Mutta silti liikennemerkissä seisoi 70* - ja käsittääkseni sitä silloin noudatetaan. En usko voitavan olettaa autoilijoiden ja mopoilijoiden ajavan uutisten tietojen varassa.
Eli pysyn kannassani - jos ylinopeus tapahtui risteysalueella niin silloin rajoitus oli 70 - jos se taas tapahtui 60-alueella niin silloin en ollut enää risteysalueella. Eli molemmissa tapauksissa teko on vähäisempi - ei paljoa mutta kuitenkin.
Ei voida vaan läiskiä noita rikkeitä summanmutikassa peräkkäin.
(* Tälle tiedolle löytyy kyllä todistaja)
Yamaha XJ 600 -90 | Insera MX P2 -06 | SOC M VELO RAPID S12 -12
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Yamaha XJ 600 -90 | Insera MX P2 -06 | SOC M VELO RAPID S12 -12
Kyllähän tuo sakotuskäytäntö on hieman erikoinen, koska sakkojen suuruus ja kortinlähtö riippuu aivan siitä millä tuulella
järjästäytyneen yhteiskunnan edustaja sattuu olemaan![]()
Ajelin itse alkukesästä valtatie kuutosta pohjoiseen. Tikkari osoitti ensin sataa ja vaihtui sitten kahdeksankympin merkkiin, jonka kohdalla päätin täräyttää edellä lipuneesta diesel-mersusta ohi...
noh.. kuinka ollakkaan 800m. päässä takana tuli mp-poliisi ja vastaanottajat oli seuraavan kukkulan takana
ylitys oli kovimmillaan 116@80 joka tapahtui vain 400m matkalla! 450€ pikavoittoa
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mutta on siinä kyllä eroa, että ajaako tyhjälle tielle (punaisista lähtiessä tie edessä on yleensä tyhjä) vaikkakin sen kehä3:n sisäpuolella mopolla, vai autolla liikenteen seassa sankaroiden samaa ylinopeutta. En tiedä suhteuttaako ne tuomiossa sitä, että moottoripyörällä sivullisten vahingot ovat todennäköisesti pienemmät.
Kuriositeettina mainittakoon, että itse olen aikoinaan autolla ajanut kovempaa ja pienemmällä rajoituksella taajamassa, ja oikeudessa sitten syytteet hylättiin![]()
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Sakot voi antaa, jos toiminnasta aiheutuu huomattavaa vaaraa muille ihmisille. Tässä tapauksessa vaaraa ei muodostunut ja haittakin rajoittui poliisin kokemaan mielipahaan, mutta heitä nyt jurppii muutenkin jo valmiiksi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Jahas,
tällekin asialle jotain vihdoin tapahtumassa.
1. vastustuksesta ei oltu huomioitu kaikkia esittämiäni seikkoja joten jouduin vastustamaan toisen kerran hieman painokkaammin.
"Olitte aikoinaan vastustaneet saamaanne sakkoa (perintätunnuss xxxxxx), jonka syyttäjä sitten lievensi.
Lähettämänne lisäselvityksen perusteella kihlakunnansyyttäjä Se Jase on päättänyt
lähettää asian poliisille esitutkintaan, ja asian käsittely siis jatkuu.
Saamanne sakon perintä tullaan keskeyttämään Hämeenlinnan Oikeusrekisterikeskuksessa."
Eipä tuossa kauaa kestänytkään.
Otetaan siis ilo irti koko rahan edestä.![]()
Yamaha XJ 600 -90 | Insera MX P2 -06 | SOC M VELO RAPID S12 -12
Hyvä tietää missä mennään![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Poliisikoulun pääsykoe ja 12 sukkaa, 2 väriä, päämääränä pari! Se tuli mieleen, kun porvoolainen noviisipoliisi rahasti meidät kuninkaantiellä, jokunen vuosi sitten. Tultiin nyppylän yli, keula kohti Porvoota, about jossain Veckosken lähellä, niin näin pandan heti huipulla ja samalla kun himmailin, näytin takana tulevalle cool down. Meidät sitten pysyteltiin ja valitellen kirjoitettiin rikkeet molemmille, eikä ensimmäisen rajan sisään. Sitten soitteli komisarius, joka kertoili, ettei ”poju ole osannut täyttää sakkoplankettia, eli maksa nyt tuo ja tuo summa”. Kuvittelin asioiden menneen oikeuden ja protokolla mukaan, kunnes hyvin pitkän ajan jälkeen, ohi ajaessani, bongasin liikennemerkin paikan. Se nopeusrajoitus, minkä poliisi väitti vallitsevan, alkoikin vasta pitkälti alamäessä. Poliisi luonnehti, että ”nopeus laski siihen malliin, että taisitte nähdä meidät”. Liikennemerkin kohdalla ei siis ollut ylinopeutta. Siitä lähtien, nopeusrajoitusasioissa, en ole uskonut enää poliisimiehen sanaan. Itse rysän paikka osoitti kyllä sitä, että alun pääsykokeessa pitäisi myös olla eri malli oikean ja vasemman jalan sukalle.
... jotain piti muistaa
70 päiväsakkoa jos ajat jonkun kuoliaaksi suojatiellä, mutta noudatat rajoituksia.
Muistaakseni yhdestä äitienpäiväajelusta tuli suht sama määrä, muttei ruumiita. Vauhtia tosin kuulemma riitti
Näin
Pelisäännöt ovat aika selvät.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nostellaans pitkästä aikaa kun "taas" alkaa tapahtumaan...
Kutsu käräjille tuli ja voittoni olen näillä näkymin jo saanut.
Haasteen syytekohdat:
1. Rangaistusmääräyksen poisto
2. Liikenneturvallisuuden vaarantaminen
Eli jos nyt tuota oikein ymmärrän niin ei puhuta enää törkeästä
Suora lainaus:
"Samurei tahallaan tai huolimattomuudesta rikkonut tieliikennelakia tai sen nojalla annettuja säännöksiä tai määräyksiä kuljettaesssaan henkilöautoa Vihdintiellä ylittämällä sallitun 60 kilometrin tuntinopeusrajoituksen ajamalla moottoripyörällä 105 kilometrin tuntinopeutta, jolloin nopeuden ylitys on ollut 45 kilometriä tunnissa. Teko on ollut omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle."
Oltaisiinpa jenkkilässä niin Matlock saisi koko syytteen hylättyä tuon perusteella![]()
Yamaha XJ 600 -90 | Insera MX P2 -06 | SOC M VELO RAPID S12 -12
Hyvältä kuulostaa. Tuli mieleeni, että koska sinä olet joutunut käyttämään kallisarvoista aikaasi omien oikeuksien puolustamiseen valtion virkamiehen virheen seurauksena, niin voisitko vaatia syntyneitä kustannuksia valtion korvattavaksi. Itse ottaisin jonkun juristikavereistani mukaan käsittelyyn ja pyytäisin kirjoittamaan 5000 euron laskun sisältäen erinäisen määrän puheluita ja tapaamisia asiasi hoitamiseksi.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Ja noi muuten kannattaa dokumentoida ihan tarkasti kellonaikoineen ym. Samoin jos joutuu vahingonkorvausta hakemaan vakuutusyhtiöstä niin on mahdollisuus saada korvaus käyttämästään ajasta millä vahinkoa on korjattu/haettu jotain kamaa tai sen syntymistä pienennetty ml. matkakustannukset ja matka-aika. Esim. myrskyvahingot laajassa kotivakuutuksessa
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Tuosta juuri on pakko yrittää olla ottamatta syytettä syyttäjän halventamisesta
Ja, kyllä - suora lainaus asiakirjeestä on. (paitsi oma nimi vaihdettu nimimerkiksi)
Hmmm...
Olikohan tuo nyt laitonta kun papereissa sanotaan että haastehakemus olisi pidettävä salassa - noh, tokkopa syyttäjä tätä palstaa lukee...
Yamaha XJ 600 -90 | Insera MX P2 -06 | SOC M VELO RAPID S12 -12
No, voi sitä yrittää venkuroida kysymällä että jos syyttäjä kertoisi miten tuo on edes teknisesti mahdollista toteuttaa? Muutenhan saat tuomion sellaisesta asiasta jota ei ole tapahtunut. Ellei sulla sitten tosiaankin ollut mopon perässä kärryssä ha.
Luulisi ettei virallisessa dokumentissa saa olla noin pahoja asiavirheitä. Ja voikohan syytettä edes muuttaa kesken istunnon, taitaa mennä uusiksi?
Vaikka olisihan se komea iltsariotsikko.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Onhan noita, ite sain parkkisakot eläintarhan parkissa kun oli puoli autoa nurtsin puolella.
Lapussa luki "luvaton maastopysäköinti" ja tekopaikka "Eläintarhan pysäköintialue"
Tein valituksen että ei voi olla mikään maastoparkki kun teko paikka on pysäköintialue.
Lopputulos: Sain 14pv lisää maksuaikaa![]()