Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    nyt hyvana tarjouksena ajaa pyora malagasta suomeen.
    ostin mopon taalta pikku paperisotkujen takia pyora pitaakin siirtaa pois maasta.
    pyora on kawasaki zzr 600 92 spannian kilvissa.perushuollot tehty,oljyt suodatin,juuri asken
    pyora jaa tanne sailoon jonkin aikaa 2 kk ehka.jos joku haluaisi ajaa pyoran suomeen,mitaan kuluja en maksa
    voin ottaa pyoran suomessa vastaan missa vaan.21 pv olen suomessa takas vastaukset yv na voin laittaa lisatietoa
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  2. #2
    Onko tämä pikku paperisotku sellainen, että omistaja on eri kuin papereissa tai että papereita ei ole? Jos kyseessä on joku taxfreesotku, ainakaan minä en ala Suomen tullin kanssa tappelemaan siitä, kuka autoveron maksaa. Mikset ota pyörää Tallinnassa nimiisi? Kunhan ihmettelen.
  3. #3
    Paperi sotku johtu tosta välittäjästä lupas hoitaa paperiasiat laskuttikin kivasti et pärrä ois minun nimis sano no probleema,nyt se ilmottikin et teki paperit maastavienti varten.omistaja minä mut pärrää ei saa spannin rekkariin.paprut muuten kunnossa,tarttee vaan jonkun ajaa pärrä suomeen vakuutukset. Saksasta ja suomes se 6 pv ajooikeus.sit veropäätöstä hakee.pärrä ois jäänny spanniin mun nimiin ilman tota välittäjän sotkemista nyt pakko siirtää pois maasta.
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  4. #4
    Jos käy niin että kuskia ei löydy, miten meinaat saada pyörän takas Suomeen, käytkö itse ajamassa?
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 13.08.2015 klo 17:46.
  5. #5
    Ihan vaan kiinnostaisi tietää miksi tämä vaiva? Pyörää saa Suomesta n.1400 eurolla?
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  6. #6
    Nyt joku muu saa hoitaa tän! Mullon niin palajo muita jutskia menossa....
  7. #7
    Kaikella kunnioituksella ja rakkauvvella, mutta viimenen mitä lähtisin tekemään, olisi ajaa ysikakkonen vanha pikkurieska, jonka paperit ovat ilmeisen epäselvät, espanjasta suomeen...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #8
    Idea oli mopo jää spanniin itv vero 63€ vuosi vakuutus 159€ vuosi .mopo ois seissy täällä ei veroja soomeen .ajankohtaa ei ole määritetty milloin pitää olla pois spannista.kun lopul paperit ok poistuu spannin rekisteristä niitä voi säätää.mut itel pakko olla soomes ei kerkee ajaa,jossain 3 kk päästä vois keretä,jos ei kukaan muu haluu siirtää.oikos siinä ollu järkee ostaa suomesta pyörä siirtää tänne maksaa soomeen vak maksut kalliit.näin ois ollu helpompi,helpoin ois jos möis pyörän täällä pois mut se rek sotku ei pysty myymään pakko siirto.
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  9. #9
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Kaikella kunnioituksella ja rakkauvvella, mutta viimenen mitä lähtisin tekemään, olisi ajaa ysikakkonen vanha pikkurieska, jonka paperit ovat ilmeisen epäselvät, espanjasta suomeen...
    Äläs ny ajo se huurrekin sen 92 soomeen sillähän oli kaikkee..paperit on ok,rek mun nimi ainoo toi merkintä maasta vienti.
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  10. #10
    Heh, samalla reissulla voisitte ottaa mukaan yhden pikkupaketin. Nouto epsanjasta tai vaihoehtoisesti hollannista. Toimitus Sipoon korpeen sovittuun gps-koordinaatteihin kiven alle.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  11. #11
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Heh, samalla reissulla voisitte ottaa mukaan yhden pikkupaketin. Nouto epsanjasta tai vaihoehtoisesti hollannista. Toimitus Sipoon korpeen sovittuun gps-koordinaatteihin kiven alle.

    Renkaat on totta kai "puhkeamattomat"..... tai ettei niistä ainakaan ilmat tule pihalle jos kylki repeää .

    Jerrykannu mukaan..... kun toimintasäde esim. 18 litran tankilla jääkin vain vajaaseen satkuun
    vaikka kuinka varovasti koittaa.... .

    Aamukasteiselle satulallekin kannattaa istahtaa varovasti.....
    ettei se kovin paljoa pöllähdä .

    Tällä taktiikalla homma saattaa pelittääkin......

    kun polliisi kuitenkin, varsinkin täällä kotomaassa keskittyy hieman tarkemmalla seulalla
    määrättyihin asioihin .

    Vaikka näin: (todellisuudessa tapahtunutta)

    PK-seudulla hieman rentun näköinen ja samoin pukeutunut läänineläinlääkäri poikkeaa kunnan
    hallinnollisen keskuksen apteekissa.

    Elähtäneen jenkkiauton sohvalla on juuri aiemmin tehdyltä hommalta hieman leväälleen jääneitä vehkeitä.

    Tuollainen setti ilman muuta kannustaa tavoitteelliseen toimintaan paikallisia partiolaisia.....
    ja eikun kerätään saalis liikkeellelähdön jälkeen sivuun.

    .....JAAHAS! Tulehan tonne kyytiin!..... ja suoraan "kammarille" odottelemaan juttutuokiota......
    joka sitten alkoikin "asiakkaan" (saaliin) helvetillisellä sättimisellä siitä, ettei kertonut
    "kuka on ja mitä tekee" .

    Ihan pikku juttu vaan tais "pojilla" unohtua..... oli vastaus......
    Olisivat nyt edes kysyneet .

    Arjen tragikomiikkaa parhaasta päästä .
    .....ja sitten ihmetellään kun ei ole oikein "arvostusta" ja keksitään vitsejä.
    Jälkimmäinen meni muuten väärin..... ei tartte keksiä, toteaa vaan mitä touhuavat .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #12
    Mikäs tässä nyt on vaikeeta? Ite toin 3 v sitten ostin spanni liikeestä asiakastilillä myynissä oleen mopon.sovittiin et vien maasta.myyjä teki kauppakirjan.ranskasta liikennevakuutuksen.sano sulla 6 pv aikaa siirtää mopo pois spanniasta sit vie paperit trafigoon,poistuu spanin rekisteristä merkinnällä ulkomaille viety.ja homma toimi spannin kilvillä suomeen vakuutukset päällä kauppakirja moposta rek paperit ok ei mitään onkelmaa.myin suomes spanin kilvillä.tässä sama juttu,kerron milloin poistun spanist vie paprut,vak saksata ei mitään hollannin tai spanin tuliaisii....ite en kerkee nyt ajaa. Reitti noin 4500 km vältellen maksullisia motareita.esim alicante-barce 35€ tiettulleihin,ja ranskaassa kans aika kallista...tässä nyt vaan haetaan jotakuta joka haluu siirtää pärrän soomeen,ja huollot on kyllä tehty ajoiTäällä noin 2000 km,mm gipralttarilla.rondan lähel,camino el rayn tiet,kun ei päässy kävelee...hiukka noita vuoristoteitä,,ym,,huollot teki yamaha navarone malaga
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  13. #13
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Heh, samalla reissulla voisitte ottaa mukaan yhden pikkupaketin. Nouto epsanjasta tai vaihoehtoisesti hollannista. Toimitus Sipoon korpeen sovittuun gps-koordinaatteihin kiven alle.
    ...kieltämättä on kyl niin härö kuljettajan tarve nyt et oksat pois ja pala latvaa
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  14. #14
    Lainaa Jan76 kirjoitti Katso viesti
    ...kieltämättä on kyl niin härö kuljettajan tarve nyt et oksat pois ja pala latvaa
    Kieltämättä ohittamaton tarjous. Omalla kustannuksella, vanha arvoton riskialtis peli ja pientä häikkää papereissa. Tuon pyörän rahtaaminen, ajamalla tai ihan millä rahtaustyylillä tahansa, maksaa enemmän kuin pyörän reaaliarvo on, joten tosi kiero ja epäreilu kusetus.

    Mutta ei nyt torpata heti käsittelyssä. Jos kawa97 maksaa lennot ,majoitukset, polttoaineet ynnä muut kulut etukäteen, niin minähän ajan tuon rotiskon Suomeen.
  15. #15
    Siis mikä kusetus täs on? Huurre ajo melkein samanlaisen soomeen joutu vaihtaa akun ja renkaat,ite en kerkee ajaa tarjoan jollekin ajoreissuu,jos ois joku h2 niin varmaan ois ajajia.kaikki höpöttää kusetuksesta.huumeiden tuonnista,pyörän arvosta.ostettu mopo pitää. Saada soomeen ite en kerkee ajaa,täällä en pysty myymään jos noin vaikeeta on niin vittu jätän tänne parkkiin ja haen kun kerkeen niin näette kuin vaikeeta oli,oliks se huurteen tuoma mopo sen arvonen et se kannatti ajaa......,
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  16. #16
    Jos hommassa ei ole kusetusta, niin järkeä siinä on vielä vähemmän. Eli 20e/h + 0,45e/km lapaan, voi varmaan olla halukkaita enemmän

    Voi olla tosin, etten kaikkea ymmärrä. Hieman vaikealukuista on toimeksiantajan teksti.
    Suzuki GSX-R 1000 2013
  17. #17
    Tuskinpa tässä kannattaa mitään lynkkausmielialaa kawa97:ää kohtaan osoittaa. Mchuurteella on varmaan eniten kokemusta näistä hommista. En tiedä minkälaisia diilejä hän on tehnyt.

    Voi olla hankalaa saada kuljettajaa mainoslauseella "mitään kuluja en maksa". Lento, polttoaine, lautat, yöpyminen ja ruoka muodostaa jo useamman sadan euron kuluerän.
  18. #18
    Ei mun edellisestä kommentista saa mitää herneitä vetää. Huumoria huumoria. Juuri toi pyörän melkoinen paperien epäselvyys ja mainitsemasi kommentti kuluista ihmetyttää tottakai. Toivottavasti homma ratkeaa
    Suzuki GSX-R 1000 2013
  19. #19
    Ei tässä ketään haluta lynkata, tuttu mies ja värikäs persoona. Ihan niinkuin meistä jokainen omalla tavallaan.
    Matkalla on vaan aika monta rajanylitystä ja yhtä monta riskiä siihen että joku alkaa tivaamaan tarkemmin dokumenttejä. Toisekseen, aika iso riski olisi lähteä tuuppaamaan reippaat pari tuhatta kilsaa pelillä jossa oletusarvoisesti ei ole ihan pakasta nostetut renkaat, ketjut ja rattaat. Puhumattakaan -92 kawasakin koneen ja vaihteiston luotettavuudesta.

    Seikkailuhenkiselle matka vois olla hauskakin. Mutta mitä sitten kun peli porsii jonnekin alppitaipaleelle. Vastuukysymykset ovat suht suuret ja jälkipyykiltä tuskin selvitään. Tai entäs jos se pitää rengastaa matkalla ? Hivenen epäilen että tällaisissa tapauksissa asia hoituu ihan "pistän sulle heti rahaa tulemaan" tyyppisesti.

    Nämä kommentit siis yleisemmin, ei juuri tätä tapausta silmälläpitäen. Omansa kun ajaa niin ottaa itse riskin että himmeli joko tulee perille tai sitten ei.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  20. #20
    Lainaa Lightyear kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaan kiinnostaisi tietää miksi tämä vaiva? Pyörää saa Suomesta n.1400 eurolla?
    Sama kävi mielessä. Syksyllä noita saa reilulla tonnilla ihan kotomaastakin. Mutta kukin tavallaan.

    Ps. tuohan on sitten maahanmuuttajapyörä. Tuleeko MaMu ongelmia
  21. #21
    Eihän tämmöstä ajohommaa oo missään nimessä järkevää lähteä työnä toteuttamaan, eikä tarjoaja ole sitä sellaisena tarkoittanukkaan.
    Tähän hommaan pitää lähtee asenteella - Moottoripyöräreissu Espanjasta Suomeen "ilmaiselalla vuokrapyörällä".
    Toki kannattaa sopia kuskin ja omistajan kesken etukäteen kuinka mahdolliset pyörän korjaus/huoltokulut hoituu jos matkalla sattuu ylläreitä.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  22. #22
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Eihän tämmöstä ajohommaa oo missään nimessä järkevää lähteä työnä toteuttamaan, eikä tarjoaja ole sitä sellaisena tarkoittanukkaan.
    Tähän hommaan pitää lähtee asenteella - Moottoripyöräreissu Espanjasta Suomeen "ilmaiselalla vuokrapyörällä".
    Toki kannattaa sopia kuskin ja omistajan kesken etukäteen kuinka mahdolliset pyörän korjaus/huoltokulut hoituu jos matkalla sattuu ylläreitä.
    Just näin..,,kulu arvio noin laskelmana kilsat ruotsin kautta 4000 välttelemaksullisua motareita lautta saksa tanska laiva tukholma turku, noin 700-800 bensat,liput,halvat hotellit,syömiset,
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  23. #23
    Kun ei ajajaa löytyny piti järjestellä asiat ja ajaa itse.Tästä tulikin matkakertomus.
    Lähtö oli maantaina malagasta 17.8.klo 18.00 täytin tankin otin kuitin ja myyjän allekirjoituksen kuittiin ja matkaan.
    Ykkös etappi oli navin mukaan Granada matkavauhti 120-130 ohitin granadan kun alkoi tulla pimeä,vilkaisin lämpömittaria ja huomasin että lämmöt nousee ajoviima ei jäähdytä,pysähdyin huoltoaseman pihaan irrotin penkin
    työkaluja varten kun yhtäkkiö kuulu buonos note ja tuli pimeetä,huoltamo meni kiinni huomasin tien toisella puolella
    auki olevan ravintolan eiku sinne.Pihassa ulkovalojen avulla sain jäähdytin korkin näkyviin kuuma,no antaa jäähtyä.
    Vetäsin kupposen kahvia polttelin tupakin ja rupesin aukasemaan korkkia,huomasin pyörän alla lätäkön,oli puskenut nesteet paisunta säiliön kautta pihalle.Hiukkasen ärräpäitä heiteltyäni oton roskiksesta pullon täytin sen vessassa ja rupesin täyttää jäähdytintä.Paikalle tuli keski ikänen pariskunta,nuori tyttö ja vanhempi poika,tyttö oli innokas puhumaan lonttoota ja tulkkas porukoille,poika haki taskulampun autosta ja näytti valoa,kovasti ihmettelivät ajo matkaani,siinä jonkin aikaa jutelttiin olivat siirtämässä pojan moottoripyörää jostain jonnekin,en saanut selvää.Jatkoivat matkaa kun heillä oli kiire,syyläri täynnä kamat kyyttiin ja menoksi.
    Tuli sitten ajettua se kuuluisa a330 tie,pimeessä huonoilla valoilla musta asfaltti (ei päässy kallistelee mutkissa)
    lämmöt pysy alhaalla kun vauhtia piti 100-120.Seuraava etappi oli Valencia siellä navi sekosi heitti ihme reittiä
    käski ajaa kaupungin läpi,kääntyy ykssuuntasille,aikani pyörittyäni kysäsin huoltamolta okean reitin ja sinne.
    Oli aikanen aamu alkoi sataa vettä kun ajelin kohti barcelonaa,koko matkan tuli tihkusadetta,barcessa
    alkoi sataam oikein kunnolla kun pääsin kaupunkiin,sitten sade lakkasi,lämmöt oli taas ok.
    Barcessa oli hostelli katottuna valmiiksi navi taas sekoili,jätin pärrän kadun reunaan ja kävelin etsien hosteelia.
    Hostelissa olikin ylläri tarkoitettu opiskelijoille (8e yö) etsin parin korttelin alueelta kaikki täynnä hotelli olisi ollut 140 e yö.Vaateet märkinä lievä vi.....päällä naviin reitti nopein lyhyin ei maksullinen tie ranskaan.
    Navi pyöritti ympyrää ja aina käänsi tiemaksu kopille 2x otin lapun poistuin tieltä maksoin 80 senttiä ei löytyny reittii pakko mennä sitä tietä eiku 3 kerta lappu ja menoksi kohti ranskaan,täälä kertaa päivän valoissa 2 ajanu pimeessä saman reitin.Hiukka alko väsyttää kun oli ja ajettu melkein 12h kilsoja takana 900.
    Mutta ajatus mennään ranskaan motarilta hostelli tai motelli .
    jatkuu osa ranska.
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  24. #24
    GPX 600 r:ssä lienee suht sama tekniikka ? Flektin anturi siis pimeänä... vai lähteekö pyörimään kun lämmöt nousee ?
    Moto Guzzi Mandello V100 S -23
    Moto Guzzi V85TT -21
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  25. #25
    tuolla spanniassa katsoin tuon jäähdytysjärjestelmän,oli ihan tukossa jotain valkoista mönjää täynnä,oliskohan laitettu jotain paikkausainetta,puhistin järjestelmän ja poistin termarin kierto koko ajan.kun nousee flekti kyllä pyörii,mutta välillä kun nuosi liikaa heitti vedet paisarin kautta pihalle.
    Tarina jatkuu koska pyörä alko hiukkasen oireilee nimesin sen caritaksi,carita kai aavisti että lämmöstä joutuu pois jonnekin kylmään siksi alko tempuilee,ja halus merkata reviirinsä tolla vesi tempulla.....
    No Ranska matka jatku lämpimissä oloissa, naviin ohje kierrä maksulliset tiet,sehän alko heittää ihan ihme teitä pikku kyliä ja kaupunkejen läpi,koska navi ei kerennyt ajovauhtiin (oli pakko mennä kovenmpaa kun citroenin törrää ei jaksa kauaa kuunella) ei tullut mitään ei kerennyt kääntyy,navi etti uutta reittii koko ajna,kadut kapeat ei voinu pysähdellä.Jonkin aikaa meni kunnes pääsin isolle tielle joka meni maksullisen motarin vierestä.
    Siinä ajeltuani huomasin kylän reunassa kioskin tapasen pysähdyin kahville,menin sisään tilasin kahvin,odottelin tiskillä jonkin aikaa,ei mitään menin ulos,odottelin,takas sisään kahvi oli tiskillä,ei ollut pöytiin tarjoulua.
    No hörppäsin puoli kylmää kahvia tarjoilija tuli ilmottamaan tilaamani hampurilaista ei saakaan kun ei ole tarvikeita.
    Ehdotti voileipää,ok meni aikaa tuli patonkin kanssa takasin,tilasin toisen kahvin,patonkin välissä oli juusto pari siivua ei muuta,kova kuoret.Menin maksamaan laskua kaveri näytti laskimesta 10e minä hais.....pa....kaivoin puhelimen esiin näytin omaa laskinta 6e,ei käyny kädet heilu kun viittomakielisellä tulkilla,hiukkasen päästin soomen kielellä kirosanoja,maksoin 10e ja lähin pois kiroten kaikki ranskalaiset.
    Ilta alko pimenee klo oli 18 vilkasu mittariin 1500 km ajettu 24 h,väsy alko iskee maittavan välipalan jälkeen...
    paahdoin menemään suuntana dijon navi näytti 600 km,barcesta 900 km,aamulla oli niin väsy että alko väsyttää niin paljon pakko etsii majapaikkaa,yö huoltamolla naputtelin navii kun yksi tyyppi tuli juttelee minne matka,lontoota väänettiin sen kanssa 2 tuntia,ostin elämän kalliit tupakit 8.70e aski (halpa ranska)
    jatkoin matkaa,laitoin naviin etsi hostellit,hotellit läheltä,lähin etsimään klo oli 6 aamulla.
    Kun pääsin hostellista 500m päähän tie oli poikki,eikä antanu kiertotietä,kirosanoja takasin ,tien vieressä
    oli hotelleja eiku kysyy,160e yö,täyttä,täyttä,sitten neuvvo 1 km päähän siellä vapaata eiku sinne.
    Sain huoneen hinta 42e yö,koitti laittaa aamiaista 5e laskuun,sanoin monta kertaa en ota,huoneeseen suihkuun
    vaateet vaohtoon,puhelin ja navi lataukseen nukkumaan.Klo 10 aamulla hotelli siivooja herättelee ulos siivous
    minä mitä vit.....respaan kysyy maksoin vuorokaudesta,mutta heillä huoneen luovutus klo 10 vuorokausi alkaa 12 päivällä loppuu 12 päivällä,sanoin että maksoin sitten 42e 3 tunnista enkä vuorokaudesta,juu otako aamiaista.Taas tuli soomen kielisiä kirosanoja ja päätös ranska kierretään ja kaukaa......
    Caritaa herättelee,olikin taas merkannu reviirinsä,eiku ettii pulloo respan vessasta vettä,ja aamun avautena baanalle.Jonkin aikaa mentyäni oli jo pitempään kuulunut kahnausta,tankkauspaikalla katsoin niin kettinki löysällä otti kiinni keskiseisonta tukeen,eiku ettii korjaamoa,ekassa paikassa käski ajaa 2 kilsan päässä olevaan moto korjaamoon (sutsuki liike) joka oli kii,eiku tielle,tien varessa oli kioski jonka vieressä auki oleva korjaamo,sisään
    mekaanikolle viitoten mopon luo näyttö kettinki,viitto työnnä sisään,eiku ylös kaveri haki työkalut ammatti taitoinen kaveri kirras ketjun,näytti että takajarrupalat loppu hinkaa metallia,vielä laitto rasvaa ketjuihin,hinta
    10e kun käteinen loppu oli kortti,näytti hyppää autoon 3 kilsan päässä automaatti hae sieltä,takas korjaamolle 10 käteen ei muita kuluja,ihme...takas baanalle.Lämpötila oli suht hyvä ajokeliksi ei vettä ei liian kuumaa
    mukavat mutkat,hiukka häiritsi noi ransmannit autoilaan.Näiden mahtavien 3 h unien jälkeen olo oli tosi virkeä
    eksyin taas maksulliselle tielle,otin lapun ajoin tien sivuun rupesin laittamaan lappua taskuun kun sivujalka petti yhtäkkiä oli mopo päällä jalka välissä bensaa valu takin hihaan,viressä meni autoja josta huudettiin hurraa
    hirveä paniikki päällä sitten pysähty tumma poika pakulla ja kysy tarviiko apua,autto nostaa mopon pystyyn lähti ennekuin edes kerkesin kiittää,naarmuja katteessa kytkin kahva nuppi poikki jalkatapin kiinike väänty ja vit.....
    jatkuu
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  26. #26
    Matka jatkuu,kaatumisesta vit.....na laitoin naviin suorin nopein tie saksa vältellen maksullisia teitä.
    Saavuin jonnekin kapeille vuoristotielle tie meni alas välillä ylös kiersi jotain joen rantaa (oisko ollu järvi) välillä mentiin siltojen kautta yli,muutama paikallinen vetomieskin vetäs,kateelisena kattelin kavereiden menoa,
    carita alko pitää ihme ääntä perästä,ajattelin joko sillä on pms,,aina kun kiihdytti kuulu klonsuntaa takajarru rupes pitää hinkkaus ääntä,pysähdyin tankille tsekkasin vedet,naviin nopein reitti saksa,navi rupesikin sekoilee haki ja haki ei löytäny reittiä,kysäsin paikalliseslta rekkamieheltä epäselvällä lonttoon kielellä sain selville red light right..
    kysäs minne menossa sanoin frankfurtiin puristi päätään ja voivotteli,no lähdin sinne minne näytti navi haki ja haki
    tuli liikenne valot käänyin niistä kohta tulikin kyltti mulhousen sinne.Ajelin menemään kun taas iski väsy alko olee
    pimeetä pikku ukot hyppi silmille,ranskan kaatumisessa kypärästä meni pinlokin muovitappi poikki oli kivat 2 reikää visiirissä ilman vaihto toimi.Etsin huoltoasemaa missä vois levätä,huoltiksella olikin joku romaani kokus piha täynnä manneja sisätilatkin vallotivat,nukkuvat huoltiksen pihassa autoissa ja paljaalla asfaltilla,lähdin jatkaa matkaa.
    Kun väsy alko iskee liikaa pysädyin vetäsee lisää vaatetta päälle kun alko olee kylmä,menin naisten vessaan
    vetäsin hätäset parin tunnit torkut,ja matka jatku.Tankkaus paikassa katsoskelin navia huomasin että reitti ei oikein ole hyvä kun navikin suostu taas toimii,korjasin reitiksi travemunde näytti jotain 700 km autobaanalla
    tyyli oli 50 kilsaa rööki ja kahvitauko,50 kilsaa rööki,50 kilsaa tankkaus.jossain hannoverin kohdilla ajattelin nyt
    etsitään hotelli ja nukkumaan,naviin taas haku joku pieni kaupunki kiersin kaikki gasthausit,hotellit,hostellit
    alko olemaan jo aamu,hotellit 160e yö,parasta tarjous oli 6 h vois olla hintaan 65e,leirintäalue ei löytyny respaa
    gastahaus 42e yö kortti ei kelvannu ois pitäny olla käteistä,en jaksanu alkaa etsii automaattia lähin matkaan
    eksyin johonkin vilkasliikenteiselle tielle aamuruuhkaan,en päässy kääntyy kun autojen vauhti oli sellasta että jalkoihin ois jääny 80 kilsaa meni harhaan ennkuin pääsin takas hannoverin tielle.
    Aaamu kahvit tankkaus vettä,varovainen kiihdytys,autobaanaa 100-120 kohti travea.
    Kun saavuin traven tielle muistin kääntyä oikeesta rampista suoraan satamaan.
    Kun menin ostaa lippua siellä olikin suomalainen vanhempi nais ihminen,hiukka piteli nenää ihmettelin kunnes huomasin mikä haju monta päivää ajokamppeissa hikeä vettä kosteutta hiukkasen haisi,eiku liput käteen
    aamu lautalla mälmöön,ja wessaan tekee rekkamiehen pika pesu,siinä se päivä terminaalissa meni torkkuen
    nukuin liukuportaiden alla aamulla siivooja herätteli kun halus pestä lattiat oli kaikki muut kohdat pessy ei sitä missä nukuin.Kahvit naamaan tervehtii caritaa ja eiku mälmö jonoon,carita oli taas merkannu reviirinsä,mopo laivaan ja heti saunaan kyllä kelpas yksinään sai porealtaassa olla.Siinä sitten tuli jatkettua unia kun paatti tuli mälmöön,mopolla huoltikselle oli meinaa kuiva tankki ajettiin jo kaasuilla 18 litraa meni,vettä koneeseen ja naviin reitti kohti tukholmaa keli oli lämmin.Yö kun alkoi painoin e4 alko tulee kylmä visiirin 2 reikää tuuletti liikaa
    kypähuppu oli hävinny jonnekin saksaan.mälmössä lensi liikenne ympyrään meissseli sarja ei kehdannu hakee.
    Ruotsin läpiajo meni muuten hyvin mutta yöllä oli tosi kylmä,huoltikselle ei päässy lämmitelee ovat muutaanet tyylin luukku seinässä tilaa siitä maksa siihen.Aamusta saavuin tukholmaan kauhee sumu kosteus tunkeutu joka paikkaan paleli en nähny kaupungista mitään,etsiskelin terminaalia,piti kyssyy sanoi tossa se on mutta kun kauhee sumua ei nähny mitään.Kohta löysinkin terminaalin chek pointin mopo siihen ja kysyy lippua laiva lähti klo 20 amorella wiigink,odotus alueella oli pariskunta suomesta olivat norjan kierroksella,huvittava juttu
    suomalalainen motoristi meinaa jäädä saksalaisen auton jota ajaa ranskalainen ruotsissa alle....
    siinä kentällä kun odottelin laivaa huomasin taas caritan merkaavan reviirinsä aika paljon oli laskenu alle,jarrusatulaan potku autto ettei hinkannu enää,kauhee kolina kyllä hirvetti.
    No laiva tuli eiku sisään syömään ettii kansituolit ja nukkumaan.Aamulla suomessa turussa vettä ja bensaa ja eiku viimeinen repäsy kotiutus sunnuntaina klo 13,navi lukemat 4300 kilometriä välillä navi oli kii kun piti ladata puhelinta.Nyt mopoa tutkittu kolina,eturatas pultti melkein irti hyvää tuuria ollu,reviirin merkkaus
    vesi pumppu paskana vuotaa jourureiästä laakeri mennyt,öljyn suodatinta ei ollu vaihdettu spanniassa vaikka maksoin siitä epäilen vaihtoko ne öljyjäkään,kytkin rupesi puolessa välissä hiukka luistamaan.
    Menetykset pinlokin muovinastat,kypärähuppu,meisselisarja,jossain joko ruotsissa tai laivalla varastettiin
    repusta vara silmalasit,navikaattorin verkkovirta laturi rahaa meni noin 800e kaikkiaan.2 yötä laivassa 1 terminaalissa,päikkärit chek point tukholma.Monta mukavaa mutka pätkää harmitta ettei carita toiminu kunnolla
    autobaanan vauhti 100-120 jos meni yli alko lämmöt nousee.reissu alkoi maantai iltana päättyi sunnuntai päivällä en lähtisi enää eurooppa kierros riittää 3 kertaa jo ajanu melkein saman reitin.
    huom,laiva trave mälmö 32 e mopo ilmanen tukholma-turku 59e mopo ja mies aamulaiva olisi 39e.
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  27. #27
    Täyz- Zetorimiähe seikkailut!

    Kawattoman zoma tyyli vetää tolla tyylillä: aivvvan se ja sama, -missä, -milloin ja -mikä maa/mesta/mikä paikka tää o ja potkulla aisa kuntoon tai nurin!

    Hyä että et sitte kawaa hukannu, et pääzit zit perille! Juu, ja tuo zuorin väli ottaa sen 750e, joten ihan siivosti zelevisit kun tuon 800e teki, tosin kuivilla zilmillä....
  28. #28
    teksti vaan vilisee silmissä ku yrittää lukea..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  29. #29
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    teksti vaan vilisee silmissä ku yrittää lukea..
    Harjoittelun puutetta
    Tuohonkin murreilmaisuun tottuu kun treenailee tovin...

    Eedit: Kiitokset värikkäästä tarinasta
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  30.  
  31. #30
    Huh huh, hengästyttävä matkakertomus! Myy tuon reissun elokuvaoikeudet Aki Kaurismäelle!
    Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen