nahkasivulaukkujen lukitusremmejä kurottelen välillä kesken ajon....että tulihan kiinni laitettua, eikä tuuli puhalla auki tms.
outona hommana, mille en keksi syytä, niin olen saanut kaasuhanskan peukalon kulumaan puhki, jotain outoa teen mutta en itsekkään tiedä mitä
vilkun renkkaus on välillä tiivistä, ettei ole jäänyt välkyttään. kroonista
jos vastaantulija ei moikkaa, mutta mä moikkaan niin manaan vastaantulijan vuokramopoilevaksi noviisipelleksi vähintään![]()
Lähes kaikkea tässä ketjussa tarjottua outoa tapaa on tullut kokeiltua (vilkut, vaihteiden kokeilut, lauleskelut, oudot huudahtelut, mutkittelut, nuuhkailut,...), mutta nyt on tullut vastaan jotain todella outoa:
Ei mitään
Siis ei yhtään mitään. Ei laulua, ei hassuja ajatuksia, ei vilkkujen räpellystä, ei vaihdetsekkauksia, ei mitään.
Vain minä, moottoripyörä, kesäyö ja monta tuntia tyhjyyttä jonka päätyttyä on täysin uusi ihminen.
Olenko poikkeava? Miksei minulla ole outoa tapaa? Auttakaa!!!
Itse aiemmin vannoin että mulla ei oo mitään outoja tapoja, mutta tänään Espoosta JKL:n suunnalle ajaessa kokeilin vähän väliä seitsemättä vaihdetta, ränkkäsin vilkkukatkaisijaa, kuulin muka outoja ääniä Kawan moottorista, lauleskelin, yms...![]()
<p> GSX-F 750 -98 </p>
Aikaisemmin oli huonona tapana kokeilla josko olisi kutonen ilmestynyt ihan vaihtamalla vaihtaa, eli kytkin pohjaan, kierrosten tiputus ja vaihdetta ylös. Eli aika hölmö. Nykyisin on kehittynyt siihen suuntaan että kokeilen onko vaihdekepissä löysää (jos on, niin ei ole enempää vaihteita) ennenkuin rupean "vaihtamaan". Vaihteenvaihto on tätä kautta myös sujuvoitunut kun vaihde vaan napsuu itekseen sisään kun kytkintä ottaa jos jalka vähän painaa vipua.
Vilkun rämpytys on minulla kiinni vaihtamisessa, aina kun vaihtaa vaihdetta (ns. valokiihdytys) niin nappia on pakko painaa. Mut tietenkin on nää "ajoin just 50km tasanopeutta" ja sit on ihan pakko lykkiä ryypyn vipua, valovipua ja painaa vilkkua..
Kaistanuoli pujottelua tulee harrastettua, sekä Steppenwolffin -Born to be wildia tulee lauleskeltua.
Pääasia että on kivaa.
Nykyinen: Zygä...ou nou
Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
75m/s
Vilkun räpellys ja kuudennen vaihteen hakeminen on ollut alusta alkaen, mutta havahduin huomaamaan tänä syksynä kehitelleeni pari uutta:
1. Aalto liikkeen tekeminen vasemmalla kädellä. ( Käsi kyynärpäästä vaaka suorana kulkusuuntaan nähden ja kun sormia liikuttaa ylös / alas saa ajoviima koko käden seuraamaan sormien liikettä)...
2. Keskarin heittäminen ja samalla kielen päryyttäminen poroille ( siis aidoille 4 jalkaisille) kun torppaavat mukavan mutkapäristelyn ja joutuu himmailemaan..
Saattavat molemmat kyllä aiheuttaa kanssaliikkujissa ihmetystä...
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Hampailla tulee sivuttaissuunnassa rummutteltua ripeitä komppeja.Sivuttaissuunnassa siksi, että pystysuunnassa ei saa rummuteltua niin nopeasti.
Kokeilkaa vaikka!
Yamaha FZ6-S
Ex. Vespa GTS 300 Super
Ex. Ducati Monster 1100
Ex. Bandit 600
- ajokamojen taskujen vetoketjuja tulee räplättyä useasti, että on varmasti kiinni
- vilkut ym vivut tulee räplättyä läpi jokaisen risteyksen / ohituksen jälkeen (tai siis kun on vilkkua käyttänyt)
- kaistamerkintöjen pujottelu
- puhua itsekseen jos ei oo musat korvillaja saatan joskus jopa laulaa lurauttaa, toivottavasti kukaan ei oo kuullut mun sulosointuja
![]()
- Kaistamerkkipujottelu
- Monologin pitäminen
- Lehmien, hevosten yms. laidunelikoiden tervehtiminen..![]()
R 1200R '08. ex R 1100RS '93
-Kaistamerkkien ja keskitien väliviivoituksen pujottelua.
-Vetoketjujen kokeilua "Onks kiinni.."
-Löytyiskö tästä sittenkin 7-vaihdetta..
-Vibraako puhelin taskussa.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Korvamato paikkakunnan mukaan, esim. Lievestuore, Hauho, Kotka jne.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Jos auto tulee vastaan esim. mutkatiellä "oikaisten" minun kaistalla, ajan mahdollisimman läheltä ohi. Tyhmää, mutta muistuttaa meitä kaikkia, että pidetään se oma kaista. Niin kauan kuin elän....
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
... On tietenkin noudattaa nopeusrajoituksia!![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hyvä huomata, että muilla on samoja juttuja kuin itsellä.
Visiirin jatkuva avaaminen taajamassa, vilkkujen kokeilu, ykkösen potkiminen valoissa, seiskan hakeminen maantiellä. Joskus tylsyyksissä mutkittelen kaistan reunalta toiselle, mutta yleensä silloin kuin lähistöllä ei ole muita.
:edit:
Ja tietysti kaistanuolipujottelu myös..
Vetoketjuja tulee tarkisteltua ja seiska vaihdetta kovasti yritän etsiä.![]()
Yamaha R1
-------------------
Ex. Yamaha r6r
Tulee moroteltua vahingossa ja tarkoituksella muitakin tiellä ja tien vieressä liikkujia/paikallaan möllöttäviä kuin fellow motoristeja![]()
Honda CB1000R
Taskujen tarkistelu on perus kauraa, joka ajo kerta ja varsinkin pysähdysten jälkeen, jos on tarvinnu katsoa esim kännykkää tms. Täytys hommata taskuton puku vissiin ja vyölaukku,vois sitä sitten hiplailla![]()
Syötä sinäkin suzukilla, niin et tarvitse syödä toisten hiekkaa!
Taskujen vetskareiden kokeilu, vaikka ennen lähtöä ne vetää kiinni, jonka yleensä aina toteaa siinä vaiheessa kun muut. kilsan ajon jälkeen ne on taasen kokeillut.
Kunnes tulee se kerta, kun kokeillessa huomaa vetskarin jääneen auki, mutta onneksi se kukkaro on edelleen tallessa.
Tätä on tapahtunut, tänäkin suvena - ikäköhän sen tekee - vai mikä?
<p>.</p>
Vetoketjut..(Välillä jopa pysähtynyt tarkistamaan, tuliko se selkärepun vetoketju laitettua kiinni ennen ajoon lähtöä..
)
Kaupungissa kaivonkansien väistely, sekä valkoisten tiemerkintöjen välttäminen (kuivallakin).
Ne on nuo vetoketjut mitä tulee tarkistettua, sekä se että miettii olikohan repun vetskarit kii![]()
Aikaisemmin ei ollut mitään pakko-oireita, mutta tämän ketjun luettuani olen ruennut tarkistelemaan vetoketjuja ja kypärän hihnaa. Että kiitos vaan![]()
Itse olen huomannut tämän, että viimeistä vaihdetta tulee pengottua.
Tosin nyt alan jo enämpi tarkastelemaan sitä kieppimittarista.
Jos on satanen taulussa ja neljätonnia kiertää, niin sillon on koko aski läpikelattu...
Pitkästyessä tulee joskus harrastettua pyöräagilityäujottelua keskiviivan väleistä puolelta toiselle.120 alkaa olla kuormatulla matkavehkeellä siinä ja siinä että meneekö väleistä.
Pakon omainen kypärän remmin tarkastaminen, että on varmasti kiinni..
Keskiviiva pujottelu työntö ohjaten, samoin kaivon kannet, yms....
jos väsyttää niin tulee laulettua, onneksi kukaan ei kuule...
laphiin mennessä kerkee joikata monta eri värssyä...
![]()
Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
OT, mulla kävi männä suvena ulukomailla, kelasin reippaasti ja kun baana oli hyvää ja meno maistui, niin over 200 kunnes sitten kone rääkäsi rajottimelta ja kiekkaa alas, täh, pitäshän tämän mennä kovempaa. Nopee vilkasu tauluun ja siellähän paistoi nro 5. Ei muuta kuin kuutosta sisään ja hanaa...
Että semmonen muistihäiriö.![]()
<p>.</p>
Tavat jotka on harmittomia ja luultavasti ihan suotavia:
-Viimeisen vaihteen jatkuva "etsiminen"
-Vetoketjut
-Kypärähihna, joku kerta se vielä vahingossa aukeaa ajossa kun tarpeeksi hiplaa..
-"Laitoinko vilkut pois?" -tyyppinen katsominen mittaristoon
Tavat jotka pitäisi kitkeä pois minusta:
-Jos edessä on henkilöauto tai varsinkin suurempi ajoneuvo, sen pakonomainen ohittaminen. Syynä on ilmavirtaus joka häiritsee, ei provosointia tms
-Jos tiellä ei ole muita tienkäyttäjiä, niin jatkuva keuliminen ym sikailu omaksi iloksi/tylsyyteen.
Nuo kaksi huonoa tapaa tuntuu olevan mahdoton poistaa, kuitenkin melko monta vuotta tullut ajeltua ja eri fillareita paljon ollut..
KTM 640 "Monster"