Makuasia muutenkin kuin koiran osalta.
Otetaan nyt tavoista poiketen.... yritetään edes.... asiallisesti.
Homma on osaltaan paljon siitä kiinni, paljonko on paljon..... rahassa tai perstuntumassa.
Lompakoissa ja perstuntumissa on aina hyvinkin suuria eroja.
Lähtökohtaisesti möhkössä on "riittävästi" sitä laiskanpulskeaa "ruttua" ihan
pakasta vedettynäkin ja monelle se on ihan ok.
Säätämällä (omaakin boxia) saa alas-keskelle ja erityisesti osakaasuille jonkin verran
"rapsakampaa" ja johdonmukaisempaa tuntumaa.... ja tietysti hieman suorituskykyäkin.
PC:llä saadaan toki paljon tarkemmin kaikille alueille satsit pilkulleen normaaliajoihinkin.
Mikään ratarakettihan tuo ei ole millään modifikaatioilla.
Keski ja etenkin yläpäässä alkaa sitten orginaali putkisto (käyrät) ahdistamaan, joten
siellä suunnalla ei paljoa päästä eteenpäin PC:lläkään.
Uusi putkisto on nimittäin se osa, josta se suurin muutos asiaan tulee.
Akran perään voi sitten käytännössä ripustaa melkein millaisen kanisterin tahansa,
kunhan inlet on se 60mm ja outlet n. 48mm.
Mitenkään merkittävästi homma ei siitä heilahda mihinkään suuntaan.
Painonsäästöstä paljon puhutaan, mutta tässä tapauksessa on sanalla sanoen TUNTUVA!
Jos nyt mieteitään panos-tuotos asiaa oman boxin/PC:n ja ammattitaitoisen säädön kanssa,
merkittäväksi asiaksi nousee säätötyö ja sen osuus kokonaisuudessa.
Kun investoidaan PC ja säätö, meillä on käytännössä puolet kuluista pakettiin jossa
on Akran satsi mukana.
Tuolla Akran satsauksella saadaan sitten aivan merkittävästi lisää "käyttöpotentiaalia" ja etenkin
urheilujuhlan tuntua sivistyneen matalan murinan muodossa ja käytännössä ketää riivaamatta.
Möhkö kun aika "tiisseli" perusluonteeltaan, niin Akralla saadaan kuitenkin hieman eloa
sinne ylärekisteriin.... eli lisää jouheutta.
Säätöhommissa taas asiaan saadaan Akran kanssa myös sellaista lisäarvoa,
että "kunnon seppä" saa helposti ja nopeasti nypättyä putkistosta häntäpään
irti ja hitsattua kollektorin perään anturilaipan optimaaliseen paikkaan.
Eli.... Ei se PC nyt hukkaan mene, mutta kokonaisuus jää valitettavan puolitiehen
ilman putkistoa.
"Vaparifilsu" on paketissa perinteisen "arka asia", kuten koko vapariaihe
Käytännössä merkitys on, erityisesti ala- ja keskirekisterissä.... jossa noin 98% kilometreistä
möhköllä ajetaan.... enemmänkin äänimaailma asia. Hieman lisää "hörinää" jos ei tykkää ajella
Kaalimadot korvissa.
Ylärekisterissä saa olla aika herkkäperse, että sen todellisuudessa prosentin luokkaa olevan
tehoeron ihan rehellisesti sokkotestissä huomaisi.
Ei kovin kustannus/huoltotehokas asia tässä yhteydessä...... ihan asiallisesti puhuen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Onneksi on talvi aikaa miettiä vaihtoehtoja..
GSX 1400 -07
Mulla ois jäänyt kaappiin ylimääräiset korotus palat 1400 GSX:ään jos joku tarvii.
40e
Laita priva viestiä jos kiinnostaa
GSX1400-07
Ei kukaan GSX 1.4 rakentajista tarvii BOS sliparia vähän käytetty 150e sopii yks putkisiin jos kiinnostaa soita nollaneljäneljä5577096
Suzuki GSX 1400-05
Orkkisosaa K4
projektipyörästä ja vähän muutakin. Halvalla lähtee. Helsingissä.
http://www.gsx1400.org/gsx1400_board...4/#entry539972
Jos et ole kyseisen foorumin jäsen, niin tässä vielä osalista:
Downpipes
Fuel tank, black & red
Tail top section,*black & red
NEW AFAM standard front sprocket
NEW AFAM standard rear sprocket
Chain adjuster blocks
NEW round mirrors
LH side foot rest bracket (no foot rest)
RH side foot rest bracket (no foot rest)
Gear shift pedal assembly
Brake pedal assembly
Collector heat shields
Grab handle
Pair of small mirrors, carbon look
Pair of horns
Viimeksi muokannut: krs6; 21.02.2013 klo 21:51.
Moi. Jos commander vielä löytyy niin voin ostaa.
Tässä linkki mun pyörän rakennusblogiin:
http://krs6.blogspot.fi/search/label/Suzuki%20GSX1400
Viimeksi muokannut: krs6; 15.04.2013 klo 01:42.
Mitä moottoriöljyä käytätte? Itse siirryin motul 15w50:seen. Tuntui toi mobil 10w40 aika litkulta ja vaihteet eivät sujuneet ihan niinkuin olisin toivonut. Tässä nyt on kausi vasta aluillaan, mutta kyllä parempaan suntaan vaikutti menevän paksummalla öljyllä..
Suzuki Gsx 1400 -02
Gsx-R 1000 -15 ratapyörä
GT500 -78
Jupiter Sport 50 -60
--
Suzuki Gsx-R 1216 Turbo -90
KTM 640 -08
KTM 640 -07
Yamha R6 -03
It´s not how you drive, it´s how you arrive.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Myyty
Viimeksi muokannut: samppa2003; 15.07.2013 klo 11:31. Syy: MYYTY
Suzuki GSX1400 K6
Onko kukaan vaihtanut etupyörän laakerit? Ja viel muistais ulkoo saiko tarvikkeenä vaikka skfn? Vai tilaanko vaan orginaalit.
esim motonetissä
Pyöränlaakeri 6205-2RS "Koyo/SKF" 98-21003 GSX 1400 01->07 eteen (tarve 2 kpl) [2001 - 2007] 6.90 €
-Jarno
Mors!
Minulla tuli sellanen fiilis että kustomilla ajelu saa loppua ja pyöräksi vaihdan gsx 1.4. Mulla jää Saksasta tilattua Castrolin ActEvo 20w-50 öljyä muutama pänikkä. Miten tämä Castrol käy gsx;ään. Onko kokemuksia kellään? Jostain ketjusta luin(olisko ollu tämä), että saattaa olla liian paksua. Huoltokirjassakin kerrottiin, että, jos öljy on viskositeetilta liian jähmeää, öljynpaineet kohoaa tarpeettomasti järjestelmässä. Tämä saattaa aiheuttaa ongelmia.
Mitä minun pitäisi muutenkin erityisesti tunnustella koeajolla ja tarkastaa ulkoisesti? Jotain mitä ei ehkä hoksaa katsoa!
Onko jollakulla takarengas irti? Kuinka paksu on oikean eli jarrulevyn puoleinen pusla puristimen runko-osan ja laakerin välissä? Tuo jäi mittaamatta vanteenvaihtoprojektia varten ja ei viitti rengasta heti uusiksi irroittaa...
-Jarno
Terve,
Talven aikana tulee päiviteltyä omaa lussua tekniikan kannalta ja laitoin alustavasti viestiä eräälle hyvämaineiselle pajalle penkityksestä. Asiallisesti vastasivat sieltä. Ehdottivat, että hitsautan heidän lambdalleen sopivan mutikan putkistoon. Käy. Osaisiko joku neuvoa oulun alueella osaavan ja pätevän kaverin joka tuon holkin neppaisi kiinni akraan?
Ehdottivat myös, että kun tuossa 14:ssa on hieman ahdas tuo ilmanputsarin sisääntulo niin sitä kannattaisi modata. Eli siis itse ilmanputsarinpatruunan sisääntulorööriä modata suuremmaksi paremman virtaavuuden saavuttamiseksi. Onko kellään kokemusta tälläisestä, tuleeko tällä jotain hyötyjä? Paja sinällään, kuten mainitsin, on hyvä maineinen ja ilmeisen uraa uurtava karttojen luomisen suhteen suomen mittakaavassa, joten luulisi että tietävät mitä puhuvat.![]()
Ei olis huono ajatus käyttää "orkkisfiltteriä", jos ei sotkeennu vapareihin.
Suikan omassa filtterissä ei nimittäin ole mitään "ylimääräisiä sisäholkkeja".
Ikuinen vääntöaihe on myös tuo filtterin/sen tyypin aiheuttama "ahdistus" ja mikä asian
konkreettinen vaikutus/merkitys on käytännössä esim. pelkästään suorituskykyyn.
Näin erityisesti silloin, kun mennään ihan esim. Akralla ilman virinokkkia/porttauksia jne.
"Hyvämaineisista" pajoista sen verran (nyt en viittaa mihinkään erityisesti), että yksi aika
merkittäväkin tekijä tuollaisen "hyvän maineen" muodostumisessa on olla juoksuttamatta
asiakasta ympäri pitäjää jonkun jutun kanssa joka liittyy olennaisesti tarjottavaan palveluun......
eli esim. penkitykseen/säätöön.
"Hyvässä pajassa" tuo anturiasia hoituu paikalleen täysin luonnollisena osana hommaa.....
ja ihan ilman että se otetaan edes erikseen esille.![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mitä olen aiheeseen ja tähän ikuiseen vääntöön tutustunut koskien ilmanputsareita niin ainakaan hirvittävää hyötyä näillä "vapaastivirtaavilla" ei saavuteta, jopa päinvastoin... joten vakio suodatin jää paikalleen.
Hieman väärin muotoilin tuon anturin neppauksen. Eli eivät ehdottaneet ko. toimenpidettä vaan sanoivat että heillä on M18x1.5 lambda, että olisi hyvä jos löytyy paikka putkistosta sille suoraan, jos ei niin se laitetaan korvausta vastaa paikalleen... ajattelin että halvemmaksi tulee jossain muualla se masennella paikalleen kuin paikan päällä. Putki kuitenkin lähtee talvella irti... paketissa odottaa Yoshit![]()
Katsele sitten niittä nokkia asennellessa ettei mikään nokka ota kanteen kiinni. Meinaan melko varmasti joku nokista ottaa johonkin kohtaan osumaa. Ja mitä noista yosheista niin niissä menee nostoja vähän hukkaan, vakikansi virtaa maksimit 6mm nostoilla ja yosheissa on 9mm imu / 7mm pakonostot. Tosin sille kannellekkaan ei kummosia kannata tehdä sillä ne orkkis ruiskurungot ei nekään virtaa juuri tuota enempää.
Ihan kivasti niillä kuitenkin tulee paukkua lisää mutta että sais kaiken irti yoshin nokista niin aikapaljon tarttis tehdä muutoksia.
Suitsan vakifiltteri tosiaan on aika pätevä mutta on noita modattuja ilmaboksejakin. Sinne etualareunaan on jotkut porailleet lisäkanavia, vaikutuksista on vähän luotettavaa dataa...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Taitaa olla varminta jättää tuo "melko" pois ja mennä vaan sillä varmalla nokkien kanssa
Eikä taitais olla kovin kaukana parhaasta panos-tuotos suhteesta Yoshien kanssa
nostaa "hattu päästä", käyttää se kaverilla joka oikeasti osaa.... ja pikkasen.... siis todella pikkasen
"pyöräyttää" sitä ja laittaa ne seetikulmat kuntoon.
Tuosta eteenpäin alkaakin sitten hommat hankaloitumaan potenssiin kun asiolla alkaa olemaan
mukana se "toinenkin puoli"..... ihan vaikka jo vaan "paukun" lisäämisellä.
Mitenkäs noissa "boximodeissa" on hoidettu se suodattaminen ???
Noinkin yksinkertaisessa asiassa piilee "iso-iitassa" varsinainen sudenkuoppa.
Onpa tullut varovasti kyseltyä tuollaisen kohdalla sitä putsaria paineilmalla puhal...lelleelta......
Että kumminkos päin se ilma tuosta filtteristä nyt oikeen mahtaakaan virrata....
Kumpi on "puhdas" puoli ja kumpi "likainen"
Eipä tosin ole ihan yhtä eikä kahta mopoa... jos jonkinlaista.... jolle on "patenttivirityksiä" tehdessä
syötetty paskaa ja huolella.... surullisin seurauksin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Joo, totta tuo kyllä... ...en nyt äkkipäissään löytänyt yhtään kuvaa mistä näkis miten se on tehty mutta boxin etualareunoihin molemmille puolille porattiin soppelit reijät, niihin kumiset imutorvet/vastaavat mihin saa kartiosuodattimen kiinni. Eli 2x bout 30-40mm hengitysreikää lisää...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten