta esim. mp-touhut ei siihen lopu, velaton kun on ja pelkkä liikennevakuutus täysillä bonuksilla halpa.

Toinen syy siihen että miksi en lyö kaikkia rahoja kiinni (mikään ei estäisi tekemästä niin, pankkiin vain ja samalta istumalta lainaa jos ei säästöt riittäisi) kalliiseen pärrään on se että tyytymällä vaatimattomampaan voin tehdä enemmän näin talviaikaan enemmän tai vähemmän järkeviä huoltoja/tuunauksia. Tärkeintä on että puuhaa riittää...

(tai sitten voi naksautella tölkkejä auki ja kirjoitella joutavuuksia vaikkapa org:iin... )
    juuri nyt pyörätön
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Toinen syy siihen että miksi en lyö kaikkia rahoja kiinni (mikään ei estäisi tekemästä niin, pankkiin vain ja samalta istumalta lainaa jos ei säästöt riittäisi) kalliiseen pärrään on se että tyytymällä vaatimattomampaan voin tehdä enemmän näin talviaikaan enemmän tai vähemmän järkeviä huoltoja/tuunauksia. Tärkeintä on että puuhaa riittää...

(tai sitten voi naksautella tölkkejä auki ja kirjoitella joutavuuksia vaikkapa org:iin... )
    no ei kait kukaan nyt kaikkia rahoja pärrään panekkaan, ei vaikka omilla rahoilla ostaisi, saati jos rahoituksella. täytyyhän sitä elääkki. ja huoltaa vehkeet jne.. sama homma talolainan kans, ei kukaan kaikki rahojaan siihenkään laita, kun täytyy ihmisen, ainakin toistaiseksi, syödäkki ja jotain muutakin menoerää harrastaa..

eiköhän se yleensä mene niin, että osa omasta pussista (vaihtopyörä tai summa tililtä) ja loput sitten rahoituksella. taikka jos hyvin asiat niin vaihtopyörä ja rahaa. tai pelkkää rahaa, jos persus kestää takoa parikymppiä pöytään.

olutta menee aina, siitä ei edes keskustella. muuten lähtee käsistä pian tää topicci.

sinänsä kumma homma, et porukka hyväksyy sen, että talolainassa joutuu maksamaan korkoa, mutta muiden vehkeiden ja asioiden kans korko on perseestä. tosin siitä ei vielä ole ollut mainintaa, pitääkö se pärrä sitten maksaa luottokortilla ja maksaa kuukauden päästä vaiko pankkikortilla kuten rahamiehet, jolloin suoritus lähtee tililtä kokonaisuudessaan välittömästi..?

minä ku jo luulin, et olis lukittu jo tää koko aihe, kun ei tää enää ole lähelläkään alkuperäistä kysymystä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

sinänsä kumma homma, et porukka hyväksyy sen, että talolainassa joutuu maksamaan korkoa, mutta muiden vehkeiden ja asioiden kans korko on perseestä.
    Niin, ehkä tässä ihan maalaisjärjen käyttö auttaa. Pääsääntöisesti ihmisen on asuttava jossain, ja mikäli asunnon aikoo ostamalla hankkia, yleensä lainaraha on pakollinen valinta. Mopoissa näin ei välttämättä näin ole.
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Niin, ehkä tässä ihan maalaisjärjen käyttö auttaa. Pääsääntöisesti ihmisen on asuttava jossain, ja mikäli asunnon aikoo ostamalla hankkia, yleensä lainaraha on pakollinen valinta. Mopoissa näin ei välttämättä näin ole.
    ei välttämättä talossakaan, eihän taloakaan ole pakko ostaa, asuu vuokralla. ei mene korkoja ja voi muuttaa pois milloin haluaa eli vapaus valita. ja jos/kun muija lähtee, niin ei tartte panna taloakaan jakoon, pääsee helpommalla.

ei välttämättä talossakaan, eihän taloakaan ole pakko ostaa, asuu vuokralla. ei mene korkoja ja voi muuttaa pois milloin haluaa eli vapaus valita. ja jos/kun muija lähtee, niin ei tartte panna taloakaan jakoon, pääsee helpommalla.
    No miten se asuntolainan korko voi vituttaa jos vuokralla asuu.
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    No miten se asuntolainan korko voi vituttaa jos vuokralla asuu.
    aivan.

Vuokralla asumisessa harmittaa se kun rikastutat toista, omistusasunnossa (pakko)säästät eläkepäiviä varten ja näin rikastutat itseäsi...

(toisaalta olen alkanut miettiä sitäkin että jos pistäisi tämän rivitalo-osakkeen lihoiksi ja asuisi vuokralla ja ostais vaikka Ducatin tai Bemarin tai Harlikan tai jotain...)
    juuri nyt pyörätön
    Jos ostat 200000€ talon niin maksat sitä itselle ja korkoa pankkiin. Jos otat 200000€ lainaa sijoituksiin niin voipi olla, että tuotoilla rahoitat vuokra-asumisen... Siinäpä toista näkökulmaa. Ei nuo asiat ole mustavalkoisia.
    Triumph Street Triple
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Jos ostat 200000€ talon niin maksat sitä itselle ja korkoa pankkiin. Jos otat 200000€ lainaa sijoituksiin niin voipi olla, että tuotoilla rahoitat vuokra-asumisen... Siinäpä toista näkökulmaa. Ei nuo asiat ole mustavalkoisia.
    Pitää olla aikas hyvä salkku... veikkaanpa ettei käytännössä mahdollista...
    juuri nyt pyörätön
    Vallitsevan talousjärjestelmän voi romauttaa helposti kahdella tavalla: kukaan ei ota lainaa tai lainaa ei anneta kenellekään, ts luottamuspula joka suuntaan. Eli tähän voi kiteyttää keskustelun, jos lainamarkkinat hyytyvät niin kaikki häviävät, niin köyhät kuin rikkaatkin. Eli lainatkaa sitä rahaa
    - slipping and sliding since 1982 -
    Kyllähän se pankki antaa kenelle tahansa 200 kEuroa sijoituslainaa. Riittää, kun vakuuttaa tekevänsä hyviä sijoituksia ja lupaa maksaa lainan takaisin.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
    Kyllä nyt olisi ylläpidolla sopiva paikka puuttua keskusteluun kun mennään pahasti offtopicin puolelle. Aivan kuten viime viikollakin kun tuli kritisoitua erinäisiä asioita...
    Kylätason kurapyöräilijä.
    mitä tähän kenenkään pitäs puuttua? ihan järjetöntä sulkea yksi keskustelu joka kuitenkin liikkuu yhä rahoitusasiassa. Eipä tarvi avata toista.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Jos tänne avattaisiin vain ja ainoastaan finanssipelleilyä sivuava topic, niin eihän siihen tulisi kommentteja.
    pitää olla se moottoripyörä siellä pohjalla ärsyttämässä

Itse asiassa tämä on älyttömän hyvä topicci, koska monta näkökulmaa on tullut. Kuten nettijuttuihin kuuluu, niin sieltä sitten pitää vaan onkia ne lähimpänä totuutta olevat asiat.
    Jatketaan ihmeessä samalla linjalla.
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    mitä tähän kenenkään pitäs puuttua?
    Jätän kommentoimatta, sitä kannattaa kysyä moderaattoreilta risut/ruusut osiossa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Lainaa cartman kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se pankki antaa kenelle tahansa 200 kEuroa sijoituslainaa. Riittää, kun vakuuttaa tekevänsä hyviä sijoituksia ja lupaa maksaa lainan takaisin.
    Tottakai lainaa. Lähditkö kommentoimaan asiaa, joka on täysin vieras? Vakuudettomana ei tietenkään, mutta esim osakkeet voivat helposti toimia lainan vakuutena. Vaikka IB:stä lähtee €urolainaa tuollaiselle summalle noin prosentin korolla. Sijoitusasunto voi yhtälailla toimia vakuutena jos lähtee vuokrabusinekseen...

Eipä ne sulle kämpän ostoonkaan anna 200 000€ kun menet tiskille ja sanot, ettei käsirahaa ole ja vakuuksia ei muuten sitten pistetä.
    Triumph Street Triple
    Tottakai lainaa. Lähditkö kommentoimaan asiaa, joka on täysin vieras? Vakuudettomana ei tietenkään, mutta esim osakkeet voivat helposti toimia lainan vakuutena. Vaikka IB:stä lähtee €urolainaa tuollaiselle summalle noin prosentin korolla. Sijoitusasunto voi yhtälailla toimia vakuutena jos lähtee vuokrabusinekseen...

Eipä ne sulle kämpän ostoonkaan anna 200 000€ kun menet tiskille ja sanot, ettei käsirahaa ole ja vakuuksia ei muuten sitten pistetä.
    Tuohan on sitten täysin riskitöntä sijoittamista, jos vakuutena ovat ainoastaan lainarahalla ostetut osakkeet. Otan miljoonan lainaa ja ostan sillä osakkeita. Jos kurssi nousee, niin maksan lainan ja korot pois sekä saan siitä itselleni voittoa. Jos kurssi kusee nilkoille, niin ainoastaan rahoittaja menettää osan minulle lainaamastaan summasta.
    Vain köyhillä on kiire.
    Lainaa cartman kirjoitti Katso viesti
    Tuohan on sitten täysin riskitöntä sijoittamista, jos vakuutena ovat ainoastaan lainarahalla ostetut osakkeet. Otan miljoonan lainaa ja ostan sillä osakkeita. Jos kurssi nousee, niin maksan lainan ja korot pois sekä saan siitä itselleni voittoa. Jos kurssi kusee nilkoille, niin ainoastaan rahoittaja menettää osan minulle lainaamastaan summasta.
    Jospa kuitenkin vakuudelle kävisi ihan kuin asuntolainankin kohdalla, että vakuusarvon (asunnon arvo tai osakkeiden arvo) laskiessa tulee jossain vaiheessa raja vastaan ja tämän jälkeen tarvitaan lisävakuutta tai vaihtoehtoisesti myydään talo/osakkeet. Kämpän kohdalla sitä ei oikein paloissa voi myydä, mutta osakkeissa taas niitä myydään automaattisesti sen verran, että lainoitus vähenee vakuusarvoa vastaavasti.
    Triumph Street Triple
    Jospa kuitenkin vakuudelle kävisi ihan kuin asuntolainankin kohdalla, että vakuusarvon (asunnon arvo tai osakkeiden arvo) laskiessa tulee jossain vaiheessa raja vastaan ja tämän jälkeen tarvitaan lisävakuutta tai vaihtoehtoisesti myydään talo/osakkeet. Kämpän kohdalla sitä ei oikein paloissa voi myydä, mutta osakkeissa taas niitä myydään automaattisesti sen verran, että lainoitus vähenee vakuusarvoa vastaavasti.
    Aivan, vain täydellinen idiootti antaa lainaa siten, että ainoastaan sillä ostetut osakkeet ovat tämän lainan vakuutena. Eli jos saat miljoonan lainaa osakkeisiin, niin sinulla pitää olla tästä summasta esim. 30% itselläsi joka toimii myös vakuutena.
    Vain köyhillä on kiire.
  30.  

Kerrotko vielä ne muuttujat ja riskit niin ollaan realistisella tasolla kun tämä sijoitushomma on sulle niin helppoa ?
    - slipping and sliding since 1982 -
Sivu: 7 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen