Ei ehkä mittaillakaan pitkään:
http://www.kmvlehti.fi/Uutiset/11948...+epavarma.html
Saisivat kyllä tavalla tai toisella jatkossakin toteuttaa mittaukset, koska kysyntää tuntuu olevan.
Koko hommahan lähti alunperin liikkeelle siitä, että paikallinen konstaapeli (harvinainen hatunnosto täältä sinne suuntaan) ymmärsi nuorison tarpeen kokeilla laitteiden kulkua ja mittaili vapaa-aikanaan tutkalla vauhteja Hallin lentokentällä. Kokeili sitten lopuksi omalla autollaan saisiko poikia kiinni. Tuollaisesta toiminnasta saa yhdessä illassa hyvää karmaa enemmän, kuin tavallinen kyylä ehtii hankkia koko virkauransa aikana joten suosittelen muillekin.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei, ja varmaan olisi kelannut noilla välityksillä vitosellakin yli 300, mutta tarkoitus oli todellakin short shiftata ja kokeilla kaasuja kutosella. Solenoidi jumitteli pullo auki, joten eipä tuo sitten jaksanut kelata pitkillä väleillä ja rikastetulla 6:n kartalla. Sen enempää en jaksa tuolla päätäni vaivata. Joensuussa uusi yritys.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ja yksi 04-07 väliltä oleva punainen taisteli 270 rikkomisen kanssa... 269 oli jossain vaiheessa paras.
Kyllähän tuohon moottoripyörällä nopeasti ajamiseen vaikuttaa monta muutakin tekijää kuin pyörä. Kuskin koko ratkaisevasti aerodynamiikkaan ajoasennon lisäksi. Toki en tiedä minkäkokoinen karpaasi jaska sitten on. Tuon mallin r1:sen ongelma on olematon kate(toki on monen muunkin suht tuoreen sporttipyörän). Jos kypärästä yli puolet jää ilmavirtaan, se on melkoinen jarru.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 30.06.2013 klo 22:14.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Dyno Centterillä 170.2. Kypäräähän ei paljon pleksin taakse piiloon saa ja milestänni olin niin supussa kuin siihen pyörän päälle vain suinkin pääsee. Kuskilla painoa 82kg ja pituutta 189cm, kengännumeroa en kerro.
Kierrokset oli kokolailla tapissa niin ei se voi oikein paljon kovempaa kulkea. Oliko Tomberilla 16 piikkinen eturatas? Itse ainakin todennut että vaikuttaa 1 vaihteella saavutettavaan huippuun aikas paljon, joten eiköhän se vaikuta jollain lailla myös isommilla vaihteilla.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Veikkaan 45 monooJuu vaikee verrata noita penkki tuloksia kun kaikki antaa eri tulokset (161 hp ex R1) Mulla oli ihan vakio välit ja 190/55 takanen, tuntu että olis saanut olla sen -1 piikki eteen kun ei kerennyt kutosella oikein "täysille" (ajoin 5:lla saman 289 km/h). Nyt kävin ulkoiluttaa RSV4:sta ja hyvin kulki, olis vielä pitänyt vaan kierrättää sinne 13 000 rpm ennen vaihtoa
http://youtu.be/d8ct30l8SA8 tossa pätkä, tohan Apriliaan ei pääse senkään vertaa pleksin suojaan kuin R1:ssä sen verran kompakti se on.
Esim gearingcommanderilla >KLIKS< pystyy helposti katsomaan miten tuo välitysten muuttaminen vaikuttaa huippuihin. Tietty pitää muistaa, että kun matkaa on "vain" maili niin tilanne on hieman eri kuin absoluuttisen huippunopeuden etsiminen...
Br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Kovin on pitkä kuski jaska sen r1-puikkoihin, ahdasta tulee mahtua makaamaan kunnolla pyörän päällä.
Tuosta teho vs nopeus asiasta, että jos tuo 170rwhp paikkaansa pitää niin pitäisi lähemmäksi 300 mennä heikommallakin dynamiikalla sopivasti välitettynä(niinkuin tässä r1 tapauksessa). Itse perus kadunmies eli ajotaito ei huippuaan hio, ja 180cm/90kg mitoissa 275 tutkatun mailin ajoin hallissa takavuosina parhaillaan noin 130 rwhp mitatulla teholla, ja tuossa ennätysvedossa muutama allekin(127) kun oli vioittunut ilmansuodatinelementti kiinni. Tuli todettua että kovempaa ei maililla päässyt, olisi pitänyt olla todella pienikokoinen kuski ja kyttyräpuku niin ehkä 280 olisi puhjennut. Tuossa pyörässä oli varsinkin tuplakuplalla hyvin suojaava kate, parempi kuin 12r-kawassa. Ilmeisesti vaikuttaa melko radikaalisti pyörä/kuskiyhdistelmän ilmanvastukseen.
Joo tai nimenomaan pystyy GG:llä katsomaan helposti mihin mikäkin välitys riittää. Se on sitten eriasia kuinka se sopii moottoritehon kanssa yhteen. Parin prosentin takarenkaan luisto kovissa nopeuksissa pitää huomioida kun noita välityksiä laskeskelee.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 30.06.2013 klo 22:14.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Ei mennyt Hallin keikka ihan putkeen. Nopeudet olivat Bemarille 313, 314, 315 kmh. Kaksi ensimmäistä vetoa meni penkin alle.
Viimeisellä veto alkoi tosi hyvin, mutta en saanut shifterillä kuutosvaihdetta päälle. Vauhtia oli tuolloin 297kmh, nopeus laski 290kmh vaihto-ongelmasta johtuen. Vertasin viimeistä vetoa viime vuoden nopeimpaan, eli 322,96kmh vetoon, niin ennen vaihto-ongelmaa oli 297kmh nopeus oli saavutettu 1 sekuntia ja 110 metriä aikaisemmin.
Jos, siis jos olisi kaikki mennyt niin kuin Strömsössä, olisin ehkä pystynyt parantamaan viimevuodesta.
Ei pitäisi olla dataloggeria käytössä, niin ei tarvitsisi analysoida liikaa
Positiivista oli että pääsi ajamaan. Kahden aikaan näytti ettei rata enää kuiva samalle päivälle.
Nyt mitatut tulokset olivat samat kuin mitä saa dataloggeri tallensi.
On se BMW tautisen nopea, kun pysytään 1000cc turbottomien sarjassa.![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Lasketaas vähän tätä rimaa täällä:
1. 244
2. 256
3. 259
Ei menny vanha gixxu tuon kovempaa
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
2 Vetoa 341.8 1560m ja 339,2 1387m siis kummatkin ennen linjaa. Keltainen Kawa.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Tulin paikalle siinä sateen aikana, ja radan kuivuttua ehdin jonottaa vain yhden kerran.
GSX-R 750 2006
Tulos oli 262 km/h
Meikäläiselle eka kerta lentokentällä.
Oli kiva päästä kokeilemaan.
Jos muuten jollain on tai jossain on näytillä kuvia omasta ajostani, niin mielelläni katsoisin miltä näytti.![]()
Retired
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kelin kanssa oli hiukka säätöä. Mutta löytyihän se ajovuoro sieltä kuitenkin!
Kyllä ihmettelin, olenko tosiaan lihonut ni-iin paljon, kun nopeus laski aikaisemmista kerroista. Nyt kyllä oli ihan samat lopparit, kuin racechronolla talteen sain.
Jälkeenpäin hokasin, että onhan mulla nyt eri profiilin takanakki. Olis pitänyt vinguttaa vaan viitosella loppumatka. Sen verran liki 'maalia' vaihdoin kuutosen, että ei tainnut ehtiä kelaamaan takaisin vaihtamisen hidastamaa vauhtia.
Tietystihän aina pitäisi saada parannettua. Vaan mitä sen väliä.
Siispä so-what -hauskaa oli. Ja vaikken itse busalla ajelekkaan, oli kyllä hieno nähdä hyviä 2-pyöräisten suorituksia. Busaan on kaupan hyvin vauhtipalikkaa -ja näyttää olevan osaavia rakentajiakin kuin kuskejakin.
Parhaiten silti jäi mieleen punainen farkkupolonen, joka tempasi suojasavun kera 250 km/h lopparin...![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
On näköjään mittaustulokset julkaistu http://www.nopeusmittaus.com/lahto.html
Itsellä tuplaX 269/273/273, eli tavoite 270 saavutettu ensikertalaisena, toivottavasti jatkuu myös tulevaisuudessa. Loistavasti järkätty tilaisuus.
BTW, näkikös kukaan Hiacen ajon? Tuloslistan mukaan 267 ja 307 !!! Kakkoskopan Haisulla !!! Keväällä ajoin Saksassa Transportterin perässä muutaman kilometrin tasan 200 km/h navinopeutta ja luulin kaiken nähneeni.
Eihän se nyt oikeasti ole mikään Hiace ollut jolla tuo ajettu. Paljon vuoroja jotka vaihtaneet omistajaa ilmoittautumisen jälkeen niin kaikki eivät ajoneuvotietojen osalta paikkaansa pidä.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R