huuh..
Makee pätkä toi Motonomad, mutta ei ihan pärjänny tolle exhaustin linkittämälle. Kylmät väreet kiri selkää pitkin, kun katto tuon pätkän. Leikkaus sovitettu hyvän biisin tahtiin, tosin pituutta pätkällä ois saanu tietysti olla enemmän.![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Melkein hävettää poikien puolesta....
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Innostuin taas katteleen Hillclimb-videoita ja tuli mieleen, että onkohan suomessa mitään vastaavia tapahtumia? Ois mahtavaa juoda kaljaa ja katella ku mopot romuttuu
Tässä muutama lempparipätkä:
- http://www.youtube.com/watch?v=3UHjJupeagU
- http://www.youtube.com/watch?v=JQkd31zvVr0
- http://www.youtube.com/watch?v=rK1tAVtwMWY
- http://www.youtube.com/watch?v=1PvJBC42DuY
http://www.youtube.com/watch?v=M8nBOamhNvY
Tuolla tuli muutama vuosi sitten seurattua tuota touhua paikanpäällä.
Kannon ja kiven kiertoa vanhemmalla kalustolla:
Uusinta uutta mulhollandin kurvista. Etsi viisi virhettä
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Hö? mitä se nyt sitä etujarrua meni ronkkimaan?
Mun silmään näyttää, kuin yrittäisi kääntää eturengasta sisäkurviin, eli ei tietoakaan vastaohjauksesta? Jalat ylemmäs tapeille, ettei ottais kengänkärki maahan.
Tällasia pikasia huomioita.
Edit. Tais tulla melko reippaastikin, kun vertaa edellisiä mutkan läpiajaneita. Exhaust kerro omat havaintos. Omasta mielestä tällainenkin materiaali on hyvää oppimateriaalia siitä, miten ei pitäisi menetellä.
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Joo, tää on hyvää keskustelua. Kiitos Exhaustille kysymyksestä.
Tästähän voisi oppia jotain.
Nyt on siis jo
- tennarit
- ei sukkia
- tennarit ottaa asfalttiin, pitää pitää varpaat tapeilla. Pelästyi, kun tennarit otti kiinni.
- jarrutus etupyörä lukkoon
- liian kova nopeus
- ei vastaohjausta.
Oliko vielä muita?
Pekka
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jo muiden mainittujen asioiden lisäksi ajoasennossa olis varmaan myös parannettavaa, ei taida olla sitä painonsiirtoa sisäkurvin puolelle, pikemminkin pyörä taitetaan alle minusta näyttää.
Edit: Tarkemmin katsottuna kyllä se juuri niin taitaa mennä: Huono ajoasento vauhtiin nähden, ei painonsiirtoa sisäkurviin -> pyörää joutuu kallistamaan paljon -> kallistusvara loppuu -> tappi osuu asfalttiin -> pelästyminen -> etujarru ->
Ajoasennosta voi ottaa mallia siitä punaisen sporttipyörän kuskista joka tulee juuri ennen.
Triumph Street Triple 765 -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Ei varmastikkaan housujen teippausta teetetty timo-teipillä![]()
Sei ole nii
clippi. Aika ketterästi liikkuu Street Triple osaavissa käsissä...
Ja toinen vähän isomman tuotannon street triple pätkä :P. Huligaani...
Viimeksi muokannut: Crassus; 17.11.2013 klo 17:13.
Triumph Street Triple
Eikä se pyörä tee 30 sentin koukkauksia sinne väärään suuntaan joka välissä.
Tuo kropan käyttö noissa videoissa onkin merkittävää. Pyörää kallistetaan huomattavasti, mutta kroppaa ei. Tuo on tapa saada se pyörä oikeasti kääntymään vikkelästi.
Tuolla samaa hommaa Harrikalla ajettuna
Linkki
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 17.11.2013 klo 20:38.
http://www.youtube.com/watch?v=zIltO3NuGkk Ei varsinaisesti mp-video kun autoja ja mp:tä ajelemassa Nürnburgringillä. Tuon katottua ei kyllä hirveästi houkuttele tuonne lähtä. Sen verta levottoman näköstä meno välillä. Pari oppikirja esimerkkiä hartialukostakin näkyi.
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
Olen aika hämmentynyt edelisistä viesteistä vaan eipä siinä mitään. Ei tulis itsellä mieleenkään lähteä 100kmh vauhdissa mutkaa taittaessa "jättämään" kroppaa pystyyn vaan päinvastoin kroppa mutkan puolelle tai pyörän rungon kanssa samaan kulmaan. Pelottaa kurkata tuonne mainittuun ketjuun, vaan kaippa sitä pitää uskaltaa...
Hitaassa ajossa jos pyörän taittaa kuskin alle (eli kuski on pyörän ulkokurvin puolelle kallistunut) niin kääntöympyrä on minimaalisen pieni. Jos taas vauhtia on enemmän niin ei missään nimessä mitata pyörän kallistusta ulos sillä, että äijä on pystyssä vaan päinvastoin...
Triumph Street Triple
Ei sillä mitään ulosmitata. Ei sitä kroppaa väkisin pystyssä pidetä. Kovassa vauhdissa kroppa seuraa kallistuksen mukana ihan luonnostaan eikä se kropan asento vaikuta oikeastaan mitään siihen pyörän kallistukseen, joka taas seuraa siitä etupyörän asennosta, eli ohjauksen kulmasta.
Ai niin, tää taisi olla joku videoketju, Turha kai jatkaa näitä juttuja täällä. Sorry.
Pekka
![]()
Sähkömopoilua.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Loistava video!!![]()
Sähkö on sinistä ja satuttaa...