siinä kiistäessä kannattaa ainakin tulot antaa mennä oikeilla tiedoilla, käräjillä kun selvitellään nekin.
helposti tulee vaan hintaa lisää jos on vaikka muistellut virheellisesti että tulot olisivat pienentyneet edellisestä verotuksesta.
sehän ei ole rikos muistaa väärin, mutta rikettä kun käsitellään oikeudessa niin tulotkin siinä tarkistellaan..
bmw s1000rr 2011
bmw s1000rr 2012
bmw s1000rr 2014
bmw s1000rr 2015
bmw s1000rr 2017
Don't argue the situation out on the road - you will not win!
Kyllä ne tulot tuntuu löytyvän ihan päivystyksen koneeltakin ettei tarvii saliin asti mennä... Rikesakoissahan noilla ei siks toisekseen ole merkitystä. Ja jos tulot on oikeasti pienentyny reilusti niin toimittamalla palkkakuitin tms. niin korjaavat "viran" puolesta. Omalle kohdalle sattui kerrankin mukava kaveri joka ehdotti että lasketaan tuloja niin paljon kuin voidaan ilman uusia todistuksia.
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Stongassa tai ratissa on ihminen; ei kone. Tyyppiä 12 km/h menee huomaamatta ilman mitään tietoista päätöstä saati riskikartoitusta.
Muutaman kympin ylityksistä rankaiseminen ilman minkäänlaista harkintaa on aivan hanurista.
Kuiva kehä III klo 23 on aivan eri juttu kun koulun ohittava tie klo 14.
Tää on just tällaista holhousvaltiomeininkiä joka saa verenpaineen nousemaan.
Samalla poliisi paasaa tuon tuosta miten hirvee resurssipula vaivaa, ja tämän seurauksena ei erilaisia mummonpieksijöitä keretä jahtaamaan.
Saatana multa pöllittiin tosi kallis kello (ym) pari vuotta sitten. Miehellä rötöksiä kymmenittäin (törkeitä varkauksia , petoksia ym). Vieläkään ei "miestä" ole saatu käräjille jossa hänelle vaaditaan kakkua tai yhdyskuntapalvelua ja ohjausta!!
pengis
tavoite on se, että saadaan 'rangaistuksen' pelko riittäväksi. Valvontaa ei voi järkevästi laajentaa kaikkialle, joten rangaistuksen pitää tehdä riittävän järjettömiksi, että niitä pelätään ja ihmiset valvoisivat itse omia nopeuksiaan sen pelon alla.
Tärkeintä on pelon ilmapiiri. Pelon, että elämäsi rakenne tuhotaan, autoilijalta viedään leipä ja mahdollisuus ammatin harjoittamiseen. Mitään järkeä siinä ei ole jos työllisyyttä pitäisi ylläpitää, mutta näin on virkamiehet päättäneet, että herran pelossa kansan pitää elämän.
Suurimmalta osalta kannatan kyllä sakkoja ja ei tuo liikenne muuten pysyisi kurissa kun ihmiset on niin vajavaisia. Mutta kolmen sakon raja on kyllä älytön varsinkin ammattilaisille, jotka voivat saada kolme sakkoa ihan säkälläkin, koska viettävät niin paljon aikaa liikenteessä. Yhden sakon vaikka kännykkään puhumisesta, toisen kolariin joutumisesta ja yhden pienestä ylityksestä. Ei siinä ole mitään järkeä, että jonkun business menee nurin sen takia ja jamppa ilmoittautuu työkkäriin ja siirtyy nostamaan tukia.
ainakin kortti pitäisi saada takaisin kuivumasta rahalla, esim 2000ekee ja kortti takas heti. Valtiolle hyvää tuloa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
MIetin tossa bussisa just, että miten noilla ammattikuskeilla mahtaa mennä, koska biussissa näkyi olevan kuitenkin mittarinopeutta koko ajan 95-100 ja talvirajoitukset oli päällä. Silti bussi oli viis minsaa myöhässä. Hauskin tilanne oli kun risteyksestä mäkeä ylös "kiihdyttävän" bussin ohi meni joku siistimmänluokan siviiliauto. Heti mäen päällä vauhteihin pääsyn jälkeen busii meni vuorostaan ohi.
Eikös se kolmen sakon sääntö vuoteen koske ylinopeuksia jne. Eihän kännyyn puhumisesta tule kuin kertakorvaus ilman jälkiseuraamuksia, kun pistezydeemiä Saksan malliin ei meillä ole. Noista päiväsakkojen suuruudesta voi ja kannattaa neuvotella. Pariin otteeseen olen ilmoittanut reilusti alle kk.palkan ja setien sanoessa, että mites kun pääte näyttää viim. vahvistetun olevan ihan muuta. Selitys: Niin niin, mutta kun vuosipalkkaa lisääntyykin ylitöistä, kertaluonteisista palkkioista, tulospalkkiosta jne. Ja päätteellä näkyy vain tuo vuoden kokonaisansio, ja aina läpi, kyllä neuvottelu kannattaaTulee hyvä tuntipalkka.
<p>.</p>
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eli hommaa hands free taikka älä puhu kun ajat...melko simppeliä.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aika moni varmaan pärjää ilman handsfreetä ihan sillä, että ottaa normipuhelimen kaiutintoiminnon käyttöön.
Ajokorttilaki edellyttää, että ajo-oikeuden haltija määrätään ajokieltoon:
jos ajo-oikeudenhaltija on vähintään neljästi kahden vuoden tai kolmesti vuoden kuluessa syyllistynyt moottorikäyttöistä ajoneuvoa kuljettaessaan:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.n...A?opendocument
jep, nykyään vaikka turvavyön käyttämättä jättäminen kolme kertaa siirtää kortin poliisin haltuun. tai sitten kolme kertaa puhelimesta saatu sakko.
olisi aika hupaisa tilanne, jos ajaisi kännykkkä korvalla, ilman turvavyötä ja pientä ylinopeutta vaikka ratsiaan niin kortti valtiolletaino ei siinä tilanteessa varmaan naurattaisi, mutta kuitenkin. toki itse tulee käytettyä vyötä ja vältän puhumasta kännykkään ajaessa, kajarin kautta tarvittaessa vaikka hieman epäselvää muminaa sen kautta kuuluukin ajossa (tai sit vaan mersun huono äänieriste syypää)
Ainakin kun itse satuin kokemattomuuttani ajamaan 140 kilometrin matkan aikana sen 200 metriä mäen alla 121 km/h, niin sitä muistolappua poliisisetä kirjoittaessaan muistutteli, että jos näitä tulee kolme seuraavan kolmen vuoden aikana niin ajolupa pittää ottaa pois.
Tämä perustilanne siis ilman mitään poikkeusmeininkiä, joita ehkä kai sitten voi olla jossain tapauksissa harkinnan ja käytännön ja naaman mukaan. Ehkä. Kai. Kaverin kaiman serkun mukaan.
Tässä ketjussa on nyt aika paljon mutua ja siksi väärääkin informaatiota, säännöt löytyy aika selvästi tuolta Poliisin sivulta. Esimerkiksi se, että mitkä rikesakot lasketaan "saldoon" ja mitkä ei:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.n...A?opendocument
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eikös siinä selkeästi sanota että kännykkään puhuminen lasketaan mukaan "saldoon".
Ducati SS1000DS
Condor A 350
Jaaha, no jo on. Onkohan tää jotenkin muuttunut parin vuoden aikana? Eihän tuo muisti mulla mikään maailmanluokan valo ole, mutta kyllä mä nyt vaan olen melko varma että kolmesta vuodesta se poliisisetä puhui. Muistan että sillä oli viiksetkin ja kaikki! Siis 2010 syyskuussa. Poliisilla.
Mulla ainakin on autossa sisämelu sitäluokkaa että siellä ei ilman korvatulppia viiti olla pitkää matkaaHandsfree löytyy, mutta harvoimpa on mitään soiteltavaa niin ei tuu käytettyä. Jos puhelin soi tulee vastattua ihan normaalisti kun asia kestää 5-15 sekuntia useimmiten. Paska säkä jos tällä välin jäis kiinni, toki.
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
mtv3.fi/uutiset/autokoulunopettaja-ottaisi-kortin-pois-joka-viidennelta
Täältä löytyi hyvä ratkaisu liikenneturvallisuuden parantamiseen (ainakin jonkun mielestä)
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Meni törkeät ja tavalliset vaarantamiset sekaisin. Eli ihan normi vaarantaminen 16 pvs ja kaksi rikesakkoa. Oli nopeaa toimintaa kun sakko oli jo kotona ennen kuin ehti itse. Tuo kiistelyjuttu tuntuu hieman raskaalta. Varsinkin kun puhelimeen pitää vastata tuli se soitto mistä numerosta tahansa.
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Tätä ihmettelen. Nyt vasta tajutaan että kortin voisi ottaa pois joka viidenneltä. No eikö perkele siellä insissä olla huomattu olenkaan 50 v aikana, tälle ei korttia vielä anneta. Tuntuu siltä että ei ole väliä ollut....
Joskus ihmetellyt että mihin se opetus on kadonnut, siis olet saanut kortin taskuun ja alat opettelemaan itse. Naurat/ihmettelet että miksi tuo toinen tekee väärin tuolla liikenteessä, niin miksi se tarttuu siihen toiseen. Miten siitä toisestakin tulee huonokuljettaja
Viimeksi muokannut: Husky510; 29.03.2013 klo 13:39. Syy: Itse en ole mikään prookuljettaja
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Nyt on riskikuljettaja saanut korttinsa takaisin. Mistään en kuitenkaan löytänyt tietoa siitä, että nollaantuuko toi kertymä nyt rangaistuksen kärsittyäni. Eli onko mulla nyt kolme sakkoa pohjalla ja puoli vuotta pitää ajaa veitsi kurkulla vai onko siellä se puhdas nolla pohjalla?
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Toimenpide nollaa sinun kertymäsi.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Eipä taida nollata. Kolme kertaa vuoden sisään tai neljä kahdessa vuodessa. Ainoastaan toi ensimmäinen nollaantuu, ja sitä seuraavasta alkaa laskenta uudestaan (jollei jo ole sekin vuotta vanhempi, tai yli kahta vuotta tuohon neljänteen).