Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Mielenkiinnolla olen seuraillut käytettyjen Ns.isojen matkapyörien hintakehitystä täällä Ruotsin maalla.
    Varsinkin nyt loppukesästä verrattuna esim. viimevuoden samaan ajanjaksoon hinnat on todella romahtaneet
    eikä vain Bemarin LT vaan myös Pannarit ovat halventuneet reilusti viime vuosista,alkaako sitten ikä painaan ja nuoremmat pyöräilijät vierastavat näitä isoja vai mikä on.
    Hyvä käytetty esim. R1200RT on todella kiven alla täälläkin.
    Laitan yhden esimerkin yhdestä myynnissä olevasta Lt:stä elikkä kannattaako enään hakea Saksasta jos tähän hintaan saa täältäkin, Ja täällä pidetään huolta pyöristä hyvin kuten Suomessakin.http://www.blocket.se/vasterbotten/B..._13&w=3&last=1http://www.blocket.se/vasterbotten/B..._13&w=3&last=1 sekä yhdestä pannarista,http://www.blocket.se/goteborg/Homda...m?ca=23_13&w=3
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  2. #2
    tuntuuhan nuo hieman edukkaampia olevan kuin suomessa, mutta paljonko noihin verot tekee päälle..

    http://www.nettimoto.com/bmw/k/1554938
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  3. #3
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    tuntuuhan nuo hieman edukkaampia olevan kuin suomessa, mutta paljonko noihin verot tekee päälle..

    http://www.nettimoto.com/bmw/k/1554938
    Ehkä 1500 - 2000€. Verotustaulukoita tuolla Linkki

    Pekka
  4. #4
    Minun mielestäni käytettyjen, ainakin baijerilaisten, hinnat ovat tulleet alaspäin myös Suomessa kesän aikana. Itse seurasin K1200 RS:n hintoja niin Nettimotossa kuin Saksan Mobile.de:ssä. Pakastavedetyn näköisen 45 tkm ajetun Suomipyörän sain lähes Saksan hintaa. Näyttääpä pyyntihinnatkin notkahtaneet muutaman myyntikohteen osalta noin 10 %:lla.

    Tosin omastakin jouduin luopumaan halvalla, mutta vanhemmassa pyörässä muutama satanen ei ole merkittävä asia.

    Nyt näyttäisi olevan ostajan markkinat eli unelmia voi nyt helpommin toteuttaa. Itse olin suunnitellut maksavani jossain tulevaisuudessa tapahtuvasta Saksan tuonnista 3-4 tuhatta enemmän (verot ja hakupalkkiot), kuin mitä nyt harrastus minulle kustansi.

    Yksityisen Myyjän kannalta markkinatilanne ei ole innostava, jos harrastuksesta joutuu ainakin hetkeksi luopumaan Suomen rajun laskusuhdanteen "oheisilmiöiden" seuraksena.

    Tällaista pohti

    Jukka
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1300 GSA 2025 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1250 GS 2019
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  5.  
  6. #5
    Kotimaisten mp-liikkeiden syys"ahdinkoa" kannattaa käyttää hyväksi, eikä pelkästään tuijotella hintoja.

    Vaihdoin maanantaina pikkugessun 1200RT:hen. Sain tingittyä hinnasta muutamia satasia pois, sain gessusta eurolleen sen, minkä maksoin siitä viime syksynä ja lisäksi neuvottelin mukaan tämän vuoden syyshuollon, täyden takuun koko ensi ajokaudelle sekä vielä ensi syksyn määräaikaishuollon. + sain tuliterän normisatulan madalletun satulan lisäksi.

    Noista tulee kuitenkin mukava paketti.

    Jos lähtee ulkomailta hakemaan, pitää oma dumpata alihintaan, tapella Nettimoton ilmon perusteella tekstareilla, puheluilla, sähköposteilla ja niinkuin tiedetään, vaihdossa pitää ottaa kaikkea anopista Mondeoon.
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC