[QUOTE=Generig;6031519]Juu ei tule eloa. 10 litraa tankista pois (sen minkä lappoamalla sai) ja uutta litkua sisään. Ei muutosta.
Ei jaksaisi pelleillä. Kukas Seinäjoen alueella noita huoltaa ja laittaa kulkemaan? Pyörä kun on sillä alueella eikä kovin kauas ole mieltä pärrää lavetilla kuskata.[/QUOT
Ylistarossa on ainakin tuollainen, omia kokemuksia ei ole.
http://www.hotmotor.fi/www/hotmotor....to-mo-service-
Eiköhän tämä tästä omin voimin liikkeelle saada jahka aikasta selvä vika on korjattu.
Bensapumpun "kontrolleri" vai mikä se nyt onkin siinä vasemmalla on sökö. Tiiviste korkannut ja se kolo täynnä vettä. Talvella lienee ollut jäässä. Liittimet varsin hapettuneet. Tankin puolen kontaktit on rost off kylvyssä ja tuo regulaattori pitää uusia.
![]()
Tuostahan on ollut se takaisinkutsu, kannattaa varmaan olla yhteyksissä josko saa siihen tuon vielä menemään. Jos siis ei tuota ole jo aikaisemmin uusittu.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Soittelin Kuvalle, sieltähän tuo prätkä ostettu on ja kerroin tarinan ja lähetin kuvat. Pisteet KuvaMP:lle sillä nikottelematta luvattiin uusi osa. Tulikin matkiksen kautta perjantaina.
Avasin tuon vanhan osan ja kyllähän se vettä on sisäänsä saanut. Pienin ongelma on varmasti ne hapettuneet johtimet nyt tuon piirilevyn nähdessä.
Uuden osan kiinnittäminen ja toivon mukaan mopon käynnistys menee pääsiäiselle. Harmittaa jo etukäteen nämä huonot kelit. Ei taida päästä avaamaan kautta vieläkään.
No tuohan meni hienosti!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Uusi regulaattori kiinni ja napista se käyntiin helähti. Ei tarvinnut juuri herätellä. Vähän se köhi ja startti oli savuinen mutta sitä se seisominen teettää. Ajokausi voi alkaa - siis heti kun noi lumet lähtee![]()
minkä kokoista öljynsuodatinavainta olette käyttäneet?
14 kulmainen ja 74millinen tuntuu olevan jotenkin väljä..
öljyt hain ja suodattimen, eipä tullu huomattua että olis samalla ottanu sen kuparitiivisteenki.. aina jotain unohtuu..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mulla on 76 mm avain R 1200 GS mallissa .
Öljynsuodattimen koko R 1100 malleissa on 74 mm ja R 1200 malleissa 76 mm.
74 mm avain ei pitäisi olla R 1200 mallissa väljä vaan pikemminkin erittäin tiukka.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
viisi laatikkoa keskiketterää tuli mökille tuossa ennen juhannusta. hieman kemiläiset ihmetteli rahtaamistyyliä, mutta niin ne vaan kotio tuli.
alkoi kyllä tuntua siinä lastatessa, että jos täyden lastin ja täydet pisteet aikoo saada, niin mahtaa melko heppoinen olo tulla, kun yksin laskee koko paketin alas keskijalalta. painopiste on kuitenkin aika korkealla..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mulla eräs güntherlandialainen tuttava (gessumies hänkin) opetti katu-uskottavan tavan lähteä liikenteeseen kun gessu on lastattu keskituella hieman takapainoiseksi (eli etupyörä ilmassa ja takapyörä tiukasti maassa)......alkoi kyllä tuntua siinä lastatessa, että jos täyden lastin ja täydet pisteet aikoo saada, niin mahtaa melko heppoinen olo tulla, kun yksin laskee koko paketin alas keskijalalta. painopiste on kuitenkin aika korkealla..![]()
1) Huolehditaan siitä että ollaan täydessä ajoonlähtövalmiudessa eli releet kiinni ja kypärä päässä
2) Noustaan keskituella olevan, etupyörä ilmassa olevan aavikkonorsun selkään ikäänkuin asiassa ei olisi mitään ihmeellistä
3) Virta päälle, vaihde vapaalle ja kone käyntiin. ESAsta oikeat asetukset jos ei ole jo tehty etukäteen...
4) Kytkin sisään ja ykkönen pesään
5) Tasapainon lisäämiseksi jalat levitetään hieman sivuille, irti tapeilta
6) Semirauhallinen kytkimen irroitus - gessu hyppää nätisti pois keskituelta ja matka voi alkaa
Kokeiltu on, toimii. Tosin en kyllä tiedä miten noin takapainoisen laitteen saa takaisin keskituelle....
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
ei stana.. ei tuota kyllä kemin liiterin pihalla kannata ekaa kertaa kokeilemaan alkaa.. treeniä, treeniä ensin..
pitää varmaan kuiten istua ennen tuota kohtaa 5. se on päässy ohjeista unohtumaan. muuten saattaa tulla lovi gessumiehen itsetuntoon, ku suorilta jaloilta päästää tapeilta irtii. ylväs kulkuneuvo kaatuu ja mallasta valuu hukkaan.... ei hyvä.![]()
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 25.06.2012 klo 15:34.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
TOURATECHIN LUISTOKYTKIN
Uusi 1200 GS ja ennen käyttöönottoa liikkeessä vaihdettu otsikossa mainittu luistokytkin. Sangen iso toimenpide sinällään noin teknisessä mielessä. Nyt pyörällä on ajettu noin 9.000 km. Luistokytkimen toiminta ilmenee nyt sillä tavalla, että kytkimen kahva "rällättää" sormille varsin tuntuvalla tärinällä heti, kun moottorin veto muuttuu kaasua hölläämällä moottorijarrutuksen puolelle, ja rällätys jatkuu niin kauan kuin moottorilla jarrutetaan....paitsi että moottorijarrutusta ei pyörässä tällä hetkellä ole käytännössä ollenkaan. Kytkin pitää vedossa hyvin, mutta jos esim. ylöspäin vaihtaessa pääsee kierrokset tippumaan ennen kytkimen auki vetoa yhtään, rällättää kytkinkahva sormille ennenkuin ehtii vetää kahvasta.
Onko muilla kokemuksia? Onko kytkimen toiminta normaali spekseissä? Pitäisikö kytkimessä olla selkeä pitoalue myös moottorijarrutuksen puolella, ennenkuin luisto tulee päälle? Kuuluuko täristää kahvasta sormille?
Viimeksi muokannut: kepponen; 19.09.2012 klo 12:20.
Niin, eikö tosiaan kellään ole Gessussa luistokytkintä laitettuna??Odotan yhä käyttäjien kokemuksia....
Minkähän verran näissä saa olla perässä klappia ylös-alas/eteen-taakse suunnassa? Peräöljyjä lutratessa huomasin että jarrulevyn puolelta nytkyttämällä koko pyörivä paketti liikkuu about puolisen milliä noissa suunnissa.
Nii ja onkos muilla lähteny peileistä lasit irti? Ei siis kokonaan kadulle tippunu mutta niin että lasi alkaa pyöriä kotelossaan. Miula lähti molemmat tuossa 30tkm jälkeen. Turasin silikonilla reunoista kiinni, saa nähdä pitääkö![]()
:-)
Kävin tallissa tarkastamassa omasta pyörästä.
En tuntenut välystä takapyörässä heilutti sitä sitten mihin suuntaan tahansa.
Kannattaa ottaa takapyörä pois ja varmistaa että ne jarrulevyn ympärillä näkyvät takanavan
pultit eivät ole päässeet löystymään. Menneeltä kesältä on tiedossa ainakin yksi tapaus että
kyseiset pultit oli löystyneet mikä aiheutti sitten virhediagnoosin takapyörän/perän laakerista.
Laakeri olikin kunnossa , vain kyseiset pultit löysässä.
Peilin lasit ovat ainakin vielä pysyneet paikoillaan, kilsoja tosin vasta 20 tkm.
Viimeksi muokannut: GSR600; 01.10.2012 klo 22:10.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Mikäs se on "paljon ajettu" tällaiselle pyörälle jos ajatellaan esim. vuosimalleja 2008-2009? Loppuun kai näitä ei ihan heti ajeta, joten kuvittelisi, että joku 70tkm ajettu on vielä varsin jees olettaen, että on hyvin pidetty? Ajan noin 15tkm vuodessa ja olisin hankkimassa nyt pyörää ainakin viideksi vuodeksi. R1200GS on kummitellut pidempään mielessä jo ja käytettyjen tarjonta on melko laaja varsinkin ajomäärän suhteen.
ex Kawasaki Z1000SX -14
ex Yamaha FZ6SA -06
A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
Paha sanoa. Perän osalta voi mennä parin tonnin ajon jälkeen tai sitten kestää sen 200tkm. Tai ihan mitä vain tuolta väliltä.
Muu tekniikka kestääkin sitten paremmin (tai arvattavammin).
Omassa -09 GSA:ssa on nyt kilometrejä takana ~65tkm ja perässä tuntuu pieni klappi, ei kuitenkaan niin isoa että vielä alkaisin sitä avaamaan ja kun tuo tuntuma siitä mikä se uutena on jo päässyt unohtumaan niin voi olla että se on ollut siellä koko ajan... Kaverilla oli samoilla kilometreillä ehkä karvan verran enemmän.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kyllä täällä Suomessakin liikkuu paljon ajettuja R1200GS malleja. Yksikin -07 GSA puhkaisee 200tkm:n rajan aivan kohta, ei ehkä enää tänä vuonna, mutta ensi keväänä.
Tuosta yksilöstä ei ole mitään tekniikan puolesta hajonnut, ainoastaan normaalit huollot tehty ohjelman mukaisesti. Perän laakeri vaihdettu varmuuden vuoksi ~150tkm kohdalla jolloin se oli vielä *uutta vastaavassa kunnossa*.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Täytyy korjata omaa aikaisempaa kommenttiania jossa totesin että minun pyörän perässä ei tunnu
mitään välystä. Tutkin asiaa vielä uudelleen ja takapyörästä kun ottaa tukevan otteen klo. 12/6 pyörän ollessa keskituella niin kyllä sieltä aivan pienen välyksen saa tuntumaan. Ilman mitään mittakelloa arvioisin että välys
on muutamia kymmenesosamillejä ehkä noin 0,5 mm luokkaa. Saattaapi olla että se on uutenakin ollut ihan
samanlainen . Pitääpä koittaa vertailun vuoksi välystä jostain toisesta , vaikka uudesta kun poikkeaa Heinolla.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Tuo sama on omassanikin enkä vielä kovin huolissani ole. Parasta vain tarkkailla tilannetta aika-ajoin.
Jos laittaa vielä vaihteen päälle, pyörittää renkaan siihen ettei liiku enää menosuuntaan ja sitten kokeilee tuota samaa niin ei tunnu enää tuotakaan.
Eli voi tulla myös tuosta perän muistakin osista tuo ilmiö.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Lueskelin uuden 1200 gessun uudistuksista ja tässä pyörätyypissä niin paljon puhutut pinnavanteet on nyt sitten valuvanteet, vai katsoinko oikein?
Mites gessukuskit tähän suhtautuu?
Tuo luistokytkin on varmasti tervetullut lisä?
Mainittakoon, että paras kaverini nuoruusvuosilta ajaa -06:lla 1200 gessulla, takanaan 100 t huoletonta kilsaa.
Tai siis oli keväällä. Nyt niitä on varmaan 120 t.
On niitä miehiä, että kun päälle sattuu, niin käväsee yhtä soittoa Jäämerellä virkistysuinnilla - siis Lahden korkeudesta.
<p>.</p>