Itellä kihisee kanssa jarrut hieman ja outoa kohinaa kuuluu myös jos rullaa vapaalla. Käsittääkseni kuitenkin ihan normi ääniä Hornetilla.
Välitykset tuntuu tosiaan kaupunkiajossa melko tiheiltä, mutta jos kunnolla kiihdytät niin että kierrokset menee aina yli 10k ni kyllä kullakin vaihteella hetki pitää pyörittää. Vauhtia tuppaa vaan olemaan sitte kutosella jo melko reippaasti.
Toi resonoiva alue on kyllä mielenkiintonen juttu. Oikeastaan se on ainoa syy miks ite tulee ajeltua tulpilla, sillä kyllä sillä 4k alueella aika usein tulee pöristeltyä. Mutkissa sitten hieman korkeammalla kun ei muuten oikein vääntöä meinaa löytyä.![]()
Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
Vaihdettiin just miehen kanssa molemmat polttimot '07 herhiläiseen. Ne olikin kestäneet jo 22000 kmEn tiedä vanhemmista malleista, mutta ainakaan uudempiin ei välttämättä tartte olla mitkään erikoispolttimot, ihan perussetti tuntuu riittävän. Itse vaihto sitten olikin ihan oma juttunsa, alkuun tuntui että japanilainen insinööri ei ole suunnitellut valoja edes vaihdettavaksi...
![]()
<p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 'isoveikka' ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri 'pikkusikko'</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
Ai niin, pit lisätä, että mielestäni nuo +50%..+90% polttimot on ihan huuhaata ja kusetusta ja kalliita, yllätys.
Kaasuvaloja saa kiinakaupasta muutamalla kympillä ja nuo polttimot liki saman hintaisia.
Senonissa tosin voi tulla nakupyörässä vaikeuksia Ballastien sijoituksen kanssa.![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Tuota ballastien sijoitusta mietin juuri. Joillain tuntui olevan ihan hyviä kokemuksia noista +90 polttimoista, jos halvalla saa niin voisihan sitä testata ja vertailla. Laitan sitten kuvia, kun/jos vaihdan tuon polttimon, eipähän pimahda sitten pimeällä ainakaan tänä ajokautena.
Nippa!
Mitkä siinä on vakiona ? Tuon manuaalin mukaan olisi 1/4#100 ja 2/3#102 ??
Mulla on noista pykälää suurempi sarja jouten. Täytyy vielä tarkastaa koot.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Onko kokemuksia kuinka laturissa piisaa potku, kun laittaa tuplaetuvalot orkkiksen tilalle? Tuossahan valon ottama teho tuplaantuu, eli piisaako vielä laturissa teho lataamaan akkua? 900 kyse mikäli näissä eroa on 600 verrattuna.
Siittimiä kaasariin.
http://www.moottoripyora.org/keskust...mia-Hornet-600
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Moro,
voisko joku Hondatietäjä auttaa parissa kysymyksessä.
Kysymys liittyen CB900F vm.2002-2007. Missä kilometreissä on ns. isoja huoltoja?
Ja sama kysymys tosta uudesta CB1000R pärrästä?
Kiitoksia!
Tuolta apuja... vasemmasta laidasta valitset moottorin koon mukaan.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Pitäs hornetista venttiilivälyksiä katella, mutta mihis suuntaan nuo tuppaa ajan kanssa muuttumaan. Kasvaa vai pienenee? Tietää uutta palikkaa valitessa ottaa mieluummin ennakkoa kun jo valmiiks väljää/liian tiukkaa. Paras tietty ettei tarviis vaihtaa mitään. 28tkm ajettu, mut tuontipyörä niin tiedä noista.
Jos jollain tarvetta niin..
Imu 0,16mm +-0,03mm
Pako 0,22mm +-0,03mm
edit. Mitäs on korjaamot pyytäny säädöstä? jos näyttääkin siltä että jättää homman mieluummin ammattilaiselle. Pelkässä mittaamisessa on kuitenkin vähä vähemmän mahdollisuuksia tumpeloida mitään niin sen uskaltaa itsekin tehdä![]()