Moi,
nyt kuullostaa jo paljon paremmalta. Mustat tulpat osoittaa sen, että rikkaalla on käynnyt. 954 on hyvin he3rrkkä tuon synkkauksen suhteen. Kun sen saa oikein kohilleen, niin sitten toimii tosi hienosti myös alle 3tkierroksen alapuolella. Kun olet tehnyt näin paljon hommia tuon eteen, niin säädä "valmiiksi" ja loppuun saakka tuo tyhjäkäyntipiiri. Viimeiseksi voit sitten säätää tyhjäkäynnin kohdillen. Katso vielä ettei vax jää makaamaan päälle. Kun kone lämpenee, niin vaxin tanko tulee olla irrallaan tyhjäkäyntipiirin vivuista.
Pakoputken alta ei tipu mitään kondenssivettä, vaan sulla on joku liitos/kumiletku jäähdytysjärjestelmässä, joka kusee kylmänä ja koneen jäähtyessä. Kiristä kaikki klemmarit ja etsi todellinen vuotokohta.
Jos pakoputkesta vuotaisi, niin kuuluisi muös pakokaasujen suhina käydessä.
Vikakoodi vilkkuu! Videosta ei ehtinyt lukea mikä koodi. Katso korjauskäsikirjasta. Pitkä punanen => 10 ja lyhyt vilkku =>1. Eli punainen pitkä + lyhyt = 11 => Katso mikä vikakoodi. Saattaa ola MAP, kun sulla on ilmaboksi poistettuna.
Nytt saunaan ja uimaan! Ciao
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Tässä nyt ajellut tuolla 10km ja tuntuu toimivan. Alakierroksilla vaan toimii aika huonosti, oikeastaan samallalailla on toiminut aina.
Eli röpeltelee ja vasta 2500 kierrosten jälkeen voi ajella. Toisin sanoen, kaupunki surffailu on ihan pyllystä.
Myös valoista lähteminen on tuskan tuntuista, kun tuntuu tukehtuvan, että saa vähän herätellä että pääsee lähtemään.
Laittelin huvikseen tuon commanderin kiinni ja tuntu toimivan ehkä vähän paremmin, mutta vieläkin röpeltelee alakierroksilla.
Myös kylmäkäynnistys on vähän erinlainen kuin ennen, koska ennen kierrokset nousi sinne 1900, mutta nytten vain 1500.
Voisko olla että tuo synkkaus on saanut tuon aikaan ?
Pitäisi varmaan käyttää pyörä dynossa niin saisi jotain rekvisiittaa mitä tapahtuu.
On nämä 954:set vaan aika äänekkäitä käymään :/
Jee Jee
Hyvää kesää kaikille !
Eli nyt ollaan niin iloisella päällä, kun tuntuu Honda vihdoin toimivan. Elikkä commanderilla laskin alakierrosten bensan saantia pari pykälää pienemmälle ja nytten kylmänä startatessa kierrokset nousee sinne 1900 ja lopuksi 1100 ja käy aika tasaisen oloisesti tyhjäkäyntiä. Myös alakierroksilta lähteminen on paljon sujuvampaa ja kaupunki kruisailua voi sanoa surfailuksi !
Kattoo kauan tämä pelittää, mutta näillä näppäimillä, Kiitos !
Viimeksi muokannut: samba2; 28.07.2013 klo 16:50.
Jee Jee
Mulla on omassa '08 bladessa myös pientä röpöttelyä alakierroksilla. En oo sen enempää kiinnittänyt siihen huomiota ja oikeastaan luullut, että kuuluu pyörän luonteeseen. Hieman ärsyttäväähän se on ja jos siitä pääsis eroon, niin olis kiva. Mitenköhän tuota saisi säädettyä kuntoon?
Honda CBR1000RR '08
ex. Yamaha FZ6-S '06
Mulla ainakin toi röpötys ja tyhjäkäynnin seilaaminen johtuu tehoputkesta, liian avoin, niin syöttökartat on pielessä. Samban mopossa ainakin toi flappien modi taitaa tehdä ihan samaa, eikä sullakaan näemmä ole orkkisputkea. Ilmeisesti siitä pääsis eroon, kun kävis power commanderin säädättämässä penkissä.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Jee Jee
Ok, hyvä tietää. PC ollut mielessä jo jonkin aikaa, joten eiköhän sekin jossain vaiheessa tule hankittua.
Niin ja elokuussa on tulossa pari ratapäivää, jos sekin vähän auttaisi![]()
Honda CBR1000RR '08
ex. Yamaha FZ6-S '06
^Juu, ei koneen kuormittaminen vääriä säätöjä oikeiksi muuta. Normikäytössä ummehtuneen moottorin käyttäytymiseen ratapäivät ovat kuitenkin oivaa lääkettä.
Millainen homma mahtaa olla 919 bladen venttiilien säätö? Tilaa voisi tietty aina olla enemmän, mutta onko mahdollista "osaavalle-tee-se-itse" kaverille vai kantsiiko viedä liikkeeseen?
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
semmonen työpäivän pituinen homma kun ekaa kertaa rauhallisesti tekee. liikkeessä 3-4h, € 60 per tunti?
RRX blade (1999) venakoppa aika jämpti tulemaan rungon sisältä pois mutta tulee kyllä.
jos tarvii säätää sido vaikka nokkapyörät rattaisiin kiinni ennen akselien irroitusta jos pelkäät että jako menee sekaisin.
vähän uudemman ohjeet tarkastusta varten kuvin:
http://home.comcast.net/~joelcool/92..._clearance.htm
-J-
Moi.
09-vuoden fireblade taitaa tulla talliin lähiaikana. Mitäs kyseisen pyörän omistajat ovat pyörästä tykänneet? mitä tyyppivikoja tässä mallissa on? Onko kukaan ottanut putkesta "läppä" vaijeria pois. Saisi hieman enemmön mölyä tähän hiljaiseen maailmaan.Nythän se läppä aikeaa vissiin jossain 5000rpm tietämillä..
Itse valitsin mieluummin sen hitusen lisäväännön alakierroksille ku törkeen kuuloset pöminät... Eli kun läpän ottaa pois käytöstä orkkisputkessa, niin alaväännöt heikkenee huomattavasti. Yhden päivän ajelin läppävaijeri irrallaan ja laitoin takasi. Oli muuten tehny ajotietokoneelle vikakoodinkin se vaijerin irrottaminen...
Honda Fireblade HRC 2012
Täytyy varmaan tyytyä pihinään pikkukierroksilla jos väännöt meinaa hukkua tuon vaijerin irrotuksen jälkeen..
Ei ne ny niin paljoa katoa, mutta sen verran että sen tuntee, josta syystä kirjoitin "huomattavasti". Plus sitten sellainen seikka että äänet kovenee joo, mutta ne on törkeen "rumat" äänet verrattuna esim Akran putkeen...
Honda Fireblade HRC 2012
Minkä merkkistä sliparia porukka suosittelisi. Hinta pitäs tietenkin olla mahd. Edukas. Ebayn ihmeellisestä maailmasta taitas saada halvimmalla..? Pelkällä sliparin vaihdolla ei taida tartte säätöhommia harkita..?
Ainoa slipari jolle säätämistä ei "tarvitse" tehdä on sellanen joka on virtaukseltaan just samanlainen ku alkuperäinen piippu. Ja tuollasiahan on ainoastaan se Akrapovic joka löytyy Hondan tarvikekataloogista ja hinta on aivan kauhia.
Honda Fireblade HRC 2012
tere, otin pakoputken irti pyörästä ja huomasin, että pakoputken puolessa välissä on katalysaattori ja siitä eteen päin on akrapovicin slipari niin kysymys kuuluu kannattaako tuo katti poistaa putkesta? kuristaako se siellä kuin paljon?
Kuhan ei tee peruuttamattomia poistoja, muuten tulee muutaman vuoden päästä ongelmia kun ei mee katsastuksesta läpi..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ja kun putkiston virtaukset muuttuu niinkin radikaalisti kuin katin poistolla, olisi paikallaan ruiskukartan säätäminen...
Honda Fireblade HRC 2012
Tänään vaihtoi vanha pyörä omistajaa ja nyt pitäis saada uusi pyörä alle. Mites onko viimeiset 900 Firebladet ruiskuja? Tosin enemmän mielessä pyörii 06-> 1000rr blademutta yksi ysisatanen olis lähellä tarjolla...
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03