Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 54:sta
  1. #1
    Onkohan valtiovalta ajatellut mitenpaljon jää nykyisin moottoripyöriä kauppaan, kun ennen sai moottoripyöräkortin "lahjaksi"?
    Tämän vuoksi myös moottoripyöriä myyvät yritykset kärsivät tulojen menetyksistä.
    Uudistus ei myöskään tilastollisesti ole vaikuttanut kolareihin, eikä autokoulun pikakurssit pelasta onnettomuuksilta.
    Ainoastaan ajamalla oppii, ja mitä enemmän ajat, sen enempi opit!
    Pidetään pyörät pyörimässä.
  2. #2
    Eiköhän korttilakia rukattu, että saataisiin 300a myytyä.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  3. #3
    Typerä ajokorttiuudistus on se, että ne joutuu nykyään ostamaan uusiksi 5-15 vuoden välein, vaikka voimassaoloajaksi olis merkitty mikä.
  4. #4
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Typerä ajokorttiuudistus on se, että ne joutuu nykyään ostamaan uusiksi 5-15 vuoden välein, vaikka voimassaoloajaksi olis merkitty mikä.
    Eihän sitä muuten tiedä osaako vielä ajaa.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  5. #5
    En usko että valtio tuollaista miettii....Nämä ajokortti uudistukset rahastusta kyllä, turvallisuudesta kyllä.
    Enkä kyllä usko että valtio ihan huvikseen keksii näitä ja sitä varten onhan esim tuol trafilla se turvallisuus osasto joka miettii näitä asioita. Mutta tähän ajokortti asiaan ei sinällään pysty vaikuttaa, kun se tuli EU:sta.
    Osittan tässäkin tilanteessa, ne jotka on pelleilly tuolla liikenteessä mopoilla/kevytmoottoripyörillä/moottoripyörillä, voivat katsoa myös peiliin.
    Sehän kesti monta vuotta ennen kun mopo korttikaan keksittiin, miksi, vain sen takia kun se kasvoi räjähdysmäisesti, niin siinä pystyi miettimään miten saadaan tuloja "turvallisuudella".
    Nää kortti asiat on sellaisia juttua ja varsinkin jos EU:sta tulleita lakeja, niin kuin joku jossain sano että näitä on aika turha ihmetellä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #6
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    En usko että valtio tuollaista miettii....Nämä ajokortti uudistukset rahastusta kyllä, turvallisuudesta kyllä.
    Enkä kyllä usko että valtio ihan huvikseen keksii näitä ja sitä varten onhan esim tuol trafilla se turvallisuus osasto joka miettii näitä asioita. Mutta tähän ajokortti asiaan ei sinällään pysty vaikuttaa, kun se tuli EU:sta.
    Osittan tässäkin tilanteessa, ne jotka on pelleilly tuolla liikenteessä mopoilla/kevytmoottoripyörillä/moottoripyörillä, voivat katsoa myös peiliin.
    Sehän kesti monta vuotta ennen kun mopo korttikaan keksittiin, miksi, vain sen takia kun se kasvoi räjähdysmäisesti, niin siinä pystyi miettimään miten saadaan tuloja "turvallisuudella".
    Nää kortti asiat on sellaisia juttua ja varsinkin jos EU:sta tulleita lakeja, niin kuin joku jossain sano että näitä on aika turha ihmetellä

    Se viiden vuoden voimassaolo liittyy enemmän kuvan ja muiden tietojen vanhenemiseen jne.
  7. #7
    No ite olen sitä mieltä et ihan hemmetin hyvä et A kortti täytyy ajaa. Noitten lahjakortti-naavapartojen suusta ku kuulee välillä semmosia "ookko ikinä kokeillu sitä vasta ohjausta?" "Ai mitä ohjausta??" -tyyppisiä juttuja.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  8. #8
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    "ookko ikinä kokeillu sitä vasta ohjausta?" "Ai mitä ohjausta??" -tyyppisiä juttuja.
    No kuinkas ne naavat ovat sitten ohjanneet?
    Ilmeisesti jollain ihan toisella tavalla, jos ei ole kuullut vastaohjauksesta niin eihän sitä voi käyttää, ilmeisesti se on keksitty joskus 2000 luvulla koko vastaohjaus
    Kawasaki Versys 650
  9. #9
    Lainaa Wannabe-motoristi kirjoitti Katso viesti
    No kuinkas ne naavat ovat sitten ohjanneet?
    Ilmeisesti jollain ihan toisella tavalla, jos ei ole kuullut vastaohjauksesta niin eihän sitä voi käyttää, ilmeisesti se on keksitty joskus 2000 luvulla koko vastaohjaus
    Nimpä.... ihmiset ei tunne edes polkupyöräilyn sääntöjä ja sit pitäs ilman mitään koulutusta mennä ajaan prätkällä. Joo ei kiits. Onneks tuli mopokorttiki. Sais vaan olla inssiajo siinä.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  10. #10
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Nimpä.... ihmiset ei tunne edes polkupyöräilyn sääntöjä ja sit pitäs ilman mitään koulutusta mennä ajaan prätkällä. Joo ei kiits. Onneks tuli mopokorttiki. Sais vaan olla inssiajo siinä.
    En nyt hahmota mistä polkupyöräilyn säännöistä on kyse , mutta kyllä moni vanha patu/varsinkin pirkko menee ottamaan ammattioppia jos alkaa ajella prätkällä vanhoilla päivillä eikä oo aiempaa kokemusta.
    Sitten hinkataan marketin parkkiksella jollain pienellä kulkineella, ajellaan sillä, kun osataan ostetaan isompi jne...
    Aika hyvin se itsesuojeluvaisto ohjaa.
    Toki poikkeuksia on kuten joka asiassa.
    Kawasaki Versys 650
  11. #11
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    No ite olen sitä mieltä et ihan hemmetin hyvä et A kortti täytyy ajaa. Noitten lahjakortti-naavapartojen suusta ku kuulee välillä semmosia "ookko ikinä kokeillu sitä vasta ohjausta?" "Ai mitä ohjausta??" -tyyppisiä juttuja.
    Pakko olla provo,onhan?
    Aika monet "vanhat naavat" on ajaneet lahjakortilla moottoripyörillä kymmeniä vuosia ilman käsittelykokeita ja jotkut jopa vielä elossa
    En usko että käsittelykoe tekee kenestäkään valmista kuskia liikenteeseen. Eiköhän se ole korvien välistä kiinni,kuinka sillä vekottimella pärjää.
  12. #12
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Noitten lahjakortti-naavapartojen suusta ku kuulee välillä semmosia "ookko ikinä kokeillu sitä vasta ohjausta?" "Ai mitä ohjausta??" -tyyppisiä juttuja.
    Pitääkö kaikki muka ihan pakolla teorisoida? Eiköhän kaverit ole ajaneet noin jo vuosikymmeniä, koskaan asiaan sen suurempaa huomiota kiinnittäneenä. Nyt sitten joku teoreetikko antaa asialle nimen ja rupeaa purkamaan tapahtuman matemaattisiksi kaavoiksi, niin mitä v...a tuolla teorialla lopulta kukaan tekee Juu, ummikolle joka ei vielä osaa edes ajaa, tuolla teorialla voi olla merkitystä opetustilanteessa, sillä jollain tapaahan se oppi pitää oppilaan päähän selittämällä saada. Mutta että mennä "naavapartoja" morkkaamaan teoriatiedon puutteesta, jep jep

    Kyllä, itselläkin on lahja-A ja vastaohjauksestakin sain kuulla vasta .ORG!:sta, jotta sellainenkin kuulemma on olemassa. No asiaa järjen kanssa purkaessani, pala palalta ja ... no just niinhän sitä on jo vuosia ajettu! No onhan se tavallaan kiva saada sillekin ilmiölle nimi, mutta ei tuo tietoisuus mun ajamista mihinkään ainakaan ole muuttanut

    Ja tosiaan nuo luokitukset, voimassaolot yms. tulee nykyisin EU:sta. Suomalainen, "elinikäinen" ajokortti on ihan maailmankin mittakaavassa todella harvinainen. Kaikkialla nuo paprut on joutunut jollain 5-15v aikavälillä uusimaan, mutta ei Suomessa = tässäkin siis mennään ns. yhteiseen muottiin, samoihin käytäntöihin kuin muisskain maissa. Ehkä joskus myös mm. autoverotukselle tapahtuu näin, systeemit korvataan jollain EU:n yhteisellä verotuksen tavoilla
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #13
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Ja tosiaan nuo luokitukset, voimassaolot yms. tulee nykyisin EU:sta. Suomalainen, "elinikäinen" ajokortti on ihan maailmankin mittakaavassa todella harvinainen. Kaikkialla nuo paprut on joutunut jollain 5-15v aikavälillä uusimaan, mutta ei Suomessa = tässäkin siis mennään ns. yhteiseen muottiin, samoihin käytäntöihin kuin muisskain maissa. Ehkä joskus myös mm. autoverotukselle tapahtuu näin, systeemit korvataan jollain EU:n yhteisellä verotuksen tavoilla
    Tuo uusimistarvehan tulee siitä, että amisviiksi-valokuvaa käytetään henkilökortin omaisesti vielä seitsemänkymppisenä. Taitais isompi itku tulla siitä, että ajokortti ei enää kelpaakaan henklötodistuksena (näinhän lain mukaan onkin), vaan aina on kannettava mukana passia tai ihan oikeata henkilökorttia, joita tosiaan uusitaan viiden vuoden välein. Samanlaista uusimistarvettahan ei olisi, kun noissa olisi sormenjäljet ja tunnistus tehtäisiin aina sormenjäljistä, mutta kun se on taas sitä yksilönsuojaa rikkovaa isoveljen valvontaa...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #14
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tuo uusimistarvehan tulee siitä, että amisviiksi-valokuvaa käytetään henkilökortin omaisesti vielä seitsemänkymppisenä. Taitais isompi itku tulla siitä, että ajokortti ei enää kelpaakaan henklötodistuksena (näinhän lain mukaan onkin), vaan aina on kannettava mukana passia tai ihan oikeata henkilökorttia, joita tosiaan uusitaan viiden vuoden välein. Samanlaista uusimistarvettahan ei olisi, kun noissa olisi sormenjäljet ja tunnistus tehtäisiin aina sormenjäljistä, mutta kun se on taas sitä yksilönsuojaa rikkovaa isoveljen valvontaa...
    Ilmeisesti siis kuorma-autoilijat vanhenevat tunnistamattomiksi kolminkertaista vauhtia henkilöautoilijoihin nähden.
  15. #15
    Lainaa HeceR kirjoitti Katso viesti
    Se viiden vuoden voimassaolo liittyy enemmän kuvan ja muiden tietojen vanhenemiseen jne.
    Joo se on ihan pelkkää rahastusta, mutta myös sitä että saadaan pidettyä kirjaa, mulle joskus trafilta joku ajokortti insinööri kertoi mitä tuon idea on. Tuolla ammattipätevyys päivällä.
    Joskus kun näitä ihmisten tekemiä "turvallisuus" ratkaisuja tehdään, niin ei ole ihme että kaikki kortit muutettaisiin 5 tai 10 vuotisiksi, eli teoria/inssi joka 5 tai 10 vuoden välein.
    Mutta pitää muistaa, että se ihminen tekee töitä, kun se keksii näitä. Se voi olla vaikka sun kaveri/naapuri/sukulainen. En tiedä millaisia ratkaisuja sinä tekisit jos se olisi sun duunia.......
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  16. #16
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti siis kuorma-autoilijat vanhenevat tunnistamattomiksi kolminkertaista vauhtia henkilöautoilijoihin nähden.
    Kun katsoo keskiarvo-rekkapekan painoindeksin kehitystä normikansaan, niin kyllä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #17
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Samanlaista uusimistarvettahan ei olisi, kun noissa olisi sormenjäljet ja tunnistus tehtäisiin aina sormenjäljistä, mutta kun se on taas sitä yksilönsuojaa rikkovaa isoveljen valvontaa...
    Toki tuotakin, mutta entäs jos "salasanasi" varastetaan, kopioidaan tms. milläs sen sitten vaihdat? Eli vaikka joku sormenjälki on helppo käyttää, vaikea unohtaa ja aina mukana, mutta tietojärjestelmissä on aina se toinenkin puoli. Ja mitä enemmän tuota "salasanaasi" käytetään eri systeemeissä, sen suurempi on myös riski sen kopioimisesta. Vai tarkoittaisiko tuo että paikkaan X se on oikean käden etusormi, paikkaan Y vasemman käden pikkusormi. Mutta noita "salasanoja" on kuitenkin vain yleensä max. 10 kpl käytettävissä Tuo sormenjälkikin kuitenkin kun on vain jonkinlaisena, määrätyllä tavalla laskettuna tiivisteenä tietojärjestelmissä tallessa, ei sen kopionkaan tartte olla 1:1 tasan samanlainen, riittää että sen tiiviste on sama. Siksi toisekseen jokainen meistähän kylvää noita "salasanojaan" milloin mihinkin, vai kuinka moni kulkee koko ajan hanskat kädessä No toki lärvä on hiukka vastaava, jatkuvasti esillä oleva "salasana", eikä senkään luotettavuus ole ihan 100%
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #18
    Jos ajokortin hinta on 60€ ja kortinhaltijoita 3M niin uusintakierros maksaa 180 miljoonaa. Varmaan moniakin tahoja kiinnostaisi kovasti lyhentää uusintaväliä vaikka puoleen, liikevaihto tuplaantuisi heti, ja kate vielä enemmän.

    Ehkä kohta päästään ostamaan kortti joka vuosi. Samalla hintaa tietysti tarkistetaan (jokainen tietää mihin suuntaan).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  19. #19
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Tuo sormenjälkikin kuitenkin kun on vain jonkinlaisena, määrätyllä tavalla laskettuna tiivisteenä tietojärjestelmissä tallessa, ei sen kopionkaan tartte olla 1:1 tasan samanlainen, riittää että sen tiiviste on sama.
    Niinkö luulet? Vai oikein tiedät?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #20
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Niinkö luulet? Vai oikein tiedät?
    No mitäs luulet?

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Sormenj%C3%A4lki
    Sovelluksia

    Sormenjälkiä voidaan käyttää tunnistautumismenetelmänä esimerkiksi turvajärjestelmissä, henkilöllisyystodistuksissa ja salasanojen korvikkeina tai lisänä. Sormenjälkitunnistuksessa henkilö painaa sormensa laitteeseen, joka kuvaa sormen. Kuvasta lasketaan eri algoritmien avulla salattu vastine, jota verrataan järjestelmään tallennettuun aikaisempaan versioon sormenjäljestä. Sormenjäljen lisäksi varmuutta voidaan lisätä eri toimilla, kuten salasanoilla, kämmentunnistuksella, kasvojentunnistuksella,iiristunnistuksella tai kulkukortilla.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  21. #21
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Kyse oli talletuksesta, ei itse vertailusta !

    http://www.deltabit.fi/kuinka-sormen...nistus-toimii/

    Voiko sormenjäljen varastaa?

    Nykyisissä kaupallisissa sormenjälkitunnistusjärjestelmissä ei tietosuojan vuoksi koskaan tallenneta sormenjäljen kuvaa, vaan ainoastaan numeerinen malli, jossa on muutama prosentti sormenjäljen sisältämästä tiedosta. Siksi tallennetusta numeerisesta mallista ei voi muodostaa sormenjäljen kuvaa. Poikkeuksen tästä muodostavat viranomaisjärjestelmät, kuten poliisin sormenjälkirekisteri ja passi, joissa sormenjälki on tallennettu kuvana.

    Pointti sormenjäljessä se, että tunnistus voidaan tehdä liki sataprosenttisesti, virhetunnistusta ei tehdä, vaan sua ei tunnisteta. Ja toiminta eteenpäin sama, kuin jos siitä amiskuvasta ei sua tunnista, henkilöllisyys tarkistetaan muilla keinoilla.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  22. #22
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tuo uusimistarvehan tulee siitä, että amisviiksi-valokuvaa käytetään henkilökortin omaisesti vielä seitsemänkymppisenä. Taitais isompi itku tulla siitä, että ajokortti ei enää kelpaakaan henklötodistuksena (näinhän lain mukaan onkin), vaan aina on kannettava mukana passia tai ihan oikeata henkilökorttia, joita tosiaan uusitaan viiden vuoden välein. Samanlaista uusimistarvettahan ei olisi, kun noissa olisi sormenjäljet ja tunnistus tehtäisiin aina sormenjäljistä, mutta kun se on taas sitä yksilönsuojaa rikkovaa isoveljen valvontaa...
    Passihan oli aikanaan kymmenen vuotta voimassa jollain hätäisellä mustavalkokuvalla varustettuna. Nyt sitten, kun on kaiken maailman biotunnisteet sormenjälkiä ja valokuvia myöden, niin passia pitää vaihtaa viiden vuoden välein. Tuollainen mikrosirulla varustettu passihan riittäisi loppuiäksi: ei sormenjäljet tai silmien ja nenän sijainti kasvonpiirteissä kovin helpolla taida muuttua... Mutta ei.

    Toisaalta EU-ajokortista voisikin tehdä virallisen henkilöllisyystodistuksen samalla, kun sitä kerran uusitaan. Periaatteessa Eurooppaankin pitää ottaa passi mukaan, kun juuri kenelläkään ei sitä "oikeaa" henkilöllisyystodistuskorttia ole. Itsekin kerran jouduin hankkimaan pikapassin, kun olin menossa Saksaan ja tajusin, että niin varmaan siellä olis hyvä olla jotkin paperit tarvittaessa ja että ajokortti ei käykään samoin kuin Ruotsissa. Ajokorttia ei kuitenkaan saa hankittua sen helpommin kuin muitakaan asiakirjoja, joten se voisi hyvin korvata passin Schengen-alueen sisällä virallisena henkilöllisyystodistuksena.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  23. #23
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    Passihan oli aikanaan kymmenen vuotta voimassa jollain hätäisellä mustavalkokuvalla varustettuna. Nyt sitten, kun on kaiken maailman biotunnisteet sormenjälkiä ja valokuvia myöden, niin passia pitää vaihtaa viiden vuoden välein. Tuollainen mikrosirulla varustettu passihan riittäisi loppuiäksi: ei sormenjäljet tai silmien ja nenän sijainti kasvonpiirteissä kovin helpolla taida muuttua... Mutta ei.

    Toisaalta EU-ajokortista voisikin tehdä virallisen henkilöllisyystodistuksen samalla, kun sitä kerran uusitaan. Periaatteessa Eurooppaankin pitää ottaa passi mukaan, kun juuri kenelläkään ei sitä "oikeaa" henkilöllisyystodistuskorttia ole. Itsekin kerran jouduin hankkimaan pikapassin, kun olin menossa Saksaan ja tajusin, että niin varmaan siellä olis hyvä olla jotkin paperit tarvittaessa ja että ajokortti ei käykään samoin kuin Ruotsissa. Ajokorttia ei kuitenkaan saa hankittua sen helpommin kuin muitakaan asiakirjoja, joten se voisi hyvin korvata passin Schengen-alueen sisällä virallisena henkilöllisyystodistuksena.
    Toi lyhennetty voimassaolo tullee siitä, että näitä ei enää väärennetä, vaan niitä varastetaan. Ja liikutaan maissa, joissa ei sormenjälkitarkistusta (tai varastettujen listan läpikäyntiä) tehdä. Tällaisillahan noi epämääräiset tyypit nousi tuohon juuri kadonneeseen MH370:seen.

    Ajokortti tuskin tulee koskaan tuohon tarkoitukseen, varsinkin kun rahapulassa niiden koko käsittely ollaan siirtämässä Trafiin, henkkariksi/matkustusasiakirjaksi kun kelpaa vain viranomaisen myöntämä kortti.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  24. #24
    Taasko meitä lahjakorttilaisia lyödään. Tai oli miula kevarikortti silloin aikoinaan, joten on osittain perusteetonta haukkua lahjakorttilaiseksi.

    Vai on niin, että useaan kertaan autokoulussa takaa turvallisen, osaavan ja vastaohjaavan kuljettajan.
    Olen eri mieltä, mutta eihän meidän vanhan koulukunnan edustajia kukaan nuori ja kuolematon kuuntele. Ne paistattelee vain omassa erinomaisuudessaan näkemättä metsää puilta.
    Hyvin nuo vehkeet on käsissä pysyneet, vaikka työntelyohjauksesta kuulin eka kerran interwebissä.
  25. #25
    Tähän on oikeastaan pakko osallistua seurasin sivusta kun oma poika kävi kevarikorttia ja siihen kuuluvaa käsittelykoetta,ihan oikeesti moniko autokoulunopettaja on ajanut moottoripyörällä muuta kun opistossa,ja nämä pölkkypäät vielä opettavat toisia ajamaan moottoripyörää ja siitä jopa pitää maksaa.
    TuplaX
  26. #26
    Lainaa rautiar kirjoitti Katso viesti
    Tähän on oikeastaan pakko osallistua seurasin sivusta kun oma poika kävi kevarikorttia ja siihen kuuluvaa käsittelykoetta,ihan oikeesti moniko autokoulunopettaja on ajanut moottoripyörällä muuta kun opistossa,ja nämä pölkkypäät vielä opettavat toisia ajamaan moottoripyörää ja siitä jopa pitää maksaa.
    Tämä pätee valitettavan usein kaikkiin kouluttajiin. Moniko intissä taakse poistua huutava on eläissään sotinut? Tai ATK-instituutissa (tai kaupallisessa koulutuksessa) ohjelmointia opettava koodannut Hello Worldiä kummoisempaa? Moniko ruotsinkielen lehtori osaa "oikeasti" ruotsia? Tai ylösnousemuksesta saarnaava itse kokenut sitä?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  27. #27
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö kaikki muka ihan pakolla teorisoida? Eiköhän kaverit ole ajaneet noin jo vuosikymmeniä, koskaan asiaan sen suurempaa huomiota kiinnittäneenä.
    Höps. Kyllä se juttu nyt on niin, että kukaan ei osannut vastaohjausta ennen sen keksimistä .orgin keskustelupalstalla.

    Luulisin, että kukaan ei myöskään osannut esim. rasvata ketjuja taikka vaihtaa öljyjä ennenniiden teorisoimista .orgissa rakettitieteeseen verrattavaksi asiaksi.

    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tuo uusimistarvehan tulee siitä, että amisviiksi-valokuvaa käytetään henkilökortin omaisesti vielä seitsemänkymppisenä.
    Mä olen kehittänyt tähän sellaisen kätevän systeemin, että kun hukkaa aina välillä lompakkonsa ajokortteineen päivineen niin tuleepa samalla päivitettyä kortti ajantasalle. Tosin epäilenpä ettei ainakaan se 80-luvun lopulla saatu pahvilärpäke olisi muutenkaan säilynyt yhtenä kappaleena tähän päivään asti.
  28. #28
    [QUOTE=martec;6296394]Höps. Kyllä se juttu nyt on niin, että kukaan ei osannut vastaohjausta ennen sen keksimistä .orgin keskustelupalstalla.

    Luulisin, että kukaan ei myöskään osannut esim. rasvata ketjuja taikka vaihtaa öljyjä ennenniiden teorisoimista .orgissa rakettitieteeseen verrattavaksi asiaksi.


    Niinpä, mitenhän me jo 80-luvun alussa ja muut vielä aiemmin aloittaneet, ollaankaan selvitty tänne asti....
  29. #29
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Niinpä, mitenhän me jo 80-luvun alussa ja muut vielä aiemmin aloittaneet, ollaankaan selvitty tänne asti....
    Darwin auttanut, ei ole luonnonvalinta karsinut?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  30.  
  31. #30
    [QUOTE=XJ 900;6296401]
    Lainaa martec kirjoitti Katso viesti
    Höp-------

    Niinpä, mitenhän me jo 80-luvun alussa ja muut vielä aiemmin aloittaneet, ollaankaan selvitty tänne asti....
    No eihä teistä läheskää kaikki olekkaa??
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen