Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 91:sta
  1. #61
    Täytyy myöntää että kolme kertaa on mopo kärsinyt alennustilasta ja joka kerta on vauhtia ollut sen 0km/h Kaksi noista on ollut ihan omia aivopieruja, kolmannella kerralla alusta petti jalan alta. Jokaisesta kerrasta on selvitty henkisillä kolhuilla ja onhan noista jotain opittukkin.

    1) Varmista että sivuseisontatuki on kunnolla auki. Varmista vielä uudelleen
    2) Märkä nurmikko on v**un liukas niin ajokengän kuin katurenkaankin alla
    3) Hiekalle / soralle pysäköidessä riittävän iso ja kestävä lappu jalan alle, erityisesti sateella
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  2. #62
    Listaan lisäyksenä tuore asfaltti ja varsinkin auringon kuumentamana.
    <p>.</p>
  3. #63
    Oman pyörän kerran asvaltille, kerran hiekalle ja kerran kototallin maalatulle betonilattialle kaataneena kaikenkaikkiaan seuraukset ovat olleet seuraavanlaiset: Vasemman puolen peiliin pari pientä naarmua ja vaihtokärkiruuvarin irtokärki työkalupussista jonkun muovin raosta ketjun reikään jumiin. Saattoi kyllä tuo hiekalle kaato johtua tuosta ruuvikärjestäkin, tiedä häntä. Molemmat seuraukset tosiaan tulleet tuosta samaisesta kaadosta kaverin autokatoksen hiekkapohjalla. Tuo ruuvikärkiepisodi naurattaa vieläkin, oli ihan vitusti kiinni ketjun reijässä, miten voikin olla...

    Täytyy koputtaa puuta jotta miten vähillä on selvitty. Joka kaadossa tosin olen ollut pyörän päällä ja päässyt hidastamaan kaatumista ja pysynyt itse pystyssä.

    Kaveri taasen kumosi XX:nsä liikennevaloissa, kun asvaltilla ollut hiekka lipesi kengän alta jolloin peiliin aika hyvät naarmut, sivukatteet ja kahvapaino naarmuille oikein kunnolla ja XX:lle tyypilliseen tapaan jokin koneen korva tmv. uloke painoi hyvän patin katteeseen(nähnyt vastaavia useamman).
    Yamaha XJR 1200 -98 Kawasaki Candy Green
  4. #64
    Tänään ekaa kertaa oma pyörä lähes paikaltaan ollessa nurin. Hitaassa vauhdissa yritin kääntää liian jyrkästi parkkiruutuun. Ei vaan jaksanut pitää pyörää pystyssä kun tietyn pisteen yli meni... Onneksi sain jarrutettua kaatumista jonkin verran. Nolona yritin pyörää saada pystyyn omin voimin, eikä onnistu. Lähellä oli nuori kaveri, joka tuli auttamaan ja pyörä pystyyn. Sivukatteessa alle euron kolikon kokoinen jälki, vaimentimessa pientä jälkeä, jalkatapista pala pois ja etuvilkussa pieniä naarmuja. Samalta paikalta asfaltilta löytyi myös öljyläikkä, mutta koneesta ei ainakaan pystyssä ollessa vuoda öljyä ja öljyn määrä normaali. Liekö tullut omasta pyörästä vai ei. Ketutus aika kova.
  5. #65
    Lainaa tuomonoma kirjoitti Katso viesti
    Tänään ekaa kertaa oma pyörä lähes paikaltaan ollessa nurin. Hitaassa vauhdissa yritin kääntää liian jyrkästi parkkiruutuun. Ei vaan jaksanut pitää pyörää pystyssä kun tietyn pisteen yli meni... Onneksi sain jarrutettua kaatumista jonkin verran. Nolona yritin pyörää saada pystyyn omin voimin, eikä onnistu. Lähellä oli nuori kaveri, joka tuli auttamaan ja pyörä pystyyn. Sivukatteessa alle euron kolikon kokoinen jälki, vaimentimessa pientä jälkeä, jalkatapista pala pois ja etuvilkussa pieniä naarmuja. Samalta paikalta asfaltilta löytyi myös öljyläikkä, mutta koneesta ei ainakaan pystyssä ollessa vuoda öljyä ja öljyn määrä normaali. Liekö tullut omasta pyörästä vai ei. Ketutus aika kova.
    Tiedän tunteen!!!Mulla meni kans pyörä kumoon aivan täysin samassa tilanteessa viime viikon keskiviikkona ja se vitutuksen määrä oli TAJUTON!
    Sellaset itkuparut siinä kyl pääs,et huh,huh!Ego koki kovan kolauksen!
    No...Mäkin selvisin naarmuilla ja nesteet,mitä valu pihalle pyörän ollessa kumossa oli mulla ainakin jäähdytin nestettä (jota oli paisuntasäiliön korkin kautta vuotanut pihalle),mut muuten kaikki ok.
    Mitä äijien kanssa on tullu juteltua kaffe paussilla,niin kaikki on kaataneet pyörän jossain vaiheessa ja usein se kaatuu just joko ihan pienessä vauhdissa tai paikoiltaan.
    Yritin ite kans eka kiskoa ylös,mutta koska ei ollu silloin vielä tekniikasta hajuakaan,niin soitin työkaverin hätiin ja yhdessä saatiin se helposti ylös.
    En näet viittinyt selkääni hajottaa siinä,et olisin apinanraivolla vaan temponu pyörän pystyyn.
    Kyllä se siitä ja eiku ajelemaan vaan!
    Live for today and don`t regret the past!


    Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
  6. #66
    Noin pienillä vaurioilla onneksi tällä kertaa. Mutta kuten sanottu, ketutuksen määrä suhteettoman suuri!

    http://www.tuomonoma.com/2013/07/eka-kaato.html
  7. #67
    Ymmärrän toki vitutuksen, mutta eihän tossa vilkussa mitään pahempaa jälkeä ole. Jalkatappikaan ei taida olla pahemmin menoa haittaava jos oikein ymmärrän mikä osa on mennyt. Ite ostin valmiiksi kipatun pyörän niin ei todellakaan itseäni häiritsisi jos tuollaiset jäljet tulisi. Toki kaikki ollaan erilaisia ja onhan toi hyvä syy hankkia kaikkea uutta kivaa


    Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

    Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
  8. #68
    Itelle tuli toissaviikolla eka kaato. Hiljasesta kävelyvauhdissa semmosella kärrypolulla.. Tietenki oli varjosessa kohassa vähän mutaa urassa ja sitä lähin väistämään, tottakai se eturengas lähtee alta kourun muotosessa urassa prkl! Kaatumatappi pelasti ei menny muutakun se vähän naarmuille ja moottorin poskeen aika lievät skraidut. (sattu olemaan vähän vielä heinääkin tien keskellä)
    Full throttle til you see God...Then brake!
    Honda cbr1000rr -13
    ex:Kawasaki ZX-6r -06
  9. #69
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    1) Varmista että sivuseisontatuki on kunnolla auki. Varmista vielä uudelleen
    Mulla on semmonen tapa, että aina kun laitan seisontatuen auki niin annan sille vielä kunnon potkun perään. Kun tulee tavaksi niin ei käy niin helposti mitään
    Ducati Diavel
  10. #70
    Viisi vuotta sitten eka kertaa kaato kotipihalle kääntyessä. Syy liian täyteen painavia kauppatavaroita pakattu takaboksi. Kaato nurtsille, jossa hiukan hienoa soraa mukana. Vauriot: pientä naarmua sekä peili poikki (peilin olisi pitänyt kääntyä siihen kohdistuvasta väännöstä).
    Seuraavana kesänä sain pienisäteisessä liikenneympyrässä pakun peräkärryineen eteeni. Liinat kiinni ja pyörä nurin. Sain hidastettua kahvasta kiinnipitämällä sen verran, että katteisiin tuli vain pieniä naarmuja. Otin tyypin kiinni parkkipaikalla ja ei kuulemma ollut nähnyt mitään. Poliisi antoi kaverille huomautuksen liikenteen vaarantamisesta.
    Alkukesästä omalla kääntö omalla pihalla. En ottanut huomioon pientä rinnettä ja sateen liukastamalla nurtsilla nurin. Ei vaurioita.
    Viime lauantaina palatessa kolmen päivän Lapin reissulta. Samalla tankillisella yli 300 km Kemistä saakka. Kaato 1,5 metrin päässä huvilan portista. Syy pieni nousu sekä irtosoraa sekä tarkkaavaisuuden herpaamtuminen, mielessä jo lämmin sauna. Muutama pieni naarmu katteeseen. Tämä viimeinen oikeastaan vain nauratti, 1500 km alla ja sitten kippi.
    Aikuinen nainen nexusti
  11. #71
    Pari päivää sitten lauantaina, kun ensimmäinen moottoripyöräni (Suzuki SV 650) oli peräti alle 24h mulla ollut, kaadoin pyörän töistä lähtiessä parkkipaikan pihalle kun moottori sammui ylämäessä ja tasapaino meni. Tangonpääpeili paskaksi. Jaksoin itse punnata tangosta ylös, selän kustannuksella. Pasmat niin sekasin koko ajomatkan ja kotipihaan kääntyessä sorapihalla ylämäkee talliin laittaessa pyörä uudestaan nurin. Mies nauroi epävarmuuttaan vieressä, mua itketti heikkouteni ja avuttomuuteni sekä v*tutti lähinnä jos joku naapuri näki. Saldona vaihdepolkimen poljinosa vähän taittunut muttei haittaa menoa, kiitos kaatumatapeista tässäkin.
    Sen jälkeen on auttamattomasti pelottanut ajaa sitä hiton soraa pitkin ylämäkeen omaan kotipihaan...Eilen yritin taas, mutta stögäsin juuri ennen tallin betonilattiaa, tälläkertaa tosin jääden pystyyn...joskos se ajan kanssa.
  12. #72
    Olen kaatanut kaikki aiemmat pyöräni paikallaan, yhden käytännössä nollavauhdista kun käänsin sorapihassa.. Joku ihme käpy ja kippasin sisäkurvin puolelle. Pari muuta pyörää kaatunut pihassa touhutessa, pyörää pestessä ja taluttaen siirtäessä. Se on paha kun päästät lähtemään vähänkään itsestä poispäin kallistumaan, ei tarvitse mennä pitkälle kun ei ole mitään mahdollisuutta pitää vastaan. Hävettää ja vituttaa kyllä kun kaatuu. Mutta tämä nykyinen on pysynyt pystyssä.. vielä..
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  13. #73
    Lainaa PyöräJussi kirjoitti Katso viesti
    Pari muuta pyörää kaatunut pihassa touhutessa, pyörää pestessä ja taluttaen siirtäessä. Se on paha kun päästät lähtemään vähänkään itsestä poispäin kallistumaan, ei tarvitse mennä pitkälle kun ei ole mitään mahdollisuutta pitää vastaan.
    Itse kanssa heitin ekan pyörän nurin pesun jälkeen taluttaessa, kun en halunnut istua märän pyörän päälle. Oli muuten sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta kun taluttaen olen omaa pyörää siirtänyt... Tuosta episodista selvittiin sinänsä henkisillä vaurioilla, kun alle sattui pehmeä nurmikko eikä mitään hajonnut.
  14. #74
    Karmeita kauhutarinoita täällä. Kerran kävin itselläkin kaato lähellä, mutta ei mennyt kyljelle saakka. 45 asteen kulmassa käyntiin kyllä. Taidan yrittää pyrkiä pitämään nuo mopottimet suht kevyinä. 130Kg kevaria pyörittelee työntämällä miten vaan. Tuo 190kiloinen CB alkaa olemaan jo haastava kääntää tuossa mäessä mikä on varaston edessä joka pyörätallina on. Ajaen kääntäminen helpompaa, mutta aina ei vaan viitsi pistää käyntiin vaan sitä varten että ajat ympyrän .
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  15. #75
    Viime syksynä talliin vein Pirkkoa ja tietysti lattialla öljyä. Koipi öljyyn ja sehän oli sitten menoa. Sopivasti itse makasin betonin ja Pirkon välissä pehmusteena ja mitään ei mennyt rikki ei edes naarmua tullut
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  16. #76
    2012 vuosmallin KTM Duke 690 alla.
    Siihen kun saa kotarilta nuo kaatumaraudat kylkeen ja tangonpäässä on R&G:n sliderit.
    Kerran menny parkissa kyljelleen → ei naarmuakaan.
    50kmh vauhdista hiekka mutkassa ja →


    Pari naarmua ja siinähän kaikki.
    Kovin on köykänen myös mopoksi joka osaltaan auttaa asiaa.
  17. #77
    Seuraukset varkaan aiheuttamista vahingoista kaatamalla parkkipaikalla pyörä asfalttiin olivat:
    kaatumatappi, ohjaustangon paino, vilkku, naarmuja katteeseen, tankkiin ja moottorin kylkeen.
    -
  18. #78
    Lomalla ollessani oli pyörä kaatunut (kaadettu?) parkkipaikalla oikealle puolelleen (ystävällisesti naapuri soitti ja kysyi saako nostaa pystyyn). Oli huppu päällä joten on voinut tuuli tarttua ja kaataa tai joku on autolla peruuttanut kumoon. Tuhot: naarmu tangon päässä, naarmu putkessa ja jalkatappi poikki. Melko vähin vahingoin selvisin, varmaan hieman suojannut huppukin. Näppäränä tyttönä otin takapenkkiläisen jalkatapin varaosaksi ja eikun taas Eniten tuossa ketutti se, että olin ollut juuri edellisellä viikolla pyörällä mökillä ja joka päivä kun ajelin kuoppaista ja mäkistä soratietä ja parkkeerasin johonkin käpyjen keskelle niin pelkäsin että saan pyörän kipattua. Olin tyytyväinen kun selvisin naarmuitta mökkireissusta ja sitten parin päivän päästä pyörä on kumollaan ihan ittekseen
    Ex CBR 600F
    Ducati Monster 620
  19. #79
    Kaadoin eilen pyörän kaksi kertaa paikaltaan! katsokaapata mitä kirjoitin muutama viesti sitten ketjuun... Ei jalka noussut/en muistanut takapenkillä olevaa tavaranyssäkkää... Jalka jäi siihen ja sit oltiinkin pyörän ja maan välissä. Kumpikin kaato samalla lailla. Vahingot jäi siihen että erinäisiä paikkoja kolottaa ja pyörän peili löysällä.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  20. #80
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Kaadoin eilen pyörän kaksi kertaa paikaltaan! katsokaapata mitä kirjoitin muutama viesti sitten ketjuun... Ei jalka noussut/en muistanut takapenkillä olevaa tavaranyssäkkää... Jalka jäi siihen ja sit oltiinkin pyörän ja maan välissä. Kumpikin kaato samalla lailla. Vahingot jäi siihen että erinäisiä paikkoja kolottaa ja pyörän peili löysällä.

    Aika helmi.. "missä vaiheessa sinnikäs yrittäminen muuttuu typeräksi virheiden toistamiseksi?"
    No ei vielä toisella kerralla kuitenkaan. Mutta tuntui varmaan fiksulta ja filmaattiselta!
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  21. #81
    Ensimmäisen kerran meni pyörä nurin ostotilanteessa alle kävelyvauhdista, sain jarrutettua kaatumista ja tilanteesta selvittiin muutamalla pikkuruisella naarmulla.

    Nyt kesäkuussa kateelliset kävivät kaatamassa pyörän kotipihassa asfalttiin. Tuloksena oli hajonnut takakate, lommoja etu- ja yläkatteisiin, tankkiin, runkoon, peiliin, jne. Lunastukseenhan se meni.
  22. #82
    Lainaa Tomako kirjoitti Katso viesti
    Nyt kesäkuussa kateelliset kävivät kaatamassa pyörän kotipihassa asfalttiin. Tuloksena oli hajonnut takakate, lommoja etu- ja yläkatteisiin, tankkiin, runkoon, peiliin, jne. Lunastukseenhan se meni.
    Oikeesti lunariin?? Paikaltaan nurin.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  23. #83
    Helposti menee lunariin.. miettii vaikka 3ke muoviluoti, paikaltaan kaadosta tulee 1500e lasku. Mutta vakuutusyhtiö saa sen 2 tonnilla kuitenkin myytyä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  24. #84
    Ajelin kaverin kanssa peräkkäin ja ajettiin linja-autopysäkille suunnittelemaan seuraavaa etappia. Tämä kyseinen pysäkki sijaitsi aikalailla jyrkässä alamäessä. Nousin GSX-F:ni selästä ja laitoin jalalle. Hetki tämän jälkeen pyörä kaatui itsestään... Etuvilkku halkesi ja moottorin poskeen tuli pikkaset naarmut. Tästä opin sen, että jätä aina vaihde päälle, kun jätät mopon alamäkeen. Vielä parempi on olla parkkeeramatta niin...
    Viimeksi muokannut: Henry67; 02.08.2013 klo 09:22.
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  25. #85
    Lainaa Tomako kirjoitti Katso viesti
    Nyt kesäkuussa kateelliset kävivät kaatamassa pyörän kotipihassa asfalttiin. :
    Millaisella pihalla näin ilkeitä on tehty?
    <p>.</p>
  26. #86
    Autokoulussa mp-korttia suorittaessa kaadoin heidän kawasakinsa kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla tehdessäni pujottelua tempasin etujarrun tappiin asti ja nurin mentiin. Sillä kertaa ei kaatumatattien ansiosta muita vaurioita kuin jarrukahvan vääntyminen, joka tosin oli helposti vielä väännettävissä takaisin normiasentoon. Toisella kerralla olin pysähtymässä lievään ylämäkeen, jolloin pyörä alkoi kallistua oikealle ja vastusteluista huolimatta kaatui. Tuloksena jalkatapin katkeaminen ja jarrukahvan vääntyminen tällä kertaa korjaamattomaksi.
    Omalla kawalla ei toistaiseksi onnettomuuksia tai munauksia, joten näköjään sitä ihminen oppii tekemällä
    ZX-6R -07
  27. #87
    Lainaa keimol kirjoitti Katso viesti
    Mulla on semmonen tapa, että aina kun laitan seisontatuen auki niin annan sille vielä kunnon potkun perään. Kun tulee tavaksi niin ei käy niin helposti mitään
    Mä olen ottanut tavaksi heittää jalan aina pykälä päällä ja pyörä käynnissä. Jos pyörä sammuu tulee tarkastettua samalla vedolla kaksi asiaa: 1. pykälä ON päällä 2. jalka ON auki asti.
    Honda Transalp XL700 ABS -08
  28. #88
    Lainaa Miihkaili kirjoitti Katso viesti
    Mä olen ottanut tavaksi heittää jalan aina pykälä päällä ja pyörä käynnissä. Jos pyörä sammuu tulee tarkastettua samalla vedolla kaksi asiaa: 1. pykälä ON päällä 2. jalka ON auki asti.
    Näin minäkin olen tehnyt sen ainoan paikaltaan kaadon jälkeen, joka sattui 5 vuotta sitten.
    Se ei pelkästään tunnu hyvältä, vaan se myös on sitä.
  29. #89
    Vajaa 10v sitten käänsin tiukan u-käännöksen ärrän ikkunan eteen parkkiin. Jalkahan sitten olikin jotenkin ihan liian kauas ojennettuna eikä jaksanu pitää pystyssä vauhdin pysähdyttyä. Repesin nauramaan, yleisöäkin oli ikkunassa kahvia juomassa sopivasti.
    KTM 690SM
  30.  
  31. #90
    Jarrulevylukko paikoillaan, liikkeellelähtö ja siitä nurin. Jalka jäi jumiin prätkän alle ja porukkaa lappasi ohi eikä kukaan tietysti huomaavinaankaan ettei vaan joutuisi auttamaan. Sentään yksi kaveri pysähtyi jelppaamaan ja sain jalan pois pyörän alta ja pyörän pystyyn. Saldona vain vääntynyt tankopaino ei muuta mutta silti vitutti suunnattomasti.
    Suzuki GSX 1100 G
    Suzuki VS 1400 intruder
    Yamaha XT 660 X Supermoto
    Suzuki GSX 1340 R -08
    Honda CB1000R-10 Xess
    Ducati 749S-04
    Suzuki GSX-R 1100
    Kawasaki GPZ 1100
    Kawasaki GPZ 750 R
    Kawasaki Z 650
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen