Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Terve!

Nyt on kova hinku saada kunnon supermoto alle! Pyörä tulisi lähinnä kaupunki ajoon ja cruisailuun toki välillä pitäs päästä hiekka/soratielle ehkä jopa metsäänkin.

Vaihtoehtoja on kolme ja kysynkin siksi teiltä jotka tietäisitte kertoa näistä pyöristä hyvät ja huonot puolet. (huoltovälit, ajettavuus, tehot, kestävyys ja vara/viriosien saatavuus ja hinta)

Husqvarna SM 630
    Husqvarna SM 510
    KTM SMC (R) 690
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Terve!

Nyt on kova hinku saada kunnon supermoto alle! Pyörä tulisi lähinnä kaupunki ajoon ja cruisailuun toki välillä pitäs päästä hiekka/soratielle ehkä jopa metsäänkin.

Vaihtoehtoja on kolme ja kysynkin siksi teiltä jotka tietäisitte kertoa näistä pyöristä hyvät ja huonot puolet. (huoltovälit, ajettavuus, tehot, kestävyys ja vara/viriosien saatavuus ja hinta)

Husqvarna SM 630
    Husqvarna SM 510
    KTM SMC (R) 690
    Kokeilin joskus tuota hussen 630 hemmopäivillä ja se tuntu aika tuhnulta. Alhaalla ihan kivasti vääntöä mut yläkierroksilla ei mitään. Sliparit siinä oli. Muista modeista en tiiä.

510:llä ajelin 10300 kilsaa kilsaa johon mahtui yks vaihdelaatikon rikkoutuminen mut muuten aivan loistava peli kunhan jaksaa öljyt vaihtaa Modeina sliparit , pcv+autotune , ja myöhemmin 530kit. Orggispenkki ehkä vähän epämukava.

690:stä en oo ikinä kokeillu mut siinähän on hyvät tehot ja kivemmat huoltovälit kuin 510:ssä
    Itsekin tässä pyörää vaihtamassa ja supermotoakin miettinyt. Olen pari kertaa koittanut tuon 630 hussen, todella hyvä pyörä ajaa pikkumutkia, mutta tehonpuute vaivaa ja pahasti. KTM tuntui paljon tehokkaammalta vakionakin kuin putkiviritteinen husse, ero oli yllättävän suuri.
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
    DeltaFuncenterissä myynnissä KTM 690, BMW 650Xmoto ja 630i Husse. Käyppä siellä, niin saat kattavan testin, millä olisi muka rundailla.
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
    Lainaa Musse kirjoitti Katso viesti
    Kokeilin joskus tuota hussen 630 hemmopäivillä ja se tuntu aika tuhnulta. Alhaalla ihan kivasti vääntöä mut yläkierroksilla ei mitään. Sliparit siinä oli. Muista modeista en tiiä.

510:llä ajelin 10300 kilsaa kilsaa johon mahtui yks vaihdelaatikon rikkoutuminen mut muuten aivan loistava peli kunhan jaksaa öljyt vaihtaa Modeina sliparit , pcv+autotune , ja myöhemmin 530kit. Orggispenkki ehkä vähän epämukava.

690:stä en oo ikinä kokeillu mut siinähän on hyvät tehot ja kivemmat huoltovälit kuin 510:ssä
    Jep 510 varmasti tehopaino suhde kohillaan! Huolto välit ei inspais kuinka itse huolsit pyörää liikkeissä vai itse? Käytitkö konetta koskaan auki muuta, kuin vaihdelaatikko rempan aikana? Onhan noilla toki hinnassakin eroa 690:sen kanssa. Husku n. 8990€ ja kotari (SMCR) 11670. Pitää käydä koeajaa tuo 510, mutta vaikeeta on löytää koeajoa..

Kävin ajamassa Huskun Nuda 900 tavallisen ja r-mallin on kyllä hieno pyörä sora ominaisuudet tuli kokeiltua etc
    Nuda on vaan liian lähellä omaa FZ1N. Pitää päästä kunnolla mettää ja soralle
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
    Lainaa LeWe kirjoitti Katso viesti
    DeltaFuncenterissä myynnissä KTM 690, BMW 650Xmoto ja 630i Husse. Käyppä siellä, niin saat kattavan testin, millä olisi muka rundailla.
    Kävin deltassa siellä ei oo SMC kotaria SMR joka ei kiinnosta. Husku mikä siellä oli on ylihintanen ja päältäpäin ojasta nostettu..
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
    Jos ihan rehellisiä, niin unohda noi italiaanot. Osat kalliimpia mitä esim kotarin/japskeihin. Eli yhdeksi vaihtoehdoksi ottaisin HM 450. 450 Honda crf valovehkeillä. Eikä Husq taida olla kuin yksi maahantuoja? KTM:ään kun löytyy suomesta kaikki suoraan hyllystä, ja huomattavasti halvempaan hintaan.

Kisapelin huollot pystyy hyvin tekemään itse. Uutena jos ostaa niin 150h-200h kohdilla tulee alapään remppa(kadulla). Mäntä siinä 100h.
    Venttiilit olen 113h aikana joutunut 2x säätämään(1h homma). Öljyt 5h-10h (30min homma vaikka tekisi päällä seisten).

Mulla on nyt 113h ajettu 450 exc -12, johon tarkoitus rakentaa ns koko moottori uusiksi. Eli siis lisää tehoa ollaan hakemassa. Mutta itsehän ajan tällä pääosin radalla, kun ei kestä kortti/henkikulta kadulla ajamista. Huippuja tämä nykyinen laite kerää sen 175km/h ja 120km/h:sta saa keulaakin kevennettyä, eli oman elinkaaren lyhentyminen on hyvinkin mahdollista.

690smc ja 630husq on aina kompromisseja. Aika huoltovapaita, mutta se tietty hauskuus puuttuu mikä kisapelistä löytyy. 30-40kg vaan tuntuu yllättävän paljon siinä pyörän painossa.

Mihinkään ns järkevään ajoon en tälläistä pyörää ostaisi, vaikka olen "huimia" 300km kertasiirtymiäkin tällä harrastanut.
    KTM SMR 450 2013 #168
    Nonniinno. Ehkä mie näin 510:n omistajana suosittelisin tuota 690SMC:tä. Lähinnä siksi että se oli sillon omissa haaveissakin muttei ihan budjetti riittänyt

Ite oon 500km välein vaihdellut öljyt ja 1000km välein venttiilin välykset. Kyllä tämmösen mopon omistajalla pitää olla joko oma talli missä ropailla tai paksu lompakko.
    Perushuollot eivät sinänsä paljoa aikaa vie(mm. venttiilit säätää alle tunnissa suht helposti, tarkastaa 30min)
    Pisin päiväreissu "katumopojen" mukana 350km, ja ei ollut kivaa(yllätysyllätys)
    Kulutus siinä 7l/100km ja tankin tilavuus 7,5L

Tuon 10tkm meinasin ajella ennenkun avaan, jos ei porsi ennen sitä. Nyt 5500km mittarissa ja ei oireita toistaiseksi.
    K750 -61
    Jep 510 varmasti tehopaino suhde kohillaan! Huolto välit ei inspais kuinka itse huolsit pyörää liikkeissä vai itse? Käytitkö konetta koskaan auki muuta, kuin vaihdelaatikko rempan aikana? Onhan noilla toki hinnassakin eroa 690:sen kanssa. Husku n. 8990€ ja kotari (SMCR) 11670. Pitää käydä koeajaa tuo 510, mutta vaikeeta on löytää koeajoa..

Kävin ajamassa Huskun Nuda 900 tavallisen ja r-mallin on kyllä hieno pyörä sora ominaisuudet tuli kokeiltua etc
    Nuda on vaan liian lähellä omaa FZ1N. Pitää päästä kunnolla mettää ja soralle
    Eli öljyt ja venan välykset tein itse. 1000km , 5000km takuuhuollot liikkeessä ja 10 000km koneremontin teki mp-racing vaihdelaatikon korjauksen yhteydessä. Konetta ei avattu aikasemmin mut uskoisin että se olisi kestänyt 10 000+ avaamattakin jos laatikko olisi pysynyt ehjänä Kyllähän noita kotarin ei-ärrä malleja saa suht halvalla jos sellanen kelpaa ?
    Entä KTM 690 enduro R? Varmaan olisi vielä parempi metsässä ja hiekalla?
    Kevareita-Suzuki Gsx-r 1100 -89 -> *Yamaha Virago 535 -> Honda VT 1100 -> Suzuki Intruder 1400 -> Sportster 90 -> Spora 99 -> Spora 00 -> Softail 87 -> Suzuki Bandit 1200 -> Suzuki Gsx-r 1000 -> *Buell 1200 -> Ducati 750 -> Hornet 600 -> Superduke 05 -> FXR 87 -> Buell 1200 06' -> GSR 600 - taas Superduke
    Enska nyt ei sovi sellaisenaan kadulle ollenkaan. Monihan pitää näissä kaksia vanteita. Pyörätyypin etu joka tapauksessa on se, että mielen muuttuessa konvertointi metsään tai kadulle on aika helppoa.

Kyllähän tuon 690 pitäminen on helppoa. Pistin itse merkkihuoltojatkumon poikki ja tein itse nuo vähäisetkin huollot, mitä tuohon 15tkm kohdalla tehdään. Seuraava venttiilien tarkistus 20tkm kohdalla. Enempi ajamista kuin huoltoa. Uudemmissa on jopa 7500km huoltoväli.

Eihän tuo mikään kevein tai äkäisin supermoto ole, ärräkin korjaa vain sitä voimaa - edelleen ajopaino on siellä 140kg tasossa. Kyllä tuota varsinkin katumopojen ja vielä painavamman moton jäliltä mielellään käsittelee, mutta ymmärrän että 100kg raivokoneella on vielä jotain aivan muuta, varsinkin siellä vitikossa. Kadulla isolohkot on mukavia.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Enska nyt ei sovi sellaisenaan kadulle ollenkaan. Monihan pitää näissä kaksia vanteita. Pyörätyypin etu joka tapauksessa on se, että mielen muuttuessa konvertointi metsään tai kadulle on aika helppoa.

Kyllähän tuon 690 pitäminen on helppoa. Pistin itse merkkihuoltojatkumon poikki ja tein itse nuo vähäisetkin huollot, mitä tuohon 15tkm kohdalla tehdään. Seuraava venttiilien tarkistus 20tkm kohdalla. Enempi ajamista kuin huoltoa. Uudemmissa on jopa 7500km huoltoväli.

Eihän tuo mikään kevein tai äkäisin supermoto ole, ärräkin korjaa vain sitä voimaa - edelleen ajopaino on siellä 140kg tasossa. Kyllä tuota varsinkin katumopojen ja vielä painavamman moton jäliltä mielellään käsittelee, mutta ymmärrän että 100kg raivokoneella on vielä jotain aivan muuta, varsinkin siellä vitikossa. Kadulla isolohkot on mukavia.
    Miksei tuo enduro-malli sovi ollenkaan kadulle? Itsekin olen miettinyt SMC tai enduroa...
    Lainaa intinaz kirjoitti Katso viesti
    Miksei tuo enduro-malli sovi ollenkaan kadulle? Itsekin olen miettinyt SMC tai enduroa...
    Jep, kummasti noillakin reissuja ajetaan, eikä ne aina ole 100% päällysteen ulkopuolella iloittelua.
    Jos siis näistä 690 koneisista ja karkeampi renkaisista puhutaan.
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Jep, kummasti noillakin reissuja ajetaan, eikä ne aina ole 100% päällysteen ulkopuolella iloittelua.
    Jos siis näistä 690 koneisista ja karkeampi renkaisista puhutaan.
    Niin en minä väitä, etteikö ne pienet jutut vaativa enduro konvertoituisi nätisti katupeliksi vaan sitä, että kaikki endurot eivät sellaisenaan sovi kadulle siinä määrin mitä oikea supermoto as it is. Jos otetaan vaikka paremmin tuntemani kotari esimerkiksi, niin enskassa on heikompi etujarru ja pehmeämpi alusta. SMC:ssä on pintakovempi alusta, jotta tuntuma asfaltilla on parempi ja etujarru on järeä. Vastaavasti SMC on metsässä ikävämpi, VAIKKA pyöriin vaihdettaisiin renkaat ristiin. Kadulle katukumit ja metsään nappulat ja pyörä mahd paljon sen mukaan.

http://www.youtube.com/watch?v=Oo-3CTagRIs&hd=1

edit: Puhumattakaan siis niistä renkaista. Ajakaas joku nappuloilla Oulusta kemoraan, rataa 40-50 kierrosta ja takaisin. Siis semmosilla nappuloilla millä on hyvä ajaa hiekassa ja pa$ka lentää.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Kyllähän toi alkaa kallistuu kovasti kotariin päin. Pitää kyllä koe ajaa huskun 510 on se vaan niin kiinnostavan olonen pyörä.
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
    Jos kerran tulee katucruisailuun, niin yksi vaihtoehto on vielä Husqvarnan TR650 (strada tai terra). En ole päässyt testaamaan laitetta, mutta teknisten tietojen perusteella se on Yamaha XT:n ja BMW G650GS:n parempi painos (10 kg painoa pois, 10 hp lisää tehoja). Siis pitäisi olla luotettavaa patarautaa, hyvin alhainen bensankulutus ja pitkät huoltovälit.
    Jos tuosta pitää kiristää, niin sitten melkein KTM, eli Husaberg? (siis jo noiden esitettyjen vaihtoehtojen lisäksi).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Kyllähän toi alkaa kallistuu kovasti kotariin päin. Pitää kyllä koe ajaa huskun 510 on se vaan niin kiinnostavan olonen pyörä.
    Suosittelen.

Kyllä nuo oikeasti keveät mopot on asiaa. Nuo 690 kotarit on sellaisia pulskeita matkalehmiä kun oikeaan kilpaenskaan/motoon vertaa. Hyvässä ja pahassa...
    Supermoto
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen.

Kyllä nuo oikeasti keveät mopot on asiaa. Nuo 690 kotarit on sellaisia pulskeita matkalehmiä kun oikeaan kilpaenskaan/motoon vertaa. Hyvässä ja pahassa...
    Jaa'a, kyllä mielestäni täytyy olla aikamoista syheröä jos meinaa saada asvalttipinnalla syntymään valtavan edun kisamotolla SMC:tä vastaan. Supermotoradalla (tai mikroautoradalla) varmasti (varsinkin jos on maasto-osuuttakin mukana), mutta tuskinpa maantiellä sentään jos on ajomiehen vikaa.

Jos nimenomaan sumorata-ajoa / enskaa / krossirataa ei ole kiikarissa, SMC olisi minun valinta any day
    FXSB & ZX10R
    Toivottavasti en sekoita nyt tässä ketjua. Itse olen tullut valinnassani milteipä KTM SM-R 990 ja 690 Smc väliltä arpomiseen. SMC tuntuu kokeiltuna esimerkiksi superduken jälkeen kyllä kevyeltä ja ketterältä, ihan kevyessä maastossakin. Ei vaan osaa päättää isomman ja pienemmän väliltä
    Toivottavasti en sekoita nyt tässä ketjua. Itse olen tullut valinnassani milteipä KTM SM-R 990 ja 690 Smc väliltä arpomiseen. SMC tuntuu kokeiltuna esimerkiksi superduken jälkeen kyllä kevyeltä ja ketterältä, ihan kevyessä maastossakin. Ei vaan osaa päättää isomman ja pienemmän väliltä
    Eiköhän tämä liity oikeinkin hyvin alkuperäiseen aiheeseen

SMR:n ja parikin SMC:tä omistaneena (terveisiä konnille ) laittaisin tällaisia kommentteja näihin ylläoleviin peleihin aiheesta:

SMR990:
    + omassa luokassaan kevyt ja hauska, riittävän ruudikaskin
    + todella hyvä alusta ja säädettävä kaikin puolin
    + toimii myös kuin mikä tahansa naku normikatukäytössä, jos ei aina halua pelleillä (pl. +150km range)
    + ajonesto löytyy, lisäksi konnalle kova pala nostaa pakun kyytiin painonsa vuoksi
    + omaan silmään erityisen miellyttävä katsella ja ihastella
    +/- ABS löytyy - hmm, en ole aivan varma onko ollut hyvä vai huono ominaisuus?
    - ei uskalla vaurioiden pelossa "viedä linkussa" vaikka varmaan pelimiehen käsissä taipuisikin - korjauskustannukset varmasti ihan katetun katupelin luokkaa kun vahinko sattuu vaikkapa hiekkatiellä
    - kaikenmoiseen kikkailuun ehkä tosiaan pikkusen liian hienostunut peli?

SMC690:
    + kevyt ja selkeästi tehokkain omassa luokassaan
    + kestää rääkkiä menemättä osiin välittömästi, uutta muovia vaan tilalle ja matka jatkuu (=kohtuu halpaakin)
    + virtalukko löytyy vs kisamotot (ei tarvitse miettiä papattaako yksinään parkkiksella pikkupoikien jäljiltä)
    + monikäyttöinen eri rengassarjoilla (ei omaa kokemusta)
    - aftermarket- putki on mielestäni aivan pakollinen hankinta
    - ei ajonestoa, kelpaa varkaille poikkeuksellisen hyvin - vaatii järeät lukitukset parkkipaikalle
    - maantiesiirtymät puuduttavia, penkki ei miellytä arsea ellei pääse ajamaan aktiivista mutka-ajoa (siinä toimii hyvin!)

Tosiaan vielä noista SMC:n eduista oikeaan kisamotoon verrattuna mielestäni tärkeitä ovat pitkät huoltovälit vs. kohtuullisen kevyt paino ja teho (jälleen, jos katu- ja maantiekäyttö on se juttu), virtalukko, ohjauslukko (= lelu, mutta vakuutusyhtiötä varten hyvä).
    Lisäksi, jos vaikkapa Kotarin enskakuosisen EXC:n haluaa ottaa totiseen supermotokäyttöön ja rahasta on pulaa, kannattaa muistaa myös, että edessä on usein lisähankintoina ainakin mm. sumovanteet ja kumit, pienempi takaratas ja ketjut, etujarrulevy tai ainakin sovitin jarrusatulaan, jousituksen ja iskareiden jäykennystyöt, rekisteröinti...

Toivottavasti antaa edes jotain apua valintaan!
    (Todennäköisesti ei, mutta molemmista varmastikin pidät kunnes pitää kohta taas jotain muuta saada)
    FXSB & ZX10R
    Lainaa TeeMies kirjoitti Katso viesti
    Jaa'a, kyllä mielestäni täytyy olla aikamoista syheröä jos meinaa saada asvalttipinnalla syntymään valtavan edun kisamotolla SMC:tä vastaan. Supermotoradalla (tai mikroautoradalla) varmasti (varsinkin jos on maasto-osuuttakin mukana), mutta tuskinpa maantiellä sentään jos on ajomiehen vikaa.

Jos nimenomaan sumorata-ajoa / enskaa / krossirataa ei ole kiikarissa, SMC olisi minun valinta any day
    On minula yksi SMC ollut ja oma mielipide vaan sattuu olemaan se, että kunnon kilpaensaka/sumosta saa niin paljon enemmän irti kuin tuollaisesta. Tietysti jos tuollaisen "kompromissin" moton/katupyörän välillä haluaa, niin tuo kotari on oikein hyvä...

Kait tuo on hieman sama asia kun se, että miettii haluaisiko corollan vai oikean urheiluaton, mutta ostaa kuitenkin M-bemmin tai GTI golffin...
    Supermoto
    Kait tuo on hieman sama asia kun se, että miettii haluaisiko corollan vai oikean urheiluaton, mutta ostaa kuitenkin M-bemmin tai GTI golffin...
    Vai olisiko parempi vertaus se, että haluaako ostaa ainoaksi ympärivuotiseksi autoksi M-bemmin vai Ferrarin FXX:n. Minä ottaisin sen bemarin vaikka se fefe jättääkin sen monessakin asiassa taakseen.
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Vai olisiko parempi vertaus se, että haluaako ostaa ainoaksi ympärivuotiseksi autoksi M-bemmin vai Ferrarin FXX:n. Minä ottaisin sen bemarin vaikka se fefe jättääkin sen monessakin asiassa taakseen.
    Jaa, kyllä minä sen fefen taas ottaisin riemusta kiljuen, vaikka sellaisenkin jättää taakseen lähes joka asiassa vaikka onnettomalla japanilaisella muovikotterolla...

M-bemmit taas on hyviä juurikin sellaisina rauhallisina matkalehminä. Hieman kuin SMC-kottaraiset motoina.
    Supermoto
    Oli mitä oli, luulen että tuolla SMC:llakin on kiva ajella ja on ketterä isomman pyörän jälkeen. Tietty kilpavehje olisi parempi, mutta itsellä ei ole enää nykyään tiloja laitella pyörää kovinkaan usein.
  25.  
    Jaa, kyllä minä sen fefen taas ottaisin riemusta kiljuen, vaikka sellaisenkin jättää taakseen lähes joka asiassa vaikka onnettomalla japanilaisella muovikotterolla...

M-bemmit taas on hyviä juurikin sellaisina rauhallisina matkalehminä. Hieman kuin SMC-kottaraiset motoina.
    Itse olen ajanut ja omistanut joitain 690, 990 ja 1190 kotareita.

Kaikki hauskoja laitteita, ehdottomasti hauskin soratie, metsätie ja kaupunki käyttöön ollut 690. Jos ajettava tienpinta on päällystetty ja matkaa kertyy yli 200 km / päivä on valinta helposti jokin 990 koneellisista.. jos taas mennään radalle niin 1190 on siellä ihan eri luokassa kuin kaksi edellä mainittua.

Jos taas haluaa kevyen enskan / crossin, niin ostaa sellaisen sitten erikseen. Ne EI sovi tuohon kaupunki kikkailuun tai edes sen 100 km asfaltilla ajeluun. Kiva käydä kirkkonummelta tankilla kivenlahdessa ja vaihtaa reissun jälkeen öljyt ja huomata, että tankki on taas tyhjä..

Tällä hetkellä itseltä löytyy 690 Enduro ja 1190 RC8R Track. SuperDuke sai siirtyä RC8R edestä pois, kun ei sillä enää kadulla tullut paljoa ajeltua ja itse lähti ennemmin 690 Endurolla ajelemaan. Voi olla, että talliin eksyy vielä 250 4T tai 300 4T kottarainen krossi ja harraste enska käyttöön jossakin välissä, ken tietää.

Mutta 690 Enduro + motovanteet on ihan päällikkö laite makkaranpaisto enduroon, satunnaiseen lyhyen matkan reissailuun ja kaupunki ajoon ja jopa kevyeen smoto leikkimiseen.

Ennen tuon enduron ostamista kokeilin seuraavia pyöriä:

- Husqvarna 250 4T (kiva metsässä ja polulla, mutta paska asfaltilla. Hyvä että jaksoin korttelin kiertää)
    - Husaberg 650 FE (julmetusti tehoa ja ääntä, mutta huoltovälit ei kiinnostaneet)
    - KTM 530 EXC (todella kiva laite, olisi ollut vakava vaihtoehto 690 endurolle, huoltovälit tosin vähän huoletti)
    - KTM 450 EXC (sama kuin yllä, ehkä jopa parempi yleispyörä krossiin, enduroon, soratielle jne)
    - F 650 GS (liian painava ja huono alusta)
    - F 800 GS (aivan liian painava, mutta parempi alusta kuin 650 GS)
    - KTM 690 SMC (pintakova alusta, mutta julmetun hauska laite)

690 Enduroon päädyin, kun sain kaksilla vanteilla ja SMC olisi ollut liian likellä 990 SuperDuken käyttöaluetta. Freeride 350 voisi olla kans jännälaite, mutta sekin on taas kompromissi pyörä

-Matti
    ---------------------------

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

www.mattipoeka.com