Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 91:sta
    Joskus aikanaan jonkun pyörän kipannut maahan paikaltaan/hitaasta vauhdista. Seurauksena lähinnä naarmuja ja yksi kytkinkahva katkenneena. Kaatumatapit suojaavat loistavasti paikaltaan kaataessa sekä hitaissa vauhdeissa kaatuessa. Suosittelen !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Mulla tuppaa kaatumaan varsinkin paikaltaan mopo ihan jatkuvasti kun en keskity esim. parkkeeraamiseen ja vähän harvemmin, mutta vähintään kerran kesään, vauhista Nuo Athenen mainostamat kaatumatapit pelastaa tosi paljon. Tosin joka kaadolla peili naarmuuntuu, kahvapaino naarmuuntuu, jompi kumpi kahva saattaa katketa. Muuten ei sitten varttikatettuun tuukkaan mitään kun ne tapit ottaa suurimman. Se vaan että apaut kymmenennen kaadon jälkeen kaatumatapitki kuluu. Mä en arvannu että neki on kulutusosaa
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Lainaa -Anu- kirjoitti Katso viesti
    Mulla tuppaa kaatumaan varsinkin paikaltaan mopo ihan jatkuvasti kun en keskity esim. parkkeeraamiseen ja vähän harvemmin, mutta vähintään kerran kesään, vauhista Nuo Athenen mainostamat kaatumatapit pelastaa tosi paljon. Tosin joka kaadolla peili naarmuuntuu, kahvapaino naarmuuntuu, jompi kumpi kahva saattaa katketa. Muuten ei sitten varttikatettuun tuukkaan mitään kun ne tapit ottaa suurimman. Se vaan että apaut kymmenennen kaadon jälkeen kaatumatapitki kuluu. Mä en arvannu että neki on kulutusosaa
    omasta kokemuksesta voin myös suositella kaatumatappeja, ei tullit mitään jälkiä pyörään ja kyllä aika monta kertaa saa kaataa ennenkuin uudet tapit ostettava
    Lainaa Tonnijammu kirjoitti Katso viesti
    Joku osais varmaan sanoa jonkun kikkakolmosen, miten saa esim. tonnisen kaadon jälkeen ylös, ettei tarvitse haalia isoa jengiä nostelemaan. Taitaa olla ylösnosto jonkin asteinen tekniikkalaji?
    Pari kertaa on pyörä kaatunut kyljelleen. Nousee kevyemmin vetämällä ylös vastakkaiselta puolelta (tonninen Honda).
    Honda CB 500 -> Honda CBF 1000 -> Yamaha FJR 1300A -> Honda VTX 1800c
    Lainaa 75Finn kirjoitti Katso viesti
    Eli ilmeisesti ei kellään mitään vakavempaa, mikäli on sattunut tatit olemaan..

Runko, Etuhaarukka ja laakerit ei saa kipeää tuollaisista?
    Ainakaan kukaan ei ole tainnut moisista mainita. Mutta ei kyllä runko, etuhaarukka ja etenkään laakerit mistää paikallaan kaadosta kyllä mee millänsäkään. Ellei nyt kaada vaikka johonkin rotkoon...
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
    Naarmu katteeseen ja tangon päähän.

Vedin parkkiin BW Vantaalle, nostin jalan satulan yli ja seisomaan mopon viereen. Aloin riisua kypärää pois. Siis normikuviot. Mopo kaatui polville, josta itse nutulleni ja mopo perässä. Näytti tosi tyylikkäältä. Kiva oli mennä kyselemään mopoa koeajoon.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Oma ohjesääntö itselleni on aina ollut että älä koskaan jätä moottoripyörää hetkeksikään parkkiin paikkaan jossa pienikin alamäki eteenpäin ilman ettei laita vaihdetta päälle. No eilen sitten Kawan kanssa kotipihalle,pyörä parkkiin tallin eteen,tallin ovea avaamaa ja kun käännyn takaisin pyörään päin se liikkuu hitaasti eteenpäin ja alkaa kallistumaan omaa autoani kohti! No kuin ihmeen kautta sain peileistä kiinni eikä pyörä ehtinyt kaatua oman autoni kylkeen mutta sekunnin kymmenys myöhemmin olisi pyörä ehtinyt kallistua jo niin paljon etten olisi enää jaksanut estää sen kaatumista. Huhhuh,säästin siinä useamman sataa Euroa ja vain hyvällä tuurilla. : ) Mitä opin? Kannattaa pitää kiinni omista säännöistään,aina!

Eli seurauksia kyseisestä tilanteesta ei tullut mutta muistutti taas tiettyjen asioiden tärkeydestä moottoripyörienkin kanssa. T:nimimerkki viimeksi kaatanut pyörän vuonna 1991
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
    Itse kaadoin juuri tällä viikolla oman moponi lähes seisaaltaan vasemmalle kyljelleen, olin kääntämässä normaali levysellä tiellä mopoa ympäri, eli siis tien toiselle puolelle parkkiin ja jotenkin onnistuin kolauttaan eturenkaan rotwallin reunaan, no siitähän se tökkäs ja alko kaatuun...vastaan sain pideltyä mutta en kokonaan kaatumista estettyä.

Vahingot oli pienet naarmut sivukatteiden yläosiin ja vähän reilummat alakatteisiin.
    Saman tyylinen kämmi kävi viime kesänä kun pysähdyin tankkaan ja tankkasin istuallaan mopon päällä, pistoolia kun kurotin laittaan takas ja istuin takas mopon päälle, ei oikealla puolella ottanutkaan jalka maahan vaan vieressä kun oli kaivon kansi vähän alempana, pääsi kallistumaan sen verran etten saa (sillonkaan) pidettyä pystyssä vaan väkisinhän se nurin meni.
    Pyöränä on ZZR 1400 ´07

Nyt oon sit jo vakavasti harkinnu crash padeja ..

Nyt saa sit viedä syksyllä ajokauden loputtua katteet maalarille..
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
    Tästä kuvia tosta omasta tilanteesta. Paku siis peruuttanu pyörän päälle ja sehän sit meni nurin. Muuten vissiin kosmeettisia vaurioita peiliä lukuun ottamatta.
    Honda CBR1100XX
    ^Mikä kypärä tuo harmaa oikein on? Ei vaikuta oikein turvalliselta kun paikallaankadossa menee sisälmykset ihan murusiksi. Vai ymmärsinkö kuvan väärin?

Joka tapauksessa tuli aika paljon korjattavaa. Meneeköhän lunastukseen?
    Suzuki GSX 1400 -05
    Husaberg FE390 -10
    Lainaa Gylde kirjoitti Katso viesti
    ^Mikä kypärä tuo harmaa oikein on? Ei vaikuta oikein turvalliselta kun paikallaankadossa menee sisälmykset ihan murusiksi. Vai ymmärsinkö kuvan väärin?

Joka tapauksessa tuli aika paljon korjattavaa. Meneeköhän lunastukseen?
    Toi harmaa oli joku emt-kypärä... kaveri oli lainannu sen kaverilta. Mutta siis toi kuva rikkinäisestä styroksista (?) on ihan tosta mun Shark Vision-R:stä, lähemmäs 400 euron potta ja pitäisi ihan laadukas olla. Jotenkin veikkaan että ton bluetooth-mokkulan piuhat sai sen aikaseks. Tai sit jotenkin ku toi kypärän "kaulus" irtosi niin repäs tolleen. Kypärähän ei missään vaiheessa osunut maahan vaan oli peilin varassa. Kai sitten kahva kääntyi ja repäs sen jotenkin rikki, evt...

Edit: ja pyörä on tosiaan BikeWorldissa tällä hetkellä, parin viikon päästä toivottavasti taas tien päällä.
    Viimeksi muokannut: Hytz; 12.05.2012 klo 20:16. Syy: Lisäys
    Honda CBR1100XX
    Niin no... tuskin kovinkaan moni kypärä on suunniteltu suojaamaan kypärän sisältä tulevilta iskuilta.
    Toivottavasti saat pyörän hyvin korjattuna ja pian takaisin ajoon.
    Suzuki GSX 1400 -05
    Husaberg FE390 -10
    Kerpeleen kerpele, tulihan tämäkin just äsken kokeiltua.

Lievästi kalteva asfaltti, pyörän peittoa päälle vetäessä seisontatuki alta pois. Eli vedin ilmeisesti peiton kanssa pyörää sen verran, että pyörä tuli seisontatuen yli.

Kykinkahva poikki, koneen poski naarmuilla, tankopaino naarmuilla, jalkatapin "asfalttinystyrä" poikki.

Eniten huolettaa noi koneen posken naarmut, ilkeän syvän näköisiä lohkon alareunassa. Uskaltaakohan tolla nyt ajella vai tuleeko öljyt pihalle...
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
    CX kaatui paikallaan vaimo sen päällä istuen, kun mäessä piti kuvata ja laitoin sivutuen huolimattomasti. Onneksi sain jalan alle eikä pyörään tullut naarmuakaan. Meni onneksi vain polvi sököksi ja sääri kipeäksi...
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

http://www.vanhamoto.net

CX500 & K75 & CB500
    Lainaa Oma Aika kirjoitti Katso viesti
    Onneksi sain jalan alle eikä pyörään tullut naarmuakaan. Meni onneksi vain polvi sököksi ja sääri kipeäksi...
    Tämä on sitä todellista uhrautumista
    Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
    Onnistuin ekana kesänä pihassa pyörää tallista pois taaksepäin kaartaen (itse päällä istuen) siirtäessä päästämään pyörän kallistumaan vasemmalle liikaa niin, että lähti kaatumaan, ja en jaksanut (250kg pyörällä painoa) sitä nostaa enää ylöspäin. Käytännössä kaadoin sen siis lähes paikaltaan. Hallitusti sain alas laskettua ja ohjaustangosta sitten ylös maasta nostettua. Pyörässä kaatumatapit ja ei tullut mitään vaurioita. Tulipa kokeiltua, että jaksaa kaatuneen pyörän nostaa pystyyn. Tuo ollut ainoa kaatokerta. *kop kop*
    Suzuki Bandit 1250SA -07
    Lainaa Lihasrelaksantti kirjoitti Katso viesti
    Tämä on sitä todellista uhrautumista
    Pyörä äkkiä pystyyn ja kuva otettiin heti perään ja hyvä kuva tulikin blogiin. Sitten jatkettiin ajelua enkä tietenkään tunnustanut vaimolle, että vaihteen vaihtaminenkin sattui ihan perkeleesti... vasta pari lääkärikäyntiä takana ja lisää edessä, kun polvi ei halua toimia. Mutta ajamistahan se ei haittaa...
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

http://www.vanhamoto.net

CX500 & K75 & CB500
    Käsittämättömästä syystä kellahdin paikallani (lipesikö jalka....). Ei jaksanut vastustella.. peili napsahti poikki. Että tämmöistä:

Kawasaki GTR 1000 -88
    Lainaa kopposentti kirjoitti Katso viesti
    Käsittämättömästä syystä kellahdin paikallani (lipesikö jalka....). Ei jaksanut vastustella.. peili napsahti poikki. Että tämmöistä:
    Eikä yhtään kirosanaa?
    Honda CBR1100XX
    Kallistin FJR:n viimekesänä kanssa kylelleen asfaltilla, kun potkasin huolimattomasti sivutukea alas, oisko puntti tarttunut jalkatappiin tai jotain... ehkä sitten ehtinyt enää stabiloimaan painoa... olin onneksi investoinut kanssa tappeihin aiemmin, joten käytännössä vain tappiin minimaaliset skraput.. ei tainnut edes stonga-kahvapaino alas saakka, kun 300 kg jo nousi raivolla ylös ..on se rauta kevyttä ku o riittävästi vitutusta.. onneks olin sentäään yksin P-paikalla.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Lainaa Gylde kirjoitti Katso viesti
    Niin no... tuskin kovinkaan moni kypärä on suunniteltu suojaamaan kypärän sisältä tulevilta iskuilta.
    Toivottavasti saat pyörän hyvin korjattuna ja pian takaisin ajoon.
    Dodi, pyörä haettu takaisin tänään... Tuli kallis paukku vakuutusyhtiölle kyllä... Kypärät 400 euroa ja korjaus pikkasen vajaa 3000 euroa. Vaihdettiin sitten samalla kumit pyörään omaan laskuun nin ei tarvii sitä enää mietti .
    Honda CBR1100XX
    Pyörälle ei käyny mittään mutta kuskin jalka pienellä murtumalla.
    On kyä kohtuu epätoivoinen fiilis olla yksin autotallissa pyörän alla eikä mihkään saa liikkumaan sitä päältä pois. Jotenkin sit sain toiseen jalkaan sen verran puhtia että vanhasta jalkaprässäilystä on ilmeisesti vieläkin hyötyä.
    Eli oikea jalka penkkiin ja pyörää edes pari senttiä ylös. Kumma kyllä, pyörä tosiaan naarmuton.
    Ens kerralla si kai vähän tarkempi sen suhteen et sivuseisontatuki on kunnolla alhaalla ennen ku hyppää pyörän päältä pois.
    1100 Gsx-R.
    Nainen kahvoissa.
    Tapahtui tänään: Ajoin bensa-asemalle, valitsin paikan ja huomasin että se kallistuu vasemalle. En uskaltanut laittaa sivutukea vaan laitoin keskituen. Tankaus menee ongelmitta, pääsen pyörän selkään ongelmitta ja saan käynistettyä pyörän. Tämän jälkeen "pudotan" pyörän pois keskituelta ja unohdan kallistuvan asfaltin ja pyörä alkaa kaatua vasemalla. Liian painava, että olisin saanut sen nostettua ylös. Kiroan hieman ja yritän nostaa pyörää ylös turhaan. Lähellä oli onneksi herrasmies, joka käveli luokseni ja kysyi tarvitsenko apua. Hänen avullaan sain pyörän ylös ja kiitin häntä avusta. Pyörälle ei käynyt mitenkään, onneksi.
    Tuli tänään kipattua SV1000S nurin hiekalle/nurmikolle. Suurimmat tappiot henkisellä puolella mut meni oikea vilkku ja pakoputket ala osaan pieniä naarmuja ja bolt on in suoja peltiin naarmut. Varmaan vähäiset naarmut sen takia, että jäin pyörän ja maan väliin. Ihme, että sain punnerrettua ylös 171cm ja 58kg....
    mun mielestä paikallaan kaatoja ei pitäs korvata kaskosta ollenkaan. nostaa vain vakuutusmaksuja turhaan.

pitemmässä juoksussa tämä johtaisi ehkä siihen, että ihmiset rupeaisivat vaatimaan pyöriltään jonkinlaista kaatumiskestävyyttä ja kuluttajakäyttäytyminen johtaisi siihen, että valmistajat vähän kehittäisivät pyöriä siihen suuntaan, että ne kestäisivät sen paikaltaan kaadon.

tällä hetkellä melkein valmistajan kannattaa tehdä pyörästä maksimi vaurioituva, koska saa myytyä kuttaperkkaa kovaan hintaan ja vakuutusyhtiöt maksaa. Lisäksi paikaltaan kaato yleensä jättää naarmut, jotka kuskin on normaalisti nieltävä, mutta kun vakuutusyhtiö maksaa, niin sillä vaihdatetaan joka ikinen pikkunaarmuinen osa.

kyllä itselläkin tulee harva se vuosi semmoisia horjahduksia, jotka kaatuisivat jos pyörä painaisi 300kg. Itse vakuutusyhtiön vastaavana en antaisi 70% kaskobonuksia yli 250kg pyöriin.

eikös japanissa ollut laki, että semmoisella pyörälle ei saa ajaa mitä ei jaksa nostaa pystyyn.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    mun mielestä paikallaan kaatoja ei pitäs korvata kaskosta ollenkaan. nostaa vain vakuutusmaksuja turhaan.
    Johan katoaisi taas kaskon merkitys.
    KAIKKI, mitä kaskosta korvataan, nostaa vain vakuutusmaksuja turhaan.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä vakuutusyhtiön tulisi antaa alennusta kaskosta, jos pyörässä on hyvät kaatumasuojat. Vaikka -10% kaskoon per. vuosi. Kannustaisi porukkaa asentamaan kaatumatappeja, -rautoja yms.
    xxx
    Eilen yöllä 00:30 kohmeisena pihassa pienessä ylämäessä pyörää kääntäessä vedin nurin, vaimo tarakalla. olo oli lähinnä epätodellinen kun pyörä lähti kaatumaan eikä voimat riittäny enää pitää vastaan, etenkin kun näin persjalkasella se alamäenpuoleinen jalka ei ihan heti yletä maahan Hyvin sain kyllä himmailtua kaatumista ja kumpikin matkustajista selvisi ehjin(ajopuvun)nahoin.

Siinä nopeassa tarkastuksessa näytti vauriot jääneen henkisiksi, kaatumarauta, sivulaukku ja kahva ottivat maahan, mitään ei hajonnut ja naarmutkin jäi pieniksi, mitä nyt sivulaukkuun tuli pienet jäljet ja kaatumaraudan maalipinta vähän naarmuuntui. Tuo kaatumaraudan ja sivulaukun yhdistelmä pelasti itse pyörän täysin, tarkempi analyysi päivänvalossa jäi tosin vielä tekemättä.

Eipä masenna yhtään että investoin 140€ kaatumarautoihin, olis ollu ankeaa kaivaa Guzzin lohkoa hiekasta.
    Moto Guzzi Breva 750
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä vakuutusyhtiön tulisi antaa alennusta kaskosta, jos pyörässä on hyvät kaatumasuojat. Vaikka -10% kaskoon per. vuosi. Kannustaisi porukkaa asentamaan kaatumatappeja, -rautoja yms.
    Todella hyvä, pitäisköhän vakuutusyhtiöstä kysäistä et voisko tällasesta saada jotain hyvitystä...
    Moto Guzzi Breva 750
  30.  
    Lauantaiaamuna Pietarista lähtiessä makasi Honda kyljellään hotellin lukitulla pihalla, kai sitä oli joku kännipetteri yrittänyt siirtää, ohjauslukossa ollutta pyörää. V*tutuksen määrää pienensi hiukan se, että olin pari viikkoa sitten laittanut omalla murskepihalla sivutuen alle tulevat lätkän huonosti paikoilleen, ja pyörä meni nurin. Naarmuja katteisiin, kytkinkahvan päähän ja tangonpääpainoon. Silloin otti päähän kyllä. Positiivista oli se, että asfaltilta on paljon helpompi tempaista pyörä pystyyn kuin murskeelta, jaloilla saa pitävämmän otteen.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen