Sivu: 138 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3888128136137138139140148 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4111:stä 4140:een 4602:sta
  1. #4111
    Olen huomenna menossa koeajamaan vm-03 zx-6r ninjaa, se on se ns.uudempi malli jo. Ajettu 33tkm, mitäs näistä kawasakeista kannattaa tarkastaa? Jotain tyyppivikaa tms?
    Ei jaksanut enää tähän aikaan kahlaamaan läpi tätä ketjua.
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  2. #4112
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sulla näyttää olleen honda. Älä sit säikähä ku kawa kuulostaa traktorilta. Se on normaalia.
    Haha, mikäs kawassa ääntää? Jakoketju? En muuten olis kiinnustunu tuosta mutta on niin halpa.
    3ke ja tarkoitus oli saada uudet renkaat vielä alle.
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  3. #4113
    Lainaa -jake- kirjoitti Katso viesti
    Nyt olisi pari kysymystä liittyen tuohon omaan vm.2000 6ärrään.

    66tkm alkaa lähennellä mittariin ja huoltoa tässä jo aloitellukin tulppien ja ilmanputsarin vaihdolla.
    Venttiilikopan tiiviste hikoilee sekä tulppien ympärillä olevat tiivisteet vuotaa öljyä tulpille.
    Kävin paikallisessa mopokorjaamossa kyselemässä tiivisteitä ja 120€ kuulemma tekisi tiivistesarja sisältäen
    siis tuon venttiilikopan tiivisteen, tulppien ympärille tiivisteet sekä pulttien tiivisteet.
    Äkkiseltään aika hyvä kilohinta tiivisteille joten ajattelinpa kysellä mahtaisiko muualta saada edullisemmin noita?

    Samalla olisi tarkoitus tarkistaa/säätää venttiilit joten hyviä vinkkejä saa antaa. Tullut jo selailtuakin netistä aiheeseen liittyvää materiaalia.

    Ja kun tuo kawa on jo kuitenkin pääsemässä pikkuhiljaa miehen ikään niin tuo nokkaketjukin kiinnostaisi tarkistaa samalla. Noita ilmeisesti jo jotkut joutuneet vaihtelemaan. Milläs tuon kuntoa voisi mitata? Katsoa onko nokkaketjun kiristimessä varaa vai?

    Ja pistetään vielä pieni kysymys loppuun kun tämän kesän aikaan alkanu olla semmosta ongelmaa/ominaisuutta että ei tahdo lähtee ryypyn kanssa oikeen käymään. Pari kertaa polttanut putkessa heti käynnistäessä jos on ryypyn vetässyt päälle ja jos sattuu lähtemään käyntiin niin nostaa kierrokset sinne 3-4000rpm. Viimeaikoina ei ole tullut edes käyttettyä ryyppyä kun paremmin lähtee tulille ilman. Ei varmaan ihan normaalia? Vaatiiko kaasareiden puhdistusta/huoltoa?

    Huh tulipa tekstiä joten kiitos jo etukäteen jos jaksoit lukea loppuun asti ja jopa vielä vastata
    Lomalla kun olen niin olisi mukavaa saada nuo huollot pois päiväjärjestyksestä niin voisi ajella loppu kauden huoletta
    Tässä pari vastausta: Nokkaketjun pituuden voi tarkistaa työntömitalla mittaamalla esim. 10 lenkin välin. Korjauskäsikirjassa on ohjeet, kai sulle semmonen on? Jos ei ole, niin ehdottomasti kannattaa hankkia. Jos sulla on J-moottori, niin tuosta: http://zx6r.com/service-manuals/1259...ce-manual.html.

    Tuo ryypyn äkkinäisyys taas viittaa kaasarihommiin. Ton verran ajetussa vehkeessä alkaa kaasareissa olemaan kulunut yksi jos toinenkin osa ja ongelmat on erittäin moninaisia. Saattaa olla joku yksinkertainen ja helppo vika, mikä selviää kun purat kaasarit ja tarkastelet ryyppyvipujen ja -luistien toimintaa. Toisaalta vika saattaa olla myös tyhjäkäyntipiirissa. Suuttimia vaihtelemalla saattaa saada parannusta aikaan, mutta myös paljon uusia ongelmia. Sinuna tsekkaisin, ettei ryyppyluisteissa ja -vivuissa ole mitään omituista. Jos mitään ilmeistä ei löydy ja pyörä toimii muuten niinkuin pitää, niin ajelisin huoletta, enkä vaivaisi asialla päätäni.
  4. #4114
    Laitetaan tänne kun en tallin puolelta löytänyt sopivaa ketjua. Elikkä mitä lähteä takaiskarista säätämään kun kovassa moottorijarrussa takapää lähtee helposti nypyttämään? Yleensä tilanteen syntyä avittaa pieni etujarrun käyttö. Compressiota vähemmän ja reboundia enemmän? Muutenkin en oikein ole saanut takapäätä toimimaan itseä miellyttävällä tavalla. Tuntuu hieman liian kovalta vieläkin vaikka olen jousen esijännitystä jo jonkin verran löysännyt. Keula tuntuu toimivan säätöjen jälkeen jo hyvin, mutta takapää tuntuu olevan pikkasen johonkin suuntaan pielessä. Oma tuntuma on ehkä että takapää hieman liian pintakova eikä ehkä anna ihan kaikkea irti mitä voisi. Tietysti ei liian löysä saa olla ettei avauksissa lähde pohjailemaan, mutta kuinka löysäksi tuon uskaltaa säätää?
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  5. #4115
    Kellään hajua miksi -05 636 aiheuttaa tärinää varsinkin vasempaan jalkatappiin?
    Varsinkin 4000-5000 kierroksen välissä on alkanut olemaan tärinä"piikki".
    Tärinä voimistunut tässä viimeisen 500 km aikana...

    Edit: kilometrejä mittarissa nyt runsaat 11 000
    Viimeksi muokannut: -Jaska-; 26.08.2013 klo 23:35.
    Kawasaki ZX-6R -05
  6. #4116
    Lainaa -Jaska- kirjoitti Katso viesti
    Kellään hajua miksi -05 636 aiheuttaa tärinää varsinkin vasempaan jalkatappiin?
    Varsinkin 4000-5000 kierroksen välissä on alkanut olemaan tärinä"piikki".
    Tärinä voimistunut tässä viimeisen 500 km aikana...
    Ketjun ja rattaiden kunto?
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  7. #4117
    Ilmeisesti joku muukin on tämän vuoden ZX-6R 636:n ostanut, koska sain kertoman mukaan maahantuojan varastosta viimeisen kappaleen.

    Täältä löytyypi sen "ominaisuuksista" keskustelua:
    http://zx6r.com/zx6r/38150-2013-zx6r-issue-s.html

    Kylmäkäynnistysongelma löytyy täältäkin, vasta toisella kerralla lähtee käyntiin. Valitin ensihuollossa, joku säätö tehtiiin, ongelma ei poistunut mutta nyt on tyhjäkäynti kylmänä 4000 rpm, joka ei kuulosta terveelliseltä Täytyypi ottaa yhteyttä liikkeeseen taas. Thriidissä sanotaan, että uusi ECU on korjannut tilanteen jollakin.

    Sekä thriidissä mainittu nestetahra alakatteen sisäpuolella löytyy täältäkin, vielä selvittämättä mistä on tullut. Huohotinletkut lyhennettiin ensihuollossa, kun erehdyin ääneen ihmettelemään niiden pituutta (melkein maata viistivät), saattaa olla syy tai sitten ei.

    Sekä etupäästä kuuluva kolahdus hiljaisessa vauhdissa töyssyn/korokkeen yli ajettaessa esiintyy myös.

    Lisäksi olin huomaavinani, että ohjekirjassa on ajotietokoneen käyttöohjeessa virhe. Yksikköjä ei vaihdeta RESET-näppäin pidettäessä painettuna, vaan MODE-näppäin painettuna. Harmaiden hiuksien repimisen jälkeen asia selvisi kun googlasin jonkun toisen kawasakin manuaalin missä ohje oli toisinpäin eli oikeinpäin.

    Muuten hieno pyörä! Oikeesti!
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  8. #4118
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Kylmäkäynnistysongelma löytyy täältäkin, vasta toisella kerralla lähtee käyntiin. Valitin ensihuollossa, joku säätö tehtiiin, ongelma ei poistunut mutta nyt on tyhjäkäynti kylmänä 4000 rpm, joka ei kuulosta terveelliseltä Täytyypi ottaa yhteyttä liikkeeseen taas. Thriidissä sanotaan, että uusi ECU on korjannut tilanteen jollakin.
    Sen verran päivitystä tähän, että pyörään vaihdettiin takuuna uusi ECU uudella softalla tällä viikolla ja ongelma poistui. Nyt lähtee käymään ensimmäisestä yrityksestä niin kuin kuuluukiin.

    Ei ole ollut mahdollisuutta ajella, mutta pari kertaa olen käynnistystä testannut. Toivottavasti ei se uusi ECU muutenkaan ainakaan huonommin toimi kuin vanha, ihan hyvältä se polttoaineensyöttö tuntui vanhallakin, eikä power commanderia kaivannut.

    Ens viikolla menee pyörä niille kuuluisille talviteloille
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  9. #4119
    mikähä meni paskaks kawasta. Olin kotiapäi ajelemas nii alko kolisemaa ala kierroksilla tosi kovaa uskalsin sen ajaa talliin vielä jotai 1km. Voiko kiristäjä mennä paskaks jotenki tai löystyä? jos ketju olis menny nii ei pyörä olis vissii enää liikkunu mihkää?
  10. #4120
    ZX6R 2005 ja 2008 erot:

    Kun meillä on nuo kaksi pyörää ja olen ajellut koko kesän 2008-mallilla ja nyt ajelin pitkästä aikaa töihin tuolla 2005:ella tänään. Jänniä huomioita:

    - eka havainto 2005:sesta; ompas pehmo penkki, aikamoinen sohva tuossa 2005essa
    - jousitus tuntui pehmommalta kuin 2008:ssa
    - 2005 yllättävästi ei loppujen lopuksi taida kiihtyä sen paremmin kuin 2008 vaikka on 636, aika samanlainen
    - Ykkönen on kuin 2008:n kakkonen, jopa liikkeellelähdössä. 2008 liikkeellelähdössä on about identtinen jos pistää kakkosen päälle tuohon 2005 malliin.
    - Niinikään koska ykkönen on 2005:ssa selvästi loivempi, niin paikaltaan lähtiessä kiihtyy paremmin kuin 2008 paitsi jos 2008:lla luistattaa ankarasti kytkintä. Niinikään 2005 keventää keulaa selvästi herkemmin kuin 08 paikaltaan lähtiessä teholla.
    - 2005:sta voi ajella pintakaasulla, 2008:ssa minun pyörässä ainakaan mitään pintakaasua edes ole, se joko kiihtyy tai moottorijarruttaa, ja tasainen maantienopeus on vähän ikävä ajaa sillä missä 2005:lla se menee kuin sunnuntaiajelulla. Pintakaasumahdollisuus on iso plussa 2005:lle ja iso miinus 2008:lle maantiekäytössä kun ajosta sattumoisin on melko suuri osa tasaista nopeutta.
    - Jalkatilaa on melkeimpä paremmin 2008:ssa (polvikulma) kun taas yläkropalle on enemmän tilaa 2005:ssa, 2005:sen tankin päällä on minun mittaisen parempi makailla.
    - 2008 tuntuu sporttisemmalta ajaa, 2005 tuntuu verrokkina pehmolta vekottimelta, niin kaasun vasteessa kuin ohjaustuntumassa kuin penkin ja jousituksen kovuudessa/pehmeydessä
    - 2008:sta (ehkä johtuu kokemuksesta) uskallan ottaa enemmän irti kuin 2005:sesta ja uskallan ajaa sillä mutkaan lujempaa.
    - 2008:n ohjaus tuntuu paremmalta kaarrossa ja 2008 tuntuu ketterämmältä, en tiedä mikä siinä on. 2008-mallilla olen ajellut ympäri Helsinkiä ja se on tuntunut aika toimivalta kaupunkikäytössäkin. Mutta "matkasohvana" taitaisi olla tuo 2005 mukavampi. 2008:iin saa taas paremmin mahtumaan tankkilaukun joten se vähän verottaa 2005:n pisteitä tässä.

    Yllättävän paljon ajotuntumassa eroa vaikka on saman valmistajan saman mallin peräkkäiset vuosimallit. Itse tykkään enemmän 2008-mallista vaikka siinä on muutamia miinuksia tuohon edelliseen malliin verrattuna.
    ZX6R & KTM Enduro


  11. #4121
    Lainaa Jezper90 kirjoitti Katso viesti
    mikähä meni paskaks kawasta. Olin kotiapäi ajelemas nii alko kolisemaa ala kierroksilla tosi kovaa uskalsin sen ajaa talliin vielä jotai 1km. Voiko kiristäjä mennä paskaks jotenki tai löystyä? jos ketju olis menny nii ei pyörä olis vissii enää liikkunu mihkää?
    Ei tarkoitus maalailla piruja seinälle mutta:
    Yhdellä kaverilla alkoi Suzuki kolisemaan ja sillä meni moottori vaihtokuntoon, oli ollut moottori ilman voitelua (ja vaikka se vielä juuri ja juuri kävi, se ei tarkoittanut sitä etteikö se olisi ollut jo rikki). Hänen pyörä on jälleen ajossa, mutta eri moottorilla.
    ZX6R & KTM Enduro


  12. #4122
    Lainaa Jezper90 kirjoitti Katso viesti
    mikähä meni paskaks kawasta. Olin kotiapäi ajelemas nii alko kolisemaa ala kierroksilla tosi kovaa uskalsin sen ajaa talliin vielä jotai 1km. Voiko kiristäjä mennä paskaks jotenki tai löystyä? jos ketju olis menny nii ei pyörä olis vissii enää liikkunu mihkää?
    Kiristäjä on voinut löystyä, kiertokangen laakerit tai jotkin muut laakerit on voinu mennä? Onko ollu öljyä tarpeeksi?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  13. #4123
    Laitetaan vielä tännekin jos joku tätä threadia seuraa.

    Löytyi zx-6r 2013 huoltomanuaali:
    http://dl.dropbox.com/u/58105293/201...nc.%20ABS).pdf
    Triumph Street Triple 765 -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  14. #4124
    Eipä sattunut silmääni mistään tietoa joten kyselisin teiltä. Onnistuuko 98 vuosimallin zx-6r öljypohjan irroitus ilman että tarvitsee irroittaa pakosarjaa tai mitään muutakaan, muuta kuin katteet?
    zx-6r -98
  15. #4125
    Morot,

    Viime kesäinen Z750 vaihtui ZX-6Rään vm2005. Jos nyt pikkuhiljaa alkaisi tarkastelemaan paikkoja ja tekemään perus huoltoa jne. niin mitäs öljyjä porukat suosittelee? Belray EXP, Motul 5100, Castrol Power 1? Näistä Belray osasynteettinen muut täyssynteettisiä ymmärtääkseni, mahtaako tuolla olla merkitystä. Joo kaikki varmasti toimii muttamutta, aina hyvä spekuloida.. Mitäs muuta, ilmanputsari, mistäs ootte niitä hankkinut järkevään hintaan?
  16. #4126
    Onnittelut hyvästä ostoksesta. Öljyinä olen itse käyttänyt viime kesän delvacia ja hyvin sillä ainakin pelasi. Tuleva kesä mennään samoilla litkuilla. Öljynsuodatin kannattaa samalla vaihtaa tietysti jos entisen omistajan huolloista ei ole tietoa. Kawassahan on vakiona jo putsattava ilmanputsari, mutta itse olen vaihtanut k&n:n putsarin tilalle. Noita kulutusosia ja suodattimia olen itse tilaillut ebay:n kautta sekä saksan liikkeistä.

    Jos haluaa talvella muuta näpräiltävää niin jäähdytysnesteet ja jarrunesteet kannattaa tsekata myös sekä jarrupalojen ja ketjun sekä rattaiden kunto. Sitten jos vielä intoa riittää niin venttiilinvälykset voi säädellä.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  17. #4127
    Mikäs mahtaa olla ku lähtee kiihdyttää ja noin 10000 kieka jälkeel vetää kierokset tappii mut vauhti ei kasva
  18. #4128
    Lainaa eetu_7 kirjoitti Katso viesti
    Mikäs mahtaa olla ku lähtee kiihdyttää ja noin 10000 kieka jälkeel vetää kierokset tappii mut vauhti ei kasva
    No siinä on kaksi vaihtoehtoa. Joko se sutii, tai sitten kytkin luistaa. Kusiaisen ollessa kyseessä veikkaan jälkimmäistä.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  19. #4129
    Lainaa eetu_7 kirjoitti Katso viesti
    Mikäs mahtaa olla ku lähtee kiihdyttää ja noin 10000 kieka jälkeel vetää kierokset tappii mut vauhti ei kasva
    Onko kytkinkahvaa säädelty tai vaihdettu? Katsoppa ettei kanna kahvan päästä..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  20. #4130
    Tänään ensimmäiset 60km ajoa kutosella tälle "kesälle". On se taas kotilon jälkeen mukava päästä pyörän selkään.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  21. #4131
    Iltaa, arvon raati!
    Viime vuoden pyöräruletin jälkeen myin viimeisenkin syksyllä pois ja nyt olisi aika katsella seuraavaa ajokkia kesäksi.

    Silmiin ja budjettiin on osunut 05-06 6R:ät ja nyt olisin kiinnostunut tietämään, onko -07 mallissa jotain niin paljon hienompaa, että samoilla kilometerillä ajetuttuina kannattaa maksaa ylimääräinen kilo tai kaksi?
    Omaan silmään -05-06 on parhaan näköinen Ninja mitä on tähän mennessä valmistettu, joka antaa vahvan fiilispohjan ostamiselle, mutta menenkö metsään jos säästän tonnin ja enkä osta uudempaa mallia?

    Käyttö tulee olemaan puhtaasti tien puolella, ratapäiville en vielä tänä kesänä uskaltaudu.
  22. #4132
    Hei,

    Tuli ostettua vm2000 zx-6r ja se alkuperäinen rekisterikilventeline on ruma.Miten porukka omiin rakentanu siromman? onko iso homma alkaa tekee uutta?
  23. #4133
    Vaihdoin eilen 05 ninjaan alkuperäisen äänenvaimentimen, voi kökkö miten ruma se on ja äänet ei omaan korvaan miellytä yhtään

    Menen tällä viikolla katsastuskonttorille pistämään täydet tehot papereihin. Ihan vaan sillä, kun ajattelin ettei vakuutusyhtiö välttämättä korvaa mitään, jos sattuu onnettumuus tapahtumaan ja pyörä on papereissa kuristettu, vaikka oikeasti on täydet tehot...

    Pistän kyllä heti sen jälkeen "laittoman" pöntön takaisin kiinni. Kyllä se tuo ihan ulkonäköä tuohon pyörään ja paljon paremmat äänet. Enkä tarkoita, että äänien pitäisi olla mahdollisimman kovat, vaan paremmat. Vaikka kyllähän se raja on sen verran alhainen, että tuolla vaimentimella se ylittyy. Täytyy nyt toivoa, ettei näitä äänenmittauksia ihan hirveästi poliisien toimesta tehdä.
  24. #4134
    Lainaa DaMulQ kirjoitti Katso viesti

    Omaan silmään -05-06 on parhaan näköinen Ninja mitä on tähän mennessä valmistettu, joka antaa vahvan fiilispohjan ostamiselle, mutta menenkö metsään jos säästän tonnin ja enkä osta uudempaa mallia?
    Täysin asiaton kommentti tähän liittyen, että loistava maku sulla. -07 ja -08 nyt vielä ehkä menee, mutta mun mielestä uudet on liian ufoja. 2006

    Sorry.
  25. #4135
    Täältä löytyy uusi zx-6r -07 omistaja.
    Onkohan ihan kawan oma ominaisuus kun kuuluu outoa "rohinaa" kun kääntää kaasua. Sellainen outo ääni, kuin jarrupala hankaisi aina jarrulevyä kerran pyörähtäessään. Ääni ei ole mitenkään häiritsevä, mutta tänään pisti korvaan kun ajoi yli 70km/h vauhdilla. Ääni lakkaa heti kun pistää kytkimen pohjaan ja antaa vapaasti valua eteenpäin. Mistäköhän tuo ääni voisi johtua ?
    Lisäksi ajon jälkeen pyörä haiskahtaa hieman palaneelle kumille, tuleekohan tuo tuoksu sitten jostain letkuista mitkä lämpenevät ajon aikana ?
    Kawasaki ZX-6R -07
    Honda CBR 125cc -05
    Honda CR 500cc -95
  26. #4136


    Onks teillä samanlaista kiristintä pyörä on vm98. Haynes manuaalin mukaan pitäis olla automaattinen kiristäjä mut ei tos oo mitää automaattista. Ihan kuin joku jousi puuttuis.

    edit: juu eipä toi kuva näy tässä linkki

    http://aijaa.com/JWsR3i
  27. #4137
    Mistä sais uuden tulpan johdon pyörään?
  28. #4138
    Ois kysymys, tietääkö kukaan käykö -09 mallin peilit -05-06 malliin, että onko kiinnitysreijät samalla etäisyydellä? Jos joku tietää tai jos joku 09 mallin omistaja viittis mitata niin olisin kiitollinen
    Ajattelin vaihtaa kun kaatumisen seurauksena toinen meni vähän huonoon kuntoon.
    Full throttle til you see God...Then brake!
    Honda cbr1000rr -13
    ex:Kawasaki ZX-6r -06
  29. #4139
    Lainaa DaMulQ kirjoitti Katso viesti
    Iltaa, arvon raati!
    Silmiin ja budjettiin on osunut 05-06 6R:ät ja nyt olisin kiinnostunut tietämään, onko -07 mallissa jotain niin paljon hienompaa, että samoilla kilometerillä ajetuttuina kannattaa maksaa ylimääräinen kilo tai kaksi?
    Omaan silmään -05-06 on parhaan näköinen Ninja mitä on tähän mennessä valmistettu, joka antaa vahvan fiilispohjan ostamiselle, mutta menenkö metsään jos säästän tonnin ja enkä osta uudempaa mallia?
    Vanha kysymys, en tiedä onko enään ajankohtainen. Mutta:
    Meillä on molemmat ja Motovillen säätämänä ja huoltamana.

    Rauhallisessa ajossa:
    - 2005/2006 vs. 2008 on kuin ajaisi sähköpyörää vs. Kawasakia. 05 kiihtyy pehmeästi, käy pehmeästi, on miellyttävä ajaa ja siinä on ehkä vähän enemmän tilaa kuin 08ssa. Vakioputkella vaudissa hädin tuskin kuulee mitään moottorin ääntä. Ja vääntöä on alakierroksilla kohtalaisesti vs. referenssi KTM 690 Akran putkella. Moottorijarruttaa aika vähän ja helppo ajaa pintakaasulla tiellä.
    - 2008 sen sijaan on aika rataorientoitunut vekotin. Kuulostaa aika raaalta peliltä, ei ole säädettynäkään kovin pehmeästi käyvän kuuloinen, alakierroksilla ei ole vääntöä paljon ollenkaan ja smoothista experiencestä ei voida puhua kun tuolla kaasuttelee. Pintakaasua ei käytännössä ainakaan minun pyörässä ole, joko jarruttaa moottorilla tai kiihtyy. 30 km/h ajaminen kaupungissa on kiihtyy, jarruttaa, kiihtyy, jarruttaa, kiihtyy, jarruttaa, kiihtyy, jarruttaa. Pitemmän päälle hieman rasittava fiitseri.
    - Vähemmän ajaneelle sanoisin että 2005/2006 on vähän helpompi ajaa ja enemmän katupyörä
    - 2005/2006lla pystyy ajamaan paremmin soratiellä kuin 2007/2008lla, rauhallisemman ja pehmeämmän kaasuvasteen takia. 08 saattaa melkein lukita takapyörää kuulalaakerisoralla kun kaasusta vähänkin päästää, luistokytkin on säädetty asfaltille eikä soralle. Ja niinikaan 08 on aika kieli keskellä suuta soratiellä varovasti ajeltava fillari.

    Kovemmassa ajossa
    - 2008 kaartuu mutkaan minun mielestä agressiivisemmin kuin 2005, pienemmällä voimalla vastaohjaukseen, ja myös nousee pystyyn kaarroksesta hieman rivakammin. Ohjausgeometriaa selvästi muutettu.
    - 2008 epätasainen kaasuvaste toimii ok mutkapätkällä jos tarvitsee muuten jarruttaa ja kiihdyttää koko ajan, eli 2008lla voi säätää tehokkaasti nopeutta pelkällä kaasulla ennen kuin tarvitsee edes jarrua painella.
    - 2008n jarrut on agressiivisemmat, se missä 2005 pysähtyy, 2008lla nousee takapyörä ilmaan. 2007/2008ssa etujarru on sellainen yhden sormen jarru jota ei kannata survasta pohjaan koko kämmenellä. Kyllä pysähtyy.
    - 2008 vääntöä löytyy kyllä mutta kierrokset täytyy olla yli 10000 rpm, melkeimpä yli 11000. Vakiovälityksillä tarkoittaa sitä että nopeusrajoitus menee yli jo ykkösellä että pääsee power bandille. Jos haluaa pitää pyörää optimikierroksilla kadulla, melkein ratastusta tarttisi modata.
    - 2007/2008 vakiovälityksillä ilmeisesti toimii hienosti ratanopeuksissa.
    - Liikkeellelähdössä 08 menee kytkintä luistattaen, ei vedä paljon mitään täysin stopista. Liikennevaloissa alkukiihdytyksessä voi hävitä jo kotteroillekin 0-20 km/h jonka jälkeen vasta alkaa vetää enemmän.

    Molemmat vs. 690 Enduro ja EXC450:
    - Nyt kun meillä on myös nämä mopot, niin Kawasakilla ajaminen on vääntömielessä vähän vaajaan tuntuista, KTM vääntää alakierroksilla voimakkaasti ja Kawa ei paljon yhtään, käy mielessä välillä että ZX10R voisi olla kiva.
    - Jopa 690 taittuu mutkaan agressiivisemmin kuin kumpikaan kawa puhumattakaan 450sestä joka on ihan älytön mutkanajovehje ja taittuu krossiradalla huomattavan tiukasti ja kevyesti.
    - ZX6rt näihin verrattuna on kuin tankkia ajaisi ja näistä vähemmän tankki on meidän 08. Sekin on aika kankea vs. edes 690 jolla mutkapätkällä pääsee helpommalla lujempaa.
    - Nopeassa vauhdissa nämä enskat tietenkin tipahtaa, 690llä pärjää vielä 120 km/h moottoritiellä mutta ei sillä paljon yli 140 ajella, senkään takia että ilmanvastus käy hirveän kovaksi nakupyöränä vs. katettu 6r joka menee samaa vauhtia täysin vaivattomasti. Ja 08 6Rllä itse asiassa pärjää kiihdytyksissäkin 690lle kunhan vaan pitää huolen että on kierroksia tarpeeksi.

    Jos ostaisin uudestaan, niin ehkä 08n edelleenkin ostaisin. Sen ohjausgeometria tuntuu paremmalta kuin 05/06ssa. Mutta jos haluaa rauhallisen kauniisti kulkevan sporttipyörän näköisen katuvehkeen, siihen 05/06 soveltuu paremmin. Epäilisin mutkapätkien perusteella että myös ratapäiville 07/08 on parempi. Sen ominaisuudet on just sellaiset että sillä on hyvä vääntää tiukkaa mutkaa lujaa. 05 on niin verkkainen verrokkina, tuntuu kuin kaartuisi mutkaan kuin matkustajalentokone missä 08 on enemmän tiukkaa vääntöä mahdollistava kone. Ei sekään mikään ns. taitolentokone, kankea edelleen verrattuna meidän enskoihin.

    Kumpikaan ei vakiovälityksillä nosta keulaa vaikka kaiken kääntäisi ja 6rää voi ajaa muutenkin melko raskaalla kaasukädellä vs. 690 jolla nousee keula pelkällä teholla jopa vahingossa ykkösellä jos vähänkin varomattomasti kääntää powerbandille. Tosin ZX6R 08n laiska luonne muuttuu aika ankaraksi kun rpmiä on yli 11000, voi tulla yllätyksenä jos vaan aina matalilla kierroksilla kadulla kruisailee.

    Melko tyytyväisiä ollaan oltu molempiin ZX6R vuosimalleihin yleisellä tasolla ja kyllä niitä voi suositella vaikka ihan 690n veroista matalan pään vääntöä ei todellakaan löydy millään kierroksella. Ja 690n keveyttä ei myöskään edes lähennellä. Tästä puheenollen, kumpi olisi hyvä autokoulupyörä? Minun mielestä 690 Akrapovicilla ja Akra-mapilla ja sen tehomoodilla 1 (tasainen vääntö -moodi, ns. metsämode). Olisi kyllä ollut triviaalin helppo ajella niitä ympyröitä keilojen ympäri sillä vs. se 600 honda joka autokoulussa oli joka painoi ~100kg enemmän kuin 690. Näihin 6R suhtautuu siten että painossa se on siitä väliltä mutta kaasuvaste on sellainen että ei ole hyvä keilakisaan, paitsi ankarasti kykintä luistattamalla.
    Viimeksi muokannut: karoliinasalmin; 05.06.2014 klo 11:23.
    ZX6R & KTM Enduro


  30.  
  31. #4140
    Tarkoituksess 6R palstalle laitan tämän 10R palstan lisäksi, mikäli joku on kiinnostunut hankkimaan "isoveljeä" pyörälleen.

    Harkitsen omasta kympistä luopumista perhetilanteen ja ajanpuutteen vuoksi ja tiedustelenkin nyt jo etukäteen olisiko pyörälle mahdollisia kiinnostuneita ostajakandidaatteja. En ole vielä siis laittanut myyntiin, mutta jos ostaja löytyy niin olen pyörästä valmis luopumaan.

    Alla tietoja.

    ZX-10R vm -08 (käyttöön otettu 2010)
    Ajettu 11 800 km (pikkuhiljaa tulee lisää)
    Väri: musta

    Varusteita:
    -Yoshimuran koko ränni (Lambdoille hitsattu paikat putkeen, joten seokset ovat kohdallaan ja vikakoodia ei ole / alkuperäinen putki on tallessa)
    -Puig tuplakupla -pleksi
    -Puig kaatumatapit
    -Ducktail
    -Kahvalämppärit (tosin itse ottanut pois käytöstä ettei lapset ronkkaa katkaisiaa)

    Pyörä on erinomaisessa kunnossa, eikä sillä ole kaaduttu tms.

    Kuvia saa jos kiinnostaa ja laittaa sähköpostinsa YV:llä.

    Hinnasta keskustellaan kiinnostuneiden kanssa.
    Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Sivu: 138 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3888128136137138139140148 ... ViimeinenViimeinen