ECU on vanhemmasta GSX:stä johtoineen ilman ajonestoa ja modulaattorilla joka huijaa ECUa luulemaan että sekä STVA että STPS on kiinni. Ihan itse kolvasin pienen piirilevyn kasaan ja pääsin sillä eroon toisioläpistä ja niitten asentotunnistimesta.
Joo, keulakin on jo kasassa ja kiinni, vähän ruma kun ei ole maalissa ja puolet ylimääräisistä härpäkkeistä puuttuu, mut kuitenkin.
Tuolta voi ihmetellä lisää: http://www.gsx1400.org/gsx1400_board...ig-bore/page-3
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Noinkin reippaasti ylikokoon vedetyn Ö/I padan "lämpötalous"
on varsin mielenkiintoinen kysymys.
Etenkin jos sinne lyödään vähän reippaammin paukkua.
Erityisesti jos/kun saunotaan pitkään ja kunnolla löylyä säästämättä.
"Pienet päräykset" on vielä helppo rasti.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
mun pitäs saaha omaan pyörään keulaan jotku vastaavat korotussysteemit, mulla on gsxr1000K1 keula ja se sais olla vähän pitempi...
Onko kelleen jäänyt nurkkiin pyörimään öljynjäähdytintä, etulevyjä tai etulamppua? Saattais olla vaikka tarvetta niille...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
GSX on vakiona tosi rikkaalla. Onko sinulla muita muutoksia pyörässäsi kuin tuo power commander?
Itse asiassa innostuin itsekin tuosta niin, että pitäisi vissiin ostaa täräyttää samanlainen. Tarvisiko joku PC3:sta? ;)
-Jarno
Saakohan tuohon 20-021:een kiinni Ignition ja secondary fuel boksit. Liittimet lienee samat kuin niissäkin malleissa joihin saisi, mutta tukeeko laitteen mallikohtainen firmis moista? Onko kukaan asentanut PCV:hen toiseen pyörään tarkoitettua firmistä koskaan? Se mahtaa olla mahdollista, kun kerran sattui silmään power commanderin sivuilla PC3:een tarkoitettu GSX1400:n kartta, jossa kierrosalue oli paljon korkeammalle. Ainakaan omassa PC3 usbissa ei tuollaista venytystä pysty tekemään.
-Jarno
Ei näin kauniina päivänä raaski "kasata tummia pilviä"
tuonne "kotkanpoikien päiväuniosastoon", joten
laitetaan tänne... näin laidunkauden alkaessa....
pieni ylistys näille vanhoille kunnon "lehmille".....
joita tuo V-mäinen joukkio ihan sirkkeleiksi moittii.
Niinpä... se beastin mykistävä ala- ja keskialue.
Asia asettuu valitettavan oikeisiin mittasuhteisiin kun
katselee esim. Motorradin 2. numerossa 2014 olevia
beastin käyriä. Ihan hyvät, ei siinä mitään.
Asia saa hieman toisen luonteen, kun ihmetellään
mitä "tiukaksi sisäänajettu", vain Akran täysrännillä ja PC:llä
pimpattu.... pieteetillä säädetty isolohko piirtää takapallolta.
Lyö tuohon beastin vääntökäppyrään +5 Nm lisää 6.500 rpm saakka....
ja siirtää sen sellaisenaan 1.500 rpm vasemmalle.
Tehopuolella homma piirtyy tietty samassa suhteessa
sinne 120 saakka.
Eli japsisirkkeli vetää juippia pataan enemmän kuin 6-0
alueella 2.500-4.000 rpm ja vähän hellemmin
sinne 6.500 rpm saakka.
Sen jälkeen ei sitten mitään epäselvää olekaan.
Nuo realiteetit kuitenkin kertovat hyvin sen, mihin
vanhan kunnon isolohkon tenho pohjaa.....
Aivan..... siihen, että sitä pohjaa on muuallakin kuin
ponnekkaalla markkinointiosastolla.
Tziisus! Nou keulimisenesto, nou monta karttaa/ajomoodia
.....Vain voima kanssasi ja yhdessä pienessä kätösessä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Bone on taas nauttinut jotain joka saa runosuonen sykkimään. Palstan nimi on GSX1400 rakentajat. Ei entisöijät...
Mutta jos raati niin päättää, niin voidaanhan nämä muut asiat siirtää jonnekin vaikka org/talli/viritys palstallekin.
-Jarno
Ok. Tuo helppaa jatkossa, jos sen toisen ruiskurungon saisi joskus vaihdetuksi. Siinä kahdet suuttimet, kun nykyisessä aukioloaika pahimmillaan jo 90%.
-Jarno
Laittoiko BigM mitä AFR tavoitearvoiksi?
Pitäisi tänään laittaa PCV paikoilleen. Tuo 20-021 passannee kaikkiin vehkeisiin, joissa on Nippon Denson ruutat, kun se kytketään suoraan ruiskusuuttimien väliin.
-Jarno
Honda CB 1300S 2008
Ex Suzuki GSX 1100E 1982
Ex Suzuki GSX 1400 K3
Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
Ex Yamaha R5 350 1973
Ok. Mulla on nyt kartat, jotka piti olla alunperin suunnilleen 12,8:aan säädetty. Laitoin ne pohjaksi ja värkkään keveämmille asetuksille hieman laihempaa. Sain eilen boksin paikoilleen ja pyöräkin käynnistyi. Ajattelin laittaa vielä sen nopeustunnistimen, että saisi kaikille vaihteille omat kartat. Kiire ei ole, kun on noin kylmäkin vielä...
Periaatteessahan kutoselle voisi laitella oikeat pihistelysäädöt, jos se suostuu pyörä toimimaan jollain 14,7:lla...
-Jarno
Nyt pitäisi tajuta mikä ero on osakaasun ja täyskaasun seoksilla. Osakaasulla 14,7 on rikkain mikä on turvallinen koneelle, kaikki sitä rikkaampi karstoittaa ja kuluttaa konetta pahasti. Itellä on osakaasun seokset jotain 17-20:1 ja gsx vie normi pätkäajelussa vakiovälein karvan vajaat 5 litraa sataselle.
Täyskaasun seoksetkin hyvin toimivalla palotilalla voi pistää laihalle, nykyään tähdätään monesti jonnekin 13,5 paikkeille ja ainakin itsellä ei nakuta eikä kuumene kone vaikka täyskaasun seokset laihentaa 14,7:ää laihemmallekin, tehoa vain häviää. Puristuksia vois nostaa reippaastikin nykyisestä, mulla siis millin laskettu kansi ja yksi pelti alkuperäisetä kannentiivisteestä käytössä.
Honda CB 1300S 2008
Ex Suzuki GSX 1100E 1982
Ex Suzuki GSX 1400 K3
Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
Ex Yamaha R5 350 1973
Kattipelin vakiotarget on aina 14,7 vakiona eikä lambdaa nyt muusta syystä yleensä mihinkään laitetakaan. Ennen kattiaikakautta osakaasun AFR-target ei ollut noin rikas, kaasarivehkeetkin säädettiin jonnekin 15-16:1 paikkeille tai minne käyntihäiriöittä sai, kaasarivehkeessähän osakaasun AFR:ää ei saa (yleensä) optimaalisen laihaksi ilman että kaasua avattaessa seos karkaa niin laihalle että aiheuttaa käyntihäiriöitä.
Ja sitä pintakaasun seossuhdetta voi hakea ihan vapaasti, liian laiha seos aiheuttaa käyntihäiriöitä, sytytyskatkoksia tai viivettä mikä kuuluu epätasaisena pakoäänenä. Tasan mitään vaaraa ei osakaasun laiha seos aiheuta.
Kattelin mustasurman projektia bomber-foorumilla ja voisin heti antaa vinkiksi että älä nyt hyvä mies pistä ilmaöljykoneeseen kovempia kannenpultteja ja kovia momentteja. Kannentiivistehän tuossa voi olla pelkkä rengas sylinterin ympärillä joten tiivisteelle saa varmasti riittävän paineen alhaisillakin kiristysmomenteilla. Jos sylinterien välissä on tilaa niin kuumina käyvissä 2-tahti-ilmajäähyissä toimivaksi koettu tiivistys on koneistaa ura ja pistää siihen silikoni-o-rengas tiivisteeksi - oikein kuumana käyvässä ilmajäähyssähän se lämpölaajeniminen on se ongelma joka vaatii tiiivisteeltä riittävää elastisuutta.
Vakiomomenttihan on vain 3,7 kiloa ja ne 8.8 vakiopultit kestää sen hyvin venymättä.
Niin ja sitten olis vähän kysymyksiäkin. Eli alunperin kun ostin ton gsx:n tarkoitus oli tumpata siihen I/Ö gsx-r:n kansi ja nokat ja muut roippeet mutta internettiä tutkiskellessa tulin siihen johtopäätökseen että ei ne käy kun kukaan ei ole yhdistänyt. Nyt kuitenkin kun kaverin hallilla tuli hypisteltyä I/Ö ärrän kantta niin tuli mieleen että miksi se ei kävis, se ainakin päällepäin on ihan identtinen. Onko joku oleellinen mitta muuttunut, sylinterijako yms?
I/Ö:n kansi kun kävis niin olis nokka-akselivalikoimaa, hyvin virtaavia kansiaihioita ja suurempia läppärunkoja.....
Pitäis kaivella romuja jos löytäis loput 14-satasen kannentiivisteestä, tiivisteet päällekkäin ja näkis heti käykö vai onko jotain eroa... eikö kukaan ole tsekannut?
I/Ö:n kansiahan on siis paininkuppimalleja, siamilaisia sormikeinuja ja sormikeinuja. Sormikeinukansihan on ihan paras, nykyään käytössä enää BMW S1000RR:ssä hinnan takia. Nyt vain luulin aikanaan että ainoastaan 14-satasessa on paininkuppikansi mutta onhan noita muitakin, onkos niissä jotain mittaeroa 14:satasen nokkiin mikä estää käyttämästä vai miksi niitä ei ole kukaan soveltanut?
Viimeksi muokannut: naukkis; 04.04.2014 klo 11:52.
Onkos kukaan asentanut pikaventtiiliä sumppuun öljynvaihtoa varten? Ainakin Briteistä näitä löytyy, liekkö suomenmaalta vastaavia? Vähän suolasen hintainen, mutta säästöä siinä vaiheessa kun korkkaa kierteet pannusta.
http://www.quickvalve.co.uk/motorcyc...N)%202001-2006
Näinhän se on... muutamia tapauksia raportoitu jossa kierteet korkattu, mutta noi taitaa olla sitten niitä henkilöitä ketä on ne omaa tyhmyyttään vääntäneet. Taitaa siinä pakoputket ottaa ekana ellei tule samalle tasolle tuo venttiili sitten. Myöskin magneetti taitaa uupua tuosta venan päästä eli ei kerää sitä mahdollista metallisilppua siihen. Taitaa olla jo kone silloin aukaisu kunnossa jos sieltä paljon jotain löytyy.
Tuli tänään vähän huoltakin tehtyä eli keulan stefat vaihtoon ja samalla pisti silmään että myös jarrusatuloita ja pyöränlaakereita voisi herkistellä. Typerän mallinen avain käy tuossa nollaseiskassa teleskoopin pohjaan, neljä pientä tappia putken päässä, paikallisella varaosamyyjällä ei tietenkään ollut ja aika mahdoton nysvätä sokkona. Hyvä että en tilannut workshop manualin numerolla koska ihan eri avain tuossa nollaseiskassa kuin vanhemmissa. No onneks hattu on sen muotoinen että sopivasti veistetty puutikku kiilattuna väliiin jarruttaa sen verran että ruuvin saa auki.
Uudet tiivisteet etusatuloihin maksais satasen per satula, kyllä osaavat rokottaa parista kuminpalasesta. Täytyy pihinä putsata vaan ensin vanhat jos vaikka selviäisivät käsittelystä...
Myydään GSX1400 virinokat. R-koneistuksen tekemät.
Imu 245 astetta, 7,78mm
Pako 222 astetta. 6,75mm
Asteet 1mm nostolla.
Tarvivat paksummat shimmit, mutta löytyy esim stormilta ihan normipaketista. Minulta saat mukaan pari shimmiä, joiden avulla pääsee mittaamaan helposti uudet.
350€ postikuluineen/ fiksu tarjous.
Näillä saa kierrosalueen yläpäähän lisää löylyä, jos omistaa jo avaramman putken. Ja PC:n.
Laita YV:tä.
-Jarno