Sivu: 14 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 966:sta
  1. #391
    Sama vika, -13 Factory on tulossa!
    Taisin tehdä huonon kaupan kun vanha oli perätikin viikon liikkeesä ennekuin se sieltä haettiin veke
  2. #392
    Onnittelut uuden RSV4:n johdosta OOWEE Ainahan noissa kaupoissa takkiin tulee, nyt vaan kielipitkällä odotellaan milloin Italian toimitus perillä...
  3. #393
    Minkälaista toimitusaikaa ( pvm.) teille ehdotettiin?
    Vieläkään minulle ei ole selvinnyt missä verstaalla, tai kuka niitä ECU päivityksiä tekee.
  4. #394
    Ei ollut tarkempaa puhetta toimitusajasta, uskoisin että tässä maalis-huhtikuun aikana.
    Ekoja -13 malleja on jo toimitettu mm Australiaan eli luulisi tännekin niitä kohta puolin tulevan.
    Huoltofirmat joilla on tarvittavat navigaattorivehkeet pystyy päivityksen tekemään,
    tiedä sitten mikä on kunkin liikkeen osaamistaso näissä jutuissa.
    Luulisin että Sumekolta löytyy lista valtuutetuista huolloista (en ole kyllä tarkistanut)
    Oman vanhan pyöräni päivitin MJL-huollossa huollon yhteydessä.
  5. #395
    RSV4 lupailtiin noin 6:een viikkoon, eli huhtikuun puolissa välin pitäisi saapua. Ecu-päivityksiä ei kaikki pajat pysty tekemään kun tarvii niin hienot tsydeemit, Tampereella Biketeamilla vihdoinkin laitteet ko. operaatioon.
  6. #396
    Mitä sliparia olette suosineet RSV4:een Ei taida olla vaihtoehtoja kuin Akra, Arrow ja Leovince, varsinkin kun omaa silmää ei tuollaiset pätkä/motogp- mallit sovi.
    Onko kellään Arrowin putkesta kokemusta http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...QEwAw&dur=3324
    Osaako ECU "säätää" suoraan seokset ym. sliparin mukaan? Akran sliparissa ainakin jossain mallissa tulee avauskoodi ecuun jolla saa race-kartan, pelaako noi muut kartat tän jälkeen?
  7. #397
    MIVV käypi myös. GP malli on ainakin E-hyväksytty ja tyyppihyväksytty kyseiseen malliin. Isommista pötkylöistä en tiedä.
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  8. #398
    Onko sulla Lowkku tuo Mivv GP, onko äänet miten kovat kun näyttää aika lyhyeltä tumpilta Akrat tekis mieli laittaa tilaukseen kun ovat niiiiin hintakin on "hieno".
  9. #399
  10. #400
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Onko sulla Lowkku tuo Mivv GP, onko äänet miten kovat kun näyttää aika lyhyeltä tumpilta Akrat tekis mieli laittaa tilaukseen kun ovat niiiiin hintakin on "hieno".
    Killeri kiinni ei eroa vakiosta "kovin paljoa" mutta ääni on repivämpi. Servo disabloituna ja ilman killeriä virallinen mittaustapa näytti jotain 109.x-110.x db. Lähinnä valitsin tuon koska hinta oli toimitettuna 309e Muuten oisin ottanu Akran/Austin racingin.
    Arrowista pistin kyselyä kun oli sopivan hintasia, mutta niihin ei sisältynyt väliputkea vaan se olis pitänyt ottaa joko katillisena tai ilman hintaan 100e+.

    Mivvillä myös Suono, joka on tommonen isompi jööti. Katsopa miellyttääkö, itselle ei uponnu.
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  11. #401
    Juu eli hyvät äänet Tolla Mivvillä Suono ei miellytä, pitää tutkia tuota Austin Racingin tarjontaa ja millanen tarjous Akrasta tulee BT:n kautta. Englannissa oli Arrow 500 puntaan sis. väliputki ja kiinnitysosat. Tulis nyt se kevät ja uus mopo
  12. #402
    Mikalla tuolta Vaasan suunnalta on mielestäni AR:n putki omassa RSV4:aan,
    kirjoittelee apriliaforumiin micao nimimerkillä. Tavattiin mp-messuilla, mukava heppu.
  13. #403
    Tervepä terve Aprillikuskit! Itse hommasin viime kesänä Max Biaggi version on Austin Racingin slipari kiinni. Itselleni ulkonäkö uppoaa aivan täydellisesti. On hienokin, mutta etupäässä kuvailisin jo ulkonäköäkin härskiksi. Sitten pitää vaan keksiä uusia termi niille äänille...ne kyllä vetää hymyn korviin. Ihmisten ilmoilla vaan ajoittaa hävettää, on sen verran mielipuoliset soundit. Mahtava kokonaisuus!

    Moottorinohjauspuoleen olisin toivonut vinkkejä ja kokemuksia. Olen miettinyt virallista ei-säädettävää RACE ECUa. Tuntuuko ero kuinka selvästi ylipäätään millään muokkauksilla? Itselleni tämä on ensimmäinen tuhatkuutioinen ja veto alle 7-9 tuhannen kierroksen oli jopa pienoinen jos ei pettymys niin ainakin yllätys. Ajan aina T-kartalla, muut tuntuu ihan munattomilta. Mitä eri ratkaisuja teillä on (race ecu, re-flashed stock, bazzaaz, pc, tehtaan säädettävä race ecu jne)?
    Viimeksi muokannut: DeReK675; 16.03.2013 klo 13:39.
  14. #404
    DeReK675 laitas lisäinfoa Biaggi versiosta, vaikuttaa mielenkiintoiselta Mun mielestä veto oli juuri parasta alle 9000 kierrosten. Tuo race ecu itelläkin menee varmaankin hankintaan, kertokaas faktaa miten vaikuttaa/mikä ero vakio ecuun (voi laittaa mutuakin ) Ei ilmeisesti vaikuta huipputehoihin, mutta muuttaa pyörän paaaljooon terävämmäksi käytökseltään.
  15. #405
    Kannattaa lukea apriliaforumin stickyt aiheesta race ecu. Itse laittaisin sliparin/putkiston kanssa sen ja ajelisin tyytyväisenä. Itse en lämpene add-on laitteille (PC, Bazzazz) jo siksi, että ne ei huomioi kaikkia RSV4:n edistyneen moottorinohjauksen ja ennen kaikkea ride-by-wiren toimintaa/toimintoja. Niillä voi saada jonkun osa-alueen paremmaksi, mutta kokonaisvaltaisia isoja hyötyjä, mitä on saatu vaikka joillain 2000-luvun alun simppeleillä ruiskupyörillä, ei saa RSV4:sen kohdalla. Lisäksi pyörässä on tilat vähissä ja Bazzazz on aika nihkeä asentaa tähän, menee kyllä mutta lehmän hermoilla. Lisäksi noilla saat sen yhden custom-kartan huijaamaan ecua, jossa on useita karttoja käytössä eri parametrien perusteella. Käykö se yksi ja aina sama custom-kartta eri sytytys-, ruisku- (eroa jo sylinteri- ja injektorikohtaisesti) ja rbw-kartoille, joita kaikkia sitten vielä ecu säätää tilannekohtaisesti? Itse en ole vakuuttunut että se olisi paras ratkaisu hintaan nähden.

    Olen ajanut vakiolla ja race-ecu pyörällä ja race-ecu tuntuu ärhäkkäämmältä ja ehkä tehokkaammalta keskialueella sekä tasaisemmalta tehontuoton kannalta. Epäilisin, että on jotain tehty rbw-kartoille, jolla ärhäkkyys on tehty (esim kaasuläpät reagoi nopeammin/jyrkemmin kaasukahvan signaaliin ja antaa näin ollen nopeammin tehoa ulos) sekä ruiskulle (seokset kohdilleen), koska muistan lukeneeni että mm. sytkäennakot on samat kuin vakiossa (jotka ovat todella konservatiiviset). Jäi sellainen kuva, että race eculla saa tavallaan "kuvitteellisen" seuraavan kartan käyttöön vakio T-kartan jälkeen. Jos radalla ajaisin molemmilla back to back niin kierrosaika on yhtä huono ja tuskin tulisi suoran päähän eroa huippunopeudessa. Race eculla kulutus on kai myös hieman isompi. En ole mitannut sitä omakohtaisesti.

    Jos hifistellään huolella niin ottaisin race ecun johon sitten fläshätään omaan käyttöön paremmat kartat moottorinohjaukselle ja aPRC:lle. Vaatii osaamista, dynoaikaa, rahaa ja ei taida kukaan Suomessa noita tehdä. Muut pro-tason ja oikeasti isoja tehoeroja tuovat modaukset on kalliita, ja harrastajalle saatikka katupyöräilijälle hyöty/kustannus on surkea. Näyttäisi, että RSV4:n moottorista ei ilmaisella saa oikeastaan yhtään lisätehoa irti eli yksinään pelkät nokat, männät, kannen porttaukset, commanderit tms. perusvirit ei toimi. Kaikki pitää tehdä kerralla €€-osilla ja €€€€-moottorinohjauksella. Jos haluaa tehokkaamman pelin niin tilaa suoraan Aprilia Racingiltä Superstock tai SBK (eri versioita) kilpurin koneen oheislaitteineen. RSV4 on oikeastaan hyvä esimerkki siitä mihin nykyisin pyörät on menossa. Kotikonsteilla kahden markan yleisvirityksillä ei saa mitään hyötyä, vaan isommat modaukset vaatii tolkuttomasti mallikohtaista tietotaitoa, erikoislaitteet ja rahaa.

    Eli yhteenvetona, ajaisin joko vakiopyörällä koska toimii hyvin sellaisenaan, äänet ja ulkonäkö ovat hyvät ja ei mene rahaa. Säästää ne vaikka kunnon renkaisiin ja ratamaksuihin. Tai sitten laittaa yhteensä n. 1-3 tonnia race ecun ja silparin/kokoputkiston hankintaan, millä saa vähän paremman tuntuisen pyörän, säästää muutaman kilon ja kuulostaa hyvältä (melurajojen kanssa voi tehdä tiukkaa, toisaalta moni slipari killerillä on hiljaisempi kuin vakio).
  16. #406
    Taidan laittaa sen Aprilian virallisen Akra sliparin missä tulee myös katillinenväliputki + suoraväliputki + race ecu (vai onko se vain koodi vakio ecuun jolla unclocataan race-modi käyttöön?). Sitä luuli että pääsin eroon R1:n hintavista slipareista mutta tuntuu maksavan RSV4:n putketkin ihan hunajaa. Sain tarjouksen noista hilppeistä asennettuna ja softa päivitettynä 1300 ekuu.
  17. #407
    Minulla oli just nimenomaan tuo Aprilian "virallinen" Akra tuossa 2010:ssä, otin sen siitä taltehen uuteen pyörään. Alunperin (huoltotiedote v:lta 2009) Aprilia suositteli race-kartan käyttöä myös sliparin kanssa mutta ilmeisesti päivitysten myötä vakio-ohjelmakin toimii sliparilla riittävän hyvin. Ainakin omassa pyörässä tuo vakio-ohjelma toimi aivan hienosti.
    Race-ecuhan on siis se sama ohjelma jonka saa lukon takaa myös vakio-boxista, Aprilialla on vielä erillinen APX2-ecu joka on se varsinainen täysin säädettävä kisa-ecu mutta se vaatii oman johtosarjansa joka taas ei toimi tietääkseni katuvarusteiden (valot yms) kanssa.
    aprilia.com:in race-sivulta saa vähän kuvaa mitä kaikkea kilkettä tähän pyörään saa mutta varmaan ei ihan pikkurahalla. Siellä on myös myytävänä eri viriasteeseen rakennettuja kisapyöriä.
    Tämä on vaan oma mielipide, mutta kannattaisi varmaan ajaa pyörä penkissä ihan vain sen takia että näkee millainen on ilma/p-aine seossuhde vakio- tai race-kartalla.
    Olen myös seurannut tuota apriiaforumin keskustelua asiasta ja siella aika moni on sitä mieltä että vehje toimii paljon paremmin race-kartalla, itsellä ei tosiaan ole kokemusta kuin vakiokartalla ajosta.
  18. #408
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    (vai onko se vain koodi vakio ecuun jolla unclocataan race-modi käyttöön?)..
    Kyllä.

    Race-ecu on hardwareltaan täysin sama kuin vakio-ecu (itse asiassa jos ostaa race-ecun niin se on vain softaltaan tyhjä, lukitsematon ecu, johon huollossa ladataan halutut kartat). Vakio-ecussa on tietty vakiopyörän kartat ja lisäksi lukittu se päivitystoiminto, siten että vain vakiokarttoja voi siihen päivittää. Ulkomailla tuo lukituskin on saatu jo purettua.

    Koska kaikki ecut käy yks yhteen vm. 2009-2013 välillä, voi budjettitietoinen hankkia minkä tahansa RSV4-ecun ulkomailta esim. purkupyörästä (ebay), pyytää osaavaa tahoa lataamaan siihen race ecun softan ja sitten asentaa ecun omaan pyörään. Tämä sillä oletuksella asioi sellaisen tahon kanssa, joka osaa ladata race-ecun softan vakio-ecuun. Aika moni on tehnyt tätä apriliaforumin AF1 Racingin kanssa. Tässäkin tietty omat vaivansa postittelun suhteen ja lopulta pitää käyttää pyörä huollossa kalibroinnissa ennen kuin pyörällä voi ajaa.
  19. #409
    Uudet kartat julkaistu vakioeculle: http://www.apriliaforum.com/forums/s...ilable-3-22-13

    Olisi kyllä mielenkiintoa päivittää nuo, varsinkin kun on taas pientä hiomista tullut ja uudet TC-kartat Mutta jos Navigaattoreita ei löytynyt joka kioskista niin onkohan kellään dealerilla vielä tätä uutta PADS-konetta? Tällä hetkellä päivitykset onnistuu siis vain tuolla PADS-koneella/ohjelmistolla.

    Kyselin muuten viime kesänä Deltafun centterissä ecun päivityksistä niin siellä sanottiin että tekevät ilmaiseksi, koska heidän mielestä se on vain kesken jääneen R&D:n paikkausta. Nythän ne lopetti mp-hommat, mutta toivottavasti muuallakin päivitetään nuo ilmaiseksi tai edes halvalla.
  20. #410
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Uudet kartat julkaistu vakioeculle: http://www.apriliaforum.com/forums/s...ilable-3-22-13

    Olisi kyllä mielenkiintoa päivittää nuo, varsinkin kun on taas pientä hiomista tullut ja uudet TC-kartat Mutta jos Navigaattoreita ei löytynyt joka kioskista niin onkohan kellään dealerilla vielä tätä uutta PADS-konetta? Tällä hetkellä päivitykset onnistuu siis vain tuolla PADS-koneella/ohjelmistolla.

    Kyselin muuten viime kesänä Deltafun centterissä ecun päivityksistä niin siellä sanottiin että tekevät ilmaiseksi, koska heidän mielestä se on vain kesken jääneen R&D:n paikkausta. Nythän ne lopetti mp-hommat, mutta toivottavasti muuallakin päivitetään nuo ilmaiseksi tai edes halvalla.
    Minäkin bongasin saman Apriliaforumilta, Race kartankin päivitys pitäisi olla jo myös ovella. Tuli sitten tilattua Race ecu suoraan Italiasta, kun bongasin sopuhintaan. Suunnitelmana olisi ajaa oma V4 Tuono pikaisesti sisään, heittää Leovincen slipari ja Race ecu kiinni. Sitten 1000km ensihuollossa Race ecun opetus ja uudet kartat samalla sisään. Siis, jos tää hel***in talvi joskus loppuu!!! Joten minuakin kiinnostaa keneltä löytyisi toi uusi PADS-kone/softa pääkaupunki seudulta?!

    Foorumin V4 Tuono puolella AF1 Edin aloittama sama ketju, jossa mainitsi, että Pads systeemin pitäisi olla onneksi huomattavasti edullisempi, kuin vanha Navigaattori systeemi.

    Olisikohan MJL Huollolla? Jos ei niin saiskohan puhuttua hommaamaan? Pakkohan huoltofirmojen on jossain vaiheessa niitä hommata, jos meinaavat Aprilioita täysipainoisesti huoltaa. Laittelen tänne itsekkin jos saan selvitettyä..
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  21. #411
    Jep, itsekin toivoisin pk-seudulta löytyvän huollon, jossa PADS niin saa uudet kartat sisään. Uskoisin, että virallisista huolloista tuon pitäisi löytyä, koska muuten on aika hiljaista laitella uusimpia pyöriä. Eli eiköhän Aprilia painosta kaikkia huoltoja hankkimaan tarvittavat laitteet.

    Katselin ihan huvikseni, että Texa Navigatoria saa mm. ebaystä jollain 3-4 tonnilla kaikkine lisäpalikoineen ja johtoineen. Ilmeisesti käytössä muillakin ajoneuvovalmistajilla kun eri on versioita. Mutta sekin on hyödytön yksityishenkilölle kun pitäisi olla tilaus Aprilialta karttojen päivitykseen, tai että saisi ne ecu-tiedostot niiltä. Ja tuokaan ei taida onnistua ilman virallista huoltopaikan statusta. Ja nyt jos (ja kun) navi jää historiaan niin eipä noillakaan paljoa pysty tekemään paitsi lukemaan vikakoodit ja tekemään kalibroinnit. Myös vanhempia Axone-koneita on myynnissä ja niitä saa jo satasilla.
  22. #412
    Eiköhän Järvisen Matille (MJL) tule nuo tarvittavat laitteet.
    Tiedä sitten kuinka kiireinen Matti on kesällä jos aikoo kiertää Nikin kanssa niitä wsbk:n yhteydessä ajettavia stk 600-kisoja.
    Viimeisen tiedon mukaan Factoreita alkaa tulla Sumekolle tulevalla viikolla eli oman sitten saa varmaan pääsiäisen jälkeen. Näillä näkymillä pakukeikka, ei täällä vielä ihan ole ajokelejä.
  23. #413
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Siis, jos tää hel***in talvi joskus loppuu!!! Joten minuakin kiinnostaa keneltä löytyisi toi uusi PADS-kone/softa pääkaupunki seudulta?!
    Helsingin pyörästä ja moposta löytyy PADS-laite. Käy kysäisemässä sieltä.
    aprilia RSV mille R -01
  24. #414
    Lainaa Jamppaz kirjoitti Katso viesti
    Helsingin pyörästä ja moposta löytyy PADS-laite. Käy kysäisemässä sieltä.
    Tattista vaan tiedosta Jamppaz!
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  25. #415
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    DeReK675 laitas lisäinfoa Biaggi versiosta, vaikuttaa mielenkiintoiselta Mun mielestä veto oli juuri parasta alle 9000 kierrosten. Tuo race ecu itelläkin menee varmaankin hankintaan, kertokaas faktaa miten vaikuttaa/mikä ero vakio ecuun (voi laittaa mutuakin ) Ei ilmeisesti vaikuta huipputehoihin, mutta muuttaa pyörän paaaljooon terävämmäksi käytökseltään.
    Teknisesti Biaggi-versio normaali Factory APRC, mutta siinä on erikoismaalaukset katteissa (tehty Maxin ensimmäisen RSV4:lla voitetun WSBK mestaruuden kunniaksi 300 tai 350 kpl koko maailmaan, joista tiettävästi 2 tullut Suomeen).

    Ihan samoilla linjoilla olen moottorinohjauksesta yllä esitettyjen kommenttien kanssa. Jos jotain tekee, niin sitten race ecu. Arvelinkin, että tuntuisi lähinnä keskialueella ja kaasun vaste terävöityisi. Onko siinä vaan se yksi kartta vai useampia? Enää race ecua vastaan olisi kulutuksen kasvu, jos on merkittävää. Lähinnä mietin mutkalenkkien toimintasädettä.

    Pientä ulkonäkömodia vois vielä tehdä, laittaa crash padit ja hommata rengaslämppärit.
  26. #416
    Lainaa DeReK675 kirjoitti Katso viesti
    Teknisesti Biaggi-versio normaali Factory APRC, mutta siinä on erikoismaalaukset katteissa (tehty Maxin ensimmäisen RSV4:lla voitetun WSBK mestaruuden kunniaksi 300 tai 350 kpl koko maailmaan, joista tiettävästi 2 tullut Suomeen).

    Ihan samoilla linjoilla olen moottorinohjauksesta yllä esitettyjen kommenttien kanssa. Jos jotain tekee, niin sitten race ecu. Arvelinkin, että tuntuisi lähinnä keskialueella ja kaasun vaste terävöityisi. Onko siinä vaan se yksi kartta vai useampia? Enää race ecua vastaan olisi kulutuksen kasvu, jos on merkittävää. Lähinnä mietin mutkalenkkien toimintasädettä.

    Pientä ulkonäkömodia vois vielä tehdä, laittaa crash padit ja hommata rengaslämppärit.
    Kattelin kuukkelin kuvahaulla niin ihan hieno maalaus Race eculla on edelleen kolme karttaa, kaikki rajoittimet poistuu ja erot tulee kaasuvasteesta, jonninverran vaikuttaa soppajanoon, tuskin kovin radikaalisti? Omaan peliin pitäis vielä ostaa lankarullat, kilpiteline (laittakaas linkkejä mistä kannattaa etsiä) jajajajjajajaaa
  27. #417
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Kattelin kuukkelin kuvahaulla niin ihan hieno maalaus Race eculla on edelleen kolme karttaa, kaikki rajoittimet poistuu ja erot tulee kaasuvasteesta, jonninverran vaikuttaa soppajanoon, tuskin kovin radikaalisti? Omaan peliin pitäis vielä ostaa lankarullat, kilpiteline (laittakaas linkkejä mistä kannattaa etsiä) jajajajjajajaaa
    Katseleppa tuolta -> http://www.evotech-performance.com/ itsellä hyviä kokemuksia Evotechista jo edellisellä pyörällä. Ok ei niitä halvimpia mutta mielestäni hintansa väärtejä(eivät ole mitään rimpuloita).
    Itse tilasin Tuonoon akselisuojat eteen ja taakse, kilpitelineen, kaatumatatit, syylarin suojan ja öljynlauhduttimen suojan. Ei ollut halpaa ei, mutta pyysin tarjousta erillisellä sähköpostilla ja sain rabanttia noin 60£ kokonaisnettihinnasta.
    En ole tosin vielä laittanut mitään niistä kiinni, mutta laadukkailta vaikuttavat edelleen..
    Viimeksi muokannut: Veistos; 04.04.2013 klo 00:48. Syy: Tekstin korjaus
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  28. #418
  29. #419
    Pari paikkaa josta itse olen kilkettä ostanut Aprilioihini ovat
    www.gillestooling.de ja www.kaemna.de
  30.  
  31. #420
    Lankarullat oli ainakin jo vakiona kiinni omassa pyörässä.
Sivu: 14 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen