Ei rahoituksessa ole mitään PAKOLLISIA maksuja. Tosin lyhytikäiseksi jää rahoitusyhtiö joka ei kuluttajalle lainaamalleen rahalle tuottoa saa. Motoliikkeiden ja rahoitusyhtiöiden yhdessä laatimissa kampanjoissa usein vilahtelee "nollakorko" mutta todellisuudessa ajoneuvorahoituksen kohdalla rahoituksen muut kustannukset sitten paikkaavat tuon olemattoman koron. Toisinsanoen nollakorollisissa rahoitussopimuksissa nuo tilinhoitomaksut muodostavat sen n. 4-6% korkovaikutuksen. Vaihtoehtoisesti nollakorolla myytävän pyörän hintaan on jo leivottu sisään rahoitusyhtiön osuus.
Ilmaista lounasta ei siis ole olemassa tässäkään suhteessa.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
jammo ei kehtaa sanoa että 0% korkoinen rahoitus tuli faijan vasemmasta takataskusta...![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Mitä väliä sillä on, kuinka kukakin harrastuslaitteensa maksaa? Tekeekö osarin ottaminen ko. henkilöstä jotenkin huonomman, tai sen ottamatta jättäjästä paremman ihmisen?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Niinpä niin.
Samalla tavalla ne hinnat on leivottu, jos liikkeestä haet pyörän, jossa on valmiiksi korko 7%. Päälle tulevat vielä tilinhoitomaksu ja avauspalkkio. Eikä se siihen pyörän hintaan ole sidottu.
Ainakin itse sain tingattua mukavat 500e hinnasta vielä poiskin. Tosin korostan, että nyt ei puhuta uudesta ajoneuvosta.
Mulle ei henk.koht ole väliä, miten kukin ajoneuvonsa hankkii.
tonttuj poltti vain hihansa, varmaan pikavipeillä ostanut pyörän ja nyt perse ei kestä![]()
Pikaisella googlettamisella aika moni tarjoaa tuota 0% korkoa.Kampanja: Osa pienemmistä rahoituksista nollakorolla!
__________________________________________________ ____________________________________________
LUOTOT 10 000 EUROON SAAKKA:
6 - 60 kk alk. 6,9% korolla
Hakijan ikä vähintään 21v.
Puhtaat luottotiedot
Säännöllinen palkka- tai eläketulo
Hakijalla jo työhistoriaa
Vakituinen asuinpaikka Suomessa
Juu, emmä sitä epäilekään.
Mutta tosiaan, nykyään kauppa käy aika kehnosti ja myyntiä tehostettava. Hyvä keino!
Myönnän mokani, en tiennyt tosiaan tuota, että ilman avausmaksuakin voi saada rahoitusta, joka on tietysti meille kuluttajille hyvä asia. Onnea heille jotka sen ottavat.
Jengiä harmittaa kun joku maksaa mukamas 0% korkoa, mutta samalla hassaa rahoja avaus- ja muihin palvelumaksuihin. Otetaan vaikka esimerkki 10 tonnin luotolla/lainalla. Maksat siitä 150eur avaus/perustusmaksun ja 5eur/kk palvelumaksua. Vuodessa kuluja tulee yhteensä 150+5x12=210eur.
Itse otin lainaa pyörän ostoa varten. Katsoin tiliotteista, että viime vuoden todellinen vuosikorko kaikkine kuluineen oli noin 0,238%. Eli vuodessa maksaisin kuluja tuosta esimerkin 10 tonnin lainasta 23,80eur.
Aina voi paukutella henkseleitä että on 0% korko. Se on mahdollinen mutta samalla itselleen valehtelua kun sivussa maksaa muita palvelumaksuja joihin, korko on piilotettu.
Huomaa kyllä, että on talvi, kun väännetään tällaisesta asiasta. Kohta on onneksi kevät ja mopovelat muuttuvat saataviksi.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Se on totta, että lainojen speksit aina vaihtelevat ja ovat usein tapauskohtaisia. Kannattaa kuitenkin miettiä aina myös kokonaiskuvaa kaikkien kulujen osalta ja ynnäillä mitä jää maksettavaa viivan alle. Toisaalta tuollaset parin satkun erot sinnetänne ei ole järkyttävän isoja mutta säästö se on pienikin säästö.
Oikeastaan enemmän kun korkoprosenttia kannattaa katsoa tuota kokonaisuutta avaus-, palvelu- ja muine maksuineen. Eli jos ottaa sen viis tonnia lainaa nollakorolla ja 24kk maksuajalla niin yllättäen viiden tonnin lainasta saattaa tulla liki kuusi tonnia takaisinpäinmaksettavaa nolla korollakin jos tilinavausmaksu on 300e, palvelumaksu/erä 15e ja muutama myöhästynyt kuukausierä joista laskutellaan 15e/erä extraa. Ja vielä lopussa rikastut ja maksat viis viimeistä erää kerralla joista laskutetaan pari satkua taas palvelumaksua.
Samoin tosin kannattaa katsoa sekin mitä sillä rahalla tekee jos sitä tilillä makuuttaa, itse yllätyin kun oon säästänyt ja säilyttänyt jo pitkään kymppitonnia käyttötilillä pahanpäivän varalle - samoin liki nollakorolla. Pari vuotta sitten yllätin itseni toteamalla että varmaan viidenkin tonnin lepuuttamisella pärjää yllättävissäkin tilanteissa kun en ollut noihin kahdeksaan vuoteenkaan koskenut ja hiukan riskittömästi sijoittelin tuota toista puolikasta. Toki siinä on riski menettää kaikkikin mutta suht riskittämästi tuotto on ollut nyt tuolle viidelle tonnille n. 32%/vuosi noin kahden tunnin työllä
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Tietysti hieman karrikoidusti kirjoitettu.
Noin isoilla maksuilla toivottavasti lainaa ei ole perustettu/otettu.
Tartutaan tuohon tuottavuuteen.
Lähtökohta itsellä: pahaa päivää ei ole vielä tullut (rahaa siis silti säästössä), mutta ajatusta en tajua. Ihminen on täysin vakuutettu lähes joka tuntina. Eli sairauden, tapaturman tai muun äkillisen ikävän asian sattuessa ei tarvitse koskea "pahan päivän säästöihin".
Ainut millä ihmiset usein perustelee sen säästämisen "pahan päivän varalle" on työttömyys, ajoneuvon hajoaminen (ei korvaa mikään vakuutus), kodinkoneiden äkillinen hajoaminen jne.
No noista selviää usein ainakin parilla tuhannella. Useimmiten. Paitsi työttömyydestä.
Eli loppurahaa voi ja kannattaa laittaa johonkin muualle kuin tilille lepäämään. Itse en osaa sijoittaa osakkeisiin tms. Pidättäydyn kiinteistöissä. Tähän mennessä toiminut varsin mallikkaasti.
Olisikohan tähän keskusteluun nyt avainsana TODELLINEN VUOSIKORKO ? Joka on KSL lain mukaisesti ilmoitettava. Miksi joku lainaisi rahaa ilmaiseksi ? Miten sellainen firma pyörisi ?
1199S Panigale
Onhan noissa ylläreissä vielä mukana lasten harrastus/kouluyllärit, vaimon ailahtelevaiset ylläpitokulut joita ei saa vakuutukseen ja kun muuten on ok niin halvinta maksaa sekä omat mielihalut. Kaikki kun tulevat saman kuukauden aikana ja vielä kun autosta leviää kaksoismassavauhtipyörä ja haldex niin ei pari tonnia riitä kun alkuun. Huoh.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Aika usein myydään aidosti korotontakin luottoa. Nihkeässä kauppatilanteessa korkotappiot vaan otetaan katteesta. Näin saadaan varastoa pyöräytettyä ympäri ja uudella ostolla sisään kilpailukykyisemmin hinnoiteltu tavara taseeseen. Usein menetys on selvästi pienempi kuin varaston vanhenemisesta aiheutuvat arvonalennukset puhumattakaan kokonaan pystähtyvästä kaupasta. Jos myyjäliike ostaa rahan sisään tällä hetkellä noin 4% korolla, se on paikattavissa terveellä vaihtohyvityksellä ja varastokierrolla nopeammin kuin jäkittämällä vanhan varaston kanssa. Rahoitusyhtiöltä varat saadaan heti käyttöön ja kiertoon.
Viimeksi muokannut: GuessWho; 29.01.2014 klo 00:16.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Yep. Kävele pankkiin, kiinnitä kaikki mitä omistat ja ota maksimilaina pankista. Pyydä samalla jokaiselta tutultasi myös vippiä niin paljon kun pystyt. Kerää rahaa sijoituseesi niin paljon kun pystyt.
Koska olet löytänyt 32% "suht riskittömän" vuosituoton, olet rikas kuin Roope Ankka alta aikayksikön. Sijoitusyhtiöt voisivat myös olla kiinnostuneita palveluksistasi, heillä kun nuo tuotot makaavat maissa. Eläkeyhtiöt hurraavat jo kolmen prosentin tuotosta. Olisit rahantekojumala Ilmarisella.
http://www.ilmarinen.fi/Production/f...p#.UugkF3-JeSM
Ps. Jos sijoitusihmeesi on suht riskitön, miksi sijoitit vain viisi tonnia?
Viimeksi muokannut: vma; 29.01.2014 klo 00:43.
Varsinkin autopuolella se menee noin.
jos saat myytyä kymmenen autoa enemmän 0% korolla, pääset tavoiteportaalla kenties ylemmäs, joka tarkoittaa isompaa hyvitystä / bonusta.
Jälkimarkkinointi saa 10 uutta varustelua, lisävarustemyyntiä, huoltoa, takuukorjausta.
Kylillä pyörii enenmän oman merkin tuotteita.
Joskus on yksinkertaisesti kannattavampaa myydä jopa tappiolla.
Hullu on se, joka ostaa auton käteisellä todellisen 0% koron sijasta...
Tähän samaan asiaan kuuluu hyvityshinnat.
kun tavoitetili on täynnä, niin myyjä ei ehkä jaksa innostua ihan täysillä tinkaavasta asiakkaasta, mutta jos se kuukauden saldo on yhtä uutta autoa vajaa, niin sitten auto myydään asiakkaalle vaikka millä välirahalla.
Hyvinä löysän rahan aikona korkotuottoa pyritään saamaan väliin mahdollisimman paljon( osta neljällä, myy kuudella). Monessa pienemmässä firmassa johtajat nostavat tuon korkoerotuksen palkkana jolloin se saadaan kirjattua pääomatuloksi ja näin veroprosentti pysyy inhimillisenä. Tästä syystä rahoitusyhtiöiden kanssa käytävä korkokauppa on iso osa tuottoa etenkin jos volyymit on suuria. Toki tässä on paikkakuntakohtaisia eroja isostikin. Esim pks alueella konekaupasta rahoitetaan noin 75-80% kun esim etelä pohojammaalla prosentti voi laskea jopa lähelle neljääkymmentä. Tämä vain siksi ettei naapurit pääse hattuilemaan jos rekisteritiedoissa vehkeen omistajana ei olekkaan isäntä ite, vaan rahootusyhytiö![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Heh, ihan siksi että kuvailemallasi tyylillä olisin varmaan kiimoissani sijoittanut puolet talvivaaraan ja toisen puolen muihin muotiosakkeiin ja lopptulos olisi "hieman" miinuksella. Viistonnia siksi että sillä oli turvallista leikkiä, jos sen hukkaa niin se ei olisi vaikuttanut mihinkään.
Se täytyy myötää että tuuriahan tuossa oli ja isoilla sijoittajilla ei ole mahdollisuutta ostaa esim. Vaconia tai muita tuottavia pikkuosakkeita niillä pääomilla mitä sen pitää vaan he keskittyvät isoihin firmoihin joiden tuotot ovat yleensä hyvinkin vakiotasolla lukuunottamatta esim. Nokian tiettyjä ajanjaksoja.
Miksi karehdit? Tutustu ihmeessä tuohonkin ihmeelliseen maailmaan!
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Ei tee, mutta rahoituksella välineensä hankkineet ovat paljon onnellisempia.
Ajatellaampa vaikka perusköyhää pulliaista kuten minä..olisin säästänyt vuosia kaukana siintävään mopooni, katsellut kateellisena miten muut ajelevat vuodesta toiseen, itse vierestä seuraten, hermohan siinä menee, perhesuhteet kärsii, stressi tulee, terveyskin menee.
Ja säästämisen loppumetreillä se vasta stressaakin, minkä ihmeen laitteen tässä nyt uskaltaa ostaa kun tuota rahaakin nyt on.
Onko se nyt varmasti juuri se mitä olen kaikki nämä vuodet kuolannut.
No sitten nämä paksulompsaiset, jotka ostavat käteisellä, ei raaskita oikeen huollattaa, varaosien tinkaamiseen saa varata päivän, vakuutuksetkin pitää ottaa halvimmat mahdolliset, ei tarvii mitään kalliita kaskoja kun siinä rekisteriotteessa seisoo oma nimi.
Kaikesta pitää tästä eteenpäin tinkiä, pelätä että se varastetaan, sukulaiset ja naapurit kadehtii, hermohan siinä menee, perhesuhteet kärsii, stressi tulee, terveyskin menee.
Rahoituksella menopelinsä hankkineet taas ajelevat onnellisena, hyvän..pakollisen vakuutuksen turvin, huollattavat "oman" rakkaansa hyvin, eikä tarvitse murehtia jos ei nyt ollutkaan juuri sellainen kuin halusin, menee taas ja vaihtaa, helppoa.
Naapurit ja sukulaiset eivät kadehdi kun ovat heti kärkeen selvittäneet, että se on rahoitusyhtiön nimissä.
Ja mitä korkoon tulee, hakeudun aina korkeamman koron piiriin, jotta rahoitusyhtiöiden talous pysyisi sillä mallilla, että seuraavan aivopieruni kohdalla, joka tulee keväisin yhtä varmasti kuin joutsenparvi siniselle taivaalle, ovat taas valmiina rahoittamaan sitä.
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Eikös näissä päde vanha viisaus: Sijoita vain sen verran kun olet valmis häviämään.
Tuo reilu 30% vuosituotto kyllä olisi viime vuonna tullut melko pienellä riskillä. Ei olisi tarvinnut muuta kuin sijoittaa helsingin pörssiin sijoittavaan rahastoon. Pörssin arvo nousi vuodessa n. 30%, jolloin myös rahaston arvonnousu on tuota luokkaa. Näin jälkiviisaana kun miettii niin olisin tehnyt n. vuosipalkan verran rahaa jos olisi kämpän sijaan ostanut koko rahalla osakkeita.
Superbike #7
Pikkusen karsastan tota Jarskan esittämäää stereotypiaa siitä että rahalla pelinsä ostavat pitäisivät huonompaa huolta laitteistaan kuin änkyttämällä lelunsa hankkivat. Aika usein nippumiehet huollattavat laitteensa asiantuntijoilla ja parhailla osilla, kun budjettimotoristi virittää ja säätää peliänsä omin pikku kätösin. Näitä "itse tein ja säästin" vehkeitä on nähty vuosien mittaan melkoisia määriä, ojan pohjalla ja rengasvalleissa.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Mihin niitä rajoja olisi voinut hukata, hommanhan piti olla suht riskitöntä.
Höpöhöpö, Vaconia yms voivat ostaa ihan kaikki sijoittajat jotka haluavat. Mm eläkeyhtiöillä ja sijoitusrahastoilla on ko. yritystä salkuissaan paljon.
Höpöhöpö taas uudelleen. Institutionaaliset sijoittajat voivat sijoittaa firmaan kuin firmaan, koosta riippumatta.
Äääh, en usko että enempää viitsin. Perättäisen viiden vuoden vuotuiseen 32% tuotto on erinomainen, mutta siinä kaksi asiaa eivät kohtaa: suht riskitön vs 32% tuotto. No can do, sanoisi kielimies.
Hieno sijoitus suoritus jokatapauksessa sinulta.
Viimeksi muokannut: vma; 29.01.2014 klo 09:22.