Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Lainaa vennamo kirjoitti Katso viesti
    Kiihdytys tuntuu kanssa kummalta näin rookielle, että ikään kuin vaihteilla ei olisi välejä ollenkaan. Tarpeeksi ripeä kiihdytys ja vaihteen voi nakata 6:lle kaikki sekunnin välein sisään...välitykset liian lyhyet? Niin ja äänet on kyllä meleko onnettomat.

    Mistähän johtuis, että ajossa etupäästä kuuluu semmonen kihinä jarruista/jostain sieltä ajossa koko ajan, jonka huomaa hitaassa ajossa?
    Itellä kihisee kanssa jarrut hieman ja outoa kohinaa kuuluu myös jos rullaa vapaalla. Käsittääkseni kuitenkin ihan normi ääniä Hornetilla.

    Välitykset tuntuu tosiaan kaupunkiajossa melko tiheiltä, mutta jos kunnolla kiihdytät niin että kierrokset menee aina yli 10k ni kyllä kullakin vaihteella hetki pitää pyörittää. Vauhtia tuppaa vaan olemaan sitte kutosella jo melko reippaasti.

    Lainaa Wolferin kirjoitti Katso viesti
    Tossa tuntuu olevan myös semmonen resonoiva taajuus 3000-4000 kierroksen välillä, josta nopeasti tahdon aina eroon, joko kierroksia nostamalla tai vaihtamalla isompaa silmään.
    Toi resonoiva alue on kyllä mielenkiintonen juttu. Oikeastaan se on ainoa syy miks ite tulee ajeltua tulpilla, sillä kyllä sillä 4k alueella aika usein tulee pöristeltyä. Mutkissa sitten hieman korkeammalla kun ei muuten oikein vääntöä meinaa löytyä.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  2. #32
    Lainaa yyri kirjoitti Katso viesti
    Milläs kannalla -99 hornetin ajovalo polttimo on? Ilmeisesti mp:issä noista +70% ym polttimoista on ihan isokin hyöty? Ja kestoikä paljon pidempi kun autossa, itse en ainakaan yli 5000km ajele kesässä.
    E: Osramin night racer plus polttimo vaikuttaa mielenkiintoiselta, kestääköhän hornetin umpio tuota? Power input 75w/68w näyttää olevan ja vakio valo hornetissa 60/55w.
    Vaihdettiin just miehen kanssa molemmat polttimot '07 herhiläiseen. Ne olikin kestäneet jo 22000 km En tiedä vanhemmista malleista, mutta ainakaan uudempiin ei välttämättä tartte olla mitkään erikoispolttimot, ihan perussetti tuntuu riittävän. Itse vaihto sitten olikin ihan oma juttunsa, alkuun tuntui että japanilainen insinööri ei ole suunnitellut valoja edes vaihdettavaksi...
    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
  3. #33
    Ai niin, pit lisätä, että mielestäni nuo +50%..+90% polttimot on ihan huuhaata ja kusetusta ja kalliita, yllätys.
    Kaasuvaloja saa kiinakaupasta muutamalla kympillä ja nuo polttimot liki saman hintaisia.
    Senonissa tosin voi tulla nakupyörässä vaikeuksia Ballastien sijoituksen kanssa.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  4. #34
    Tuota ballastien sijoitusta mietin juuri. Joillain tuntui olevan ihan hyviä kokemuksia noista +90 polttimoista, jos halvalla saa niin voisihan sitä testata ja vertailla. Laitan sitten kuvia, kun/jos vaihdan tuon polttimon, eipähän pimahda sitten pimeällä ainakaan tänä ajokautena.
  5. #35
    Lainaa antti_p kirjoitti Katso viesti
    Maksimivääntö löytyy vasta siinä 12k kohilla, että siinä varmaan olisi hyvä vaihtaa vaihdetta, ellei nyt halua loppuun saakka kierrättää

    Tuosta kilpitelineestä sen verran, että itse tilasin silloin aikoinaan ermaxin kilventelineen, mutten koskaan asentanut. Tarkemmin kun tutkin pyörää niin näytti siltä että jos halua vaihtaa kilpitelineen, joutuu sahaamaan poikki sen alkuperäsen! Korjatkaa jos olen väärässä..
    ÄLÄKÄ käytä missään nimessä CRC:tä, koska se syövyttää!
    Ei ainakaan uudemmissa tartte mitään kilpitelineitä sahata poikki Sinne vaan nakkaa uutta paikalleen.

    Outoa tuo, että CRC syövyttäis? Jos esim kytkinvaijeria vähän suihkuttelis, tuskin se mitään syövyttää?
    Eikös tota crc:tä nyt voi laittaa melekee minne vaan?
  6. #36
    Lainaa vennamo kirjoitti Katso viesti
    Outoa tuo, että CRC syövyttäis? Jos esim kytkinvaijeria vähän suihkuttelis, tuskin se mitään syövyttää?
    Eikös tota crc:tä nyt voi laittaa melekee minne vaan?
    Joskus nuoruudessa tuli laitettua crc:tä tai jotain vastaavaa ilmakkoon että tulis tehoja lisää, ajan kanssa se syövytti tiivisteestä puolet pois

    Ei muuten kellään ois ylimääräsenä -02 600 hornetin vakiosuuttimia?
  7. #37
    Nippa!
    Mitkä siinä on vakiona ? Tuon manuaalin mukaan olisi 1/4#100 ja 2/3#102 ??
    Mulla on noista pykälää suurempi sarja jouten. Täytyy vielä tarkastaa koot.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  8. #38
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Nippa!
    Mitkä siinä on vakiona ? Tuon manuaalin mukaan olisi 1/4#100 ja 2/3#102 ??
    Mulla on noista pykälää suurempi sarja jouten. Täytyy vielä tarkastaa koot.
    Manuaalin tietojen varassa itekin on mentävä, edellinen omistaja laittanu -03 mallin 115 koon suuttimet, liekkö ollu jotain viripalikkaa lisänä. Vakiolle taitaa kuitenkin olla vähän turhan isot
  9. #39
    Onko kokemuksia kuinka laturissa piisaa potku, kun laittaa tuplaetuvalot orkkiksen tilalle? Tuossahan valon ottama teho tuplaantuu, eli piisaako vielä laturissa teho lataamaan akkua? 900 kyse mikäli näissä eroa on 600 verrattuna.
  10. #40
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  11. #41
    Moro,
    voisko joku Hondatietäjä auttaa parissa kysymyksessä.
    Kysymys liittyen CB900F vm.2002-2007. Missä kilometreissä on ns. isoja huoltoja?
    Ja sama kysymys tosta uudesta CB1000R pärrästä?

    Kiitoksia!
  12. #42
    Lainaa JMTL kirjoitti Katso viesti
    Moro,
    voisko joku Hondatietäjä auttaa parissa kysymyksessä.
    Kysymys liittyen CB900F vm.2002-2007. Missä kilometreissä on ns. isoja huoltoja?
    Ja sama kysymys tosta uudesta CB1000R pärrästä?

    Kiitoksia!
    Tuolta apuja... vasemmasta laidasta valitset moottorin koon mukaan.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  13. #43
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Tuolta apuja... vasemmasta laidasta valitset moottorin koon mukaan.
    Kiitoksia! Tuo oli parempi kuin sata jänöä!
    Suzuki PV -99-->Yamaha TZR-RR 125 -95-->Kawasaki Z750 -09-->Honda VFR800 VTEC -02
  14.  
  15. #44
    Pitäs hornetista venttiilivälyksiä katella, mutta mihis suuntaan nuo tuppaa ajan kanssa muuttumaan. Kasvaa vai pienenee? Tietää uutta palikkaa valitessa ottaa mieluummin ennakkoa kun jo valmiiks väljää/liian tiukkaa. Paras tietty ettei tarviis vaihtaa mitään. 28tkm ajettu, mut tuontipyörä niin tiedä noista.


    Jos jollain tarvetta niin..

    Imu 0,16mm +-0,03mm
    Pako 0,22mm +-0,03mm


    edit. Mitäs on korjaamot pyytäny säädöstä? jos näyttääkin siltä että jättää homman mieluummin ammattilaiselle. Pelkässä mittaamisessa on kuitenkin vähä vähemmän mahdollisuuksia tumpeloida mitään niin sen uskaltaa itsekin tehdä
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12